Friday 26 December 2014

SAAT RUH INI PERGI BERKELANA


SAAT RUH INI PERGI BERKELANA

Rabeah Binti Mohd Ali shared a photo to Pradita Fia's timeline.
7 hrs · 
TERIMA KASIH IMAM MUDA, KATA-KATA DAKWAHMU BAGAIKAN BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGAWI. SUBHANALLAH INDAHNYA MEMETIK BUNGA-BUNGA SYURGAWI LALU DISIMPAN BERTAHTA DI HATI AGAR SENTIASA MEWANGI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
  • Pradita Fia and 2 others like this.
  • Pradita Fia Bunda Rabeah pelita hatiku jika nanda adalah sedikit bagian bunda di dunia jadikanlah pula nanda bagian dari akhiratmu .. Karena sayangku pada bunda Karena Allah swt ..
    2 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Nanda Pradita Fia...hadirmu dalam hidupku adalah satu Anugerah-Nya yang terindah disyukuri dunia akhirat. Kaulah Permata Syurga Anugerah Ilahi. Indah menjadi sahabatmu bagaikan indahnya pelangi di malam hari. Bagaikan ku bersahabat dengan Bidadari Syurga. Subhanallah di dunia ini TUHAN memberi peluang merasai kasih sayang ahli Syurga tak dapat bayangkan andai di Syurga tambahan pula apakala kita bersama-sama menatap Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah Kekasih Allah...Subhanallah keindahan yang tiada taranya. Ya Allah Syurga rahsia-Mu tiada siapa pun tahu layaknya memiliki Syurga. Demi kasih sayang kami setulus hati hanya semata karena-Mu...izinkanlah kami bertemu di Syurga-Mu sama-sama dapat menatap Wajah-Mu Nan Indah duhai Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    2 hrs · Unlike · 1
  • Pradita Fia Ya Rab .. Kata-kata indahmu telah sanggup jatuhkan airmataku bundaku sayang .. Saat hatiku kosong dan hampa saat mata ini 2 hari tak mampu tertutup rapat .. Saat ruh ini pergi berkelana .. Pada sadarku sesaat ada tangan indahmu yang menggapai ada mutiara indah aksaramu menjadi penyejuk hati .. Bunda Rabeah yang kusayang karena Allah .. Sungguh rindu ini berat kusandang .. Sungguh jasad dan ruh ini tak kompromi berjalan sendiri-sendiri .. Pada keramaian aku merasakan sunyi .. Pada tidurpun diri ini masih terjaga .. Hanya tarikan nafas ini yg menghibur qalby .. Bahwa nanda tak pernah sendiri.. Jangan lupakan diri Nanda .. Bundaku sayang .. Seperti Nanda tak pernah lupakan ummu2 ku sayang yg sekarang di Palestina .. Dgn senjata ditangan memeluk kasih buah hatinya.. Bunda dirinai hujan Nanda senandungkan rindu .. Didesiran angin Nanda titipkan kasih sayang .. Yang tak berujung pada Bunda dan Penghuni Rimba tersayang ..
    45 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Allahu Akbar...
    nanda walaupun nanda jauh di seberang sana
    bunda di seberang sini hanya laut cina selatan yang memisahkan kita, namun kita berkata seolah di balik dinding hati, hatiku hatimu 
    jiwamu jiwaku ruhmu rohku sehati sejiwa senada seirama denan ummu2 yang berada di palestin, perjuangan mereka indah seindah hati berbunga iman Subhanallah...kita tak bisa ketemu mereka tapi di alam roh-roh kita sudahpun di ketemukan ...moga di Syurga nanti kita dapat bersama mereka karena perjuangan mereka sentiasa kita dukungi...begitulah keindahan islam keindahan sebuah silaturrahim dalam perjuangan. ALLAHU AKBAR indah bersahabat yang sehati sejiwa kerana Allah Taala. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Rinduku padamu nanda...hingga ke hujung nyawa hanya kematian memisahkan kita kerana kita mahu bersama di Syurga menyambung persahabatan nan indah ini. In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

  • KARYA RATU RIMBA NIAGARA & FIA PRADITA
    5 RABIULAWAL 1436H
    27 DISEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;