Saturday 2 July 2011

JETI BARU PENGKALAN NELAYAN SERI TANJUNG

ABDUL RAZAK KHASBULLAH TELAH MENINJAU TAPAK
JETI BARU PENGKALAN NELAYAN SERI TANJUNG
KG SIJANGKANG DUN SIJANGKANG PADA 28 JUN 2011.


ABDUL RAZAK KHASBULLAH:

Bersama kontraktor yang dilantik oleh LKIM,
ubahsuai pelan mengikut tempat sedia ada.


RABEAH MOHD ALI:

Agak-agak anda apa yang diperkatakan oleh
ARK tu...Agak saya begini,"Tempat ini kita
akan bangunkan! Agar para nelayan senang
hendak menangkap ikan, menjadi nelayan laut
dalam yang serba moden tangkapan ikan...
bertambahlah lagi rezeki mereka...jadi
kenyataanlah impian kerajaan inginkan
rakyatnya berpendapatan tinggi."
Skrip anda bagaimana pula? Kalau nak tahu
betul atau tak kita minta pengesahan daripada
ARK menjawabnya.

ABDUL RAZAK KHASBULLAH:

RMA, tilikan yang hebat! Hihihi


RABEAH MOHD ALI:

Ala.... ARK ni tak bagi peluang rakan-rakan lain
nak mencuba mereka skrip... hihihi


KAMIL DASUKI:  Salah tu kak RMA, begini,
"Kuat ke jeti ni... ikut pelan lain buat lain.
Macammana kapal besar nak masuk? Itu...sampan
kecil pun sangkut...peruntukan dah diberi,
kerja tak siap lagi... nelayan komplen katanya
dah bertahun BN pegang, jeti kecil macam ni
tak siap-siap kenapa? Apa saya nak jawab dengan
PM nanti? Rakyat DiDahulukan Pencapaian Diutamakan.
Kena ingat tu Wak oi! Saya tak mahu dengar jeti
ni runtuh ! Semalam Datuk Nor Omar dah telefon
tanya jeti ni , ini yang saya turun meninjau!"
RMA mahu tahu apa WAk Kontraktor tu jawab?"
Akan bersambung...

RABEAH MOHD ALI:

Kamil Dasuki... ARK dah sahkan kata akak tu...
Maknanya betul le tu nasib nelayan akan berubah
akan jadi nelayan serba canggih kerana kerajaan
dah bagi peruntukan yang besar...kalau tak percaya
tanya ARK betul ke tidak kata akak ni...kalau tak
betul hanya tilikan je...hihihi

ABDUL RAZAK KHASBULLAH:

Ha...Ha...Ha... kedua-duanya lulus belaka.
Memang hebat KD dan RMA... hihihi


KAMIL DASUKI:

Kak tengok gaya ARK tu...dengan tangan yang
berbatu akik hijau... dan tengok Wak Kontraktor
tu lututnya goyang, nak tahu apa dia cakap...
"Baik encik Razak...saya akan segerakan!
Tapi dalam hati, Mati aku kalau aku tak lulus
projek ni... Encik Razak tak sain...puhh
jadi penjual telorlah aku.

RABEAH MOHD ALI:

Ha...dengar tu Kamil Dasuki... betul tak
akak kata...syukurlah semua para nelayan
Seri Tanjung ...nasib kalian akan berubah!   
Berkat pemerintahan yang utamakan rakyat!
Terima kasih untuk PM , menteri-menteri
dan para wakil rakyat yang setia berbakti
untuk rakyat dan negara tercinta.

TENGKU NAJIHAH ABDUL MALIK:

BN Tradisi membela rakyat, pimpinan akar umbi
perlu pantau peruntukan yang diberikan.

ABDUL RAZAK KHASBULLAH:

RMA dan TNAM, saya suka.


(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)
30 Jun 2011
   

0 comments:

Post a Comment

 
;