Thursday 13 October 2011

SEBUTIR KASIH SEJUTA SAYANG


Rabeah Mohd Ali
shared Sebutir Kasih Sejuta Sayang's photo.


Setiap hari kubur menyeru manusia sebanyak 5 kali:
1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan "بسم الله" sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan
"لا إلاه إلا الله محمد رسول الله", supaya kamu dapat jawab soalan mereka.

Alhamdulillah... Silalah tag diri masingmasing dan rakan-rakan kalian di gambar ini... Semoga kita semua sentiasa berada dalam rahmat serta redha Ilahi... InsyaAllah... Amiin ya rabal alaminnn.... ^____^♥
· · · 9 hours ago

  • You and Ayahanda Chik like this.

    • Rabeah Mohd Ali PASTI
      by Rabeah Mohd Ali on Friday, September 9, 2011 at 8:46pm

      Perjalanan ini...
      pasti menemukan satu tujuan pasti
      kematian adalah pasti
      kehidupan terlalu bermakna
      tutur kata bermakna
      amalan bermakna
      barulah semuanya terlaksana
      untuk ke negeri Sana
      yang pastinya kekal abadi
      Negeri Akhirat
      kepunyaan Maha Pencipta Semesta Alam
      untuk hambaNya
      dinilai untung nasib
      samada Syurga atau Neraka!

      Balasan setiap hambaNya
      adalah pasti!

      Karya: Rha NS

      16 Jun 2011

      "Semoga kita yang bakal bergelar roh dan roh-roh sahabat, juga roh keluarga kita dimasukkan Allah ke dalam roh-roh hambaNya yang mendapat balasan SyurgaNya berkat amalan yang diterimaNya.

      Amin Ya Rabbal A'Lamin.

      a few seconds ago ·

  • (PETIKAN DARIPADA SEBUTIR KASIH SEJUTA SAYANG)
    13 Oktober 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;