Wednesday 17 April 2013

NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (287) TRANSFOMASI KEPIMPINAN KOTA & RIMBA Part (4)








SEKALIAN ALAM MILIK TUHAN

Puisi Cakarawala Sumber Inspirasi Saya

Saya suka kepada bulan kerana
bulan suka senyum kepada saya.

Saya suka bintang kerana
bintang tak jemu bersinar.

Saya suka matahari kerana
tanpa matahari hidup saya
gelap gelita.

Saya suka pelangi kerana
pelangi menceriakan hidup saya.

Saya suka semua yang ada di cakarawala
kerana semuanya telah memberi inspirasi
kepada saya untuk menghargai Pencipta saya!

Saya Bahagia
Hidup saya indah…
Seindah bulan di langit.
Hidup saya terang
Seterang bintang bergemerlapan.
Hidup saya ceria…
Seceria pelangi yang berwarna-warni.

Hidup saya bahagia...
Sebahagia matahari yang memancarkan
sinar untuk penghuni bumi.

Hidup saya setia...
Sesetia pengedaran bumi berputar
mengikut paksinya.

Hidup saya aman...
Seaman planet di galaksinya yang
berputar mengelilingi matahari mengikut
orbit masing-masing.

Kalau planet tidak mengikut orbit masing-masing
sudah pasti berlakulah pelanggaran planet-planet
di cakarawala. Akan musnahlah segalanya.

Justerus saya tidak mahu begitu!
Yang saya mahu penghuni bumi ini bahagia!
Dan sentiasa bersyukur kepada
Tuhan saya Pencipta Semesta Alam!

Karya Ratu Rimba Niagara
18 April 2013
·
Like ·
Najib Razak added a milestone from June 23, 2011 to his timeline: Set up 1Malays...


Senarai calon yang akan mewakili Barisan Nasional di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti kebanyakkannya adalah muka baru. Mereka ini adalah wakil BN Baru yang akan mendokong prinsip transformasi kami sekali gus menjadikan Selangor sebagai sebuah negeri yang lebih baik berbanding sebelum ini. Malam ini, saya akan melancarkan manifesto untuk negeri Selangor yang menjanjikan kehidupan lebih baik buat rakyat berbilang kaum di Selangor. Marilah kita sama-sama bertindak untuk kemajuan Selangor yang berterusan.


Saya telah melancarkan Manifesto Barisan Nasional Selangor semalam, yang dianggap sebagai Aku Janji kami kepada rakyat di negeri Selangor. Dalam manifesto itu, ia mengandungi tujuh teras iaitu masa depan lebih cerah, masyarakat lebih prihat...See More
shared Friends of BN - Barisan Nasional's photo.
12 Manifesto BN buat rakyat Sabah dan Sarawak



Razak shared a link.

Pembinaan Terminal Bersepadu Selatan (TBS) bertujuan untuk menyediakan sebuah hab pengangkutan bersepadu yang boleh memberi manfaat kepada rakyat. Kami di Barisan Nasional sedar bahawa rakyat hari ini mahu sebuah sistem pengangkutan awam yang yang efisyen, padu, boleh dipercayai dan kos efektif. Sebab itulah kami bersetuju supaya TBS ini dibina dan ia bukan sahaja meningkatkan kualiti sistem pengangkutan awam negara, tetapi juga turut memberi kemudahan perniagaan dan mewujudkan pusat ekonomi setempat. Dengan Kerajaan Barisan Nasional, pelbagai kemajuan telah dirancang dalam usaha kita untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020.
60Like · ·
shared Friends of BN - Barisan Nasional's photo.
Aku Janji BN untuk rakyat Malaysia jika menang PRU13 .
Membina 1,000,000 rumah mampu milik termasuk 500,000 rumah PR1MA.



Sebentar tadi saya telah umumkan senarai calon yang akan mewakili Barisan Nasional di peringkat Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Pada PRU13 kali ini, BN Selangor telah perkenalkan ramai calon baru yang diyakini mampu berkhidmat dengan baik kepada rakyat. Barisan calon ini merupakan BN baru yang terdiri daripada golongan profesional seperti doktor dan peguam. Menerusi BN baru ini, saya yakin Selangor mampu menjadi sebuah negeri yang lebih baik berbanding sebelum ini.
371Like · ·


Saya telah merasmikan Terminal Bersepadu Selatan (TBS) di Bandar Tasik Selatan petang semalam. Pembinaan TBS itu bertujuan untuk menyediakan sebuah hab pengangkutan bersepadu yang boleh memberi manfaat kepada rakyat. Kami di Barisan Nasional sedar bahawa rakyat hari ini mahu sebuah sistem pengangkutan awam yang yang efisyen, padu, boleh dipercayai dan kos efektif. Sebab itulah kami bersetuju supaya TBS ini dibina dan ia bukan sahaja meningkatkan kualiti sistem pengangkutan awam negara, tetapi juga turut memberi kemudahan perniagaan dan mewujudkan pusat ekonomi setempat. Dengan Kerajaan Barisan Nasional, pelbagai kemajuan telah dirancang dalam usaha kita untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020.



shared Friends of BN - Barisan Nasional's photo.
Inisiatif sedia ada untuk Orang Kurang Upaya oleh kerajaan Barisan Nasional.
147Like · ·
190Like · ·
shared a link.
I believe all Malaysian politicians have a responsibility to promote their country to the world. Here’s an interview I did at the World Economic Forum earlier this year, where I discuss Malaysia’s transformation with CNN’s Fareed Zakaria.
40Like · ·

shared a link.
Saya telah melancarkan Suara Generasiku di Bukit Jalil. Suara Generasiku diperkenalkan bertujuan untuk mewujudkan satu lagi platform untuk generasi muda di negara ini berkongsi idea serta pandangan mereka menerusi program 1Malaysia For Youth (1M4U).
  • You and 5,037 others like this.
  • Premavathy Prema A good inspiration speech. Syabas PM for the future generation.
  • Premavathy Prema kami rakyat malaysia terus bangkit membantu calon BN hingga kemenangan. Hidup BN

    shared a link.
    Dengan adanya ESSCOM dan penambahan pasukan keselamatan seramai 100 polis bantuan dan 400 askar wataniah, saya memberi jaminan bahawa aktiviti harian di Lahad Datu berjalan seperti biasa. Ini termasuk operasi perniagaan terutama dalam industri pelancongan dan Gugusan Perindustrian Minyak Sawit.
    60Like · ·
    • 3,483 people like this.

      1. MARILAH SAMA-SAMA FIKIRKAN MASALAH RAKYAT
        AGAR BERSAMA DAPAT JAYAKAN CITA-CITA & HASRAT MURNI

        Duhai rakyat Malaysia yang dikasihi....
        di saat-saat genting begini
        marilah sama-sama kita fikirkan
        masalah rakyat...
        masalah rakyat adalah masalah kita juga
        masalah kita adalah masalah anak cucu kita juga...

        Janganlah kita asyik hendak menunding jari
        kerajaan tak betul
        parti bembangkang yang betul
        kalau sama-sama tak betul
        sama-samalah kita perbetulkan
        apabila di hari mengundi nanti
        kita pilihlah parti mana yang boleh membawa
        arah tuju negara kita yang terarah
        puas hati kan!

        Ini tidak setiap kata-kata baik daripada pemimpin
        samada pemimpin kerajaan mahu pun pembangkang
        kita cantas habis-habisan
        sudahlah cantas
        kita kutuk pulak sampai KO
        padan dengan muka dia
        adakah itu boleh memuaskan hatimu?
        hina orang
        fitnah orang
        ketawakan orang
        apabila sudah kata mengata akan berlakulah
        perang komunikasi alammaya
        dendam membara-bara
        selepas perang komunikasi alam maya
        pakat ramai-ramai keluar buat rusuhan
        di masa hari mengundi nanti...nauzubillah
        adakah budaya samseng ini yang hendak kita bina?
        jika ini berlaku
        kitalah sendiri perosak bangsa kita sendiri
        dan adakah kita layak tinggal
        di bumi Malaysia yang tak aman lagi
        gara-gara keburukan dan kejahatan hati kita yang tak
        senang hati dengan orang yang ingin buat kebaikan....
        adakah kita terlalu baik sangat untukmenghina kebaikan orang
        jika kita baik sangat apakah sumbangan kita kepada anak bangsa kita dan negara kita?
        jika benarlah kita penyokong parti pembangkang masuk saja semua cadangan kita ke wall pemimpin yang kita sanjungi itu...kemukakan segala cadangan kita untuk rakyat dan negara...itu barulah dinamakan pejuang hak rakyat pembangkang... tak payah sibuk-sibuk mengutuk menghina di wall pemimpin kerajaan yang kita benci....kenapa tak mahu?
        Jika betul kerajaan yang diyakini itu...selepas 5 tahun pembangkang memerintah 5 negeri adakah ada pembaruan adakah pemimpinnya kotakan janji dan rakyat selesa hidup dengan parti pembangkang...cubalah tanya orang melayu di Pulau Pinang...adakah terbela nasib orang melayu?
        jika kita sendiri mahu melihat bangsa kita berpecah belah dan permusuhan dan menimbulkan dendam membara-bara di kalangan hati sesama rakyat Malaysia sebenarnya kita sendirilah pertualang bangsa dan agama. Jika negara kita ini huru hara salahkan diri sendiri dan pasti anak cucumu akan tidak mengaku kamu moyang mereka kerana pendehaka kepada anak cucu sendiri....
        Pengkhianat di luar sana menunggu kemusnahan kita...amat malanglah kita juga mengjadi pengkhianat bangsa kita sendiri
        pengkhianat anak cucu kita sendiri.....daripada hidup lebih baik mati jika begitu.....kerana kita sendiri yang memilih untuk kedamaian bumi ini atau kemusnahan.....
        saya yakin semua mahu memilih kedamaian kerana kedamaian adalah lambang ketenangan jiwa untuk menumpang di bumi Allah ini agar mati pun dalam tenang juga tika bertemu dengan-Nya...
        In Shaa Allah AAmiin.

        Jika anda mahu komen karya ini pastikan komen yang positif jika tujuan untuk menyakitkan hati si pembacanya harap lupakan...kerana sudah pastilah andalah si pengkhinat bangsa dan negara anda sendiri...hidup melayu penuh dengan budi pekerti luhur...sentiasalah bersantun bila bicara setiap kali mengutarakan pendapat anda....pendapat anda melambangkan pemikiran anda samada anda seorang penghianat bangsa ataupun tidak....
        moga anda selalu menuangkan pendapat yang boleh diterima lojik akal bukan macam orang tak ada akal....kitakan manusia.....yang diberi Allah kelebihan darjat ytang tinggi jika dibandingkan dengan haiwan. Kita dikurniakan akal maka gunakanlah akalmu sebaik mungkin In Shaa Allah diberkati akal kita nanti. AAmiiin.

        Ratu Rimba Niagara
        18 April 2013
        Like · · Promote

      2. Saya telah melancarkan Manifesto Barisan Nasional Selangor semalam, yang dianggap sebagai Aku Janji kami kepada rakyat di negeri Selangor. Dalam manifesto itu, ia mengandungi tujuh teras iaitu masa depan lebih cerah, masyarakat lebih prihatin, kualiti kehidupan lebih selamat dan sejahtera, perumahan mampu milik, menjadikan Selangor lebih inovatif, Selangor lebih progresif serta Selangor yang lebih mesra alam. Ia adalah komitmen kami di BN kepada rakyat Selangor untuk lima tahun akan datang sekiranya diberi mandat untuk mentadbir Kerajaan negeri Selangor. Saya harap rakyat Selangor dapat memberi sokongan kepada kami pada pilihan raya umum ke-13 akan datang agar kita dapat sama-sama memastikan kemajuan di negeri Selangor yang kita cintai ini terus berkekalan.
    (PETIKAN DARIPADA WALL NAJIB RAZAK & RATU RIMBA NIAGARA)
    18 April 2013

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;