Wednesday 19 September 2012

SELANGKAH KE ALAM BARZAH




    • Dan ketika camar tak lagi membawakan pesan, swara angin hanyalah deru gemuruh yang berputar menunggang ombak.
      Kesadaran yang diciptakan pun dengan getir sampai pada tujuannya, menghampiri kita, di sini, di hadapan cermin.....

      By : Holil Azmi
      Like ·  ·  · 22 minutes ago via BlackBerry
      • Noor Aisya likes this.
      • Rabeah Mohd Ali Pak Holil Azmi...
        Kamu tahu ke siapakah admin di sini ye
        Bila mana aku mendengar penjelasanmuku jadi kelabu asap dah
        Dan siapa yang aku caci ye atau pun aku cela
        Setahu aku ...aku yang dicaci dan dicela
        Dua tahun aku di sini kau tak pernah muncul
        Ratusan sudah karyaku bersiaran di sini
        Kau tak pernah like atau komen
        Tiba-tiba kau muncul
        Kata aku caci dan cela
        Siapa mereka yang kau maksudkan itu ye...
        Kita sama berdiri dihadapan cermin
        Cerminlah dirimu yang pasti sempurna
        Kucermin diriku selangkah ke alam barzah
    • APA MATLAMAT MISI DAN VISI GRUP DITUBUHKAN

      Apapun semuanya fisabilillah...tapi terlebih dahulu fisabilillah diri sendiri...kerana diri sendiri tak pernah sempurna...kita di sini saling melengkapi memberi sumbangan idea , berbagi ilmu dalam bentuk apa yang terdaya oleh kita...kalau kita di sini sebagai pepatung untuk diam bisu ...mengenawakan orang..atau apa saja...amat malanglah di wujudkan grup ini. Makanya tumpukan apakah misi dan visi grup ini ditubuhkan dan pastikan setiap baris apa yagn disampaikan bernas dan diterima semua ahli di sini...jika ada unsur-unsur hina menghina atau apa saja yang boleh menjadi isu perbalahan ...padamkan saja dan mereka yang membawa virus di keluarkan dari grup...kerana saya yakin di grup ini adalah 100 % tentera Allah Azzawajallah yang matinya Insya-Allah Syurga sebagai balasan-Nya. Aamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      19 Sept 2012
      Like ·  ·  · 2 hours ago
      • 2 people like this.
      • Holil Azmi Ah, tentramkan sahaja hatimu saudariku,.
        Sebab angin tetap akan berhembus
        Pada panas ataupun hujan

        Dan bersama angin
        Semua akan berlalu
        Kecuali karya karya yang bermakna......

        Abadilah karya,. 
        Meski setiap karya ada zamannya
        Abadilah karya
        Bukan caci ataupun cela...... #admin
      • Rabeah Mohd Ali Baru ku tahu kamu adalah admin di sini
        Sudah hampir dua tahun aku di sini
        Baru tahu ini
        Gimana ni pak naga?
        Kusangkakan pak naga selama ini...

        Apa mahu aku bilang
        Ralat juga baru tahu
        Kenapa dulu tidak mahu 
        Perkenalkan diri
        Kenapa baru sekarang?
        Bingung aku ni
        Pak Naga tolong jelaskan?
      • Rabeah Mohd Ali YANG HILANG AKAN BERGANTI

        Untuk pengetahuan pak holil...
        Setiap grup dimasukkan namaku
        Tanpa tahuku

        Tanpa izinku
        Kerana nama ku sudah ada
        Sebagai hormati undangan
        Mereka dengan menyumbangkan karya
        Bergantung kepada ilham yang dapat
        Masa itu aku punyai 3 grup saja
        Yang seingat aku 
        Grup DRSB yang terdahulu
        Aku hantar karya
        Dapat ilham 
        Bila siap hantar karya
        Samada dibaca atau tak 
        Aku tak tahu
        Yang penting
        Aku suka siarkan karyaku
        Ada satu grup tu
        Aku siarkan karya
        Dari pagi
        Hingga ke petang
        Petang hingga ke malam
        Aku suka...
        Tapi satu hari 
        Di grup itu ada berlaku
        Pesilisihan pendapat sesama mereka
        Aku tak masuk campur langsung
        Dan aku tak tahu menahu hal itu
        Sebab kerjaku mengarang dan mengarang
        Tiba aku diberitahu
        Aku telah delete
        Post ahli
        Mana bisa mungkin aku delete 
        Post tersebut 
        Sebab aku bukan admin di situ
        Lainlah aku sendiri yang post
        Dia tak percaya dia tuduh juga
        Tiga hari tiga malam aku menangis
        Kerana dituduh
        Aku mahu keluar
        Tapi dipujuk oleh
        Ramai ahli di situ
        Kerana mereka 
        Suka aku berkarya di situ
        Kerana akulah
        Yang menceriakan
        Grup tersebut
        Pujuk punya pujuk
        Aku pun beralah
        Dan aku lupkan 
        Apa yang luka 
        Merobek hatiku di situ
        Sejak dari itu
        Ada saja yang tak kena
        Karyaku
        Banyak yang salahlah
        Tak ikut rimalah
        Bahasa tonggang langganglah
        Ramai yang menghentam
        Hentam bagi matilah...
        Aku menangis lagi...
        Tapi menangis kai ini
        Teruk dari yang dulu
        Bila mana admid kat situ
        Kata
        Jangan siarkan karya
        Sampah-sampah di dinding wall grup ini
        Terkedu terjelupuk aku
        Terpukul aku
        Yang amat dahsyat
        Kata-kata yang aku tak boleh 
        Terima daripada seorang admin
        Berlakulah perang mulut lagi
        Lima enam orang rakanku
        Yang membela aku
        Yang peliknya bukan salah apapun
        Salah aku buat puisi
        Tak kena citarasa
        Dengan editor di situ
        Katanya bahasa beteraburlah
        Tak tersusunlah
        Pantun yang kubuat pincang bunyinya
        Dia siap ajar lagi tu
        Aku katakan
        Aku menulis ini
        Secara sukarela di sini
        Bukan dibayar gajipun sesin pun tidak
        Apalah salahnya kau yang bijak pandai
        Yang pakar dalam bidang bahasa
        Yang ada ijazah dalam bidang bahasa
        Memperbetulkan apa yang salah
        Kita sama-sama berkerjasama
        Demi memartabatkan sastera melayu Nusantara
        Wah! Apa lagi adimin kat situ
        Bagaikan tsunami 
        Aku pun apalagi
        Diremovekan dari grup
        Tersebut tanpa ehsah!
        Sebelum itu dia siap berpesan denganku
        "SARANG TEBUAN JANGAN DIUSIK 
        YANG HILANG AKAN BERGANTI"

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        19 Sept 2012
      • Holil Azmi E e e... Jangan salah penafsir dulu saudari2,... "#admin" yang saya maksud adalah senggolan kepada admin,. Bukan saya yang menasbihkan diri menjadi admin.... Hehehehe
      • Rabeah Mohd Ali TAK APALAH AKU SUDAH HILANG DALAM BERKARYA DI SINI
        HATIKU TELAH DIROBEK-ROBEK...DICAKAR-CAKAR...DIPIJAK-PIJAK... DILECEK-LECEK LUMAT-LUMAT....KARYAKU SAMPAH!
        KARYAKU PASIR...!!! KA
        RYAKU KACA TAK BERNILAI....!!!
        MAKANYA BIARLAH KARYA AKU HILANG DARIPADA PANDANGAN SEMUA...LUKA LAMA BERDARAH KEMBALI.....!!!!
        TUHAN BANTU AKU TUHAN...!
        HANYA KAU YANG MENGERTI....
    IPETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    19 Sept 2012


    YANG HILANG AKAN BERGANTI

    Untuk pengetahuan bapak...
    Setiap grup dimasukkan namaku
    Tanpa tahuku
    ...See More
    Like ·  ·  · 50 minutes ago

0 comments:

Post a Comment

 
;