Wednesday 7 August 2013

KAU SAHABAT DUNIA AKHIRATKU!



    • RECENT POSTS
    • 08 Agustus 2013 - 12:00PM



      Sahabat ku,,,,,,,,,,
      Kamu-la yang telah membuat hidup-ku penuh warna warni

      dan karena
      kamu juga la yang telah membuat setiap langka kaki-ku penuh makna dan bearti

      ucapan-mu bagaikan setetes Air disaat aku haus dan dahaga untuk memaknia arti sebuah kehidupan sebenarnya,

      perbuatan-mu bagaikan cahaya berlian yang selalu menerangi disaat aku dalam kegelapan (bimbing-la aku kejalan yang lurus )

      DIHARI FITRI DAN PENUH KEMENGAN INI - MAAFKAN-LA AKU - JIKA SELAMA INI AKU TIDAK PERNA MAU MENGERTI DAN TIDAK PERNA MAU MENGALAH DEMI KEBAIAKAN BERSAMA,
      story my life
      Unlike ·  · Unfollow Post ·  · 2 hours ago
      • You, Rubianto Tanoto and Daeng Khamshah like this.
      • Ratu Rimba Niagara KAU SAHABAT DUNIA AKHIRATKU

        Sahabatku...
        Kita pernah bersahabat
        Tapi cuma di alammaya
        Biarpun sekadar alammaya 
        Tapi ianya penuh dengan kata-kata penuh makna 
        Yang tersurat dan tersirat

        Sahabatku....
        Biarpun ku tak dengar suaramu... kau tak dengar suaraku
        Tapi kita sering berbicara melalui bahasa roh tanpa suara
        Bahasa halus bahasa rohani 

        Sahabatku...
        Mana mungkin bahasa rohani 
        Saling menyakiti tersakiti hati
        Jika ada bererti itu bukan bahasa hati nurani
        Itu adalah kekhilafan kita sendiri 
        Sengaja menyakiti dan tersakiti
        Itu bererti roh kita harus diubati segera
        Barangkali hati kita masih berjerubu dengan kedengkian khianat
        Ego dengan kesempurnaan diri yang ada
        Jika sikap itu ada pada diriku tegurlah aku segera
        Dengan bahasa yang paling berhikmah agar aku tersedar
        Dari kekhilafanku dalam berbahasa berbisa-bisa.

        Sahabatku...
        Tidak pernah terfikirpun di kamus hidupku
        Kau akan hadir dalam kamus hidupku
        Biarpun sekadar sahabat di alammaya
        Kerana itu semua sudah diaturkan oleh Tuhan
        Aku amat menghargai setiap sahabat yang hadir 
        Dalam senarai alammayaku...
        Sebagai rakan fb ataupun sebagai rakan grup
        Semuanya aku hargai tanpa terkecuali

        Sahabatku...
        Kita pernah juga berpisah sebagai rakan fb
        Atas kesibukkanmu barangkali
        Kau tidak memperdulikan karya-karyaku yang bersiaran
        Sebagai rakan fbku adalah suatu kewajiban mereka
        Memberi komentar pada karya-karyaku bersiaran
        Bukanlah bererti semua karyaku mesti diberi komentar
        Memadailah apa yang termampu

        Sahabatku...
        Tahukah kau aku bukanlah pentingkan
        Ramainya kawan fbku
        Aku pun tak boleh mengambil rakan fb terlalu ramai
        Ianya sangat terhad ....memandangkan
        Ingin memberikan tumpuan kepada dunia karyaku
        Yang mana tidak aktif sejujurnya aku minta maaf 
        Bukan sengaja aku mahu berpisah tapi ingin 
        Memberi peluang kepada yang benar-benar 
        Ikhlas mendukung/menyokong dunia karyaku
        Moga sahabat sudi faham akan dunia sasteraku
        Moga sahabat sudi maafkan aku andainya 
        Kerana sastera kita berpisah 
        Kerana satera kita bersahabat

        Sahabatku....
        Apapun sahabatku terima kasih kerana sudi
        Menjadi sahabatku di kala susah senangku 
        Memperjuangkan sastera yang kuminati ini

        Sahabatku...
        Sempena Menyambut AidilFitri
        Ku susun sepuluh jari memohon maaf
        Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki
        Jika dalam bersastera terlalu banyak kekhilafanku
        Pada semua sahabatku 
        Samada yang pernah menjadi sahabatku
        Tolong maafkan aku tolong sudi memahami duniaku
        Jangan disalah anggapkan akan persahabatan kita
        Percayalah persahabatan kita 
        Walaupun saling tersakiti luka melukai
        Tapi di hati ini masih seperti dulu
        Tetap menganggapmu sahabatku sampai kapanpun
        In Shaa Allah biarpun kita tidak ketemu di alam realiti
        Kita ketemu did Syurga Firdausi
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

        Sahabat Alammayamu,
        Ratu Rimba Niagara
        1 Syawal 1434H
        8 Ogos 2013M
    • 08 Agustus 2013 - 12:00PM



      Sahabat ku,,,,,,,,,,
      Kamu-la yang telah membuat hidup-ku penuh warna warni

      dan karena
      kamu juga la yang telah membuat setiap langka kaki-ku penuh makna dan bearti

      ucapan-mu bagaikan setetes Air disaat aku haus dan dahaga untuk memaknia arti sebuah kehidupan sebenarnya,

      perbuatan-mu bagaikan cahaya berlian yang selalu menerangi disaat aku dalam kegelapan (bimbing-la aku kejalan yang lurus )

      DIHARI FITRI DAN PENUH KEMENGAN INI - MAAFKAN-LA AKU - JIKA SELAMA INI AKU TIDAK PERNA MAU MENGERTI DAN TIDAK PERNA MAU MENGALAH DEMI KEBAIAKAN BERSAMA,
      story my life
      Unlike ·  · Follow Post ·  · 2 hours ago
(PETIKAN DARIPADA GRUP SRI  PEMANGKU ADAT)
1 Syawal 1434H
8 Ogos 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;