Wednesday 19 September 2012

TANGISAN SEORANG HAMBA


    • OLDER POSTS
    • PASRAH

      seekor kelelatu
      terbang di gelap malam
      seekor kelelatu
      membakar dirinya
      mencari
      tuhan
      ------ 2008
       — in Melaka, Malaysia.
      Unlike ·  ·  · 6 hours ago
      • You and 2 others like this.
      • Rabeah Mohd Ali SYUKUR

        Seekor kelkatu
        Terbang di pelangi malam
        Menambah cantiknya dia
        Mempesona terpesona
        Berbagi ilmu Kurniaan-Nya
        Tanda 
        Syukur

        20 September 2012 
        in Indonesia
      • Temul Amsal Nanti aku akan membaca sajakku sendiri diDjMy Fm...aku kirimkan suaranya lewat Dunia Maya...
      • Rabeah Mohd Ali Aku suka itu dan aku akan jadi pendengar setia...
        Tapi ehsan lah padaku karya picisan ini
        Kau tolong bacakan sekali ya...itu kalau kau sudi
        Aku nggak mahu paksa ... orang tak sudi nak tolong...
      • Temul Amsal masuklah di inbook ku....pasti akan ku bantu kamu membacakannya.
      • Rabeah Mohd Ali makasih ye...kerana sudi tolong bacaka n karya aku ..walaupun tak sehebat karyamu.
      • Temul Amsal Akan aku bacakan secara merengek dalam keadaan menangis.
      • Temul Amsal Jangan sepelekan karya sendiri...kalau tak kita sendiri yang membesarkan kita siapa lagi....??? Saya tak suka dengar kata itu.
      • Rabeah Mohd Ali kenapa pulak menangis!!! 
        Karyaku kena kutuk kena hina kena ludah
        Tapi masih berkarya
        Maknanya karyaku masih bertahan
        Punyai semangat kuat
        Tak perlu menangis...
        Kalau mengenai KeTuhanan
        Biasa saja kau menangis
        Itu aku sokong kau menangis
        TAJUK KARYA MENANGIS 
        ATAU PUJANGGA TEMUL AMSAL MENANGIS
      • Temul Amsal hehehe bisa bisa jadi ompong gigi saya, bacakan karya kamu...he
      • Rabeah Mohd Ali kenapa pulak ompong..kamukan guna gigi palsu.
      • Temul Amsal jangan menyindir ya...walau sudah tua, gigi ini masih ok tau.
      • Rabeah Mohd Ali Ye...aku cuma agak sajalah cuma canda saja dong
        jangan lekas jadi tsunamii sastra ye...sebab jika kau jadi tsunami sastra aku akan jadi pepatung sastra....
      • Temul Amsal Jangan terlalu berharap. sebab hanya orang berharaplah yang akan kecewa.
      • Rabeah Mohd Ali Kerana aku tak berharaplah makanya aku terusan berkarya tanpa dibayar gaji...sebab itulah aku miskin tak punya apa...kalau adapun bapa punya.....
      • Temul Amsal beruntunglah kamu mash punya bapa...bapaku sudah lama tiada....saya tak sempat minta maaf pada beliaun...berkaca-kaca mataku karena ucapanmu......
      • Rabeah Mohd Ali SEBAB ITULAH AKU LANTIK KAMU MEMBACAKAN SAJAK-SAJAKKU
        PASTI DEWAN DIBANJIRI DENGAN TANGISAN SEORANG HAMBA.
        5 hours ago · 


        (PETIKAN DARIPADA GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
        20 Sept 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;