Wednesday 9 May 2012

SAYA SENANG KOK DENGAN KARYA-KARYAMU, INDAH DAN PENUH MAKNA . SUKSES SELALU YA!




MEMBURU HIDAYAH ALLAH
MENGUNDANG REDHA ALLAH

Duhai...teman...
Aku selalu berangan-angan
Agar aku memiliki teman-teman budi bahasanya semurni hati
Bersih kalbunya seperti bayi baru dilahirkan ke dunia...
Bukan bermaksud mengatakan aku insan yang terlalu baik
Tapi niat di hatiku hanyalah mahukan kebaikan
Baik tutur kata semurni hati...
Aku impikan bahasa-bahasa Syurga...
Aku impikan berurusan dengan insan yang berhati murni
Insan yang impikan hidup di dunia bagaikan Syurga
Sebelum melangkah ke Syurga sebenar ..Aamin

Kalau mahu masuk Syurga
Mesti ikhlas
Ikhlas bermakna segala yang dilakukan kerana Allah
Bukan kerna mahu mendapatkan balasan Syurga
Syurga adalah tempat yang paling istimewa yang dikhususkan
kepada semua hamba-Nya yang diredhoi-Nya

Makanya jika mahu redho Allah
Hidayah perlu ada dalam diri
Hidayah tak datang sendiri
Perlu dicari dan diusahakan bersungguh-sungguh
Bukan sambil lewa
Kalau sambil lewa ...
Tahu-tahu sudah ada di alam kubur
Menyesal pun sudah tak guna lagi

Makanya semasa ada usia yang tersisa ini
Dan masih ada peluang
Kita usahakan sungguh-sungguh
Untuk mencari hidayah Allah
Jika hidayah Allah
Tersirna di qalbu
Insya-Allah
Redha Allah dikabulkan Allah
Itulah yang kita dambakan
Dalam hidup ini
Pulang ke negeri abadi
Dalam redha Ilahi
Sebuah negeri yang tiada penamatnya
Yang tiada kematian selepas itu
Hidup sampai bila....bila....tiada noktah
Dengan DiKurniakan nikmat Syurga
Akan tiada penderitaan ujian selepas itu
Yang ada bahagia abadi selama-Nya
Dan nikmat paling nikmat di Syurga kelak
Apabila dapat melihat Allah Azzawajallah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Moga kita terpilih menjadi hamba yang
DiRedhoi Allah di kala hidup dan mati
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
9 Mei 2012
 ·  ·  · 2 hours ago

0 comments:

Post a Comment

 
;