Tuesday 23 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (457) RUHPUN MAMPU JADI PELIPUR LARA. TAK BERBAYANG TAK BERBEKAS NAMUN HATI MUSLIM ADALAH MUTIARA



KENAL DIRI KENAL TUHAN (457) RUHPUN MAMPU JADI PELIPUR LARA. TAK BERBAYANG TAK BERBEKAS NAMUN HATI MUSLIM ADALAH MUTIARA

DI PADANG MAHSYAR KITA AKAN DIBANGKITKAN BERSAMA DENGAN ORANG YANG KITA CINTAI SEMASA KITA HIDUP DI DUNIA
KERANA-NYA KITA SERASI BERSAMA SEHINGGA DI PADANG MAHSYAR
Al-Mu'minun[23]:115
Maka apakah kamu mengira, bahwa Kami menciptakan kamu main-main (tanpa ada maksud) dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani
Lafaz yg indah, dengarlah!! kalian akan terasa betapa indah saat ini dan akan datang, hatikan menjadi lembut..
SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH ITU SANGAT DEKAT
KETIKA MANUSIA BENAR- BENAR INGIN MENEGAKKAN KALIMAH ALLAH
Gambar org berkuda terbang di angkasa dpt dirakam di Gaza memusnahkan jet2 pejuang Israel...allahuakbar....
Al Furqan Allah hanya ingin menguji Manusia, Apakah mereka benar-benar ingin menegakkan Agama Allah, Maka hendklah kamu saling tolong-menolong, Jika sesama kamu tidak sanggup menghadapi mereka, Maka pertolonganku akan datang .
Al Furqan Apabila manusia berjuang menegakkan Agama Allah & Maka apabila mereka bermohon Allah mengirim 1000 Malaikat, Apabila dikepung Allah mengirim 3000 Malaikat, Apabila diserang secara tiba-tiba Allah mengirim 5000 Malaikat untuk membantu, Sehingga tidak ada lagi Fitnah, Semua Tunduk pada Hukum Allah.
DI KALA ALLAH MENDENGAR RINTIHAN RAKYAT GAZA DIPERINTAHKAN TENTERA BERKUDA-NYA MENGALAHKAN TENTERA ISRAEL
SEBAIK-BAIK MANUSIA ADALAH BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA
Apapun gelaran yang diterima...hanya sekadar gelaran di dunia bila mati segala gelaran ditinggalkan hanya digelar aruah. Moga berkat kita berbakti dalam beramal kepada manusia setulus ikhlas kerana-Nya dikira saham akhirat dan mendapat doa daripada yang hidup mengenali kita sebagai leluhur moyang yang mereka sayangi. In Sya Allah . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SEBAIK-BAIK MANUSIA ITU ADALAH YANG BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA...KERANA KITA ADALAH KHALIFAH ALLAH YANG AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL.
RATU RIMBA NIAGARA
30 Safar 1436H
23 Disember 2014
Nuraeni Zainudin Sy percaya 100% Akan pertolongan Alloh pd hambanya,,, Alloh maha Adil,,,
"BERIBADATLAH SEPERTI KITA AKAN MATI ESOK"
"Kita kena ingat mati, supaya perasaan untuk mengejar ilmu di dunia dan akhirat akan sentiasa menjadi keutamaan.
Beribadahlah seperti kita akan mati esok." - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nikmat
MENGINGATI MATI ADALAH GURU UNTUK MUHASABAH DIRI
Mengingati mati adalah guru untuk muhasabah diri
akan terhakis segala keegoan diri
semasa hidup semua dimiliki sudah tiada
gagah perkasa jadi kaku
berkuasa jadi beku
petah bicara jadi bisu
hebat kecantikan bakal menjadi kenduri ulat kubur
siapa pun status darjat setinggi-tinggi hingga serendah-rendah
semuanya bakal menjadi tengkorak
sekelip mata yang dibanggakan semasa hidup tiada lagi setelah mati
jadi apa yang hendak dihairankan dengan kehidupan sementara ini
Aku kamu dan semua akan mati
tapi tak tahu bila
bila-bila masa boleh mati
tua muda
kaya miskin
semuanya mati
pasti mati
RATU RIMBA NIAGARA
1 Rabiulawal 1436H
24 Disember 2014
Lang Kelana Assalamualaikum bonda jom minum pagi
Rabeah Binti Mohd Ali Waalaikummussalam nanda...sambil minum pagi cari idea ya untuk beri komen pada karya bonda ya...perah otak cikit ya....hehehe
Lang Kelana 2hari ni sedih pagi menangis
Rabeah Binti Mohd Ali napa sedih2 ye sebab bonda belum mati lagi ...seorang pejuang Islam mesti kuat dan tabah walau apa jua dugaan datang melanda...sabar jer ya...
Lang Kelana Insyaallah nanti dapatlah tu penawarnya ‪#‎kebiasaannya‬begitu bukan senang mau pecahkan sukma yg paling dalam tempatnya gelap sumbernya cahaya yg paling halus..
Rabeah Binti Mohd Ali benar tu bukan mudah pecahkan sukma semuanya dengan izin Allah jua. Allahu Akbar Aamiin.
Lang Kelana Bonda ramai org takut dgn fb ambo masing2 tertanya2 siapo ambo knp bonda sedangkan ambo hanya fakir yg hina lagi dhoif
Rabeah Binti Mohd Ali Selagi kita berpegang prinsip aku menulis ingin mendapat pandangan Allah bukan pandangan manusia maka kita tidak akan kisahkan apa pandangan orang pada kita. Asalkan kita tidak menyakitkan hati orang sebab jika sakitkan hati orang dosa bila dosa dengan orang nanti di hari akhirat mereka akan tuntut pahala dengan kita malah dosanya akan kita tanggung maka jadilah kita orang yang bangrup akhirat walaupun banyak pahala jika ramai yang menuntutnya...nerakalah tempatnya...Masha Allah rugilah moga kita terjaga daripada menyakitkan hati orang . Dosa dengan orang selagi kita tidak minta maaf selagi itu kita akan tanggung hingga akhirat ...tapi dosa kita dengan Allah ...Allah Maha Pengampun walaupun dosa hamba-Nya bagaikan buih-buih di lautan akan ampunkan hamba-Nya. Moga selepas ini kita berhati-hati dengan setiap tutur kata kita.
Sebab itu juga bonda sentiasa memohon maaf andai ada rakan fb, grup dan alammaya terasa hati bilamana bonda tersalah dalam bicara sepanjang bersiaran karya. Moga mereka sudi maafkan bonda kerana bonda tak salah bonda hanya hendak bersastera jer...tak kan bonda bersastera pun nak marah-marah...orang dah tak suka bonda undur diri...berilah kemenangan mereka yang marah-marah...tak rugi pun daripada menjeruk hati bawa mati...kan3 hehehe.
'ORANG YANG MENGATA KITA GILA SEBENARNYA DIA YANG GILA
JIKA KITA KATA KITA GILA SEBENARNYA KITA TAK GILA SEBAB KITA TAK KATA ORANG KATA DIRI SENDIRI, BILA KATA DIRI SENDIRI TIADA DOSA DENGAN ORANG TAPI JIKA KITA KATA ORANG GILA KITA SUDAH MENGUMPAT ORANG DAN MENYAKITKAN HATINYA JIKA DIA TIDAK MAAFKAN KITA , DI AKHIRAT DIA AKAN MENUNTUT PAHALA DENGAN KITA. RUGIKAN.
TAK SALAH KITA LEPASKAN KAWAN YANG SUKA HINA ORANG, MENGUMPAT, MENFITNAH ORANG SEBAB JIKA KITA TERUSKAN BERKAWAN DENGANNYA HATI KITA AKAN JADI NERAKA. ALLAHU AKBAR MOGA DIJAUHKAN ORANG YANG SUKA MENGHINA ORANG DAN MENYAKITKAN HATI ORANG . TIADA KAWAN PUN TAK APA.
Bila kita di bangkitkan di padang Masyar akan bersama dengan orang yang kita cintai semasa hidup di dunia...jika kita Cintai Nabi Muhammad dan orang-orang yang beramal soleh MasyaAllah kita akan bersama mereka.
Terpulanglah kepada kita dengan siapa kita hendak mejadikan kawan kita. Kawan yang mendatangkan iman atau kawan yang menjerumuskan kita ke neraka... sebab dunia adalah bayangan Akhirat kita.
MOGA KITA SAMA-SAMA DAPAT MUHASABAH DIRI AGAR ALLAH SENTIASA MELINDUNGI KITA DARIPADA BAHANG AZAB DI DUNIA JUGA DI AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN ALAMMAYA
1 Rabiulawal 1436H
24 Disember 2014
Like ·  · 
  • Lang Kelana and Pradita Fia like this.
  • Pradita Fia Bunda Rabeah Pelita hati Nanda .. Menyimak tulisan bunda yang indah , nanda jadi teringat Ummu. Z .. Beliau aktifis dari Palestina yg datang ke Samarinda - Kaltim .. " Malam itu diantara keheningan dan desir angin malam .. Airmata tak henti berjatuhan karena mengingat penderitaan saudara di Palestina .. Bunda Rabeahku sayang .. Jika jarak dan waktu tak berjarak itu benar adanya... Hati muslim itu indah mereka saling mendoakan saudaranya meski zahir dan bathin tak bertemu .. ALLAH HU AKBAR .. Jika doa adalah perisai bagi saudara muslim ruhpun mampu jadi pelipur lara.. Tak berbayang dan berbekas .. Namun hati muslim adalah mutiara.. Ia ada dimana dia tiada .. Tiada namun ia selalu ada.. Perjalanan waktu adalah semu .. Kasih sayang bagi muslim diatas segalanya .. Ia akan abadi meski waktu terus melaju.. Dalam doanya .. Dalam setiap airmata .. Dalam setiap tarikan nafas selalu ada doa untuk orang-orang yang disayang karena Allah swt .. Itulah kenapa kasih sayang abadi .. Mungkin jasad berguguran namun Islam dan Iman tak akan pernah gugur dihatiku.. Dihatimu.. Dihati semua muslim di dunia..
    1 hr · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali MUSLIMIN MUSLIMAT SAUDARAKU MOGA SAUDARA SEISLAMKU SUDI MENYAYANGIKU KERANA ALLAH TAALA KERANA AKU MENYAYANGINYA KARENA ALLAH TAALA JUGA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


Rabeah Binti Mohd Ali shared a photo to Al Furqan's timeline.
SYUKUR ALLAH KAU KURNIAKAN AKU ILHAM UNTUK BERSASTERA TENTANG BETAPA MAHA AGUNG-NYA KASIH SAYANG-MU KEPADA SEMUA HAMBA-MU TANPA TERKECUALI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Today
Jasmine Lee Maria (friends with Pengemis Iman) is following you. 12:39pm
Wardah Siti and Mas Aziz Cakep like your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...".12:35pm
Al Furqan and Lang Kelana like a photo you shared: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:24pm
Lang Kelana commented on a link you shared. 12:23pm
Dadan Yuldana likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:20pm
Al Furqan and Mahathir Deep like a photo you shared: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 12:16pm
Kerajaan Tallo (friends with Indra Utama Nasution) also commented on Sri Pemangku Adat's post. 12:14pm
Elise Honey and Kerajaan Tallo like your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:13pm
Kerajaan Tallo (friends with Indra Utama Nasution) likes your comment: "YA ALLAH RAHMATILAH HIDUP KAMI DUNIA...".12:12pm
Lang Kelana also commented on his photo. 12:10pm
Al Furqan commented on a photo you shared. 12:03pm
Al Furqan and Mahathir Deep like a photo you shared: "HARIMAU MALAYA TUNJUKKAN TARINGMU! KAU...". 12:02pm
Al Furqan and Lang Kelana like a photo you shared: "BUDI YANG DITABUR RACUN YANG DIBALAS...". 12:00pm
Al Furqan likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:56am
Lang Kelana commented on a photo you shared. 11:55am
Pengemis Iman likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:55am
Al Furqan likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 11:55am
Al Furqan likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:53am
Pradita Fia commented on your status. 11:45am
Al Furqan commented on a photo you shared. 11:44am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:42am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:40am
Al Furqan likes your photo on Kesultanan Mataram's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:36am
Lang Kelana likes a photo you shared: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:30am
Wardah Humairah replied to your comment on Hafiz Hamidun's photo. 11:26am
Mohd Rahman Kamalsah likes your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:23am
Mahathir Deep likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:10am
Ferdhinal Tofex and Heru Pasukan like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 11:10am
Ferdhinal Tofex likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:10am
Mahathir Deep likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 10:26am
Pengemis Iman likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 10:16am
Lang Kelana, Mahathir Deep and Pradita Fia like your post: "sayang nanda hingga hujung nyawa sampai...". 10:10am
Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Chandek Jurukalang commented on Kesultanan Indrapura's photo of you. 9:33am
Dewi Maharani likes your post in KESULTANAN MATARAM: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:28am
Pradita Fia likes your link: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:21am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:20am
Umi Farida likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:13am
Lang Kelana commented on a photo you shared. 8:51am
Lang Kelana and Mahathir Deep like a photo you shared: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 7:21am
Lang Kelana, Mahathir Deep and Utusan Di Raja like a photo you shared: "SUBHANALLAH INDAHNYA ALLAHU AKBAR".6:22am
Mahabbah El-ahmady likes your comment: "nandaku sayang ...andai kamu lemah tak...". 5:08am
Hapip Handoko and Rifky Roni like your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 12:34am
Andi Aspar Arung Didi likes your post in Sri Pemangku Adat: "HARIMAU MALAYA TUNJUKKAN TARINGMU! KAU...". 12:25am
Kesultanan Mataram likes your comment: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 12:14am
Yesterday
Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 11:27pm
Karlina Damiri (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) commented on Maharaja Kutai Mulawarman's photo of you.10:42pm
Indra Utama Nasution likes your comment: "Nasi dage campur nasi krabu jadinya...". 9:35pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Di negeri Syurga semuanya berkasih...". 7:49pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Itulah negeri yang kucitakan menjadi...". 7:49pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 2 other people like your photo on Al Furqan's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 7:48pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 9 other people like your photo on Al Furqan's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 7:32pm
Kiyai Pamungkas (friends with Al Furqan) likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 7:14pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Ya Allah hidupkan dan matikan aku dalam...". 7:14pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 2 other people like your post on Al Furqan's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 7:14pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your post on Lang Kelana's timeline: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 6:41pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your photo on Lang Kelana's timeline: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 6:40pm
Wahyu Sull and Al Furqan like your photo on Lang Kelana's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...".6:40pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your photo on Lang Kelana's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 6:40pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your post on Lang Kelana's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 6:40pm
Tasawuf Rasulullah and Al Furqan commented on a status you shared. 6:15pm
Shirley Wum, Harum Nur Qolby and 3 other people like your photo on Pengemis Iman's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 6:09pm
Tasawuf Rasulullah and Al Furqan commented on a photo you shared. 5:55pm
Sahrudin posted in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA. 5:28pm
Elise Honey commented on your post in Sri Pemangku Adat. 4:43pm
Elise Honey likes your comment: "Moga bahasa indah mengundang iman...". 4:42pm
Lang Kelana and Al Furqan commented on a status you shared. 4:22pm
Zahari Abd Malek (friends with Indra Utama Nasution) also commented on Indra Utama Nasution's photo. 3:53pm
Al Furqan likes your post on his timeline: "BERKATA MELALUI MATA HATI PASTI...". 2:45pm
Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 12:57pm
Abd Rashid and Papih Cinta Mamih are following you. 12:53pm
Elise Honey, Sri Pemangku Adat and 3 others like your post in Sri Pemangku Adat: "BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA...". 12:53pm
Elise Honey, Karaton Nusantara and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 12:48pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Megat Faris like your post in Sri Pemangku Adat: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Dato'Seri Diraja HamidonRamudin like your post in Sri Pemangku Adat: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "BERKATA MELALUI MATA HATI PASTI...".12:39pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Jamaluddin Aziz Paramma like your post in Sri Pemangku Adat: "TIKA HIDUP MASIH BISA MENYELAMATKAN...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...".12:39pm
Sri Pemangku Adat and Opu Daeng commented on your post in Sri Pemangku Adat. 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...".12:38pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH KAU JAUHKAN AKU DARIPADA ORANG...". 12:38pm
PETIKAN WALL GROUP SRI PEMANGKU ADAT, BORNEO DALAM CERPEN MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM, GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & LANG KELANA
26 Safar 1436H
19 Disember 2014
Like ·  · 

berkatalah yang positif kerana kata-kata positif ada Nilaian Di Sisi-Nya. In Syaa Allah. Aamiin.
Like ·  · 
  • Al Furqan and Lang Kelana like this.
  • Mahathir Deep Nape maksalah bertimpe2 ni''
    13 hrs · Unlike · 1
  • Al Furqan ITU DIA YANG DIATAS SANGAT POSITIEF UNTUK GENERASI LEMAH LEMBUT, LIKE DONG...
    2 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali DI PADANG MAHSYAR KITA AKAN DIBANGKITKAN BERSAMA DENGAN ORANG YANG KITA CINTAI SEMASA KITA HIDUP DI DUNIA 
    KERANA-NYA KITA SERASI BERSAMA SEHINGGA DI PADANG MAHSYAR
    Al-Mu'minun[23]:115

    Maka apakah kamu mengira, bahwa Kami menciptakan kamu main-main (tanpa ada maksud) dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
    Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani
    Lafaz yg indah, dengarlah!! kalian akan terasa betapa indah saat ini dan akan datang, hatikan menjadi lembut..
    SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH ITU SANGAT DEKAT
    KETIKA MANUSIA BENAR- BENAR INGIN MENEGAKKAN KALIMAH ALLAH
    Gambar org berkuda terbang di angkasa dpt dirakam di Gaza memusnahkan jet2 pejuang Israel...allahuakbar....
    Al Furqan Allah hanya ingin menguji Manusia, Apakah mereka benar-benar ingin menegakkan Agama Allah, Maka hendklah kamu saling tolong-menolong, Jika sesama kamu tidak sanggup menghadapi mereka, Maka pertolonganku akan datang .
    Al Furqan Apabila manusia berjuang menegakkan Agama Allah & Maka apabila mereka bermohon Allah mengirim 1000 Malaikat, Apabila dikepung Allah mengirim 3000 Malaikat, Apabila diserang secara tiba-tiba Allah mengirim 5000 Malaikat untuk membantu, Sehingga tidak ada lagi Fitnah, Semua Tunduk pada Hukum Allah.
    DI KALA ALLAH MENDENGAR RINTIHAN RAKYAT GAZA DIPERINTAHKAN TENTERA BERKUDA-NYA MENGALAHKAN TENTERA ISRAEL
    SEBAIK-BAIK MANUSIA ADALAH BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA
    Apapun gelaran yang diterima...hanya sekadar gelaran di dunia bila mati segala gelaran ditinggalkan hanya digelar aruah. Moga berkat kita berbakti dalam beramal kepada manusia setulus ikhlas kerana-Nya dikira saham akhirat dan mendapat doa daripada yang hidup mengenali kita sebagai leluhur moyang yang mereka sayangi. In Sya Allah . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    SEBAIK-BAIK MANUSIA ITU ADALAH YANG BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA...KERANA KITA ADALAH KHALIFAH ALLAH YANG AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL.
    RATU RIMBA NIAGARA
    30 Safar 1436H
    23 Disember 2014
    Nuraeni Zainudin Sy percaya 100% Akan pertolongan Alloh pd hambanya,,, Alloh maha Adil,,,
    "BERIBADATLAH SEPERTI KITA AKAN MATI ESOK"
    "Kita kena ingat mati, supaya perasaan untuk mengejar ilmu di dunia dan akhirat akan sentiasa menjadi keutamaan.
    Beribadahlah seperti kita akan mati esok." - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nikmat
    MENGINGATI MATI ADALAH GURU UNTUK MUHASABAH DIRI
    Mengingati mati adalah guru untuk muhasabah diri
    akan terhakis segala keegoan diri
    semasa hidup semua dimiliki sudah tiada
    gagah perkasa jadi kaku
    berkuasa jadi beku
    petah bicara jadi bisu
    hebat kecantikan bakal menjadi kenduri ulat kubur
    siapa pun status darjat setinggi-tinggi hingga serendah-rendah
    semuanya bakal menjadi tengkorak
    sekelip mata yang dibanggakan semasa hidup tiada lagi setelah mati
    jadi apa yang hendak dihairankan dengan kehidupan sementara ini
    Aku kamu dan semua akan mati
    tapi tak tahu bila
    bila-bila masa boleh mati
    tua muda
    kaya miskin
    semuanya mati
    pasti mati
    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014
    Lang Kelana Assalamualaikum bonda jom minum pagi
    Rabeah Binti Mohd Ali Waalaikummussalam nanda...sambil minum pagi cari idea ya untuk beri komen pada karya bonda ya...perah otak cikit ya....hehehe
    Lang Kelana 2hari ni sedih pagi menangis
    Rabeah Binti Mohd Ali napa sedih2 ye sebab bonda belum mati lagi ...seorang pejuang Islam mesti kuat dan tabah walau apa jua dugaan datang melanda...sabar jer ya...
    Lang Kelana Insyaallah nanti dapatlah tu penawarnya #kebiasaannya begitu bukan senang mau pecahkan sukma yg paling dalam tempatnya gelap sumbernya cahaya yg paling halus..
    Rabeah Binti Mohd Ali benar tu bukan mudah pecahkan sukma semuanya dengan izin Allah jua. Allahu Akbar Aamiin.
    Lang Kelana Bonda ramai org takut dgn fb ambo masing2 tertanya2 siapo ambo knp bonda sedangkan ambo hanya fakir yg hina lagi dhoif
    Rabeah Binti Mohd Ali Selagi kita berpegang prinsip aku menulis ingin mendapat pandangan Allah bukan pandangan manusia maka kita tidak akan kisahkan apa pandangan orang pada kita. Asalkan kita tidak menyakitkan hati orang sebab jika sakitkan hati orang dosa bila dosa dengan orang nanti di hari akhirat mereka akan tuntut pahala dengan kita malah dosanya akan kita tanggung maka jadilah kita orang yang bangrup akhirat walaupun banyak pahala jika ramai yang menuntutnya...nerakalah tempatnya...Masha Allah rugilah moga kita terjaga daripada menyakitkan hati orang . Dosa dengan orang selagi kita tidak minta maaf selagi itu kita akan tanggung hingga akhirat ...tapi dosa kita dengan Allah ...Allah Maha Pengampun walaupun dosa hamba-Nya bagaikan buih-buih di lautan akan ampunkan hamba-Nya. Moga selepas ini kita berhati-hati dengan setiap tutur kata kita. 
    Sebab itu juga bonda sentiasa memohon maaf andai ada rakan fb, grup dan alammaya terasa hati bilamana bonda tersalah dalam bicara sepanjang bersiaran karya. Moga mereka sudi maafkan bonda kerana bonda tak salah bonda hanya hendak bersastera jer...tak kan bonda bersastera pun nak marah-marah...orang dah tak suka bonda undur diri...berilah kemenangan mereka yang marah-marah...tak rugi pun daripada menjeruk hati bawa mati...kan3 hehehe.
    'ORANG YANG MENGATA KITA GILA SEBENARNYA DIA YANG GILA
    JIKA KITA KATA KITA GILA SEBENARNYA KITA TAK GILA SEBAB KITA TAK KATA ORANG KATA DIRI SENDIRI, BILA KATA DIRI SENDIRI TIADA DOSA DENGAN ORANG TAPI JIKA KITA KATA ORANG GILA KITA SUDAH MENGUMPAT ORANG DAN MENYAKITKAN HATINYA JIKA DIA TIDAK MAAFKAN KITA , DI AKHIRAT DIA AKAN MENUNTUT PAHALA DENGAN KITA. RUGIKAN.
    TAK SALAH KITA LEPASKAN KAWAN YANG SUKA HINA ORANG, MENGUMPAT, MENFITNAH ORANG SEBAB JIKA KITA TERUSKAN BERKAWAN DENGANNYA HATI KITA AKAN JADI NERAKA. ALLAHU AKBAR MOGA DIJAUHKAN ORANG YANG SUKA MENGHINA ORANG DAN MENYAKITKAN HATI ORANG . TIADA KAWAN PUN TAK APA.
    Bila kita di bangkitkan di padang Masyar akan bersama dengan orang yang kita cintai semasa hidup di dunia...jika kita Cintai Nabi Muhammad dan orang-orang yang beramal soleh MasyaAllah kita akan bersama mereka.
    Terpulanglah kepada kita dengan siapa kita hendak mejadikan kawan kita. Kawan yang mendatangkan iman atau kawan yang menjerumuskan kita ke neraka... sebab dunia adalah bayangan Akhirat kita. 
    MOGA KITA SAMA-SAMA DAPAT MUHASABAH DIRI AGAR ALLAH SENTIASA MELINDUNGI KITA DARIPADA BAHANG AZAB DI DUNIA JUGA DI AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN ALAMMAYA
    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014
    2 hrs · Like · 1



  • Lafaz yg indah, dengarlah!! kalian akan terasa betapa indah saat ini dan akan datang, hatikan menjadi lembut..
    Like ·  · Share
    • Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah
      Jika kita tergolong hamba-Nya
      Yang bersujud kerana-Nya
      Alhamdulillah
      Jika kita
      Bila sampai waktu
      Bertemu dengan-Nya
      Dalam redho lagi diredhai
      Alhamdullilah
      Moga doa kita
      Dimakbulkan Allah
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      surat Ar-Rad : 28:
      “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
      wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu.
      Like · Reply · Just now
    • Al Furqan Maha suci Allah, Segala puji Bagi Nya.
      Like · Reply · 3 hrs
    • Pe Zal tanda owg beriman.."apabila dibacakan ayat2 Allah gementar hati mereka". 


    INDAHNYA JIKA KITA DAPAT SERASI BERSAMA KERANA TUHAN
    BERKATALAH JIKA MENDATANGKAN IMAN,
    KELUKAN LIDAH JIKA MEMADAMKAN IMAN,
    KERANA KITA MAHU MATI DALAM IMAN,
    AGAR HIDUP DAN MATI DIKASIHI TUHAN.


    Aku berkawan bukan memandang rupa paras, darjat, kuasa tapi aku memandang budi bahasa bila bicara adap dan sopan, jika berhati busuk mahukan aku mati lemas maka kuucapkan salam terakhir untuknya.
    Pelik bin Ajaib aku...hulubalangku si kunta si kunte rela mati lemas agar aku dapat bertahta dalam karya sastera tapi kamu  mahu aku mati lemas...
    Ini namanya haiwan berhati manusia
    Manusia berhati haiwan...
    Sebab itu aku di gelar RATU RIMBA NIAGARA @ RATU PUJANGGA NUSANTARA ingin berbakti dalam sastera untuk seluruh rakyat rimba niagara dan seluruh rakyat nusantara In Shaa Allah AAmiin.
    22 Safar 1436H
    15 Disember 2014
    Like ·  · 



    'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
    DUNIA '

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    Ratu Rimba Niagara Pujangga Sribu Jaman,
    Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
    29 SAFAR 1436H
    22 DISEMBER 2014

    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    1 RABIULAWAL 1436H
    24 DISEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;