Friday 16 August 2013

GEMA PUISI DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA & MALAYSIA KARYA RATU RIMBA NIAGARA (4)



Selembut Kapaspun masih tetap ada berbiji, dan Seindah Mawarpun masih tetap ada Berduri, Tak rasa sampai pula kita dalam Aidil Fitri. Andai tersilap khilaf dalam canda seta tergores luka dalam tingkah serta cakap dalam berkata maafkan lidah yang kurang terjaga.. MINAL AIDIN WALFAIZIN.. Mohon Maaf Lahir serta Batin.. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 14 34 H , DYMM SULTAN MELAKA RAJA KESULTANAN MELAKA., DATUK PADUKA RAHIM WAHAB PENERUS KESULTANAN SIAK SRI INDRAPURA ., Selamat Ulang Tahun Kelahiran RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 Ogos 2013., DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013. . (Iwan Tirta , Komite Penegak Adat Dayak Republik Indonesia KOMPAK-RI, MARKAS BESAR PANGLIMA Panglima Besar GP-PAK Provinsi Kalimantan Timur Indonesia)..
By: I wan Tirta 
1Like ·  · Unfollow Post · 
  • Iwan Tirta and 6 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara MOGA ALLAH PELIHARAKAN SULTAN MELAKA DARUL ISLAM - D.Y.M.M. TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI AL-MARHUM Y.A.M RAJA TUAH SHAH

    PERHATIAN : KEPADA SEMUA BADAN-BADAN PERTUBUHAN BUKAN KERAJAAN (NGO), BETA AMAT BERHARAP SUPAYA SEMUA PERTUBUHAN - PERTUBUHAN YANG ADA DI MALAYSIA INI BERSATU PADU BERGABUNG TENAGA DAN BUAH FIKIRAN DEMI MEMPERTABATKAN AGAMA , BANGSA DAN BUDAYA . IBARAT KATA PEPATAH MELAYU “ BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DI JINJING”. "MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT".
    Titah: Sultan Melaka Raja Noor Jan Shah

    AMPUN TUANKU
    SEMBAH PATIK HARAP DI AMPUN
    BENAR KATA-KATA TUANKU ITU
    PATIK SOKONG 100%
    MOGA DIDENGARI OLEH SEMUA RAKYAT JELATA 
    DI MALAYSIA INI & NUSANTAR
    Oleh: Ratu Rimba Niagara

    ISTIADAT PENGURNIAAN DARJAH-DARJAH KEBESARAN DAN PENGANUGERAHAN GELARAN TOKOH-TOKOH DIRAJA SERTA PENYAMPAIAN WATIKAH KEPIMPINAN DAN MAJLIS SANTAPAN DIRAJA.
    MAJLIS DISEMPURNAKAN OLEH: KE BAWAH D.Y.M.M. PADUKA SERI SULTAN AHMAD SHAH 11 @ TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI AL-MARHUM Y.A.M. RAJA TUAH SHAH

    RAJA KESULTANAN MELAYU MELAKA DARUL ISLAM

    RAJA BERDAULAT BERJIWA RAKYAT

    ALLAH PELIHARAKAN SULTAN MELAKA DARUL ISLAM

    D.Y.M.M.TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI AL-MARHUM Y.A.M. RAJA TUAH SHAH
    Raja Kerajaan Kesultanan Perak Ke-22 (1851-1857),
    PPJP (Juble Perak Selangor Darul Ehsan)1985,
    D.K. (Darjah Kerabat Karaton Surakarta Hadiningrat Yang Amat Terbilang)2008,
    D.K.T. (Darjah Kerabat Tertinggi Kanjeng Pangeran Adipati Yang Membawa Gelaran : Pangeran Sentana)2010.

    RAJA KESULTANAN MELAYU MELAKA DARUL ISLAM

    DATUK MOHD FAIZ ABDULLAH BOKHARI

    Sekalung tahniah diucapkan kepada
    Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari rakan seperjuanganku
    Tanda penghargaan dariku di rimba niagara
    Kukirimkan sekuntum mawar merah bertahtakan berlian
    Dipetik di taman rimba niagara
    Sebagaimana harumnya bauan mawar merah bertahtakan berlian
    Begitu jugalah jasa baktimu kepada rakyat, raja & negara
    MALAYSIA TERCINTA

    Bagimu tidak pernah terfikirpun 
    Dalam berbakti kepada nusa dan bangsa
    Mahu meraih sebarang gelaran atau pangkat
    Kau berbakti bukan kerana itu
    Kau berbakti kerana Allah SWT
    Bukan untuk dipuji
    Bukan untuk disanjung

    Kau panjatkan syukur kepada Tuhan
    Jasa baktimu dihargai juga oleh kerabat di Raja Melaka

    Moga dengan penganugerahan , "DATUK"
    Kau terus berbakti sehingga ke titisan darah terakhir
    Demi Agama Bangsa & Negara.

    "KAU PAHLAWAN ALLAH KAU PENDEKAR RAJA & RAKYAT MALAYSIA
    MOGA SYAHIDLAH KAMU DI SYURGALAH TEMPATMU AAMEEN'

    Karya Ratu Rimba Niagara
    16 Rabiulakhir 1434H
    26 Febuari 2013M
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK DATUK MOHD FAIZ ABDULLAH BOKHARI)

    (PETIKAN DARIPADA WALL DATUK MOHD FAIZ ABULLAH BOKHARI & RATU RIMBA NIAGARA )
    1 Mac 2013

    'MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    5 hours ago · Like · 1


  • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK GROUP MAJLIS PENERUS KESULTANAN SIAK SRI INDRAPURA MALAYSIA

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Kepada Yang DiMuliakan Tengku Kamaruddin Haji Sani...
    yang sudi menjemput patik ke Group Majlis Penerus Kesultanan Siak Sri Indrapura Malaysia seterusnya melantik sebagai Ahli Kehormat Majlis Penerus Kesultanan Siak Sri Indrapura Malaysia.

    Syukur Alhamdulillah dengan izin-Nya hamba dijemput ke Majlis Kerabat diRaja Kesultanan Siak Sri Indrapura , Malaysia. In Shaa Allah selagi terdaya dan mampu menyumbangkan karya dan idea kepada ahli para Majlis yang dihormati dan disanjungi sepenuh hati sepenuh iman...In Shaa Allah AAmiin.

    Sudah hampir tiga tahun hamba menjadi sahabat Tengku Kamaruddin...ketika di awal perkenalan...Tengku banyak membantu hamba berkarya bertemakan kisah diRaja. Hamba katakan pada Tengku ..hamba suka mengarang kisah-kisah diRaja dan berharap Tengku sudi memberi sokongan/dukungan. Tengku dengan senang hati sedia memberi kerjasama dengan menyiarkan sejarah-sejarah diRaja Kesultanan Siak Sri Indrapura di wall baginda . Hamba benar teruja. Dan hamba rasakan bagaikan mimpi mendapat bahan-bahan penulisan bertemakan diRaja. Sebelum ini hamba mengarang kisah dongengan tentang diRaja. Berkat persahabatan di alammaya ini...hamba berjaya menulis kisah-kisah diRaja pelbagai tema dengan begitu banyak sekali. Hampir ratusan teater bangsawan diRaja hamba karangkan berbentuk puisi, pantun , syair dan gurindam. Hamba teruja dengan karya-karya hamba sendiri kerana hamba minat sangat dengan dunia diRaja ...hingga hamba wujudkan kerajaan hamba sendiri iaitu kerajaan Rimba Niagara.
    Seluruh rakyat hamba adalah penghuni rimba niagara dan hamba dilantik oleh rakyat hamba sebagai Ratu Rimba Niagara yang menjadi Raja memerintah Rimba Niagara. Bukanlah hamba ini taksub sangat atau perasan hendak menjadi Raja atau Ratu...tapi demi penghayatan yang mendalam pada watak Raja & Ratu. dengan memegang watak Ratu menjadi sumber kekuatan hamba terus berkarya bertemakan Kisah diRaja. Maka lahirlah teater bangsawan diRaja ,'PUTRI RIMBA NIAGARA & TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA'. Nama pena hamba RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI NILAM PURNAMA.

    Nama hamba Putri Nilam Purnama diberi oleh rakan yang setia memberi sokongan/dukungan kepada karya-karya hamba dari kerabat diRaja Jembal Kelantan Khai Noor yang tidak mahu memakai gelaran Tengku. Yang lucunya yang benar raja tak mahu gunakan gelaran tengku yang hamba bukan raja gunakan gelaran ratu....hinggakan ada yang mengatakan hamba ini taksub ingin menjadi raja@ratu. Rasa malu memang lah ada sebab tiada terlintas sedikit pun di hati ini untuk menjadi raja atau ratu. Ini cumalah nama pena untuk penghayatan mengarangkan kisah-kisah diRaja . Kerana dunia hamba adalah karang mengarang sejak dari kanak-kanak lagi hamba minat menulis.

    Begitulah terujanya hamba dalam dunia sastera yang hamba minati. Semua tema hamba minati. Sejujurnya hamba ini bukanlah seorang yang bijak pandai boleh menulis pelbagai tema.... tanpa izin Allah swt hamba tak bisa menulis biarpun satu ayat . Bakat menulis hamba ini adalah Kurniaan dari Allah swt dan hamba amat bersyukur tanda rasa bersyukur hamba menulis selagi mampu dan daya hamba.

    Karya-karya yang hamba karangkan...In Shaa Allah andainya diizinkan Allah dibukukan , dipentaskan, difilemkan dijadikan filem animasi...diterjemahkan dalam pelbagai bahasa...punyai sebuah kota buku. Karya-karya hamba semuanya ada di kota buku tersebut ...jika kota buku itu menjadi realiti...itulah dunia fantasi jadi realiti...mereka bila masuk ke kota buku itu akan merasa sesuatu kelainan yang luar biasa...bagi kanak-kanak pastinya tidak mahu beranjak bila masuk ke kota buku yang hamba beri nama, "KOTA SASTERA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA" di kota itu segala karya sastra yang selama ini fantasi ceritanya di pentaskan untuk dipertontonkan kepada pengunjung yang datang....di kota itu ada taman permainan kanak-kanak, galeri, perpustakaan, pementasan teater bangsawan diRaja, Universiti Kreatif Sastera Ratu Rimba Nigara dan banyak lagi ." Itulah impian hamba dalam dunia sastera yang hamba minati ini. Jika Allah izinkan inilah harta warisan yang hendak hamba tinggalkan kepada anak cucu Nusantara tersayang. Samada berjaya atau tidak berjaya hamba serahkan kepada Tuhan. Hamba sudah usaha sedaya mampu kepada Allah lah hamba bertawakal. Harap rakan-rakan grup sudi mendoakan ya.

    "Ya Allah Kau Kurniakan aku bakat menulis aku syukur Ya Allah...
    Janganlah bakatku ini membuatkan aku taksub dalam pakaian kesombongan yang menjuruskan aku dalam kemurkaan-Mu...
    Aku menulis tanda aku syukur aku menulis apa jua tema matlamatnya cuma satu mahu mengajak diriku dan
    semua yang membaca karya-karyaku Meng-Agungkan-MU Meng-Esakan-MU di sebilang masa dan ketika. Mahu mengukir nama-Mu di hatiku di hati semua dan membawa kalimah Syurga-Mu, hingga ke nafas terakhir kami...itulah matlamat
    sebenarnya aku bersastera Ya Allah. Untuk menjaya misi dan visiku ini aku tidak terdaya melakukan sendiriaan Ya Allah....aku amat perlukan para hamba-MU berjiwa akhirat untuk bersamaku merealisasikan impianku ini. Makanya sebelum mataku terpejam buat selamanya Kau Kurniakan para hamba-Mu bagi merealitikan cita-citaku.
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Moga rakan-rakan grup, fb dan alammaya sudi mendoakan cita-cita hamba dimakbulkan Allah Azzawajallah.
    In Shaa Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Kepada semua rakan group Majlis Penerus Kesultanan Siak Sri Indrapura, Malaysia sudi memberi sokongan/dukungan setiap kali karya hamba bersiaran. Sudilah memberi komen yang bernas lagi mantap seiring dengan tema. Boleh memberi idea dan cadangan pada karya tersebut. Segala komen dari para ahli group amat penting bagi hamba untuk dibingkaikan di Galeri Sastera Nusantara RATU RIMBA NIAGARA.

    Sekian. Salam hormat . Salam santun untuk semua yang dikasihi dunia akhirat. Wassalam.

    Rakan Group Majlis Penerus Kesultanan Siak Sri Indrapura, Malaysia,
    RATU RIMBA NIAGARA
    4 Syaaban 1434H
    13 Jun 2013M

    PETIKAN KARYA YANG DISIAR DARIPADA WALL GROUP MAJLIS PENERUS KESULTANAN SIAK SRI INDRAPURA MALAYSIA, GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING, KESULTANAN JOHOR, WANGSA MAHKOTA SELANGOR, KDYMM SULTAN KELANTAN, KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, YAB DATO' SRI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK PERDANA MENTERI MALAYSIA,
    RATU RIMBA NIAGARA DAN GROUP TENTERA FISABILILLAH)

    (DANA SASTRA/SASTERA NUSANTARA KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN BERTUJUAN MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA SENUSANTARA)
    4 Syaaban 1434H
    14 Jun 2013M

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    4 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara KEJARLAH AKHIRATMU KARENA DI SANA AKAN KAU TEMUI DUNIAMU!

    Anakku Androgini Asmaragama...
    kejarlah akhiratmu di sana akan kau temui duniamu
    kata-kata terakhir yang kuingat sampai kini sepanjang hayatku


    Masa ibu bilang ke aku
    aku masih nggak ngerti apa makna kejar akhirat
    yang aku tahu aku kejar duniaku sendiri
    aku hidup dalam dunia aku sendiri
    dunia remaja yang gila-gila permotoran dan muzik

    Segala yang dinasihati ibu aku tak dengar
    aku tak paham
    aku saja buat-buat tak paham

    Tapi ibu tak pernah berhenti
    berkata-kata memujuk aku
    supaya jatuh cinta dengan Allah swt

    "Kejar nak...kejarlah akhiratmu...itulah duniamu sebenarnya nak...
    bukan dunia yang sementara ini nak...."

    Pada suatu hari aku memandang ibu dengan penuh kesayuan...
    ibu berpakaian solat sambil jarinya membilang butiran tasbih putih pemberian
    Almarhum ayahandaku.

    "Nak...tiada apa yang hendak ibu hadiahkan padamu nak...nak ambilah tasbih ni
    berzikirlah ingat Allah banyak-banyak nescaya jiwamu akan tenang nak...nak
    mari kemari nak...ibu nak bisikan ke telingamu...."

    Aku akur dengan kehendak ibuku. Ibuku membisikkan ke telingaku,
    "Kejarlah akhirat mu karena disana akan kau temui duniamu ...ikut apa yang
    ibu mahu ajarkan ini nak...

    أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

    Setelah habis membisikan kalimah syahadah di telingaku ibuku terus meninggalkan aku buat selamanya.

    Dalam linangan airmata aku berdoa kepada Tuhan, "Ya Allah Kau balaslah cinta ibuku pada-Mu dengan balasan Syurga Firdausi

    ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    Sahabatku yang Bernama Androgini Asmaragama...
    Moga roh ibumu dimasukkan Allah ke Syurga Firdausi Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Kukarangkan puisi ini istimewa buatmu agar kau memahami apa yang tersirat di sebalik pesanan terakhir ibumu ke kamu...."KEJARLAH AKHIRATMU...ITULAH DUNIA SEBENARMU" PESANAN YANG AMAT TERKESAN UNTUK DI HAYATI OLEH SEMUA YANG MASIH BERPELUANG HIDUP DI MUKA BUMI INI YANG SEMENTARA INI.

    Rakan dunia akhiratmu,
    Ratu Rimba Niagara
    28 Syaaban 1434H
    7 Julai 2013M

    semuga Allah mmberkati.dunia dan akhirat.amin.tak salah jadi kaya,tak salah jadi pemimpin.yang salah bila tamak dan tak adil.
    19 hours ago · Like · 2

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
  • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA

    Ibu ...tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan....
    gimana ibu...makanan untuk dimakan hari ini pun nggak ada...

    Tak apalah nak...kita makanlah apa yang ada...

    Pokoknya semuanya nggak ada...kita kena berlaper ibu...

    Berlapar itu lebih bagus daripada kita meminta-minta nak...

    Kenapa ya buk...orang-orang kaya ini nggak yang ada suka
    membantu orang miskin seperti kita... mereka mau kita
    melutut di kakinya belum tentu mahu berbagi nikmat harta
    yang mereka miliki...

    Nak...orang miskin ni...dipandang hina orang kaya nak...
    orang kaya baginya akan jadi miskin jika mereka bersedekah walaupun
    dengan sekeping roti canai....

    Ibu....saya mau keluar sekejap...ibu tunggu saja di rumah
    zikir banyak-banyak untuk hilangkan laper ya buk...

    Si anak tadi pergi ke rumah orang yang paling kaya di kampung itu.
    secara kebetululan orang kaya itu sedang bersarapan pagi dengan 10 keping roti canai.....

    Si anak itu menghampiri si kaya.

    Pak...boleh tak berikan saya sedikit roti canai yang bapak punya...."

    Pergi kamu dari sini ...aku jijik lihat kamu ini ...taunya kamu
    minta...minta ...di sini bukan untuk meminta sedekah...pergi kamu dari sini ...!!!"

    Si anak tak berputus asa...pergi juga merayu-rayupenuh simpati apabila mengenangkan
    ibunya dirumah kelaparan...

    Pak...kasihanilah saya...udah tiga hari saya dan ibu saya tak makan...tak rugi bapak sedekah kan sekeping roti canai pun udah memadai.
    Saya bukan minta uang bapak...saya cuma minta sekeping roti canai untuk saya makan dengan ibu saya..pak...tolong kasihani saya pak..."

    Kenapa kamu degil sangat...pergi kamu...! Pergi kamu dari sini..."
    Marah si kaya yang amat sangat lantaran itu di balingkan roti canai ke muka si anak itu...

    Anak itu terus lari bersama dengan sekeping roti canai yang dibalingkan oleh si kaya.

    Sampai di rumah ibunya masih berzikir.

    " Ibu...ini rejeki kita...ibu....ibu makan separuh saya makan separuh buk..."

    "Syukur Alhamdulillah...Allah berikan kita rejeki tanpa sangka-sangka bolehlah mengalas kelaparan kita...kita angkat tangan ya nak agar Allah merahmati orang yang menyedekahkan kitaroti canai ini."

    Si anak menangis apabila mengingatkan gimana dia dimaki hamun oleh si kaya raya dan membaling roti canai itu ke wajahnya dan roti itu jatuh di ke tanah."

    "Kenapa anak nangis? Apa yang telah tejadi nak?"

    "Marilah kita sama doakan yang sedekah roti canai ini pada kita ya buk...moga Allah balas dengan sebuah istana di Syurga. Aamiiin ya Rabbal A'Lamiin."

    Si kaya yang membalingkan roti canai itu tika pergi ke kantornya telah berlaku kecelakaan jalanraya dan mati ditempat kejadian.

    Roh si kaya kaget gimana dia boleh memiliki sebuah Istana Syurga yang indahnya tidak dapat
    dibandingkan dengan istananya di dunia.

    Baru dia sadar bahawa roti canai yang dilemparkan kepada anak si miskin itulah yang menyebabkan dia diKurniakan Allah sebuah Istana Syurga yang indah....Subnallah jika dia tahulah begini hebatnya nikmat bersedekah bukan setakat sekeping roti canai saja malah istana dan uangnya yang banyak itu diinfakkan ke jalan-jalan Allah....tapi dia cuma memiliki sebuah Istana Syurga sahaja itu pun berkat doa si miskin yang mendoakannya walaupun didermakan sekeping roti canai dengan keadaan yang amat menyedihkan!.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    22 Syaaban 1434H
    1 Julai 2013M

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara NAK MARI KITA SOLAT

    nak mari kita solat nak...
    tanda kita cinta Allah nak
    Allah sayangkan kita nak

    kita solat dibalas Syurga nak
    mudah solat nak
    kita solat dapat Syurga nak
    rugi tak solat nak
    kita solat Allah akan sayang sama kita nak
    bila Allah sudah sayang kita
    jiwa kita tenang nak
    kita tak perlu lagi
    sandarkan pergantungan hidup pada orang lain nak
    memadailah Allah untuk hidup dan mati kita nak
    Allah yang mengatur hidup dan mati kita nak

    nak mari kita solat nak
    selagi kita ada hayat
    kita akan solat nak
    di mana pun kita berada kita akan solat nak
    kita sihat kita solat
    kita sakit kita solat
    kita berada di medan perang pun kita solat nak
    nak jangan tinggal solat nak
    nanti merana hidup kita nak
    betapapun kita kaya
    betapapun kita miskin
    solat tak boleh ditinggalkan nak tanpa apapun alasan...

    nak mari kita solat nak
    jangan tinggal solat ye nak
    solat pendinding kita daripada sebarang kejahatan
    kita tak akan fikir yang jahat-jahat nak
    semuanya kita fikirkan yang baik-baik
    kita mahu kawan pun dengan orang yang baik-baik
    janganlah bila dah mati
    minta orang doakan roh kita dimasukan di kalangan orang beriman
    sedangkan semasa hidup kita tak pernah solat nak
    adakah Allah hendak memakbulkan doa mereka untuk kita nak
    sedih kan nak jika jadi macam tu ...
    makanya nak sebelum kita mati
    kita solat ye nak ye...
    kita ajak kawan-kawan kita solat
    kita berjemaah di masjid sama-sama
    biar sama-sama masuk Syurga
    pasti bahagia kita ...kan3
    kita punya keluarga, rakan sahabat taulan
    semuanya ahli solat
    ALLAHU AKBAR bahagia roh kita nak..
    aman roh kita nak
    tenang roh kita nak
    tenang tika berjumpa dengan Allah tika solat di dunia
    tenang juga tika berjumpa Allah semasa roh kita tinggalkan jasad kita nak...
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    itulah ketenangan yang hanya kita dan Pencipta kita yang tahu
    betapa tenangnya kita di kala PERTEMUAN HAMBA DENGAN ALLAH nak...
    kita solat ye nak
    kita sentiasa berdoa pada Allah agar kita menjadi ahli solat seumur hidup kita ye nak
    AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    12 Mac 2013
    (DIILHAMKAN PUISI ,'NAK MARI KITA SOLAT' istimewa mereka yang bergelar anak permata hatiku)
    20 hours ago · Like
    Karya Ratu Rimba Niagara
    12 Mac 2013
    (DIILHAMKAN PUISI ,'NAK MARI KITA SOLAT' istimewa mereka yang bergelar anak permata hatiku)

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara 
    • MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI MASYARAKAT PENYAYANG

      Di Makkah Mukarramah tak jadi masalah pun setiap kali berjemaah disambut oleh tangisan gema anak-anak menangis...barangkali kerana inilah ilmu pasakan tauhid ibubapa mereka jadi taat dengan Tuh
      an bila dewasa tidak seprti di Malaysia anak-anak kecil diperkecilkan malah dimarah-marah oleh ahli jawatan kuasa masjid hingga bila mereka dewasa menjadi trauma untuk ke masjid...macam mana itu ya...

      Memang tidak dinafikan kenakalan kanak-kanak menggugat kesabaran kita berjemaah di Masjid tambahan pula bila dekatnya Aidil Fitri...mereka bermain mercun...hingga ada jemaah muslimat yang terperanjat hingga melatah tika solat terawih...mana lagi dengar bunyi dum dam dum dam bunyi mercun yang kuat meledak lagi...mana lagi bunyi melatahnya jemaah muslimat lagi...memang tak kusyuk dibuatnya..benar-benar mencabar kesabaran kita mahu bersolat terawih...barangkali inilah dinamakan dugaan untuk mendapat ganjaran pahala solat Terawih....SABAR AJE LAH.....kanak....kanak...nanti jika kamu sudah besar baru kamu faham dan pasti kamu tergelak bila mendengar nenekmu melatah tika solat terawih....nakalkan kamu....

      Kita semua pernah bergelar kanak-kanak...hidupnya tahu gembira je...berkawan...nakalnya Masya- Allah...tapi dalam kenakalan hendak juga pergi berjinak-jinak ke masjid ..bila sampai di masjid dikutuk di hina malah dipukul sambil mengatakan anak Syaitan bin Iblis oleh ahli masjid...kerana setiap kali dimalukan oleh ahli masjid dan mereka-mereka yang sempurna imannya ....kanak-kanak tersebut terus membenci ahli masjid dan yang lebih parah sekali membenci masjid sampai ke dewasa...dalam hal ini siapa yang hendak kita persalahkan?
      Adakah ibubapa...ahli masjid..dan mereka yang sempurna iman?
      Sepatutnya masjid tempat pendidikan ilmu tauhid di jiwa kanak-kanak. Jika kita dapat selamatkan tauhid mereka dengan hormat kita kepada mereka ..tunjukkan rasa belas kasihan dalam kasih sayang...pasti mereka tidak akan membenci masjid ...tidak menjauhi masjid.

      Cuba kita perhatikan di gereja...mana-mana masyarakatnya yang tiada tempat perlindungan ...dialu-alukan datang ke gereja...di sana mereka yang teraniaya dilayan dengan penuh prihatin dan kasih sayang ...tiba masanya waktu sembahyang mereka ajak mereka ke gereja....mereka yang dilindungi bukan saja suka ke gereja malah menjadi menyebar agama kristian.

      Alangkah indahnya jika semua masjid-masjid di Malaysia ini dijadikan tempat perlindungan bagi mereka yang terania ...ini tidak lagi dipandang hina ...dikutuk ...macamlah hina sangat mereka di mata ahli masjid dan orang alim ulama. Adakah ini cara pengajaran Islam. Sedangkan Islam ini indah dan menggalakkan penganutnya berkasihan belas di antara satu sama lain.

      Jika kerajaan ambil perhatian mengenai perkara ini mengwujudkan pusat-pusat perlindungan kepada mereka yang hilang arah tujuan hidup segera ke Masjid...diberikan perlindungan dengan sepatutnya.

      Barulah benar konsep masjid itu sendiri mengimarahkan masjid dengan kominiti masyarakat hidup saling bergotong royong dalam perkara-perkara kebajikan penuh dengan belas kasihan dan berkasih sayang kerana Allah Taala.

      Begitu juga di sekolah Agama atau pondok tahfiz...samada dikelolakan oleh kerajaan atau swasta...ustaz dan ustazahnya ...garang-garang belaka...cara pengajaran mereka macam samseng ..bahasa maki hamun je...tak sesuai mengajar di sekolah agama....ada kah murid yang bebal (bodoh atau begok diambil jarum terus di cucuk ke cuping teling pelajar agama dan ustaz main sepak terajang je mulut pelajar yang sedang makan sampai tersebur nasi di mulut..memang tak peliklah ada ustaz mendera pelajar sampai mati pelajar itu dikerjakan. Dan memang tak pelik lagi kenapa bila pelajar dari sekolah agama bila dewasa menjadi bencikan agama Islam ...seumur hidup gara-gara ustazah dan ustaz yang macam samseng. Di sini siapa yang hendak kita persalahkan. Makanya penting kita semua memperbetulkan semua yang berbentuk kezaliman dalam diri kita sendiri agar dapat diperbetulkan pada masyarakat demi menyelamatkan tauhid anak-anak remaja kita. Moga Allah swt membantu kita dalam membetulkan kekhilafan kita melayani generasi yang bakal kita tinggalkan. Moga berkat kerjasama semua pihak generasi yang kita tinggalkan, berakhlak, iman berpasakkan ilmu tauhid yang kukuh kepada Allah swt maka tersebar luaslah ajaran Islam di serata dunia In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. 'HIDUP SENTIASA BERKASIHAN BELAS BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH TAALA BAGAIKAN TAMAN-TAMAN SYURGA INDAHNYA'

      MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
      4 hours ago · Like · 1


     1
  • Ratu Rimba Niagara GEMBIRALAH KALIAN MENIKMATI SYURGA

    Kata ibu aku anak yang nakal,
    Pening kepala ibu melayani kerenahku;
    Bukan niatku menjadi nakal,

    Sudah lumrah kanak-kanak begitu.

    Kesusahan keluarga tidak kupeduli,
    Kerana ibu dan ayah terpisah sudah;
    Aku bersedih kenapa nasibku begini,
    Kebahagiaan keluarga semuanya musnah.

    Biarpun ibu dan ayah tidak sehaluan,
    Namun kumasih harap mereka bersatu;
    Kuberjauhan setiasa rindu-rinduan,
    Demi kasih dan sayang rasa tak jemu.

    Rasa bahagia tinggal di sini,
    Rumah Anak Yatim Madrasah Al-Taqwa;
    Hidup kami saling sayang menyayangi,
    Azam kami menjadi hamba bertaqwa.

    Abang Zaid baik budi,
    Kami dilayan seperti keluarga sendiri;
    Hari-hari berbunga kasih suci,
    Hingga ke mati tidak dilupai.

    Kami bergurau senda setiap hari,
    Bersenda gurau tidak terguris hati;
    Bersahabat saling hormat menghormati,
    Demi kerana Allah dicintai.

    Setiap hari membaca Kalam Allah,
    Memejam mata menghafal Al-Quran;
    Ayat dibaca hafallah sudah,
    Gembiranya hati dalam kesyukuran.

    Baca Al-Quran berjubah dan berserban putih,
    Berwangi-wangian setiap hari;
    Hafalan Al-Quran menjadi mudah,
    Gembiranya hati tidak terperi.

    Solat berjemaah setiap waktu ,
    Setiap seorang berpeluang menjadi imam;
    Gembiranya kami apabila sampai waktu,
    Syahdu sungguh mendengar suara imam.

    Waktu Maghrib aku mengalunkan azan,
    Penghuni bumi dan langit syahdu mendengar;
    Gembiranya aku mengalunkan azan,
    Doa penghuni bumi dan langit aku bersyukur.

    Ustaz mengajar kami penuh kasih sayang,
    Kami dianggap seperti anak sendiri;
    Dunia akhirat kami ingin cemerlang,
    Belajar bersungguh-sungguh setiap hari.

    Kusayang abang dan adik-adik,
    Di Rumah Anak Yatim Dan Kebajikan Madrasah Al-Taqwa;
    Hidup kami seperti adik beradik,
    Moga kami menjadi insan bertaqwa.

    Suatu hari Amizan menelefon bapa,
    Minta belikan beg sandang;
    Setiap hari menunggu bapa,
    Redha Amizan bapa tak datang.

    Bilik kami dihias indah,
    Dipenuhi dengan kad ucapan Hari Ibu;
    Kata-kata maaf dan sayang penuh bermadah,
    Hingga ke Syurga kami sayangkan ibu.

    Kusayang adikku Iman sepenuh hati,
    Iman mahukan jam dan minyak wangi;
    Kuhadiahkan Iman sukanya hati,
    Dipakai Iman setiap hari.

    Sukanya hati kami dapat perhatian,
    Daripada FINAS untuk raikan kami;
    Kami gembira dalam kesyukuran,
    Kerana ada yang sudi mengingati kami.

    Berqiamulail kami di malam itu,
    Syahdu sungguh abang Zaid membaca Al-Quran;
    Kami semua menangis tersedu-sedu,
    Menghayati Kalam Allah dalam kesyahduan.

    Selepas solat kami berzikir,
    Sambil berzikir menangis hiba;
    Hal dunia kami tak fikir,
    Melainkan Allah yang dipuja.

    Habis berzikir kami bermaaf-maafan,
    Sambil bermaafan berpelukan dalam tangisan;
    Serasa kami tidak mahu dipisahkan,
    Kalau sudah takdir kami redhakan.

    Hari itu kami bersiap menyambut tetamu,
    Tetamu yang dihormati lagi disayangi;
    Sikap penyayang mereka sudahlah tentu,
    Bertuahnya kami hidup disayangi.

    Kemeriahan menyambut tetamu bertukar duka,
    Kami berpelukan sesama sendiri;
    Berzikir kami penuh hiba,
    Relakan kami sehidup semati.

    Sahabatku separuh badan ditelan bumi,
    Menyuruhku selamatkan diri;
    Aku menangis melihat sahabatku mati,
    Moga dirimu Syurga menanti.

    Sahabatku ditelan bumi bersama adikku,
    Kusempat mencapai tangan adikku Iman,
    Tapi apa nak buat cepatnya berlaku,
    Pergi adikku Iman kulaungkan azan.

    Duhai sahabat-sahabat dan adikku sayang,
    Kalian dikebumikan dalam liang lahad yang sama;
    Kenangan bersama terbayang-bayang,
    Tunggulah kedatangan ku ingin bersama.

    Pemergian kalian kutangisi dalam redha,
    Kenangan bersama kuabadikan hingga ke mati;
    Gembiralah kalian menikmati Syurga,
    Sesungguhnya Allah memberimu darjat yang tinggi.

    Karya: Ratu Rimba Niagara
    22 Mei 2011
    (Sempena Memperingati Pemergian 16 Orang Pelajar
    Rumah Anak Yatim & Kebajikan Madrasah Al-Taqwa.
    Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka)

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAH
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    SENTIASA MUHASABAH DIRI
    MENGINGATI SAKARATULMAUT YANG PASTI HAMPIRI

    SETIAP MASA MENUNGGU ARAHAN DARI ILAHI
    ADAKAH AKU MASIH BEGINI
    MASIH LEKA DENGAN DUNIAWI
    MASIH SALING DENGKI MENDENGKI
    MASIH TAK SEDAR DIRI
    MASIH MENGADU DOMBA SESAMA SENDIRI
    TAK TAKUT MATI
    DATANG SEBENTAR LAGI
    BERGELAR MAYAT YANG AKAN DIKUBURI
    APA YANG HENDAK DIJAWAB NANTI
    SOALAN KUBUR YANG DITANYAI
    TERKELU LIDAH MAYAT UNTUK MENJAWAPI
    GAGAL DIJAWAB PASTI MERANA DIRI
    MENANGIS TAK GUNA DIRATAPI
    SELAUTAN AIR MATA DARAH TIADA ERTI LAGI
    MERAUNGLAH UNTUK DIHIDUPKAN KEMBALI
    TIDAK AKAN DIPERKENANKAN ILAHI
    SEMUANYA SUDAH TERLAMBAT UNTUK DIKESALI
    MANA ADA MAYAT DIHIDUPKAN KEMBALI
    MEMBERITAHU BETAPA SAKITNYA SAAT MATI
    MENGGIGIL MENJAWAB SOALAN KUBUR BILA DITANYAI
    BETAPA AZAB SENGSARANYA SEKSA KUBUR AMAT DITAKUTI
    MENYESAL TIADA BERGUNA LAGI
    RATAPILAH I DIPUKUL DIPALU SEHINGGA SANGKAKALA BERBUNYI

    MARHABAN YA RAMADHAN
    INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAT
    LAA ILLAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    SENTIASA MAHU MENJAGA TALISIRATURRAHIM
    SALING BERSATU HATI
    SALING BEKERJASAMA DALAM MEMBUAT KEBAJIKAN
    BERBAGI KELEBIHAN KURNIAAN ILAHI
    TANPA ADA NIAT UNTUK BERBANGGA DIRI
    YANG ADA HATI SEMURNI SYURGA
    MEMBANTU SELAGI DAYA
    DALAM PENUH BERBELAS KASIHAN
    TANPA HARAP DIBALASI BUDI YANG DIBERI
    MELAINKAN MENGHARAP REDHA ILAHI
    KETIKA ROH KELUAR DARI JASAD
    TELAFAZLAH KALIMAH
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA DI KALA PERTEMUAN ROH DENGAN ALLAH ROBBUL IDZATI HANYA DIA YANG TAHU DI KALA ITU RAHSIA ROH DAN ILAHI

    ITU SEMUA BERKAT KITA TAHU ILMU MAKRIFATULLAH
    DALAM SEGALA PERKARA SEMUANYA BERSENDIKAN KALIMAH
    LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAT
    LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    'HIDUP ADALAH MIMPI
    MATI ADALAH REALITI
    MAKA KITA REALITIKAN AKHIRAT
    AGAR MENJADI FOKUS SEBENAR KITA BERHIDUP DI MUKA BUMI INI SEMOGA DENGAN RAHMAT KASIH-NYA KITA BERSAMA DI SYURGA FIRDAUSI MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH ITULAH REALITI-NYA YANG KITA IMPIKAN MENJADI KENYATAAN ' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'

    RATU RIMBA NIAGARA
    8 Ramadhan 1434H
    17 Julai 2013M

    YA RASULULLAH AKU CINTA PADA MU MELEBIHI SEMUA MANUSIA BIASA

    Zulkarnian Mazlan
    Ya Rasulullah aku cinta pada mu melebihi semua manusia biasa , hanya pada mu aku meminta bantuan ke syurga Allah swt , aku takut dan aku tak pasti aku akan dapat kesana , aku takut hidup di neraka selamanya

    Bantulah kami yang lemah ini

    Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. qasidah "Wahai Purnama" ini dialunkn oleh anak-anak gabungan dr 11 Ribath yg dirakam di studio...

    ALLAH ITU MAHA INDAH

    Allah Itu Maha Indah.
    Seindah 99 namaNya.
    Semerdu KalamNya
    Tak jemu dibaca berulang-ulang kali.

    Apabila menyebut namaNya
    Bergetar hati meruntun jiwa.
    Apabila tidak menyebut namaNya
    Hati pilu seperti ditusuk sembilu pilu.
    Apabila membaca KalamNya
    Wangian cintaNya meresap dalam
    Roh dan jasad terus merinduiNya
    Menanti dan menunggu untuk
    Bertemu denganNya.
    Moga terpilih menjadi kekasihNya.
    Amin. Ya Rabbal A’Lamin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    8 Ramadhan 1434H
    17 Julai 1434M

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W

    Ya Rasulullah yang kucinta sepenuh iman,

    kau dilahirkan

    untuk memberi
    Rahmat Sekalian Alam

    Berpekerti mulia
    menempuh segala cabaran
    dan dugaan semata-mata
    untuk menyebar
    Agama Suci Allah

    Berkorban apa saja
    demi umat sezamannya
    dan akhir zaman

    Sambil berdiri
    duduk dan
    berbaring sentiasa
    mengingati umatnya
    mencintai umatnya
    sepenuh hati
    sepenuh jiwa
    Masya-Allah! Allahu Akbar

    Sentiasa berdoa pada Tuhan
    agar umatnya mati dalam
    ucapan kalimah

    أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

    Risaunya Nabi terhadap umatnya
    hingga nafas terakhir
    menyebut-nyebut umatnya
    ‘Umatku! Umatku! Umatku!

    Duhai Kekasih Allah
    Nabi Muhammad S.A.W
    biarpun telah tiada jasadmu
    budimu…
    pengorbananmu…
    cintamu kepada umatmu
    akan dikenang…
    dihargai dan
    disanjung tinggi hingga
    ke akhir hayat kami

    Kami tahu kau mencintai kami
    ketika berdiri… duduk dan berbaring
    hingga ke akhir hayatmu

    Amatlah rugi dunia akhirat!
    malang dunia akhirat!
    jika kami tidak membalas cintamu
    wahai Nabi Allah
    Kekasih Allah

    Sebagai balasan cintamu
    pada kami umatmu
    kami akan menjadi
    pewaris setiamu
    menyebarkan dakwahmu
    Al-Quran dan Hadis
    yang kau tinggalkan
    untuk kami umatmu

    Selawat untukmu

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

    wahai kekasih Allah
    terimalah kami
    menjadi kekasihmu
    sebagaimana kau
    menjadi Kekasih Allah.

    Moga dengan cinta kami ini
    dapatlah kami keberkatan
    cintamu di dunia …
    Di Padang Mahsyar
    mendapat Syafaatmu

    آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
  • Ratu Rimba Niagara ALLAH BALASLAH CINTA DAN RINDUKU PADA-MU

    الله الله الله يا الله

    لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل


    لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

    سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

    أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

    ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAH
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    ALLAH BERHAK MEMBALAS CINTA SEMUA HAMBA-NYA
    LAGI KITA MENCINTAI-NYA LAGI DUNIA INI BAGAIKAN
    TERPANA DALAM DZAT CINTA-NYA
    SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA PENYAYANG
    KASIH SAYANG-NYA TIADA HAD TIADA PENGHUJUNG
    AMAT BELAS KASIHAN PADA HAMBA-NYA
    SENTIASA MEMBERI PELUANG DAN RUANG PADA SETIAP
    HAMBA-NYA MENCINTAI-NYA
    BERCINTA DENGAN-NYA
    MERINDUI-NYA TIDAK AKAN DITOLAK
    TIDAK AKAN DIKECEWAKAN
    MALAH DIBALAS DENGAN PENUH KASIH SAYANG
    HANYA HAMBA-NYA MEMAHAMI
    MENGIKUT TAHAP DALAMNYA CINTA HAMBA-NYA KEPADA-NYA
    SEGALA CIPTAAN-NYA MENDOAKAN HAMBA-NYA YANG MENCINTAI-NYA
    SETITIS AIR MATA YANG GUGUR
    TIKA MENYEBUT-NYEBUT NAMA-NYA
    ALLAH BALAS CINTAKU ALLAH
    ALLAH BALAS RINDUKU ALLAH
    ALLAH ALLAH ALLAH AKU CINTA-MU
    ALLAH AKU SEPI TANPA CINTA-MU
    ALLAH ALLAH ALLAH AKU SEPI TANPA RINDU-MU

    ALLAH CUKUPLAH KAU BAGIKU ALLAH
    BALASAN CINTA-MU
    LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISI-NYA
    AKU BUKANLAH WALI-MU
    AKU BUKANLAH KEKASIH-MU
    TAPI AKU ADALAH PENDAMBA CINTA-MU
    HIDUP MATIKU YANG AKU MAHUKAN CINTA DAN REDHA-MU

    BIARLAH AKU TIDAK DIKENALI OLEH MANUSIA PUN TAK MENGAPA ITU BUKAN MATLAMATKU BERHIDUP DI MUKA BUMI-MU INI YANG AKU MAHU MENJADI HAMBA-MU YANG BERAMAL KERANA-MU BERBUAT BAIK KEPADA SEGALA MAKHLUK-MU KERANA-MU

    KUKERAH
    KUPERAH
    KUUSAHAKAN SEDAYA MAMPU
    BIARPUN TAK BERDAYA
    BILA MENYEBUT NAMA-MU
    TERUS KEKUATANKU DATANG
    MAKA YA ALLAH
    DENGAN LIMPAH RAHMAT KASIH-MU
    HANYA ENGKAULAH SAJA YANG KUSANDARKAN SEGALA HARAPAN ANDAINYA AKU LAYAK MEMIKUL TANGGUNGJAWAB INI SEBAGAI HAMBA-MU
    MAKA KAU MAKBULKAN SEGALA USAHAKU DALAM REDHA-MU
    TIADA LAIN YANG AKU PERJUANGKAN DI DUNIA INI
    MELAINKAN MERAIH CINTA DAN REDHA-MU
    AGAR BILA NAFAS TERAKHIRKU NANTI
    DAPAT MENYEBUT KALIMAH SYURGA-MU
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    الله الله الله يا الله

    لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

    لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

    سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

    أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

    ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    MARHABAN YA RAMADHAN
    MAAF ZAHIR BATHIN

    MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    الله الله الله يا الله

    لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

    لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

    سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

    أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

    ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAH
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    SENTIASA MUHASABAH DIRI
    MENGINGATI SAKARATULMAUT YANG PASTI HAMPIRI
    SETIAP MASA MENUNGGU ARAHAN DARI ILAHI
    ADAKAH AKU MASIH BEGINI
    MASIH LEKA DENGAN DUNIAWI
    MASIH SALING DENGKI MENDENGKI
    MASIH TAK SEDAR DIRI
    MASIH MENGADU DOMBA SESAMA SENDIRI
    TAK TAKUT MATI
    DATANG SEBENTAR LAGI
    BERGELAR MAYAT YANG AKAN DIKUBURI
    APA YANG HENDAK DIJAWAB NANTI
    SOALAN KUBUR YANG DITANYAI
    TERKELU LIDAH MAYAT UNTUK MENJAWAPI
    GAGAL DIJAWAB PASTI MERANA DIRI
    MENANGIS TAK GUNA DIRATAPI
    SELAUTAN AIR MATA DARAH TIADA ERTI LAGI
    MERAUNGLAH UNTUK DIHIDUPKAN KEMBALI
    TIDAK AKAN DIPERKENANKAN ILAHI
    SEMUANYA SUDAH TERLAMBAT UNTUK DIKESALI
    MANA ADA MAYAT DIHIDUPKAN KEMBALI
    MEMBERITAHU BETAPA SAKITNYA SAAT MATI
    MENGGIGIL MENJAWAB SOALAN KUBUR BILA DITANYAI
    BETAPA AZAB SENGSARANYA SEKSA KUBUR AMAT DITAKUTI
    MENYESAL TIADA BERGUNA LAGI
    RATAPILAH I DIPUKUL DIPALU SEHINGGA SANGKAKALA BERBUNYI

    MARHABAN YA RAMADHAN
    INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAT
    LAA ILLAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    SENTIASA MAHU MENJAGA TALISIRATURRAHIM
    SALING BERSATU HATI
    SALING BEKERJASAMA DALAM MEMBUAT KEBAJIKAN
    BERBAGI KELEBIHAN KURNIAAN ILAHI
    TANPA ADA NIAT UNTUK BERBANGGA DIRI
    YANG ADA HATI SEMURNI SYURGA
    MEMBANTU SELAGI DAYA
    DALAM PENUH BERBELAS KASIHAN
    TANPA HARAP DIBALASI BUDI YANG DIBERI
    MELAINKAN MENGHARAP REDHA ILAHI
    KETIKA ROH KELUAR DARI JASAD
    TELAFAZLAH KALIMAH
    LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA DI KALA PERTEMUAN ROH DENGAN ALLAH ROBBUL IDZATI HANYA DIA YANG TAHU DI KALA ITU RAHSIA ROH DAN ILAHI

    ITU SEMUA BERKAT KITA TAHU ILMU MAKRIFATULLAH
    DALAM SEGALA PERKARA SEMUANYA BERSENDIKAN KALIMAH
    LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAT
    LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

    MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    'HIDUP ADALAH MIMPI
    MATI ADALAH REALITI
    MAKA KITA REALITIKAN AKHIRAT
    AGAR MENJADI FOKUS SEBENAR KITA BERHIDUP DI MUKA BUMI INI SEMOGA DENGAN RAHMAT KASIH-NYA KITA BERSAMA DI SYURGA FIRDAUSI MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH ITULAH REALITI-NYA YANG KITA IMPIKAN MENJADI KENYATAAN ' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'

    RATU RIMBA NIAGARA
    6 Ramadhan 1434H
    14 Julai 2013M

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'TAKDIR PARA KSATRIA' 
    Karya Ratu Rimba Niagara & Hulubalang Melayu

    MENILAI DENGAN AKAL DAN MATA HATI

    "Demi kebenaran aku datang
    Demi kebenaran aku berjuang,
    Bukan aku mencari nama,
    Aku mencari sejarah,
    Kerana sejarah itu kebenaran zaman,
    Sejarah ditulis oleh yang menang,
    Maaf andai aku terleka dalam perjalanan, 
    Aku juga cuma hambaNya,
    Putih katanya putihlah sejarah,
    Hitam katanya hitamlah sejarah, 
    Agar cucu cicitku keturunanku,
    Tidak menelan mentah cerita lama,
    Agar cucu cicitku mengerti,
    Agar mereka menilai segalanya,
    Dengan akal dan mata hati."
    By: Hulubalang Melayu

    RAIHLAH GELARAN ROH-ROH JIWA YANG TENANG

    MATA HATI TERSOROK DI BALIK HATI
    ITU YANG MAKAN HATI BERULAM JANTUNG
    HARI-HARI BERKATA SOAL HATI
    TAK JUGA MERESAP DI HATI
    TERUS LESAP ENTAH KE MANA
    MERANA HATI
    BILA SEJARAH NENEK MOYANG
    SENGAJA DILUPAKAN
    SENGAJA DI KHIANATI
    BIAR MUSNAH SEGALA SEJARAH
    SEJARAH JADI PARAH
    BIAR SEJARAH BARU BERMULA
    YANG MAKAN HATI TERUS MAKAN HATI
    SAMPAI HATI DIBAWA HATI

    KASIHAN NENEK MOYANG
    ANAK CUCU SUDAH LUPA SEJARAH
    PERJUANGAN NENEK MOYANG 
    TITIK PELUH NENEK MOYANG
    DIINJAK-INJAK ANAK CUCU
    MERAUNG NENEK MOYANG DALAM KUBUR
    SUDAHLAH TIDAK MENDOAKAN SEPOTONG AYATPUN
    PERJUANGAN NENEK MOYANG DIPERLEKEHKAN 
    DIINJAK-INJAK ANAK CUCU
    SEMATA-MATA GILAKAN KUASA MAHU MEMERINTAH
    TAMAKKAN HARTA AGAR SENANG MELOBIKAN HARTA LAGI
    GILAKAN KUASA UNTUK MENAMBAH HARTA
    AH...! MALANG JIKA GILA KUASA UNTUK MELOBI HARTA

    DUHAI ANAK CUCU
    HEBAT MACAM MANA PUN KALIAN
    BERKUASA MACAM MANA PUN KALIAN
    BERTIMBUN HARTA MACAM MANA PUN KALIAN
    KALIAN AKAN TETAP BERGELAR NENEK MOYANG JUGA
    KALIAN AKAN KE KUBUR JUGA

    SEBELUM BERGELAR NENEK MOYANG
    SEBELUM KUBUR PANGGIL MARI RUMAH KATA PERGI
    BERUBAHLAH... BERUBAHLAH....BERUBAHLAH....
    HAMBA YANG MAHU KE JALAN-JALAN-NYA
    SEBELUM BERGELAR ARUAH....
    RAIHLAH GELARAN ROH-ROH JIWA YANG TENANG
    LAGI DIREDHAI....PASTI HIDUP MATIMU TENANG...

    JIKA KAMU PUNYA KUASA
    BIARLAH KUASA BOLEH MENGAJAK DIRIMU DAN RAKYATMU
    BERTAMBAH DEKAT DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

    JIKA KAMU PUNYA HARTA
    INFAKKAN KE JALAN ALLAH KERANA ITULAH HARTA YANG KAU PUNYA
    JIKA KAMU PUNYA HATI
    SINARKAN DENGAN NUR HIDAYAH KASIH DARI ILAHI

    JIKA MATA HATIMU SUDAH ADA
    BARULAH HATIMU TIDAK LAGI MENYOROK DI BALIK HATI
    BARULAH KAMU MENGHARGAI AKAN PERJUANGAN NENEK MOYANG BARULAH KAMU SUDI MENGHADIAHKAN SEPOTONG AYAT UNTUKNYA BEGITU HEBATNYA JIKA KITA PUNYA MATA HATI MOGA MATA HATI KITA DIKEKALKAN HINGGA NAFAS TERAKHIR
    IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    22 April 2013

    MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    3 hours ago · Like · 1

(PETIKAN DARIPADA WALL IWAN TIRTA & RATU RIMBA NIAGARA)
9 Syawal 1434H
16 Agustus 2012M

0 comments:

Post a Comment

 
;