Tuesday 23 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (459) PENGHUNI SYURGA SEMUANYA BERKASIH SAYANG SEJATI MOGA KASIH SEJATI WUJUD DI DUNIA INI JUGA AAMIIN


KENAL DIRI KENAL TUHAN (459) PENGHUNI SYURGA SEMUANYA BERKASIH SAYANG SEJATI MOGA KASIH SEJATI WUJUD DI DUNIA INI JUGA AAMIIN

15 laluan ditutup berikutan banjir di Pahang
KUALA LUMPUR, 24 Disember: Hujan yang berterusan di Pahang menyebabkaan beberapa laluan utama di negeri itu ditutup kepada kenderaan...
THE RAKYAT POST BM VERSION
Like ·  ·  · 536


27 mins · 
Dengarlah..rintihan ni
Rintihan yang diceritakan salah seorang penduduk di Manek Urai. Harap pihak berwajib dapat hulur bantuan kepada mereka di Manek Urai..
Like ·  · 
  • Lang Kelana likes this.
  • Lang Kelana Aku bersumpah kalau kerajaan malaysia x tolong ni aku bersaksi aku lah org pertama minta kerajaaan ni hancur selumat lumatnya
  • Rabeah Binti Mohd Ali Negara lain pun kerajaan tolong inikan negara sendiri...kita inikan bersaudara seislam.Moga semuanya selamat dari bala Allah. AAmiin.


Unlike ·  · 
  • You and 4 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali SUNGGUH INDAH ARTI SILATURRAHIM KARENA-MU.

    berkatalah yang positif kerana kata-kata positif ada Nilaian Di Sisi-Nya. In Syaa Allah. Aamiin.

    Mahathir Deep Nape maksalah bertimpe2 ni''


    Al Furqan ITU DIA YANG DIATAS SANGAT POSITIF UNTUK GENERASI LEMAH LEMBUT, LIKE DONG...


    Al-Mu'minun[23]:115 Maka apakah kamu mengira, bahwa Kami menciptakan kamu main-main (tanpa ada maksud) dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?

    DI PADANG MAHSYAR KITA AKAN DIBANGKITKAN BERSAMA DENGAN ORANG YANG KITA CINTAI SEMASA KITA HIDUP DI DUNIA
    KERANA-NYA KITA SERASI BERSAMA SEHINGGA DI PADANG MAHSYAR


    Al-Mu'minun[23]:115
    Maka apakah kamu mengira, bahwa Kami menciptakan kamu main-main (tanpa ada maksud) dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
    Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani


    Lafaz yg indah, dengarlah!! kalian akan terasa betapa indah saat ini dan akan datang, hatikan menjadi lembut..

    SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH ITU SANGAT DEKAT
    KETIKA MANUSIA BENAR- BENAR INGIN MENEGAKKAN KALIMAH ALLAH

    Gambar org berkuda terbang di angkasa dpt dirakam di Gaza memusnahkan jet2 pejuang Israel...allahuakbar....

    Al Furqan Allah hanya ingin menguji Manusia, Apakah mereka benar-benar ingin menegakkan Agama Allah, Maka hendklah kamu saling tolong-menolong, Jika sesama kamu tidak sanggup menghadapi mereka, Maka pertolonganku akan datang .

    Al Furqan Apabila manusia berjuang menegakkan Agama Allah & Maka apabila mereka bermohon Allah mengirim 1000 Malaikat, Apabila dikepung Allah mengirim 3000 Malaikat, Apabila diserang secara tiba-tiba Allah mengirim 5000 Malaikat untuk membantu, Sehingga tidak ada lagi Fitnah, Semua Tunduk pada Hukum Allah.

    DI KALA ALLAH MENDENGAR RINTIHAN RAKYAT GAZA DIPERINTAHKAN TENTERA BERKUDA-NYA MENGALAHKAN TENTERA ISRAEL
    SEBAIK-BAIK MANUSIA ADALAH BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA

    Apapun gelaran yang diterima...hanya sekadar gelaran di dunia bila mati segala gelaran ditinggalkan hanya digelar aruah. Moga berkat kita berbakti dalam beramal kepada manusia setulus ikhlas kerana-Nya dikira saham akhirat dan mendapat doa daripada yang hidup mengenali kita sebagai leluhur moyang yang mereka sayangi. In Sya Allah . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    SEBAIK-BAIK MANUSIA ITU ADALAH YANG BANYAK MEMBERI MANFAAT KEPADA SAUDARA SEISLAMNYA...KERANA KITA ADALAH KHALIFAH ALLAH YANG AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL.

    RATU RIMBA NIAGARA
    30 Safar 1436H
    23 Disember 2014

    Nuraeni Zainudin Sy percaya 100% Akan pertolongan Alloh pd hambanya,,, Alloh maha Adil,,,

    "BERIBADATLAH SEPERTI KITA AKAN MATI ESOK"

    "Kita kena ingat mati, supaya perasaan untuk mengejar ilmu di dunia dan akhirat akan sentiasa menjadi keutamaan.
    Beribadahlah seperti kita akan mati esok." - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nikmat

    MENGINGATI MATI ADALAH GURU UNTUK MUHASABAH DIRI

    Mengingati mati adalah guru untuk muhasabah diri
    akan terhakis segala keegoan diri
    semasa hidup semua dimiliki sudah tiada
    gagah perkasa jadi kaku
    berkuasa jadi beku
    petah bicara jadi bisu
    hebat kecantikan bakal menjadi kenduri ulat kubur
    siapa pun status darjat setinggi-tinggi hingga serendah-rendah
    semuanya bakal menjadi tengkorak
    sekelip mata yang dibanggakan semasa hidup tiada lagi setelah mati
    jadi apa yang hendak dihairankan dengan kehidupan sementara ini
    Aku kamu dan semua akan mati
    tapi tak tahu bila
    bila-bila masa boleh mati
    tua muda
    kaya miskin
    semuanya mati
    pasti mati

    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014

    Lang Kelana Assalamualaikum bonda jom minum pagi

    Rabeah Binti Mohd Ali Waalaikummussalam nanda...sambil minum pagi cari idea ya untuk beri komen pada karya bonda ya...perah otak cikit ya....hehehe

    Lang Kelana 2hari ni sedih pagi menangis

    Rabeah Binti Mohd Ali napa sedih2 ye sebab bonda belum mati lagi ...seorang pejuang Islam mesti kuat dan tabah walau apa jua dugaan datang melanda...sabar jer ya...

    Lang Kelana Insyaallah nanti dapatlah tu penawarnya ‪#‎kebiasaannya‬begitu bukan senang mau pecahkan sukma yg paling dalam tempatnya gelap sumbernya cahaya yg paling halus..

    Rabeah Binti Mohd Ali benar tu bukan mudah pecahkan sukma semuanya dengan izin Allah jua. Allahu Akbar Aamiin.
    Lang Kelana Bonda ramai org takut dgn fb ambo masing2 tertanya2 siapo ambo knp bonda sedangkan ambo hanya fakir yg hina lagi dhoif


    Rabeah Binti Mohd Ali Selagi kita berpegang prinsip aku menulis ingin mendapat pandangan Allah bukan pandangan manusia maka kita tidak akan kisahkan apa pandangan orang pada kita. Asalkan kita tidak menyakitkan hati orang sebab jika sakitkan hati orang dosa bila dosa dengan orang nanti di hari akhirat mereka akan tuntut pahala dengan kita malah dosanya akan kita tanggung maka jadilah kita orang yang bangrup akhirat walaupun banyak pahala jika ramai yang menuntutnya...nerakalah tempatnya...Masha Allah rugilah moga kita terjaga daripada menyakitkan hati orang . Dosa dengan orang selagi kita tidak minta maaf selagi itu kita akan tanggung hingga akhirat ...tapi dosa kita dengan Allah ...Allah Maha Pengampun walaupun dosa hamba-Nya bagaikan buih-buih di lautan akan ampunkan hamba-Nya. Moga selepas ini kita berhati-hati dengan setiap tutur kata kita.

    Sebab itu juga bonda sentiasa memohon maaf andai ada rakan fb, grup dan alammaya terasa hati bilamana bonda tersalah dalam bicara sepanjang bersiaran karya. Moga mereka sudi maafkan bonda kerana bonda tak salah bonda hanya hendak bersastera jer...tak kan bonda bersastera pun nak marah-marah...orang dah tak suka bonda undur diri...berilah kemenangan mereka yang marah-marah...tak rugi pun daripada menjeruk hati bawa mati...kan3 hehehe.

    'ORANG YANG MENGATA KITA GILA SEBENARNYA DIA YANG GILA
    JIKA KITA KATA KITA GILA SEBENARNYA KITA TAK GILA SEBAB KITA TAK KATA ORANG KATA DIRI SENDIRI, BILA KATA DIRI SENDIRI TIADA DOSA DENGAN ORANG TAPI JIKA KITA KATA ORANG GILA KITA SUDAH MENGUMPAT ORANG DAN MENYAKITKAN HATINYA JIKA DIA TIDAK MAAFKAN KITA , DI AKHIRAT DIA AKAN MENUNTUT PAHALA DENGAN KITA. RUGIKAN.
    TAK SALAH KITA LEPASKAN KAWAN YANG SUKA HINA ORANG, MENGUMPAT, MENFITNAH ORANG SEBAB JIKA KITA TERUSKAN BERKAWAN DENGANNYA HATI KITA AKAN JADI NERAKA. ALLAHU AKBAR MOGA DIJAUHKAN ORANG YANG SUKA MENGHINA ORANG DAN MENYAKITKAN HATI ORANG . TIADA KAWAN PUN TAK APA.

    Bila kita di bangkitkan di padang Masyar akan bersama dengan orang yang kita cintai semasa hidup di dunia...jika kita Cintai Nabi Muhammad dan orang-orang yang beramal soleh MasyaAllah kita akan bersama mereka.
    Terpulanglah kepada kita dengan siapa kita hendak mejadikan kawan kita. Kawan yang mendatangkan iman atau kawan yang menjerumuskan kita ke neraka... sebab dunia adalah bayangan Akhirat kita.

    MOGA KITA SAMA-SAMA DAPAT MUHASABAH DIRI AGAR ALLAH SENTIASA MELINDUNGI KITA DARIPADA BAHANG AZAB DI DUNIA JUGA DI AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN ALAMMAYA
    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014

    Lang Kelana and Pradita Fia like this.

    Pradita Fia Bunda Rabeah Pelita hati Nanda .. Menyimak tulisan bunda yang indah , nanda jadi teringat Ummu. Z .. Beliau aktifis dari Palestina yg datang ke Samarinda - Kaltim .. " Malam itu diantara keheningan dan desir angin malam .. Airmata tak henti berjatuhan karena mengingat penderitaan saudara di Palestina .. Bunda Rabeahku sayang .. Jika jarak dan waktu tak berjarak itu benar adanya... Hati muslim itu indah mereka saling mendoakan saudaranya meski zahir dan bathin tak bertemu .. ALLAH HU AKBAR .. Jika doa adalah perisai bagi saudara muslim ruhpun mampu jadi pelipur lara.. Tak berbayang dan berbekas .. Namun hati muslim adalah mutiara.. Ia ada dimana dia tiada .. Tiada namun ia selalu ada.. Perjalanan waktu adalah semu .. Kasih sayang bagi muslim diatas segalanya .. Ia akan abadi meski waktu terus melaju.. Dalam doanya .. Dalam setiap airmata .. Dalam setiap tarikan nafas selalu ada doa untuk orang-orang yang disayang karena Allah swt .. Itulah kenapa kasih sayang abadi .. Mungkin jasad berguguran namun Islam dan Iman tak akan pernah gugur dihatiku.. Dihatimu.. Dihati semua muslim di dunia..

    Rabeah Binti Mohd Ali MUSLIMIN MUSLIMAT SAUDARAKU MOGA SAUDARA SEISLAMKU SUDI MENYAYANGIKU KERANA ALLAH TAALA KERANA AKU MENYAYANGINYA KARENA ALLAH TAALA JUGA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Pradita Fia Allah adalah Pencipta segala keindahan .. Kasih sayang adalah bentuk keindahan .. Karena kasih sayang telah bermula dihatiku .. Dihati bunda .. Dan hati orang-orang penuh kasih .. Maka kehidupan menjadi indah .. Tak peduli betapa sakit dan lukanya hati .. Tak peduli betapa beratnya kaki melangkah .. Tak peduli betapa cercacaan adalah sarapan setiap harinya .. Tak peduli dikucilkan diri dari gemerlapnya dunia .. Selama masih ada kasih sayang dihatiku.. Dihatimu.. Selama itu juga aku menjadi tegar dan mampu berdiri menatap teriknya mentari.. Menatap dasyatnya gelombang lautan .. Menatap indahnya sinaran rembulan dan gemintang .. Adalah kasih sayang sumber kekuatan .. Karena didalamnya ada ketenangan .. Ada kelembutan dan ada harapan .. Ya Rab Pemilik Segala Kasih tetap peliharalah Kasih Sayang diantara kami .. Semata-mata untuk Munajat pada - Mu ... "1 Rabiula awal .. Fiapradita"

    Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH ALLAH MAHA PENYAYANG
    DENGAN NUR RAHMAT KASIH-NYA BERTAHTA DI HATI...
    AKAN LAHIR SIFAT BELAS KASIHAN SESAMA MAKHLUK TUHAN
    TIADA SUATU PUN YANG MAHU DILUKAI KERANA KASIH SAYANG SEJATI SETULUS IKHLAS SEBAB ITU DI SYURGA PENGHUNINYA SEMUANYA SALING HORMAT MENGHORMATI MENGHARGAI BERKASIH SAYANG SEJATI ABADI...INDAHNYA KASIH PENGHUNI SYURGA SEINDAH SYURGA CIPTAAN ALLAH. ALLAHU AKBAR MOGA KASIH SEJATI WUJUD DI DUNIA INI JUGA. AAMIIIN.


    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN ALAMMAYA
    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014



  • PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN ALAMMAYA

    1 Rabiulawal 1436H
    24 Disember 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;