Wednesday 23 January 2013

DIA BUKAN JEHAN KEKASIHMU DAN AKULAH KEKASIHMU



DIA BUKAN JEHAN KEKASIHMU DAN AKULAH KEKASIHMU

Duhai kekasihku Shah Jehan...
akulah kekasihmu yang hadir dalam mimpimu
aku rindukanmu
kerana cintamu yang terlalu mendalam padaku
aku hadir dalam mimpimu

Kau kata kau cintakan aku
kau rela korbankan apa saja demi karna cintamu padaku
aku teruja untuk memiliki cintamu
kau telah mencuri hatiku
kerana rindukanmu Jehan....
aku hadir dalam mimpimu
selama 40 hari aku hadir dalam mimpimu
dalam mimpi kita bercinta
saling cinta mencintai
tapi....
bukankah Jehanku sudah lama pergi...
kenapa Jehanku masih hidup...
ye benar mimpi
aku jatuh cinta pada Jehan buat kali keduanya
dalam mimpi itu Jehan pertama datang....
kekasihku mumtaz mahal
kau adalah kekasih awal dan akhirku
kau tiada duanya bagiku
Jehan yang kau hadir dalam mimpinya
bukan Jehan kekasihmu yang setia
akulah kekasihmu
biarpun sudah mati
tapi cintaku tak pernah mati pada mu
aku tak akan pernah kecewakanmu
kerana cintaku suci dan murni
jangan kau samakan cintaku dengan cintanya
kau sendiri boleh bandingkan cintaku dengan cintanya
cintaku tak pernah mati padamu
tapi cintanya hanya sandiwara dunia melalaikanmu
maka tinggalkan dia
cintaku tak pernah mati untukmu
pulangkan cintanya
agar rohmu tenang di Syurga bersamaku

Karya Ratu Rimba Niagara
23 Januari 2014
Like · · Promote ·

0 comments:

Post a Comment

 
;