Wednesday 19 September 2012

DUNIA SASTERA DUNIA KEJUJURAN




Dan ketika camar tak lagi membawakan pesan, swara angin hanyalah deru gemuruh yang berputar menunggang ombak.
Kesadaran yang diciptakan pun dengan getir sampai pada tujuannya, menghampiri kita, di sini, di hadapan cermin.....
Like ·  ·  · about an hour ago via BlackBerry
  • Rabeah Mohd Ali Pak Holil Azmi...
    Kamu tahu ke siapakah admin di sini ye
    Bila mana aku mendengar penjelasanmuku jadi kelabu asap dah
    Dan siapa yang aku caci ye atau pun aku cela
    Setahu aku ...aku 
    yang dicaci dan dicela
    Dua tahun aku di sini kau tak pernah muncul
    Ratusan sudah karyaku bersiaran di sini
    Kau tak pernah like atau komen
    Tiba-tiba kau muncul
    Kata aku caci dan cela
    Siapa mereka yang kau maksudkan itu ye...
    Kita sama berdiri dihadapan cermin
    Cerminlah dirimu yang pasti sempurna
    Kucermin diriku selangkah ke alam barzah
  • Holil Azmi Hmmm... Maksud dari tulisan itu adalah, biarkanlah karya karya berkembang, dan setiap orang berbeda memahami sebuah karya tergantung perspektif atau sudut pandang masing2....
    Karya yang indah adalah karya yang bukan mengandung unsur caci dan maki,. Melainkan hasil dari perenungan,. Dan berjayalah setiap karya yang ada..... ( Begitu maksud tulisan itu, ) , saya tidak mengatakan tulisan siapa yang mengandung unsur caci dan cela, justru saya mencoba mengajak anda bersabar dan terus berkarya..... ( sesungguhnya dunia sastra itu adalah dunia kedamaian ) ...... Maaf kalau salah menyampaikan dan maaf bila salah mengerti.... Salam sastra....
  • Rabeah Mohd Ali Aku mahu tanya apakah kamu tahu siapakah nama admin di sini
    dan apakah misi dan visi grup DRSB ini dengan jelas...mungkin kau 
    orang kanan admin juga ye...kalau tidak masakan kau boleh tulis # admin...aku ini memang tabik habis sama perjuangan admin dan aku paling tak suka jika admin senyap tak ambil tahu apakah yang berlaku di grup yang ditubuhkan tsunami ke ..ribut taufan ke...sewenang-wenang menjadi tempat membalas dendam kesumat...pasal apa entah nak berdendam...lagi....


    (PETIKAN DARIPADA GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    19 Sept 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;