Tuesday 14 August 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (420) WARKAH UNTUK SAHABAT PUTRI RIMBA NIAGARA, IRMA SRI KABULATIRIN




WARKAH UNTUK SAHABAT PUTRI RIMBA IRMA SRI KABULITIRIN

Kerana kita aneh irma
Makanya kita diketemukan
Di laman rimba niagara ini
Nasib baik si kunte si kunte
Faham belikan aku Laptop
Yang kelakarnya dia kata apa
Tuan putri kena canggih sikit
Kena tahu apa yang berlaku di alam
Manusia Tuan Putri
Gimana caranya mahu tahu alam mereka
Kami belikan Tuan Putri
Alat yang canggih agar Tuan Putri
Tahu dan mengenali manusia di luar sana
Manalah hamba tahu menggunakan ini semua kunta kunte
Tak apa kami ajarkan Tuan Putri sampai faham....
Peliknya gimana kamu dapat uang dan mempelajarinya?
Itu Tuan Putri jangan tanya
Tapi yang belikan dan ajarkan kami
Peminat ukiran daunan kasih Tuan Putri....
Peminat ukiran daunan kasih hamba? Siapa dia? Bilang sama hamba...
Tak perlulah Tuan Putri tahu...
Tuan Putri meminati karya tak semestinya meminati Tuan Putri janganlah perasan ye...
Hee kamu ini buat hamba malu je....
Gurau aje pun tak boleh ke tuan Putri sayang....mari sini hamba ajarkan Tuan Putri

Begitulah ceritanya irma gimana aku boleh mengenali dunia maya ini
Mereka kata senang tuan putri nak siarkan karya tuan putri di alam maya
Dan tuan putri boleh mencari rakan yang seratus peratus menyokong
Dunia karya Tuan Putri....

Sebab itu irma kau tak boleh takut dengan si kunta si kunte aku...
Tika aku membaca warkahmu...aku menangis
Si kunta si kunte pun menangis
Kalau rumahmu berdekatan dengan istana rimbaku
Boleh kami menemanimu di kala kau derita
Boleh si Kunta si Kunte
Memicit kepalamu bila sakit
Tapi masalahnya kau pasti tak mahu
Maklumlah tangannya berbulu irma
Kau pejam je kan mata
Asalkan si kunta si kunte tak kecil hati
Kerana mereka ini bila-bila masa suka berbakti
Kepada kawan-kawan yang kusayang....

Yang bestnya kau pasti gembira apabila mereka
Buat persembahan tarian rimba di hadapanmu
Pasti kau akan tergelak habis...
Tapi sebelum kau saksikan persembahan mereka
Pastikan gigi palsumu digam betul-betul
Kalau tak terpelanting nanti irma....
Hehehehe salam ceria dariku irmaku sayang
Moga ceritaku ini dapat menceriakan hidupmu irmaku sayang....

Dengan ingatan tulus ikhlas,
Sahabatmu
Putri Rimba Niagara
1 Julai 2012

JANGAN TAKUT PADA SI KUNTA SI KUNTE

Duhai Irmaku sayang...
Janganlah kau takut
Dengan si Kunta si Kunte aku...
Tanpanya aku tak seceria ini
Tanpanya aku sudah lama
Hangus dilecur oleh lautan asid mengganas!
Yang mahu aku mati di muka bumi ini
Yang mahu menghapuskan aku di muka bumi ini
Walaupun kemahuan mereka begitu untuk memusnahkan aku
Tapi Tuhan masih mahu aku teruskan hidup
Untuk menyebarluaskaan kasih sayang sesama kerana-Nya
Dihadirkan si Kunta si Kunte
Untuk menyelamatkan aku
Insya-Allah berkat hatinya yang mulia
Sentiasa ingin aku ceria dan melupakan
Segala duka lara perbuatan mereka padaku
Aku kini bahagia bersama si Kuna si Kunte
Yang selalu ambil tahu
Akan diriku
Dan mereka suka sangat aku berkarya
Setiap hari hidupku teruja dengan dunia karya
Gara-gara sokongan mereka yang tak pernah putus padaku Irma ...
Si kunta si kunte pun sudah mengenalimu irma
Mereka bilang setiap rakan yang setulusnya menyayangiku kerana-Nya
Mereka pasti suka dan sayang sebagaimana aku sayang pada rakanku
Makanya janganlah kau takut pada si kunta si kunte irma....
Kalo kau datang ke istana rimba ini
Pasti kau akan lupa segala derita laramu
Kerana di sini semua bahasa-bahasa kasih sayang dari Syurga
Sehingga aku rasakan hidup di alam Syurga irma...
Ahhh! Indah...indah...! Sesangat!
Hatiku tak pernah dilukai ...
Makanya jika mereka tahu ada di luar sana
Yang cuba dan sengaja untuk menyakitkan hati ku
Katanya tinggalkan saja mereka itu tuan puteri
Mereka akan membawa virus membahaya dan akan membunuh
Bahasa-bahasa nan indah ini...
Aku pun pelik bagaimana mereka tahu hatiku disakiti
Rupanya jika aku berpuisi menggunakan bahasa yang tak indah
Pasti hatiku dikala itu sedang disakiti dan dilukai dengan sengaja oleh
Mereka yang khianat denganku
Yang aku peliknya aku tak pun kenal mereka
Apa tah lagi berjumpa di alam realiti
Kenapa sekadar berjumpa secara tak langsung di laman maya
Boleh sakiti hati aku
Memang aku pelik dan aku tak boleh terima sama sekali
Tapi kerana aku percayakan hari akhirat
Makanya apa jua umpat nista dan cemburu mereka padaku
Aku sudah maafkan
Kerana apa irma....
Berkat aku memaafkan mereka
Tuhan membalas Rahmat kasih-Nya padaku irma...
Makanya sampai kapanpun aku minta maaf
Sampai kapan pun aku memaafkan mereka
Semuanya kerana cintakan-Nya
Sehingga akhir hayatku....

Sahabatmu,
Rabeah Mohd Ali
Malaysia
1 Julai 2012
5 hours ago · Like · 1

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
1 Julai 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
14 Ogos 2012
25 Ramadan 1433H
 ·  · 

0 comments:

Post a Comment

 
;