Saturday 10 August 2013

TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA TUAH UNTUK DIHADAMI' (2)



  • Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2012

  • Ratu Rimba Niagara SKRIP HANG JEBAT & HANG TUAH ERA MODEN

    HANG JEBAT :

    Apa salahnya kita bermaaf-maafan...
    kalau kubunuh kau sia-sialah perjuanganku selama ini membela kau.

    HANG TUAH :

    Ya...betul katamu Jebat...
    kita bermaaf-maafan demi rakyat dan Raja kita.
    Aku tak mahu menjadi rakyat yang derhaka!
    Aku tak mahu menjadi sahabat yang tak mengenang budi!
    Nanti kukabarkan kepada Raja bahawa kau dan aku adalah rakyat yang setia ...
    Apa yang terjadi selama ini adalah cuma salah faham saja angkara fitnah.
    Raja pasti boleh terima apa yang kukatakan.

    HANG JEBAT:

    Betul ke Tuah.

    HANG TUAH :

    Raja sekarang Raja berjiwa rakyat. Sayangkan rakyat dan negara melebihi kepentingan sendiri.
    Begitu juga rakyat sayangkan Raja dan negara melebihi kepentingan sendiri.

    HANG JEBAT:

    Kalau begitu ayuh kita pergi mengadap Sultan.

    HANG TUAH :

    Sultan pasti gembira mendengar kabar berita ini.
    Barulah kita tidak rasa bersalah hingga ke mati.
    Tiadalah sesal di hati baik Raja, rakyat dan generasi akan
    datang pastinya semua gembira kerana tidak akan hilang melayu di dunia!

    HANG TUAH/HANG JEBAT:

    DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!

    RAJA:

    SAYANG RAKYAT!

    Karya: Ratu Rimba Niagara
    30 Jun 2011

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    31 Ogos 2012
  • Ratu Rimba Niagara KERIS MENJADI SAKSI BISU HEBATNYA PERTEMPURAN!

    Keris menjadi saksi bisu
    hebatnya pertempuran mu duhai keris
    kehebatan mu di gelanggang pertempuran di akui sejak berzaman
    kau sentiasa dikenang sepanjang zaman
    kau sentiasa di hatiku
    kan ku perjuangkan kepahlawananmu
    hingga ke titisan darah terakhir
    biarpun nyawaku jadi taruhan
    agar kau mengerti
    yang aku cintakan mu
    selagi nafas ku ada
    lambang cinta
    lambang setiaku
    padamu keris....
    yang tak pernah jemu
    mencintaimu
    untuk mempertabatkanmu
    agar dicintai juga anak bangsa
    sejak zaman berzaman

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2012
  • Ratu Rimba Niagara KERIS LAMBANG KEPAHLAWANAN MELAYU

    Keris lambang kepahlawanan melayu,
    Keris juga lambang kekuasaan Kesultanan Melayu;
    Kepahlawan dan kedaulatan sultan tak pernah layu,
    Akan di pertahankan hingga ke titisan darah terakhir generasi melayu.

    Tak akan hilang melayu di dunia,
    Itulah sumpah Laksamana Hang Tuah;
    Kepahlawanan melayu terkenal di serata dunia,
    Berbangga menjadi bangsa melayu di bumi bertuah.

    Ilmu persilatan diminati sejak dahulu,
    Diperturunkan hingga ke generasi baru;
    Bersama mempertahankan kedaulatan kesultanan melayu,
    Akan dibanggai sehingga ke anak cucu.

    Pahlawan melayu sudah terbilang,
    Kepahlawanannya demi agama bangsa dan negara;
    Ilmu persilatan tak akan hilang,
    Akan diperturunkan dengan semangat yang membara.

    Salam silaturrahim salam kepahlawanan,
    Kepada semua pejuang bangsa yang tersanjung di hati;
    Kukagumi kalian kerana semangat perjuangan,
    Yang tak jemu berbakti dan menabur budi.

    AKU BERSYUKUR KERANA AKU MELAYU

    Aku bersyukur karena aku MELAYU
    Aku redho karena aku MELAYU
    Aku gembira karena aku MELAYU
    Aku bangga karena aku MELAYU
    Karena aku cuma mendengar satu saja bangsa yang
    tak akan hilang di dunia yaitu BANGSA MELAYU ( Kata Wakil Anak Melayu Seluruh Dunia)

    Takkan hilang melayu di dunia,
    Ini sumpah pahlawan Hang Tuah;
    Melayu bersatu bermuafakat bersama,
    Itulah matlamat pewaris Hang Tuah.

    Berjuang tetaplah berjuang jua,
    Pantang undur sebelum berjuang;
    Kepahlawanan melayu terkenal di serata dunia,
    Gagahnya pahlawan terus gilang-gemilang.

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    31 Ogos 2012
  • Ratu Rimba Niagara AKU TAK MAHU MENJADI PENDERHAKA RAJA

    "Raja adil raja disembah...Penderhaka Raja mesti kubunuh!"
    "Engkau pengampu Raja...apa yang engkau dapat? Kurniaan diRaja!"
    "Bukan itu yang aku mahukan...cuma aku mahu menjadi rakyat yang setia...setia kepada Raja."
    "Setia...sebelum berkuasa bolehlah! Dah berkuasa tengok...rakyat ditindas?"
    "Bedebah! Bukan Raja yang menindas rakyat tapi pemerintah !Engkau tahu tak? Tak akan rakyat hendak menindas rakyat..."
    "Kalau pemerintah menindas rakyat mana buktinya?"
    "Buktinya engkaulah yang menafikan kedaulatan diRaja!!!"
    "Kedaulatan diRaja? Macam mana tu?"
    "Pemerintah mengiktirafkan institusi diRaja...rakyat pun aman ."
    "Kenapa engkau kata macam tu?"
    "Sebab tiada Raja tiada negara tiada negara tiada rakyat ...ada rakyat ada pemerintah kerana rakyat adalah pemerintah...."
    "Engkau ini cakap berbelit-belit bikin aku nggak faham!Cakap bikin aku faham bisa nggak?"
    "Senang cerita lah...sebab apa aku kata rakyat itu pemerintah...siapa yang memilih pemerintah?
    "Rakyatlah!"
    "Pandaipun engkau....makanya pemerintah itu rakyat...rakyat itu pemerintah...makanya rakyat perlukan Raja yang adil barulah negara jadi sempurna...ada negara ada rakyat ada rakyat ada Raja..."
    "Itu macam kah...baru aku faham....betul kata engkau .....kalau macam ini tak jadi gaduhlah...kita bisa jadi kawan boleh nggak?"
    "Tentulah boleh...sebab engkau tidak jadi penderhaka...aku suka."
    "Hehehehehe"
    "Sukalah tu!"
    "Pastilah suka...."
    "Kenapa suka?"
    "Perjuangan kau sudah tercapai"
    "Maksud engkau?"
    "Engkau sudah berjaya menyedarkan aku makanya aku tak mahu lagi jadi rakyat penderhaka kepada Raja."
    "DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!"

    Karya RATU RIMBA NIAGARA
    23 Mac 2012
    Like · · Unfollow Post · 3 hours ago near Melaka, Malaysia
  • Ratu Rimba Niagara PENDERHAKA ITU APA MAKNANYA 

    Erwin Agus Pengelana penderhaka itu artiya apa ya ?

    Ratu Rimba Niagara Yang menentang atau tidak taat perintah raja

    Erwin Agus Pengelana sedang pengampu apa non ?

    Ratu Rimba Niagara Suka puji-puji raja

    Erwin Agus Pengelana terima kasih non .......
    salam persahabatan dalam kedamaian.....

    Ratu Rimba Niagarai Kalau di Indonesia apa pula bahasanya...boleh bilang sama ratu...ratu pun mahu belajar ni...
    agar boleh ditukar bahasanya....hihihihi

    Ratu Rimba Niagara Salam damai juga...jadinya apa pendapatmu tentang apa yang ditulis di atas...adakah sudah kau memahaminya 100%

    Erwin Agus Pengelana pemerintah=rakyat, rakyat butuh seorang raja ?.....bentuk Negara Malaysia = perdana menteri yang menjalankan roda pemerintahan dengan restu raja atas pilihan rakyat banyak ?......atau bagaimana non, belum 100% saya tahu.....

    Ratu Rimba Niagara Betul maksudnya itu Erwin...cumanya di Malaysia Institusi DiRaja diiktirafkan pemerintah dan rakyat tapi Indonesia gimana pula...? Tujuan ditulis agar rakyat dan pemerintah Malaysia sentiasa menghargai Institusi diRaja.

    Erwin Agus Pengelana Indonesia menganut sistem Presiden sebagai Kepala Negara dan Kepala Pemerintahan yang dibantu tugasnya oleh seorang Wakil Presiden dan beberapa Pembantu Presiden (Kementrian) atas pilihan rakyat, dan setiap penduduk (warga negara/orang yang telah lama tinggal di Indonesia/Pribumi asli) mempunyai kedudukan yang sama dimata hukum dan setiap penduduk berhak mencalonkan diri menjadi Presiden dan Wapres dengan memenuhi ketentuan-ketentuan yang diatur dalam perundang-undangan......Pilpres = Pemilihan Presiden-Wapres yang diadakan 5 tahun sekali, atas dasar Pilpres inilah (proses demokrasi Pancasila), seorang Presiden memiliki hak penuh sebagai Kepala Negara sehingga berhak pula menjalankan roda pemerintahannya selama periode (masa bhaktinya).......

    Erwin Agus Pengelana dan apabila seseorang Presiden mengingkari janji dan sumpah jabatan, maka selaku presiden bertanggung jawab pada Majelis Permusyawatan Rakyat (MPR), yang mana MPR ini adalah suatu lembaga tertinggi negara sebagai pelaksana dari pemegang kedaulatan tertinggi (rakyat).........

    Ratu Rimba Niagara Jadinya...apa yang ditulis oleh saya di atas...gimana pula...ada persamaan tak di Indonesia?

    Erwin Agus Pengelana ada....hanya bentuknya berbeda....bila tulisan diatas itu adalah berbicara tentang seorang raja yang kedudukannya dapat diwarisi oleh anak kandungnya (putra mahkota) secara silsilah kerajaan, sedang sistem di Indonesia tidak terwarisi secara kedarahan (silsilah keluarga)......kesamaannya : seorang raja dan seorang presiden adalah kedudukan sebagai Kepala Negara.....perbedaannya : dalam bentuk kerajaan yang menjalankan roda kepemerintahan adalah seorang Perdana Menteri yang dipilih oleh rakyat, sedang dalam sistem republik seorang kepala negara yang syah (memenangkan pilpres da sudah dilantik oleh MPR) berhak pula menjalankan roda pemerintahan selama kurun waktu 5 (lima) tahun masa jabatannya.......salam damai dalam persahabatan......

    Laksamana Mas Kepada Raja yang bijak, salam hormat ku kepada Paduka,.....

    Ratu Rimba Niagara Salam damai juga untuk kedua rakan seperjuangan yang dihormati lagi disanjungi di benua sana...moga negaramu kekal aman merdeka semerdeka negaraku yang mengiktirafkan sistem diRaja bersilsilah.Aamin

    RAJA RAKYAT PEMERINTAH 3 SERANGKAI TIDAK DAPAT DIPISAHKAN SAMPAI KAPAN PUN! DUNIA PASTI AKAN TERSENYUM BANGGA!

    (PETIKAN DARIPADA GROUP KERAGAMAN BUDAYA LELUHUR INDONESIA)
    23 Mac 2012
  • Ratu Rimba Niagara JIWA PAHLAWAN MELAYU TAK TAKUT MATI!

    Takkan hilang melayu di dunia,
    Itu sumpah Laksamana Hang Tuah;
    Bersatulah Melayu sedunia,
    Itulah jiwa Laksamana Hang Tuah.

    Pendekar melayu menjadi sanjungan,
    Dulu kini dan selamanya;
    Perdekar melayu tak akan diperlekehkan,
    Disanjungi kerna kekuatan makrifatullahnya.

    Melayu sakit semuanya sakit,
    Kerana jiwa melayu berakar umbi;
    Bersatu berpadu melayu hilanglah sakit,
    Itulah bukti melayu sudah satu hati.

    Melayu pencetus kebangkitan ummah,
    Jiwa islam mahu mati fisabilillah;
    Pendekar melayu akan satukan ummah,
    Kerna mahu mati dalam fisabilillah.

    Jiwa pendekar melayu tak takut mati,
    Anak jantan melayu pantang dicabar;
    Akan bertarung tak undur walaupun seinci,
    Nyawa jadi taruhan jika dicabar.

    Melayu hina melayu kepantang melayu,
    Pahlawan melayu akan turun ke gelanggang;
    Bermandikan darah hebatnya pahlawan melayu,
    Nyawa jadi taruhan tanda kasih dan sayang.

    Melayu kuat karena bersatu,
    Kutuk mengutuk hina menghina;
    Bukan jiwa pendekar melayu,
    Yang ada membela yang teraniaya.

    Institusi Raja melayu dipertahankan rakyat,
    Raja sekarang selalu muafakat;
    Muafakat Raja bersama rakyat,
    Raja dan rakyat hidup penuh berkat.

    Hulubalang sultan sedia berbakti,
    Pada raja berjiwa hamba-Nya;
    Rela pertaruhkan nyawa demi raja dikasihi,
    Laksamana lambang kepahlawanan sejati.

    Nusantara bumi bertuah dihuni bangsa melayu,
    Raja dan rakyat saling menyanjungi;
    Kata sepakat semua rumpun melayu,
    Barulah mengundang Rahmat Kaseh Ilahi.

    Melayu oh! melayu
    Perwira oh! perwira
    Pahlawan oh! pahlawan
    Pendekar oh! pendekar
    Laksamana oh! laksamana
    Hulubalang oh! hulubalang

    Berjuanglah kalian
    Hingga ke tetesan darah terakhir
    Fisabilillah lah kamu jangan jemu
    Syahidmu di medan juang
    Allah sayang padamu
    Syurga Firdausi tempatmu
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Syukurlah olehmu kerana Allah memilihmu
    Syahid ke jalan-Nya
    Pendekarku kau adalah TENTERA ALLAH
    Aku bangga denganmu
    Sekalung bunga Syurga kukirimkan padamu
    Percayalah bidadari menantimu di Syurga Firdausi
    Balasan syahidmu ikhlas kerana-Nya

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    23 Ramadhan 1434H
    1 Ogos 2013M
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA KEPADA SEMUA YANG BERGELAR TENTERA FISABILILLAH YANG RELA SYAHID KE JALAN-NYA)
  • Ratu Rimba Niagara HULUBALANG TAK TAKUT MATI DI MEDAN PERANG!

    demi tanahairku yang tercinta
    aku akan perang habis-habisan
    darahku
    nyawaku
    perjuanganku
    hidup matiku hanya untuk Allah
    tak akan aku gentar
    walau beribu datang menyerang
    akan aku tentang habis-habisan

    aku hidup untuk Allah
    aku mati untuk Allah
    aku berjuang kerana Allah
    aku cumalah hamba Allah
    yang dipilih Allah untuk ke jalan-Nya
    perjuangan demi kerana Agama Bangsa & Negara adalah duniaku
    makanya aku tak takut mati jika aku mati di medan juang
    aku adalah tentera Allah yang berani mati demi-Nya
    aku redha hidupku sebagai seorang pejuang
    sudah tercatat di Azali aku seorang pejuang-Nya
    aku syukur sebanyak-banyak-Nya
    kerana aku berjuang demi agama bangsa dan tanahair
    untuk meraih cinta-Nya
    moga perjuanganku dibalas syahid...
    AAmeen Ya Rabba A'Lameen.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    1 Ogos 2013
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK PARA HULUBALANG & SEMUA TENTERA FISABILILLAH YANG MAHU SYAHID KE-JALAN-NYA)
    ·
  • Ratu Rimba Niagara HULUBALANGKU...

    HULUBALANGKU...
    AKU TABIK HORMAT DENGAN KEBERANIAN BERANI MATIMU DEMI AGAMA BANGSA & NEGARA...MOGA SYAHIDMU DITERIMA ALLAH SWT AAMEEN.

    SEKALUNG BUNGA CINTA IBU PERTIWI KEPADA SEMUA WIRA NEGARA YANG RELA MATI DI MEDAN JUANG...SELAMAT BERJUANG HINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR!
    TANPAMU SIAPALAH KAMI ...PASTI SEMUA RAKYAT MALAYSIA TINGGAL DI BUMI SENDIRI DALAM KEADAAN TIDAK AMAN MAKA DARI ITU SETITIK KERINGATMU DAN DARAH PERJUANGANMU YANG GUGUR KE BUMI AKU AMAT HARGAINYA. MOGA SYURGALAH TEMPATMU ATAS SEGALA PENGORBANANMU PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA TERCINTA. AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
    By Ratu Rimba Niagara
    1 Ogos 2013
  • Ratu Rimba Niagara TELAH TERCATAT SEJAK AZALI AKU PEJUANG SYAHID DEMI-NYA 

    BERSAMA MEMPERTAHANKAN NEGARA DENGAN APA CARA SEKALI PUN....." BERAT SAMA DIPIKUL , RINGAN SAMA DIJINJING " PERPADUAN ASAS KEUTUHAN NEGARA 
    By: Khai Noor

    SIAPA BERANI MEMUSUHI IBU PERTIWIKU
    MERIAM INI AKAN TAK HENTI BERDENTAM DENTUM MEMBUNUHMU
    KALAU BERANI SILAKAN....
    INI ANAK JANTAN DARI KERABAT DIRAJA JEMBAL
    RELA MATI DEMI MEMPERTAHANKAN AGAMA BANGSA & NEGARA...
    By: Ratu Rimba Niagara

    MALAYSIA SELAMANYA MERDEKA SELAGI DUNIA BELUM KIAMAT!

    TIADA PEMIMPIN TIADA NEGARA
    TIADA NEGARA TIADA RAKYAT
    TIADA RAKYAT TIADA TENTERA
    TENTERA BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT & PEMIMPIN
    SALING SOKONG MENYOKONG KE ARAH NEGARA SEJAHTERA
    TANPA SESIAPAPUN BERANI MENCEROBOH KEDAULATAN NEGARA TERCINTA! MERDEKALAH MALAYSIA SELAMANYA SELAGI DUNIA BELUM KIAMAT..
    IN SHAA ALLAH AAMEEN.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    1 Ogos 2013
  • Ratu Rimba Niagara MOGA KAMU SEJAHTERA DI DUNIA SENJAHTERA DI SYURGA

    PANTANG ANAK JANTAN MELAYU DICABAR...
    MAKANYA TIADA MASA MENUNGGU MEREKA YANG PENGECUT
    PEJUANG FISABILILLAH SENTIASA BERSIAP SIAGA DI MEDAN PERANG DEMI MENYAHUT SEMBOYAN IBU PERTIWI!
    DUHAI PERWIRA-PERWIRA MALAYSIA
    KAMI RAKYAT MALAYSIA SENTIASA BERSAMA PERJUANGANMU
    KAMU BERJUANG DEMI KESEJAHTERAAN KAMI
    KAMI SYUKUR
    KAMI TERHARU
    KAMI DOAKAN KAMU SEJAHTERA JUGA
    SEJAHTERA DI DUNIA SEJAHTERA DI SYURGA...AAMEEN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Ogos 2013
  • Ratu Rimba Niagara TANDA AKU CINTA PADA IBU PERTIWI

    INILAH BARISAN KITA
    YANG RELA BERJUANG
    TAK TAKUT MATI TIKA BERJUANG
    DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA
    SENTIASA SIAP SIAGA
    SENTIASA GAGAH
    SENTIASA PERKASA
    SENTIASA BERTEGAS PADA MUSUH DURJANA
    TAK AKAN BERUNDUR BIARPUN SETAPAK
    BIAPUN AKU DIHUJANI PELURU
    BERMANDIKAN DARAH
    AKU RELAKAN
    ASALKAN NEGARAKU
    SEJAHTERA BUAT SELAMANYA
    TANDA AKU CINTA PADA IBU PERTIWI
    PADA TUHAN AKU MERAYU
    AGAR AKU MATI SYAHID
    ITULAH MATLAMATKU
    YANG KUDAMBAKAN DALAM WIRAKU PADA NEGARA
    IN SHA ALLAH AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    23 Ramadhan 1434H
    1 Ogos 2013M

    PERWIRAKU BERJUANGLAH DIKAU HINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR...MOGA SYAHIDLAH TEMPATMU AAMEEN.
    By: Ratu Rimba Niagara
    22 Ramadhan 1434H
    1 Ogos 2013M
PETIKAN DARIPADA WALL GRUP TENTERA FISABILILLAH & RATU RIMBA NIAGARA
4 Syawal 1434H
11 Ogos 1434G

0 comments:

Post a Comment

 
;