Friday 26 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (498) TERIMA KASIH IMAM MUDA KATA-KATA DAKWAHMU BAGAIKAN BERADA DI TAMAN SYURGAWI


KENAL DIRI KENAL TUHAN (498) TERIMA KASIH IMAM MUDA KATA-KATA DAKWAHMU BAGAIKAN BERADA DI TAMAN SYURGAWI
Unlike ·  ·  · 3,655628
  • You and 3,654 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Rabeah Binti Mohd Ali SELAGI KITA BERKATA BAIK DIA TETAP BERBAHASA JELEK ITU BERMAKNA KITA SEDANG BERKOMUNIKASI DENGAN JIN KAFIR MAKANYA BERHATI-HATI DALAM TUTUR BICARA SESAMA KITA. 
    KITA SENDIRI BOLEH NILAIKAN. 
    JIKA KITA PANDAI SEGERA KITA JAUHKAN DIRI
    DARINYA DIKUATIRI KITA PUN JADI SEPERTINYA SUKA BERKATA JELEK SEJELEK HATI.NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN SEGALA YANG MENJELEKKAN HATI.AAMIIN
    Like · Reply · 20 mins

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 RABIULAWAL 1436H
26 DISEMBER 2014
‪#‎Repost‬ @astrogempak・・・... Dakwah ada pelbagai cara, salah satunya berdakwah dengan cara yang menghiburkan (melawak) kalau cara itu dapat tarik orang dengan Islam.
Jangan lupa saksikan Mimbar Akhir ‪#‎PencetusUmmah‬ pada Khamis ini jam 9 Malam di Astro Oasis, Astro Prima & Astro Maya HD. ‪#‎SeruDenganHikmah‬
Like ·  · 
  • Lang Kelana likes this.
  • Lang Kelana Assalamualaikum bonda dulu bila hati ambo bercerita ambo ingat ni khayalan iblis tapi bila ambo jumpa bonda memang benar ini nyata..bukan khayalan lagi amiin t.kasih bonda mendidik ambo allah taala yg balas jasa budi akhlak bonda amiin
    12 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika ada sifat dengki khianat dendam kesumat sampai bila pun Islam tak akan berkembang, di mana Iblis disuruh terima kehadiran Nabi Adam as sebagai khalifah di muka bumi ini tapi iblis enggan kerana merasa dirinya lebih mulia daripada Adam. Kerana itu juga Allah swt melaknat iblis dan iblis bersumpah akan mengganggu anak cucu Adam sehingga hari kiamat. Moga kita dijauhkan daripada sifat dengki khianat kerana sifat dengki khianat adalah sifat iblis. Aamiin.
    Just now · Edited · Like


Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.



Karaton Nusantara and A Latiff Mohd Shariff commented on this.
Assalamualaikum wwt. Boleh saya tahu di mana pejabat DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA? Siapa yang berada di dalam DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA? Sejak bila DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA ini ditubuhkan? Dan apa peranan yang dimainkan oleh DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA?
Unlike ·  · 
  • Karaton Nusantara Salam, Yang Hormat Rich-Ter Berskala Al-Tebegherrjika anda mahu bertanyakan hal itu sebaiknya ditanyakan dalam msg sahaja, kerana kami tidak menjawab untuk hal ini secara TERBUKA (OPEN) itu adalah prinsip DISAKA... terima kasih, Aamin Ya Allah.
  • Rich-Ter Berskala Al-Tebegherr Mohon maaf kerana saya cuba juga untuk mencari saluran chat (msg) di dalam page ini tetapi tidak ada. Saya sememangnya mengharapkan penjelasan untuk beberapa kemusykilan agar tidak timbul kekeliruan dan salah faham. Mohon dibahaskan dalam msg. Sekian..
  • Pemangku Adat salam, Yang Hormat Rich-Ter Berskala Al-Tebegherr, sudah menjadi perinsip DISAKA untuk membicarakan dalam saluran chat (msg) jika pertanyaan itu agak sensitif kerana di Malaysia ini, ada banyak Undang2 dan Hukum Peraturan dan Raja Berpelembagaan jadi baiknya hal seperti itu diajukan saja dalam msg demi menjaga pihak umum semuanya, insyallah pertanyaan anda itu semua ada jawapannya.. cuma tidak sesuai diumum, Aamin Ya Allah, Wassalam.
  • Sri Pemangku Adat amin ya allah.
  • Silat Pengantin Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar, Aamin Ya Allah. INFO sebaik2 dari yang TEPAT DAN yang BERHAK MUTLAK...barulah jitu..sdr. Rich-Ter Berskala Al-Tebegherr sekadar pandangan saya yang kurang arif...mohon junjugan maaf kepada Y.T.M. Sri Pemangku Adat Indera Al-Putra atas komen2 mika..
  • Rich-Ter Berskala Al-Tebegherr tolong jangan salah faham.. saya bertanya kerana ada sebab dan tujuannya.. jika mahu berbahas.. sila pm terus kepada saya.. dan sila buka dari sumber mana.. dari kitab mana.. dari silsilah mana dan dari lontara mana yang digunapakai.. barulah jelas..
  • Silat Pengantin maaf saya bukan orang yang layak untuk ilmu ini,, saya cuma memberikan pandangan saja sdr Rich-Ter Berskala Al-Tebegherr, jangan salah faham... ini pendapat dan semua orang boleh memberi pendapat, Aamin Ya Allah.
  • Sri Pemangku Adat salam hormat, YAM Mahaguru Pencak Silat Pengantin, biarkan musuh/lawan anda berbangga dengan kelengkapan, kehebatan, kekuatan mahupun kebijaksanaan mereka, walaupun anda memiliki lebih dari itu, kerana pepatah orang dulu-dulu "ULAR MENYUSUR AKAR TAKKAN HILANG BISANYA", tetapi sebagai orang yang hidup dalam alam lingkungan beradat maka wajarlah kita memelihara budi dan bahasa, kerana kita umpama cermin, kita fikir kita melihat orang lain tetapi, jangan kita lupa mereka juga melihat kita, kerana "LANGIT YANG KITA JUNJUNG DAN BUMI YANG KITA PIJAK BUKAN MILIK KITA", kita sekadar insan di alam fana ini, berseru andika/saya kepada rakan2 grup "MENGUNDANG SAHABAT LEBIH MULIA DARI MENGUNDANG MUSUH YANG MEMBAWA BAHAYA".... amin ya allah.
    15 hrs · Edited · Like · 3
  • Rabeah Binti Mohd Ali SAYA PERCAYA GRUP INI DITUBUHKAN UNTUK SALING BERKONGSI ILMU DUNIA AKHIRAT DEMI KEPENTINGAN GENERASI KINI DAN AKAN DATANG. PERBEZAAN PENDAPAT ITU BIASA TAPI MATLAMATNYA SATU MENYAMPAIKAN MESEJ. ANDAI MESEJ YANG INGIN DISAMPAIKAN ITU MENGUNDANG PERSILISIHAN ELOKLAH DIBINCANGKAN SECARA PERSENDIRIAN. PENERANGAN SRI PEMANGKU ADAT SUDAH CUKUP JELAS UNTUK DIFAHAMI. BUKAN TIDAK BOLEH BERTANYA TAPI JIKA PERTANYAAN ITU MELIBATKAN BANYAK PIHAK LAIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MERENDAH-RENDAHKAN DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA AMATLAH TIDAK WAJAR SEDANGKAN IA DITUBUHKAN ADALAH NIAT YANG MURNI UNTUK DIWARISKAN ADAT DAN BUDAYA LELUHUR MOYANG KITA TERDAHULU YANG KIAN PUPUS DITELAN ZAMAN. ATAS DASAR ITU USAHA-USAHA MURNI YM SRI PEMANGKU ADAT DAN MEREKA YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK AMATLAH DIPUJI. PASTI SETELAH KITA TIADA NANTI DIBANGGAI OLEH ANAK CUCU KITA AKAN DATANG. JADI ADALAH SATU KESILAPAN JIKA DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA DITUBUHKAN UNTUK MENCIPTA NAMA ATAU UNTUK MENDAPATKAN ANUGERAH. GRUP SRI PEMANGKU ADAT DITUBUHKAN AGAR BUDAYA LELUHUR NENEK MOYANG TERDAHULU DAPAT DIWARISKAN BUKAN UNTUK DICANTAS. MOGA YM SRI PEMANGKU ADAT TETAP BERTABAH HATI DALAM APA JUGA CABARAN BAGI MENCAPAI MISI DAN VISI YANG CITAKAN AGAR BERJAYA. IN-SYA ALLAH AAMIIN.
    12 hrs · Like · 2
  • Karaton Nusantara kami amat berterima kasih atas penjelasan Y.A.M. Toh Puan Rabeah Binti Mohd Ali atas perkara ini. kami sedia maklum akan hal yang seperti ini untuk melanjutkan misi adat budaya tidaklah semudah yang kita jangkakan dan ada juga dikalangan.... antara Ahli Majlis DISAKA mengatakan... baik ditutup saja grup ini...alhamdulillah ia masih ON sampai saat ini... kerana Y.T.M. Sri Pemangku Adat... tidak mengapa kita merendah diri.. demi perjuangan SUCI HATI... untuk Wangsa Bugis Melayu...Aamin Ya Allah.
    6 hrs · Edited · Unlike · 2
  • A Latiff Mohd Shariff Saya harap adat keraeng jangan di tutup perjuangan harus diteruskan.
    1 hr · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih Karaton Nusantara atas sudi menerima pandangan hamba. Sepanjang menjadi ahli grup Sri Pemangku Adat...banyak idea-idea yang tercetus bertema diRaja Nusantara, Pahlawan, Adat dan Budaya terutama Kareang Wangsa Bugis Melayu. Ilmu yang disampaikan oleh YM Sri Pemangku Adat (Bagaikan Pendeta) bernas dan mantap seiring dengan pengetahuan yang amat luas dimiliki, sentiasa tenang apabila berhadapan dengan masalah yang ditimbulkan oleh ahli grup. Jika ada di antara ahli grup berlaku perselisihan faham, sebagai admin tidak menyebelahi mana-mana pihak, yang benar tetap benar yang salah diperbetulkan agar menjadi benar. Bahasa yang disampaikan jelas penuh adap santun tanpa mahu merendah-rendahkan mana-mana pihak. Sentiasa menghargai pertanyaan, pandangan, cadangan, pendapat yang diposkan di grup walaupun ada yang agak sensitif tapi di ambil pendekatan menang - menang. Andai masih lagi tidak memahami apa yang diterangkan barulah dibuat keputusan samada dikekalkan atau tidak sebagai ahli grup. Yang penting grup ini akan diteruskan walaupun apapun cabarannya untuk mencapai misi dan visi grup ini ditubuhkan. Bukan namanya anak Bugis andai sekali melangkah terus terkandas perjuangan. Anak Bugis sekali melangkah akan terus diperjuangkan hingga ke titisan darah terakhir walaupun nyawa jadi taruhan.

    Tapi andai ditutup juga grup ini...alamat Ratu Rimba Niagara mengarang kesendiriaan tanpa mendapat sokongan daripada YM Sri Pemangku Adat & Karaton Nusantara lagi....sedih lho kalo gitu....hilang tanpa dikesan di angin bayu mega ungu dimana hendak dicari ganti serupa denganmu....hehehe
    Just now · Edited · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali


Karaton Nusantara posted in Sri Pemangku Adat.
  • Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
    Dengan izin, Y.T.M. Tuan Sri Pemangku Adat (Tuan Sri Paduka Maharaja Indera Putra) @ Raja Pesaka Adat Wangsa Di Tanah Jauh. Ringkasan suatu kisah hidup selaku Yang Teramat Mulia (Y.T.M.) supaya tidak disalah faham atau salah tafsir oleh mana2 pihak yang masih baru mengenali adat budaya kami.
    GELAR ADAT SEBAGAI “RAJA PESAKA ADAT WANGSA DI TANAH JAUH”
    Di Malaysia, lazimnya Adat Karaeng akan menjalankan upucara dan acara perlantikan Yang Teramat Mulia Raja Pesaka Adat sebagai penganti penyandang jawatan itu, apabila berlakunya kemangkatan (kematian). Setelah, kembalinya seseorang individu yang dipilih dikalangan kaum keluarga dan kaum kerabat bagi Wangsa Bugis Melayu untuk dihantar ke Sulawesi Selatan, Indonesia bagi mendapatkan anugerah gelar adat sebagai RAJA PESAKA ADAT WANGSA DI TANAH JAUH. Calon yang dipilih itu setelah diputuskan oleh Lembaga Adat Karaeng di Malaysia akan menjalani latihan dan ujian untuk melayakan dirinya menjadi Paduka Ayahanda Perkauman (Ketua Adat) bagi Wangsa Bugis Melayu di Tanah Adat Kajang, Buluhkumba, Sulawesi Selatan, Indonesia yang terkenal sebagai Tanah Tua di Sulawesi. Sultan Raja Ammatoa Kajang iaitu Wilayah Tanah Adat Kajang menjalankan suatu acara dan upucara ritual bagi pengiktirafan dan pertabalan kepada Sri Pemangku Adat sebagai “Raja Pesaka Adat Wangsa Di Tanah Jauh”. Demikianlah setiap kali apabila, berlakunya kemangkatan seseorang yang bergelar Raja Pesaka Adat Karaeng yang diwarisi turun-temurun menjadi adat resam bagi Wangsa Bugis Melayu di Malaysia.
    Gambar2 yang kami pamerkan sekadar informasi sahaja.
    — with Pemangku Adat.
    Unlike ·  · 
    • You, Karaton Nusantara and 3 others like this.
    • Karaton Nusantara semoga-maga Allah melanjutkan usia Paduka Ayahanda Wangsa, Aamin Ya Allah.
      6 hrs · Unlike · 2
    • Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih Admin Sri Pemangku Adat kerana grup ini dengan izin Allah banyaknya tercetus idea-idea tentang Raja dan Pahlawan Bugis Zaman Silam dan Terkini. Tahniah untuk semua yang terlibat menjayakan grup SRI PEMANGKU ADAT. TABIK HORMAT 3 KALI UNTUK SEMUA.
    • Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
      Dengan izin, Y.T.M. Tuan Sri Pemangku Adat (Tuan Sri Paduka Maharaja Indera Putra) @ Raja Pesaka Adat Wangsa Di Tanah Jauh. Ringkasan suatu kisah hidup selaku Yang Teramat Mulia (Y.T.M.) supaya tidak disalah faham atau salah tafsir oleh mana2 pihak yang masih baru mengenali adat budaya kami.
      GELAR ADAT SEBAGAI “RAJA PESAKA ADAT WANGSA DI TANAH JAUH”
      Di Malaysia, lazimnya Adat Karaeng akan menjalankan upucara dan acara perlantikan Yang Teramat Mulia Raja Pesaka Adat sebagai penganti penyandang jawatan itu, apabila berlakunya kemangkatan (kematian). Setelah, kembalinya seseorang individu yang dipilih dikalangan kaum keluarga dan kaum kerabat bagi Wangsa Bugis Melayu untuk dihantar ke Sulawesi Selatan, Indonesia bagi mendapatkan anugerah gelar adat sebagai RAJA PESAKA ADAT WANGSA DI TANAH JAUH. Calon yang dipilih itu setelah diputuskan oleh Lembaga Adat Karaeng di Malaysia akan menjalani latihan dan ujian untuk melayakan dirinya menjadi Paduka Ayahanda Perkauman (Ketua Adat) bagi Wangsa Bugis Melayu di Tanah Adat Kajang, Buluhkumba, Sulawesi Selatan, Indonesia yang terkenal sebagai Tanah Tua di Sulawesi. Sultan Raja Ammatoa Kajang iaitu Wilayah Tanah Adat Kajang menjalankan suatu acara dan upucara ritual bagi pengiktirafan dan pertabalan kepada Sri Pemangku Adat sebagai “Raja Pesaka Adat Wangsa Di Tanah Jauh”. Demikianlah setiap kali apabila, berlakunya kemangkatan seseorang yang bergelar Raja Pesaka Adat Karaeng yang diwarisi turun-temurun menjadi adat resam bagi Wangsa Bugis Melayu di Malaysia.
      Gambar2 yang kami pamerkan sekadar informasi sahaja.
      Unlike ·  · 
      • You, Karaton Nusantara and 3 others like this.
      • Karaton Nusantara semoga-maga Allah melanjutkan usia Paduka Ayahanda Wangsa, Aamin Ya Allah.
        6 hrs · Like · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih Admin Sri Pemangku Adat kerana grup ini dengan izin Allah banyaknya tercetus idea-idea tentang Raja dan Pahlawan Bugis Zaman Silam dan Terkini. Tahniah untuk semua yang terlibat menjayakan grup SRI PEMANGKU ADAT. TABIK HORMAT PAHLAWAN BUGIS 3 KALI UNTUK SEMUA
        3 mins · Like
      • Rabeah Binti Mohd Ali


Karaton Nusantara commented on your post.
SELAGI KITA BERKATA BAIK DIA TETAP BERBAHASA JELEK ITU BERMAKNA KITA SEDANG BERKOMUNIKASI DENGAN JIN KAFIR MAKANYA BERHATI-HATI DALAM TUTUR BICARA SESAMA KITA.
KITA SENDIRI BOLEH NILAIKAN.
JIKA KITA PANDAI SEGERA KITA JAUHKAN DIRI
DARINYA DIKUATIRI KITA PUN JADI SEPERTINYA SUKA BERKATA JELEK SEJELEK HATI.NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN SEGALA YANG MENJELEKKAN HATI.AAMIIN
SEMOGA BAHAGIA SELALU
Like ·  · 
1 hr · 
Unlike ·  ·  · 3,655628
  • You and 3,654 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Rabeah Binti Mohd Ali SELAGI KITA BERKATA BAIK DIA TETAP BERBAHASA JELEK ITU BERMAKNA KITA SEDANG BERKOMUNIKASI DENGAN JIN KAFIR MAKANYA BERHATI-HATI DALAM TUTUR BICARA SESAMA KITA. 
    KITA SENDIRI BOLEH NILAIKAN. 
    JIKA KITA PANDAI SEGERA KITA JAUHKAN DIRI
    DARINYA DIKUATIRI KITA PUN JADI SEPERTINYA SUKA BERKATA JELEK SEJELEK HATI.NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN SEGALA YANG MENJELEKKAN HATI.AAMIIN
    Like · Reply · Just now
  • Rabeah Binti Mohd Ali PUTRA TENGGANG & PUTRI SEMBILU PILU

    Maharani Rimba Niagara
    diundang Putra Tenggang & Putri Sembilu Pilu
    ke Istana Zaman Silam
    15 ribu tahun dahulu
    Di Negeri Antah BerantahDiundang sebagai tetamu
    untuk berkarya sastera
    tanpa mengetahui niat sebenar
    Putra Tenggang & Putri Sembilu Pilu...

    Maharani masih lagi bersabar
    apabila dua putri zaman silam
    menghina apa yang ditulis oleh Maharani
    Maharani menjeruk rasa
    tiada rasa hormatkan kepada Maharani...
    lalu Maharani
    meluahkan rasa dukacita kepada Putra Tenggang
    disangka Putra Tenggang
    akan menasihati Putri Sembilu Pilu
    yang bermulut sembilu pilu
    namun dengan sombongnya
    Putra Tenggang mengatakan
    bahawa Maharani bukanla tandingannya
    Maharani diusir dari Istana Negeri Antah Berantah
    dua putri zaman silam yang bermulut sembilu pilu
    berasa sukacita apabila Putra Tenggang
    mengusir Maharani Rimba Niagara. 

    Maharani Rimba Niagara
    menadah tangan ke langit
    Ya Allah ....Putra dan Putri
    telah menderhaka kepada ku
    yang setaraf ibunya
    maka Kau berilah pertunjuk kepada mereka bertiga...

    Petir sambung menyambung
    laut bergelora
    hujan lebat turun selebatnya
    guruh berdentam dentum
    negeri Antah Berantah
    ditimpa banjir besar
    Putra Tenggang & Putri Sembilu Pilu
    bersama Istana Silam Negeri Antah Berantah
    semuanya bertukar menjadi batu
    Itulah kisah lagenda
    yang akan diingat oleh anak cucu
    sebagai pengajaran
    agar tidak berulang kembali
    kisah PUTRA TENGGANG & PUTRI SEMBILU PILU
    YANG DERHAKA KEPADA MAHARANI RIMBA NIAGARA

    KISAH INI CUMA DONGENGAN TIADA KENA MENGENA YANG HIDUP ATAU
    YANG TELAH MATI.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    4 RABIULAWAL 1436H
    26 DISEMBER 2014

    #Repost @astrogempak・・・... Dakwah ada pelbagai cara, salah satunya berdakwah dengan cara yang menghiburkan (melawak) kalau cara itu dapat tarik orang dengan Islam.
    Jangan lupa saksikan Mimbar Akhir #PencetusUmmah pada Khamis ini jam 9 Malam di Astro Oasis, Astro Prima & Astro Maya HD. #SeruDenganHikmahLike · · 

    Lang Kelana likes this.

    Lang Kelana Assalamualaikum bonda dulu bila hati ambo bercerita ambo ingat ni khayalan iblis tapi bila ambo jumpa bonda memang benar ini nyata..bukan khayalan lagi amiin t.kasih bonda mendidik ambo allah taala yg balas jasa budi akhlak bonda amiin

    Ratu Rimba Niagara Jika ada sifat dengki khianat dendam kesumat sampai bila pun Islam tak akan berkembang, di mana Iblis disuruh terima kehadiran Nabi Adam as sebagai khalifah di muka bumi ini tapi iblis enggan kerana merasa dirinya lebih mulia daripada Adam. Kerana itu juga Allah swt melaknat iblis dan iblis bersumpah akan mengganggu anak cucu Adam sehingga hari kiamat. Moga kita dijauhkan daripada sifat dengki khianat kerana sifat dengki khianat adalah sifat iblis. Aamiin.

    Lang Kelana AAmiin.
    Like · Reply · 1 min
  • Rabeah Binti Mohd Ali SOLAT JANGAN TAK SOLAT...BIASALAH MAKMUMKU PATUNG IMAMNYA MASIH BABY LAGI TAU...BARU NAK BELAJAR JADI IMAM...JUBAH DAN SERBAN TOK IMAM UMMI DAN WALID TAK BELI LAGI..... xixixi
    Like · Reply · 11 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika hendak menyebarkan ilmu jangan cara mengajar
    sebab orang yang diajar lebih tahu segala ilmu
    maka sebarkan ilmu cara mendidik jika mendidik lebih berkesan
    ilmu yang disampaikan sama-sama muhasabah diri...kerana tiada seorang yang bijiak di dunia ini melainkan dia pandai menjawab soalan di kubur setelah mati itulah sebijak-bijak manusia...Allahu Akbar moga kita lulus soalan kubur berkat kita sebarkan ilmu dunia akhirat dan amalkan. Aamiin.
    Like · Reply · 12 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali TERIMA KASIH IMAM MUDA, KATA-KATA DAKWAHMU BAGAIKAN BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGAWI. SUBHANALLAH INDAHNYA MEMETIK BUNGA-BUNGA SYURGAWI LALU DISIMPAN BERTAHTA DI HATI AGAR SENTIASA MEWANGI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Like · Reply · 18 mins · Edited
Salam Jumaat. Penghulu segala hari. ‪#‎SalamMuslim‬ ‪#‎SeruDenganHikmah‬
Unlike ·  ·  · 21,033681,533
  • You and 21,032 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Zulfadzli Yusof Assalamualaikum .. Saya tak berapa setuju pendapat saudara ni,admin sepatutnya tak boleh kata macam tu..Sebab itu mcm mnyamakan sifat tuhan dengan manusia,sedangkan tuhan itu maha pengampun .. Allah maha pengampun lagi maha penyanyang .. Allah boleh me...See More
  • Qaseh Camelia Maksud admin bukan la nak menyamakan sifat tuhan...think positive ye kawan2...ibaratnye seseorg yg sukar memaafkan dan terus menghukum kekhilafan org lain seperti diri tu cukup sempurna...mungkin ayat admin tergantung di situ...kite yg membaca jgn terus ambil tapi istikhomah...inshaaAllah...yang baik itu dari Allah...yang kurang itu dari kita insan yang lemah...Allah maha pengampun... ^*,
    Like · Reply · 18 · 23 hrs
    • Muhamad Razi mne ade,, buat statement ringkas biar relaven sepanjang zaman ,,tak perlu nak terang2 pnjg lebar dgn dalil ...adoi aku tunjuk statment ni kat kwn aku india pn dia kata , ni bangang punya org ckp la,tuhan mne ade berlagak
      Like · 2 · 11 hrs
    • Rabeah Binti Mohd Ali
      Write a reply...
  • Cr Hayat Zakaria Susah memaafkan tak bermakna seseorh itu BERLAGAK SEPERTI TUHAN. Tak patut kita menghukum seseorg begitu. Cubalah Empati dgn ondividu begini dan berdakwahlah secara berhikmah. InshaaAllah..mereka akan memafkan.
    • Sarah Sofia Betol, setuju . Knp nak ckp berlagak mcm tuhan. Allah kalo org salah paham dgn ayat tu jd lain plk mksud die
      Like · 23 hrs
    • Ruzita Ieta setuju..mcm PU Faiz ni yg jatuhkn hukum kt org yg xmemaafkn..sush gk ad PU mcm dia nti org len slh phm..kdg kita sush nk maafkn bsebab cume cpt o lmbt je..
      Like · 23 hrs
    • Insan Syumul skrg post sparuh msak ttg agama byk di fb..
      Like · 23 hrs
    • Hijau Zamrud Setuju beb
      Like · 20 hrs
    • Rabeah Binti Mohd Ali
SULTAN HASANAL BOLKIAH
3 hrs · 
DO'A-KU BA'DA SHALAT SHUBUH
Bismillaahi tawakkaltu alallah la haula wala kuata illa billah Walhamdulillah Wash Salaatu Wash Salaamu 'ala Rasulillah
Duhai Maha Sempurna…
Kami dalam genggaman kehendak-MU. Semua adalah milik-MU.
Dalam sehat, sakit, sukacita, penderitaan kami membutuhkan-MU.
Terangi mata hati kami dari gejolak nafsu dengan Cahaya-MU yang benderang.
Karuniakanlah kepada kami kerendahan hati dan kejujuran dalam kemenangan dan kesuksesan; kebijaksanaan dalam kesulitan dan tantangan, kekuatan dlm godaan dan tekanan.
Jagalah niat kami senantiasa tulus dan murni, penuh cinta dan kedamaian memberikan yang terbaik bagi diri, keluarga dan sesama.
Ya Rahman ya Rahim…
Karuniakanlah kepada kami harapan dan kasih serta hidup tanpa rasa amarah, rasa bersalah, iri hati dan dendam di hati.
Mengasihi mereka yg pantas dikasihi, memberi harapan pada mereka yang tidak memiliki harapan dan memberi dorongan mereka yang putus asa. Sebagai wujud rasa iman dan cinta kepada-MU
Jadikan lah kami semua hamba-MU yang mampu meneladani Rasulullah. Mempelajari, memahami dan mengamalkan Al Qur’an dalam kehidupan kami sehari-hari.
Menghiasi diri kami dengan akhlaq Al-Qur’an. Menjadikan Al-Qur’an sebagai penyejuk hati kami, cahaya mata kami, penyingkap keresahan kami dan pengusir kesedihan dan kesusahan.
Ya Rabbana…
Jadikanlah kami semua hamba-MU yang ikhlas untuk mempersembahkan hidup dengan pengabdian total kepada-MU. Istiqomah dalam ketaatan kepada-MU. Semuanya kami lakukan hanya untuk mengharap keridhoanMU ya Ilahi karena kami sangat mencintaiMU.
Setiap hari kami mampu memperbaiki diri untuk bertambah baik, dan terus bertambah baik hingga akhirnya dapat kembali kepada-Nya dalam kondisi yg terbaik, Khusnul Khatimah dalam pelukan cinta-MU.
Amin Ya Rabbal’alamin
Like ·  ·  · 2405624
New Video Series Reveals
How To Learn Arabic in 21 days! Learn the 80/20 Secret.
“The best speech is the Speech of Allah, and the Best Guidance is the Guidance of Muhammad (SAW), and the worst of all affairs are the newly invented matters (in the religion)” (Sahih Muslim).
SF119.INFUSIONSOFT.COM
Like ·  ·  · 226211

Semoga tabah dan bersamalah kita berdoa agar sentiasa dalam lindungan Allah SWT. ‪#‎PrayForMalaysia‬ ‪#‎PrayForPantaiTimur‬
Like ·  ·  · 12,334821,113
Sociedad Argentina de Horticultura added 3 new photos — with Ines Lando and 106 others.
8 hrs · 
Magnolia de Japón
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  ·  · 11,5521823,046
Sociedad Argentina de Horticultura added 3 new photos — with Neusa Tejada and 89 others.
5 hrs · 
Tuneles
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  ·  · 6,686931,614
DO'A-KU BA'DA SHALAT SHUBUH
Bismillaahi tawakkaltu alallah la haula wala kuata illa billah Walhamdulillah Wash Salaatu Wash Salaamu 'ala Rasulillah
Duhai Maha Sempurna…
Kami dalam genggaman kehendak-MU. Semua adalah milik-MU.
Dalam sehat, sakit, sukacita, penderitaan kami membutuhkan-MU.
Terangi mata hati kami dari gejolak nafsu dengan Cahaya-MU yang benderang.
Karuniakanlah kepada kami kerendahan hati dan kejujuran dalam kemenangan dan kesuksesan; kebijaksanaan dalam kesulitan dan tantangan, kekuatan dlm godaan dan tekanan.
Jagalah niat kami senantiasa tulus dan murni, penuh cinta dan kedamaian memberikan yang terbaik bagi diri, keluarga dan sesama.
Ya Rahman ya Rahim…
Karuniakanlah kepada kami harapan dan kasih serta hidup tanpa rasa amarah, rasa bersalah, iri hati dan dendam di hati.
Mengasihi mereka yg pantas dikasihi, memberi harapan pada mereka yang tidak memiliki harapan dan memberi dorongan mereka yang putus asa. Sebagai wujud rasa iman dan cinta kepada-MU
Jadikan lah kami semua hamba-MU yang mampu meneladani Rasulullah. Mempelajari, memahami dan mengamalkan Al Qur’an dalam kehidupan kami sehari-hari.
Menghiasi diri kami dengan akhlaq Al-Qur’an. Menjadikan Al-Qur’an sebagai penyejuk hati kami, cahaya mata kami, penyingkap keresahan kami dan pengusir kesedihan dan kesusahan.
Ya Rabbana…
Jadikanlah kami semua hamba-MU yang ikhlas untuk mempersembahkan hidup dengan pengabdian total kepada-MU. Istiqomah dalam ketaatan kepada-MU. Semuanya kami lakukan hanya untuk mengharap keridhoanMU ya Ilahi karena kami sangat mencintaiMU.
Setiap hari kami mampu memperbaiki diri untuk bertambah baik, dan terus bertambah baik hingga akhirnya dapat kembali kepada-Nya dalam kondisi yg terbaik, Khusnul Khatimah dalam pelukan cinta-MU.
Amin Ya Rabbal’alamin
Like ·  ·  · 2405624
New Video Series Reveals
How To Learn Arabic in 21 days! Learn the 80/20 Secret.
“The best speech is the Speech of Allah, and the Best Guidance is the Guidance of Muhammad (SAW), and the worst of all affairs are the newly invented matters (in the religion)” (Sahih Muslim).
SF119.INFUSIONSOFT.COM
Like · 

PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA
5 RABIULAWAL 1436H
27 DISEMBER 2014 

0 comments:

Post a Comment

 
;