Wednesday 23 January 2013

DARI PADI KITA BELAJAR RENDAH HATI



Ratu Rimba Niagara shared Вαrυ ѕαjα мelαlυι нαтι dαɴ perαѕααɴ's status update.
˚♡° ________ ________ _________ ˚♡°

Dari TUHAN kita belajar tentang arti KASIH SAYANG,...
Dari AIR kita belajar kETENANGAN
Dari BATU kita belajar kETEGARAN
Dari TANAH kita belajar kEHIDUPAN
Dari Kupu-kupu kita belajar MERUBAH DIRI
Dari PADI kita belajar RENDAH HATI

Melihat KEATAS memperoleh SEMANGAT untuk MAJU.
Melihat KEBAWAH membuat kita BERSYUKUR dengan apa yang ada.
Melihat ke KESAMPING memberi
SEMANGAT KEBERSAMAAN.
Melihat KEBELAKANG mengenang PENGALAMAN yang BERHARGA.
Melihat KEDALAM membuat kita KOREKSI DIRI Melihat KEDEPAN kita bisa jauh LEBIH BAIK (InsyaAllah ).

Melihat CERMIN, kita TAHU siapa diri kita yang sebenarnya dan mau kemana setelah ini.

Sahabat semoga tulisan ini menambah Keimanan, ketaqwaan,
kesungguhan Hidup menuju lebih baik dibanding Hari ini.

☆ Yang Ganteng & Cantik, silahkan
Like Jika Merasa Post Ini Bermanfaat...Tulis "Add Me" Untuk Menambah Teman ☆

  • Ratu Rimba Niagara shared Вαrυ ѕαjα мelαlυι нαтι dαɴ perαѕααɴ's status update.
    Like · ·
    Rasid Nodin shared Вαrυ ѕαjα мelαlυι нαтι dαɴ perαѕααɴ's status update.
    Unlike · · about an hour ago ·

    • You and 3 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara TEMAN KAU MENGINGATKAN AKU TENTANG AKHIRAT

      Teman dari dirimu
      aku belajar tentang kasih dan sayang kerana-Nya
      terjelepuk aku di kawah padang pasir yang tandus kasih sayang

      aku tak tahu apa maknanya kasih dan sayang
      yang aku tahu adalah
      kesempurnaan hidup dengan kemewahan
      hidupku serba sempurna
      sebab itu aku dihormati dan disanjungi semua
      biarpun aku tidak mengenali mereka
      mereka tetap melayani aku dengan penuh hormat
      bahasa jelek yang kulemparkan
      mereka tetap senyum
      begitu hebatnya
      bila punya kuasa dan kemewahan
      aku membeli segalanya dengan kemewahan yang kumiliki

      aku memiliki semua kesempurnaan yang menjadi igauan semua
      tapi kenapa aku masih tidak tenang
      kenapa jiwaku meronta-ronta?
      aku buntu...

      Teman...
      kau penenangku
      kata-katamu menyejukkan jiwa
      sesejuk salji di pergunungan Himalaya
      kebuntuan yang menghantuiku
      pemikiranku yang berselirat dengan masalah dunia
      terus tenang... tenang...tenang...
      baru aku tahu betapa pentingnya ketenangan
      ketenangan tidak dapat dibeli dengan kemewahan
      aku mula belajar mengenal diriku yang alpa
      selama ini aku alpa dengan diriku sendiri
      biarpun orang kata hidupku telah sempurna
      tapi rupanya segalanya aku kekurangan
      aku jahil tentang ilmu kemanisan iman
      yang aku tahu indahnya dunia
      dunia mempesonakan aku....
      aku terleka dengan pesona dunia...
      dunia....dunia....dunia....
      kau hadir mengajak aku terus lalai....leka...
      tentang akhirat yang pasti aku tempuhi

      Teman...
      Terima kasih kerana mengingatkan aku
      tentang akhirat yang telah lama terpadam di hati ini
      kehadiranmu
      adalah Kurniaan Ilahi yang kusyukuri
      terima kasih teman....
      moga Allah swt memberkati hidup matimu
      Aameen Ya Rabbal A'Lameen

      Karya Ratu Rimba Niagara
      12 Rabiulawwal 1434H
      24 Januari 2013

    • (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & BARU SAJA MELALUI HATI DAN PERASAAN)
      24 Januari 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;