Sunday 16 September 2012

LELAKI YANG TERKAYA DI ANGAN WANITA YANG PENUH SYUKUR PADA TUHANNYA BERJUANG BAGI KELUARGANYA


    • Lelaki terindah di mata wanita,
      bukanlah yang paling tampan,
      melainkan yang bisa membuat Sang
      Hawa merasa tercantik di dunia...

      Lelaki tergagah di hati wanita bukanlah yang
      paling kekar, melainkan yang mampu
      mendengarkan & mengerti curahan hatinya...

      Lelaki terkaya di angan wanita,
      bukanlah yang terbanyak hartanya,
      melainkan dia yang penuh syukur
      pada Tuhannya, berjuang bagi
      keluarganya...

      ♥ Beibz Jelita ♥

      http://www.facebook.com/pages/Beibz-Jelita/245731405457836
      See Translation
      Assalamu'alaikum warohmatullahi wabarokatuh,,,,,,,,,, Apa kabar buat calon suamiku,,,,,,Semoga Allah selalu merahmati dan memberkati dirimu......... Rosulullah SAW pernah bersabda: Seindah perhiasan dunia adalah wanita yang sholekha........ Alhamdulillah itulah ajaran islam melalui Rosulullah yg k...
      Page: 63,445 like this
      Like ·  ·  · 30 minutes ago · 
    Assalamu'alaikum warohmatullahi wabarokatuh,,,,,,,,,, Apa kabar buat calon suamiku,,,,,,Semoga Allah selalu merahmati dan memberkati dirimu......... Rosulullah SAW pernah bersabda: Seindah perhiasan dunia adalah wanita yang sholekha........ Alhamdulillah itulah ajaran islam melalui Rosulullah yg k...
    Page: 63,414 like this
    Like ·  ·  · 5 minutes ago · 
  • Ahmad Tajuddin was tagged in Puteri Wani's photo. — with Aznan Yunus and 9 others.
    Like ·  · 10 minutes ago · 
    • 4 people like this.
    • Fauziah Che Ani Good Afternoon for all peoples Malaysian Day...
    • Sazalee Sulaiman good afternoon 2
      7 minutes ago · 

      • Ratu Rimba Niagara:

        Cintamu cintaku ketemu lagi di sini...duhai pujangga sazalee sulaiman

        selalu kunantikanmu di ombak rindu namun tak ketemumu...berpisah denganmu buatkan aku terdera rindu...rinduku 
        beralun-alun....berombak-rombak....tak tahu di manakah pujangga hatiku menghilang...seksanya menantimu bagai aku si pungguk berlagu rindu....hehehe
        7 minutes ago · Like · 1
      • KEKASIHKU PURNAMA MALAM

        Kekasihku yang bernama purnama malam
        Indahmu menawan kalbu
        Aku terpesona keindahanmu
        Dari dulu aku memujimu
        Aku jatuh cinta padamu
        Sejak kau senyum padaku
        Senyummu menikam tangkai jantung hatiku
        Selagi aku menatap wajah serimu
        Selagi itu jantungku berdetak kencang
        Biarpun kau tanpa suara
        Tapi bicaramu nan indah itu
        Selalu mengundang rinduku padamu
        Sehari kau tak menjelma
        Seakan seribu tahun aku kehilanganmu

        Makanyanya menjelmakan dikau
        Sepanjang malam...
        Sepanjang malam itulah aku
        Setia menanti kemunculanmu penuh sabar
        Agar dapat kudengar bicaramu
        Nan indah-indah

        SUHBANALLAH
        Melihat keindahanmu bercahaya-cahaya
        Terus aku memuji Tuhan betapa Tuhan
        Menjadikanmu begini indah!
        Dan aku bersyukur kepada Tuhan
        Kurniakan aku cinta untuk aku
        Terus menerus mencintaimu
        Seumur hidupku

        Di kala aku sepi begini
        Memandang wajahmu
        Sudah cukup membahagiakan
        Hilang segala sepi dan rindu

        Biarpun kau jauh di langit sana
        Tapi biasmu di tasik cinta rindu ini
        Boleh kucapai dengan tanganku
        Dan bila kucapai dengan tanganku
        Bias cahaya serimu rasa kau membalas cinta suciku...
        Sepi dan rinduku hilang
        Bahagia sepanjang malam
        Kau sudi menemani sepiku
        Duhai kekasihku purnama malam

        Serasa tak mahu berpisah denganmu
        Tapi aku harus akur
        Kau akan tinggalkan aku
        Karna sudah kehendak Tuhan
        Kau akan lenyap
        Bila sampai waktunya
        Aku redho
        Esok aku akan tunggu dikau
        Di tempat yang sama
        Moga kau sudi menjelma lagi
        Untuk meneman sepiku
        Dan mengubat rinduku
        Padamu duhai...purnama malam
        SUBHANALLAH indahnya kamu
        Terlalu indah dan terus aku
        Mencintai-Nya mengatasi segala-Nya
        Dan mencintaimu selagi izin-Nya
        Dan doakan moga
        Allah merestu cinta kita
        Duhai purnama malam
        Kekasih yang kucinta dan kupuja
        Dari dulu hingga kini

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        17 Sept 2012

        • TERIMA KASIH CINTA

          Terima kasih cinta
          Karna sudi mencintaiku
          Ku yakin cintamu suci murni
          Sesuci mawar putih
          Yang kau kirimkan di awan biru

          Cintamu penuh dengan keimanan
          Membuatkan aku bertambah
          Rindu dan cinta pada
          Pencipta cinta Tuhanku
          Mengurniakan cinta kamu ke aku

          Syukur Tuhan
          Di atas pemberian cinta hamba-Mu
          Dari-Mu padaku

          Selagi hayat ku ada
          Kuabdikan diriku
          Hanya untuk-Mu Tuhan
          Bersama dia hamba-Mu
          Yang juga mendambakan Cinta-Mu

          Bahagia hidup ini
          Saling cinta mencintai hanya kerana-Mu
          Hidup yang singkat ini
          Rasa hidup di alam Syurgawi
          Di mana-mana ada
          Bunga-bunga Syurga
          Untuk dijadikan bekalan
          Di Negeri Abadi....
          Di situ juga
          Cinta kita terpatri hingga Ke Syurgawi
          Hebatnya cinta kerana-Mu

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          13 Jun 2012
          June 13 at 10:44pm ·  · 1
        • CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI
          JIKA KITA BERJAYA MEMILIKI
          ITU BARULAH CINTA YANG SUDAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ
          DAN ITULAH KETENTUANNYA...
          MAKANYA BERSANGKA BAIKLAH DENGAN CINTA KURNIAAN-NYA
          June 13 at 10:48pm ·  ·

          was tagged in Sity Zalie's photo. — with NaDira Salimand 23 others.
          Like ·  · 50 minutes ago · 
         commented on a photo.

0 comments:

Post a Comment

 
;