Thursday 4 August 2011

SAHABAT KAU BAGAIKAN PERMATA BERHARGA

Adie Adnan:


Mudah-mudahan kerani ku cpt sembuh..bole la dia
bertugas besok.

16 hours ago via Facebook Mobile · Like ·

Datuk Mohd Jeffry Rosman, Adie Adnan and 8 others like this.


Rabeah Mohd Ali:


Kalau saya jadi kerani sementara boleh ke mohon...tapi saya
tak pandai sangat...kalau nak karang gurindam bagi menyuburkan
semangat bekerja berpasukan bolehlah ye....itu pun kalau tuan
sudi ambil saya bekerja di pejabat Tuan Adie Adnan....hehehe


5 hours ago · Like


Adie Adnan;

RMA..hehehe..itu kena tanya Datuk Jeffry

5 hours ago · Like


Rabeah Mohd Ali:

Kalau tak dapat jadi kerani...jadi pembacur kopi
pejabat pun tak pe ye...kalau jawatan tu tak perlu
tanya Datuk Jeffry kan...kesihan dia semua nak
peningkan kepalanya ...bagilah dia peluang
memikirkan bagaimana nak selesaikan masalah rakyat di Sabah.
Nanti kalau dia banyak fikir dikuatiri rambutnya gugur...
nanti hilanglah tampannya....malangnya aku siapapun tak sudi
nak ambil ku bekerja ni...tak pe lah ku mohon di tempat lain je...
orang tak sudi nak buat macam manakan....

4 hours ago · Like


Adie Adnan hahaha...merajuk nampak...
2 hours ago · Like


Rabeah Mohd Ali:

Ye lah...Tuan Adie Adnan...siapalah saya nak mohon kerja
kerani ditolak...mohon kerja pembancur kopi pejabat pun ditolak...
siapalah saya ...mentang-mentanglah saya tak semuda dan
secantik setiausaha pejabatmu makanya permohonan saya ditolak...
sedihnya! Biarpun permohonan saya ditolak saya tetap juga doakan
kejayaan syarikat Tuan Adie Adnan sentiasa berjaya, Cemerlang
Gemilang Terbilang! Amin Ya Rabbal A'Lamin.

2 hours ago · Like


Adie Adnan:

Amin...Ya Rabbal A'Lamin. 
Jangan gitu ba...saya pun kata orang mengikut perintah juga...
tapi yg penting persahabtan tak di tolakkan.

about an hour ago · Like


Rabeah Mohd Ali:


Dalam pertimbangan bah...kerana permohonan kerja sukarela di
pejabatmu sebagai si pengarang syair ditolak mentah-mentah
mana mungkin saya nak terima persahabatan mu Tuan Adie Adnan.
Tak nak bayar gaji saya pun tak apa... saya boleh terima kerana
saya bekerja bukan untuk dibayar gaji tapi untuk meminta Tuan
Adie Adnan memberi sokongan pada saya yang minat sangat dengan
dunia kepenyairan....kasihan saya tak ada orang sudi nak dengar
syair-syair karangan saya...sedihnya....hihihi

about an hour ago · Like · 1 person


Adie Adnan:

Jangan mudah merajuk ba...ops ya boleh tak jangan panggil Tuan
hehehe..macam saya rasa tak sesuai la hehehe

about an hour ago · Like


Rabeah Mohd Ali:


Tapi Datuk Jeffry macam memberi sokongan pada gurindam saya ...
tapi masalahnya dia sekarang sedang sibuk dengan ambil pedulinya
terhadap masalah rakyat Sabah...tak apalah...he..kalau tak mahu
panggil Tuan nak panggil apanya bah....hehehe

about an hour ago · Like


Adie Adnan adie sudah cukup


about an hour ago · Like


Rabeah Mohd Ali:


Tersebutlah kisah rakyat Sabah,
Adie Adnan yang empunya cerita;
Seorang usahawan yang berhati tabah,
Menempuh dugaan pelbagai rupa.


Sesama rakan perniagaan tiada mendengki,
Kerja berpasukan digalakkan pada kakitangannya;
Ke mana pergi sentiasa dihormati,
Dipercayai kerana kejujuran dan kegigihannya.

Orangnya berkacamata,
Bila berkata orang percaya;
Ke mana pergi tak suka mengata,
Hanya difikirkan syarikatnya berjaya.

Moga perniagaanmu terus berjaya,
Allah mudahkan segala urusan;
Dah berjaya syukurlah padaNya,
Agar hidupmu sentiasa dalam keberkatan.

Karya: Rha Ns
4 Ramadhan 1432H
4 Ogos 2011
(Diilhamkan Istimewa Untuk Sahabatku Adie Adnan Moga
Gembira Menerima Karya Ciptaanku Ini Ye)
Mesti senyum sampai ke telinga tu hehehe


about an hour ago · Like · 1 person


Adie Adnan:


Terima kasih yang tak terhingga kerana sudi mencipta karya
yang saya tak sangka-sangka ianya mejadikan 1 ilham buat
sahabat ku Rabeah Mohd Ali untuk melambangkan erti persahabatan..
terima kasih sekali lagi


about an hour ago · Like


Rabeah Mohd Ali:


Untuk pengetahuanmu Yang Dihormati Saudara Adie Adnan setiap
sahabat KurniaanNya adalah permata yang amat berharga bagiku
saling pesan memesan demi redhaNya. Moga persahabatan yang
dibina ini abadi selamanya. Jika kiranya ada yang tiada
berkenan di hatimu segera ku hulurkan salam...ku tak mahu kau
simpannya di dalam peti hatimu yang berkunci marah yang
berpanjangan. Jika itu terjadi ku akan salahkan diriku
kerana tidak tahu menjaga hati kawan yang sebaikmu sahabatku...
hehehe kalau tak faham elok difaham-fahamkan ye....hehehe


13 minutes ago · Like


(PETIKAN DARIPADA DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)

4 Ramadhan 1432H
4 Ogos 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;