Saturday 10 May 2014

BIARKAN SAJA AKU BERKARYA TANPA SAKIT HATIMU LAGI


KITA BAHAGIA KERANA KITA KAWAN SEHATI SEJIWA SETIAKAWAN SAMPAI MATI...ORANG NAK CEMBURU ADA AKU KISAH? hehehe
Posando pra foto, rsrsrs
Like ·  · 
  • Wa Jun and 3 others like this.
  • Wa Jun masya ALLAH SUBHANALLAH
    29 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
  • KUKIRIMI BUAH ANGGUR DARI TAMAN ISTANA RIMBA NIAGARA BUAT MENGHILANGKAN PENYAKIT HATIMU YANG DENGKI HIANAT BILAMANA AKU BERKARYA TANPA HENTI...hehehe LAGI KAMU SAKIT HATI LAGI BANYAK ALLAH BERIKU ILHAM UNTUK BERKARYA. KAU HINA AKU KARENA AKU BERKARYA...SEKARANG HIDUPLAH DENGAN DUNIAMU SENDIRI DAN KAU TAK AKAN DAPAT BACA KARYAKU LAGI. PUASKAN HATIMU...ITULAH AKIBAT MADU DIBERI RACUN DIBALAS...AKU TAK SALAH....AKU CUMA MAHU BERKARYA SELAGI ALLAH IZINKAN ...ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    Buah Anggor
    Like · 

    SASTRA AKU TAK BERCITA-CITA PUN NAK JADI RATU
    SYUKUR AKU TUHAN TUNJUKKAN KEPURA-PURAANMU UNTUK
    TERUS MENJADI SAHABAT FBKU...
    KETIADAANMU AKU TENANG
    MOGA ALLAH BERIKAN HIDAYAH UNTUKMU AAMIIN
    Buenos días amigos SAH, les deseamos una excelente jornada
    Sociedad Argentina de Horticultura

    SASTRA AKU TAK BERCITA-CITA PUN NAK JADI RATU
    SYUKUR AKU TUHAN TUNJUKKAN KEPURA-PURAANMU UNTUK
    TERUS MENJADI SAHABAT FBKU...
    KETIADAANMU AKU TENANG
    MOGA ALLAH BERIKAN HIDAYAH UNTUKMU AAMIIN
    Buenos días amigos SAH, les deseamos una excelente jornada
    Sociedad Argentina de Horticultura
    KITA BAHAGIA KERANA KITA KAWAN SEHATI SEJIWA SETIAKAWAN SAMPAI MATI...ORANG NAK CEMBURU ADA AKU KISAH? hehehe
    Posando pra foto, rsrsrs
    Like · 
    WALAUPUN HENDAK JATUH KAWANNYA TAPI HENDAK DI SELAMATKAN JUGA ITU KAWAN SEJATI YANG BAIK
    Ratu Rimba Niagara ATAU SEKADAR PANDANG SAJA..PADAN DENGAN MUKA ENGKAU...hahaha selamat untuk mati....senang hati aku...itu kawan makan kawan...elok dijauhi...
    Like · 
    TERBANGLAH DIKAU SEMAHU MU MENYEBARKAN BUNGA-BUNGA CINTA KEDAMAIAN ROH DAN JIWA AGAR SEMUA PENGHUNI BUMI INI TENANG DENGAN KEDAMAIAN. ALLAHU AKBAR. AAMIIN
    Another strange but beautiful looking flower.
    The Parrot Flower (lmpatiens psittacina) is a species of flower from Southeast Asia.
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RATU CUMA DALAM KARYA SASTRA SAJA MAKA KAU TAK PERLU CEMBURU.' Karya Ratu Rimba Niagara
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RATU CUMA DALAM KARYA SASTRA SAJA MAKA KAU TAK PERLU CEMBURU.' Karya Ratu Rimba Niagara
    WARKAH UNTUK ADMIN CURHAT GAYA MATARAM
    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Kepada YM Admin Curhat Gaya Mataram ...
    Nama saya dimasukkan ke group ini tanpa izinnya saya
    tapi kerana menghormati setiap yang memasukkan nama saya ke group maka saya sanjungi sepenuh jiwa raga.
    Mustahil jika nama saya dimasukkan ke group sekadar menjadi pemerhati bisu tanpa menyumbangkan apa-apa ide maka saya sumbangkan karya-karya saya sebagai menghormati dan mahu menabur bakti dengan karya-karya saya tiada niat untuk berbangga diri karena saya sedar saya bukanlah siapa-siapa bukan seorang ratu bangsawan dan saya tiada bercita-cita untuk menjadi ratu bangsawan..itu cuma dalam karya saja...di alam realiti saya cumalah hamba Allah swt yang hina.
    Saya rela dihinakan oleh seluruh manusia di dunia ini jangan Allah swt menghina saya...jika itu terjadi lebih baik saya mati daripada hidup seperti bangkai bernyawa...hidup tapi hati mati...hati buta...hati penuh kezaliman.
    Jika admin rasa saya tidak sesuai lagi berada di group ini atas rungutan daripada ahli-ahli group yang datang ke sini untuk menjelek-jelekkan karya saya. Saya rela saya dihina tapi jangan karya-karya saya, saya rela mati jika karya saya dihina yang tak sepatutnya.
    Saya tidak akan menyalahkan admin jika admin mengikut kata mereka sebab mereka adalah sebangsa dengan Admin saya cuma orang luar yang tak ada apa-apa makna bagi Indonesia.
    Walaupun saya tidak menjadi ahli group ini lagi andai admin removekan saya tapi saya pohon jangan gara-gara saya bersastra tentang jasa pahlawan diRaja Indonesia saya tidak dimengaku sebagai saudara seislam pula.
    Walaupun berpisah di alammaya di alam kubur saya mahu mengaku kepada Malaikat penyoal di kubur saudara mara saya adalah ummat muslimin dan muslimat Allahu Akbar . AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    RATU RIMBA NIAGARA
    AHLI GROUP CURHAT GAYA MATARAM
    (HAMPIR 4 TAHUN SAYA MENJADI AHLI GROUP)
    10 Rejab 1435H
    10 Mei 2014
    Like · · Share
    Siro Nasgor likes this.
    AKU TAK BERANGANLAH NAK JADI RATU ENGKAU TU BERANGAN NAK JADI JENDRAL TAPI CUMA JADI PETANI MODEN UNTUK MEMBELA ANAK BANGSAMU TAK ADALAH JADI SAMPAH MASYARAKAT
    Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
    Pergi kau GILA.!!!!
    Ratu Rimba Niagara Aku tak berangan nak jadi ratulah ...
    itu cuma dalam karya saja
    yang engkau sakit hati kenapa?
    manusia ini tak habis-habis dendam kesumat
    malas nak beri komentar
    dibuang jadi rakan fb terus kata orang gila...
    kenapa engkau nak usir aku dari group ini
    jika engkau admin group ini engkau boleh usir sekarang juga?
    bila admin menyebelahi engkau karena engkau rakyat Indonesia
    sebangsa dengan engkau...dia tidak menyebelahiku lalu removekan aku...aku redho saja...sebelum aku diremovekan oleh admin aku minta maaf pada kamu dan semua yang ada di group curhat gaya mataram
    sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Like · · Share
    DOA ORANG YANG DIZALIMI TANPA HIJAB AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    YA ALLAH ENGKAU MAHA MENDENGAR SETIAP DOA HAMBA-MU
    Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
    jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu
    Aku menulis karena -Mu
    Ilham dari-Mu
    aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila
    dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
    sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
    karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
    ENGKAU MAHA MENGADIL
    ENGKAU MAHA MENGETAHUI
    SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
    TIADA DAYA DAN UPAYA AKU
    MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    ...............................................................
    hamba-Mu yang dizalimi
    doa orang yang dizalimi tanpa hijab Aamiin
    10 Rejab 1435H
    10 Mei 2014

    Alif Kukuh Saputra
    May 7 at 10:49am
    Pamit..
    You and Nur Leyla like this.
    Ratu Rimba Niagara kenapa mahu pamit ya...hehehe merajuk atau marah...
    May 7 at 10:51am · Like
    Ratu Rimba Niagara jika kamu pamit berarti kamu pengecut...lari di medan juang...!!!
    May 7 at 10:51am · Like
    Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
    Pergi kau GILA.!!!!
    14 mins · Like
    Alif Kukuh Saputra
    16 mins
    Karya Ratu Rimba Niagara Hanya memenuhi beranda saja,tidak bermanfaat.
    Seperti orang gila
    2 people like this.
    Woro Ming Andini hihihi
    Ratu Rimba Niagara Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
    jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu
    Aku menulis karena -Mu
    Ilham dari-Mu
    aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila
    dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
    sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
    karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
    ENGKAU MAHA MENGADIL
    ENGKAU MAHA MENGETAHUI
    SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
    TIADA DAYA DAN UPAYA AKU
    MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH JUA KITA DIKEMBALIKAN, KITA CUMA DIPINJAMKAN DI DUNIA INI UNTUK SALING MENYAYANGI ATAS DASAR KARENA-NYA BAGI MENAMBAH SAHAM AKHIRAT KITA ALLAHU AKBAR , INDAH-NYA KASIH SAYANG SETULUS HATI ATAS DASAR KARENA-NYA'
    PETIKAN WALL GROUP CURHAT GAYA MATARAM & RATU RIMBA NIAGARA
    10 REJAB 1435H
    10 MEI 2014
    Like · 
    WARKAH UNTUK ADMIN CURHAT GAYA MATARAM
    WARKAH UNTUK ADMIN CURHAT GAYA MATARAM
    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Kepada YM Admin Curhat Gaya Mataram ...
    Nama saya dimasukkan ke group ini tanpa izinnya saya
    tapi kerana menghormati setiap yang memasukkan nama saya ke group maka saya sanjungi sepenuh jiwa raga.
    Mustahil jika nama saya dimasukkan ke group sekadar menjadi pemerhati bisu tanpa menyumbangkan apa-apa ide maka saya sumbangkan karya-karya saya sebagai menghormati dan mahu menabur bakti dengan karya-karya saya tiada niat untuk berbangga diri karena saya sedar saya bukanlah siapa-siapa bukan seorang ratu bangsawan dan saya tiada bercita-cita untuk menjadi ratu bangsawan..itu cuma dalam karya saja...di alam realiti saya cumalah hamba Allah swt yang hina.
    Saya rela dihinakan oleh seluruh manusia di dunia ini jangan Allah swt menghina saya...jika itu terjadi lebih baik saya mati daripada hidup seperti bangkai bernyawa...hidup tapi hati mati...hati buta...hati penuh kezaliman.
    Jika admin rasa saya tidak sesuai lagi berada di group ini atas rungutan daripada ahli-ahli group yang datang ke sini untuk menjelek-jelekkan karya saya. Saya rela saya dihina tapi jangan karya-karya saya, saya rela mati jika karya saya dihina yang tak sepatutnya.
    Saya tidak akan menyalahkan admin jika admin mengikut kata mereka sebab mereka adalah sebangsa dengan Admin saya cuma orang luar yang tak ada apa-apa makna bagi Indonesia.
    Walaupun saya tidak menjadi ahli group ini lagi andai admin removekan saya tapi saya pohon jangan gara-gara saya bersastra tentang jasa pahlawan diRaja Indonesia saya tidak dimengaku sebagai saudara seislam pula.
    Walaupun berpisah di alammaya di alam kubur saya mahu mengaku kepada Malaikat penyoal di kubur saudara mara saya adalah ummat muslimin dan muslimat Allahu Akbar . AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    RATU RIMBA NIAGARA
    AHLI GROUP CURHAT GAYA MATARAM
    (HAMPIR 4 TAHUN SAYA MENJADI AHLI GROUP)
    10 Rejab 1435H
    10 Mei 2014
    SELAGI BAIK PADA ALLAH DAN MANUSIA TIDAK SALAH PERCAYA DIRI BERLEBIHAN
    YANG SALAH SAKIT HATI BILA ORANG BERJAYA DAN ORANG KALAH SUKA HATI
    ITU DENGKI HIANAT NAMANYA MOGA KITA DIJAUHKAN DARIPADA HASAD DENGKI HIANAT SAMPAI MATI ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    Rasa percaya diri yang berlebihan disertai sikap menganggap remeh lawan itulah yang menjadi sumber dan jalan anda menuju kekalahan.
    Kutipan Buku : SBY - Selalu Ada Pilihan
    SELAMAT HARI IBU BUAT BONDA FATIMAH TERSAYANG
    SELAMAT HARI IBU BUAT BONDA FATIMAH TERSAYANG
    DIKIRIMKAN SEGUGUS RINDU UNTUKMU BONDA
    PESANAN BONDA PADA ANAKANDA SELALU DIINGAT;
    "BILA NAK ORANG TAHU APA YANG KITA CITAKAN
    SEOLAH KITA SEDANG ASAPKAN KEMEYAN AGAR DAPAT DI BAU
    OLEH SEMUA ORANG DI SELURUH DUNIA. KALAU KITA SENYAP
    TAK BERTINDAK KERANA MALU ITU BUKAN CITA-CITA ITU ANGAN-ANGAN MAT JENIN.
    BONDA SELALU DOA APA YANG ANAK KU TULIS DIBACA ORANG DAN APA YANG DICITAKANNYA DALAM DUNIA SASTERANYA DIMAKBULKAN TUHAN. AAMIIN" ITULAH DOA BONDA SELEPAS SOLAT.
    ALLAHU AKBAR AAMIIN. MULIA SUNGGUH HATI BONDA HAJAH FATIMAH.
    IN SHAA ALLAH JIKA ALLAH PERKENANKAN CITA-CITA NANDA BERJAYA NANDA MAHU DIRIKAN SEBUAH VILLA PENGAJIAN AKHIRAT JAMBATAN KE SYURGA UNTUK WARGA EMAS DENGAN NAMA.'VILLA AKHIRAT AYAHANDA ALI & BUNDA FATIMAH.' TANDA KASIH SAYANG NANDA TERHADAP AYAHANDA ALI DAN BONDA FATIMAH HINGGA KE JANNAH. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    'SELAMAT HARI IBU UNTUK BONDA FATIMAH TERSAYANG SEPENUH IMAN'
    Dengan Tertumpah Kasih Sayang Setulus Ikhlas Teruntuk Untukmu Bonda Fatimah,
    Daripada Anakanda Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    10 REJAB 1435H
    10 MEI 2014
    Like · 
    • Ratu Rimba Niagara
    WALAUPUN KITA SUDAH 1000 TAHUN TIADA DI DUNIA INI KITA TETAP DIINGATI SEBAGAI SAHABAT SEJATI DUNIA AKHIRAT ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    WALAUPUN KITA SUDAH 1000 TAHUN TIADA DI DUNIA INI KITA TETAP DIINGATI SEBAGAI SAHABAT SEJATI DUNIA AKHIRAT ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    Today
    Eva Anggraini Puspanegara likes your link on her timeline: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 8:00am
    Aone Kusnawan and Abdul Khalek commented on a photo you shared. 3:02am
    Aone Kusnawan, Wa Jun and 2 other people like your link: "JIKA SEMUA YANG DIBAKTIKAN KEPADA ADAM..." 3:02am
    Yohana Ota likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "Jika kamu jadi presiden ku yakin Semua..." 1:31am
    Mamah Maria (friends with Ruhut Ricky) likes your link on Ruhut Ricky's timeline: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 1:27am
    Khalid Hamzah likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 12:47am
    Wa Jun and Tri Susilawati like your status: "Setiap keindahan dan kecantikan yang..." 12:36am
    Wa Jun and Moema Sulthon like your status: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 12:35am
    Wa Jun and Tri Susilawati like your status: "WALAUPUN KITA SUDAH 1000 TAHUN TIADA DI..." 12:32am
    Wa Jun likes your status: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 12:31am
    Sri Pemangku Adat posted a photo in Sri Pemangku Adat: "Assalamualaikum WMWBRKT & Salam sejahtera kepada..." 12:13am
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 12:04am
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KASIH SAYANG ITU TERBIT DARI NALURI..." 12:04am
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "WA JUN KSATRIA SASTRA RATU RIMBA..." 12:04am
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 12:04am
    Sri Pemangku Adat and Eva Anggraini Puspanegara like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MEKARLAH DIKAU MAWAR KUNING DIRAJA..." 12:03am
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 12:00am
    Yesterday
    Ketum Prabowo Bergerak posted in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT. 11:26pm
    Tri Susilawati likes your link on Wa Jun's timeline: "HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA..." 10:28pm
    Wa Jun and Tri Susilawati like your link on Wa Jun's timeline: "WA JUN KSATRIA SASTRA RATU RIMBA..." 9:40pm
    Tri Susilawati and Emy Dasilva like your link: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 9:31pm
    Wa Jun also commented on his status. 9:19pm
    Wa Jun likes your link: "Jika kamu jadi presiden ku yakin Semua..." 9:19pm
    Wa Jun likes your comment: "Sebab itu ku gak salah memilihmu..." 9:15pm
    Wa Jun and Tri Susilawati like your link: "ADAM & HAWA IDOLA CINTA KITA ADAM BAPA..." 9:14pm
    Wa Jun, Tri Susilawati and Humas Partai Gerindra Mataram like your link: "PUTRA SANG KURIANG BERSAMA BUNDA DAN..." 9:14pm
    Wa Jun likes your comment: "Jika kamu jadi presiden ku yakin Semua..." 9:11pm
    Wa Jun likes your link on his timeline: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 9:08pm
    Hardoyo Harjaya likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin." 9:08pm
    Emy Dasilva (friends with Ruhut Ricky) likes your link on Ruhut Ricky's timeline: "KASIH SAYANG ITU TERBIT DARI NALURI..." 8:54pm
    Hardoyo Harjaya likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 8:52pm
    Hardoyo Harjaya commented on your post in CURHAT GAYA MATARAM. 8:49pm
    Hardoyo Harjaya likes your comment: "MOGA PERSAHABATAN KITA DI GROUP CURHAT..." 8:47pm
    Emy Dasilva and Tri Susilawati like your link: "SUBAHANALLAH KARANGAN KARANG YANG..." 8:35pm
    Purwandaru Widyasunu (friends with Eva Anggraini Puspanegara) also commented on Eva Anggraini Puspanegara's photo: "Friendship." 8:31pm
    Adi Putera likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 8:23pm
    Wa Jun likes your status: "KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI..." 8:20pm
    Tri Susilawati likes your link: "JAMBANGAN BUNGA-BUNGA MAWAR SASTRA..." 7:15pm
    Tri Susilawati likes your status: "PERSAHABATAN YANG KUIMPIKAN INDAHNYA..." 7:15pm
    Tri Susilawati likes your status: "SAHABAT SEJATIKU INDAHMU BAGAIKAN..." 7:14pm
    Tri Susilawati likes your link: "HAWA KAULAH KETUA BIDADARI SYURGA ..." 7:11pm
    Tri Susilawati likes your status: "HAWA KAULAH KETUA BIDADARI SYURGA ..." 7:11pm
    Tri Susilawati likes your link: "HAWA KAULAH KETUA BIDADARI SYURGA ..." 7:09pm
    Tri Susilawati likes your status: "JIKA SEMUA YANG DIBAKTIKAN KEPADA ADAM..." 7:07pm
    Tri Susilawati likes your status: "DI SYURGA KAMI MENANTIMU DUHAI PUTRI..." 6:59pm
    Tri Susilawati likes your status: "GERHANA HATI KEKASIH PELANGI CINTA ..." 6:57pm
    Tri Susilawati likes your status: "BERMULANYA CINTA ADAM & HAWA DI SYURGA..." 6:56pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN." 6:31pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "SUBAHANALLAH KARANGAN KARANG YANG..." 6:31pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "PERSAHABATAN YANG KUIMPIKAN INDAHNYA..." 6:30pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "PUTRA SANG KURIANG BERSAMA BUNDA DAN..." 6:29pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "JAMBANGAN BUNGA-BUNGA MAWAR SASTRA..." 6:14pm
    Wa Jun and Tri Susilawati like your link on Wa Jun's timeline: "SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA" 5:22pm
    Ozzy Osman likes your post in Sri Pemangku Adat: "HAWA KAULAH KETUA BIDADARI SYURGA ..." 4:45pm
    Badar Al-ahmadi likes your link on his timeline: "AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI..." 4:35pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "JIKA SEMUA YANG DIBAKTIKAN KEPADA ADAM..." 1:28pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "WARNA NAN INDAH. ALLAHU AKBAR!" 1:27pm
    Dini Yuni (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) also commented on Humas Partai Gerindra Mataram's photo: "Mt siang indonesia raya ..!!" 12:34pm
    Abdul Karim Harun (friends with Ketum Prabowo Bergerak) likes your comment: "KU CUMA MAHUKAN KOMENTAR YANG MANTAP..." 12:34pm
    Noraini Ainnie, Tiens Sehat and Suttan Seghayo Dipuncak Nur like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KU MILIK-NYA TELAH DITAKDIRKAN AKU..." 12:34pm
    Noraini Ainnie, Tiens Sehat and Suttan Seghayo Dipuncak Nur like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI..." 12:34pm
    Noraini Ainnie likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN..." 12:33pm
    Noraini Ainnie, Nurdin Putera Bone and Tiens Sehat like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "MA SHAA ALLAH INILAH SAHABAT SEHATI..." 12:33pm
    Noraini Ainnie, Sabilar Rasyad and 2 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BEGINILAH KEADAAN SUASANA DI LAMAN..." 12:33pm
    Noraini Ainnie likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BILA HATI ADA TAMAN IMAN MAKA..." 12:33pm
    Noraini Ainnie likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA" 12:33pm
    Noraini Ainnie and Pandi Dolphin Net like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA" 12:33pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your link on her timeline: "ADAM & HAWA IDOLA CINTA KITA ADAM BAPA..." 12:04pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "BERMULANYA CINTA ADAM & HAWA DI SYURGA..." 11:26am
    Eva Anggraini Puspanegara likes your status: "ADAM & HAWA IDOLA CINTA KITA ADAM BAPA..." 11:26am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on a photo in Sri Pemangku Adat: "Terimakasih YTM Sri Pemangku Adat Nusantara yang..." 11:06am
    Khalid Hamzah likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 11:05am
    PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    10 REJAB 1435H
    10 MEI 2014
    HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA ALLAH
    HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA ALLAH
    TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA
    Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
    Kumenyayangimu demi-Nya
    Dan kau menyayangiku demi-Nya
    Saling sayang
    Saling merindui
    Saling berkasih sayang
    Saling berbagi ilmu dunia akhriat
    Semua-Nya demi-Nya
    Indah bersahabat denganmu
    Berkata-kata indah
    Seperti ahli Syurganya kamu
    Aku dibuai dihayun
    Madah pujanggamu
    Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
    Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
    Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
    Kau tak jemu mengirimkan padaku
    Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
    Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
    Tanpa merasa rugi
    Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
    Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
    Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
    Membuatkan hidupku amat berarti
    Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
    Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
    Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
    Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
    Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
    Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
    Untuk menebus segala kesalahan
    Aku menangis air mata darah sekalipun
    Aku tak akan dihidupkan kembali
    Untuk aku beramal soleh
    Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
    Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas
    Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
    Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
    Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas
    Terima kasih sahabat akhiratku
    Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
    Syurga itu adalah tempat hambaNya
    Yang baik -baik sepertimu
    Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
    Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
    Memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
    Dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
    Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
    Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
    Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
    Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
    Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
    Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....
    Terima kasih sahabat akhiratku....
    Kusayangimu demiNya
    Harap sudi menyayangiku demiNya...
    Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
    Andainya aku pergi dulu sebelummu
    Ku tunggumu di Pintu Syurga
    Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.
    Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
    Ratu Rimba Niagara
    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014
    KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG BERTEMU-MU
    KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG BERTEMU-MU
    Wajahmu wajahku bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurga Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin berkat persahabatan atas niat suci murni kerana -Nya.
    Aamin YRA. Allahu Akbar..
    Ya Allah ...redhakan persahabatan kami ini
    Moga persahabatan kami seperti persahabatan ahli-ahli Syurga
    Tiada akan ada kerapuhan kasih dan sayang
    Semakin hari semakin sayang
    Bukan semakin hari semakin rapuh
    Tiada apa yang ingin kami fokuskan dalam persahabatan yang suci ini
    Melainkan ingin mencari jalan-jalan pulang bertemu-MU
    Menyebarluaskan ilmu dunia akhirat agar hanya Engkaulah
    Menjadi tumpuan semua hamba-Mu
    Untuk Meng-Agungkan-MU
    Di sebilang masa dan ketika...
    Ya Allah...Jauhkan kami...
    Daripada segala yang membuatkan
    Hatiku terluka
    Hatinya terluka
    Suburkan hati kami
    Saling berkerjasama dalam
    Melakukan segala kerja-kerja kebajikan
    Yang Kau redhai tanpa ada niat sebesar zarahpun atas
    Kerja kebajikan dilakukan
    Biarlah kami tidak dikenali di dunia ini
    Asalkan hanya Engkau sajahalah yang tahu
    Biarlah sampai kami mati pun tidak diketahui
    Kerana bukan nama untuk mempopularkan kami
    Biarlah kami melenyap di bumi ini tanpa dikesan
    Asalkan cita-cita kami untuk menjayakan perjuangan suci ini
    Kau makbulkan...
    Kami sepenuh yakin pertemuan kami ini adalah atas Kehendak-MU
    Maka kami Syukuri dan hargai sehingga akhir nafas kami...
    Kami tak mahu berpisah hanya kematian yang memisahkan kami
    Andainya salah seorang di antara kami yang pergi dulu bertemu-MU
    Kami sebagai kumpulan persahabatan ini akan terus menerus
    Menyambungkan perjuangan suci murni ini tanpa henti
    Agar dapat diwariskan kepada generasi pelapis
    Sehingga dunia ini sampai waktunya tamat
    Ya Allah ..dengan niat persahabatan ini hanyalah kerana-MU
    Kerana mahu menuju jalan-jalan pulang bertemu-MU
    Kau simpulmatikan persahabatan ini
    Dengan wangian cinta dari Syurga-MU
    Agar sentiasa mewangi di hati kami
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Aamin YRA. Illahi anta maqsudi waredho kamatlubi.. Ya Tuhan hanya Engkaulah tujuanku dan hanya keredhaanMu yang sentiasa menjadi cita-citaku. Berkatilah persahabatan ini wahai kekasihku Yang Satu lindungilah kami di dunia dan di akhirat.
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
    Hakikatnya dengan persahabatan ini kita telah ditemukan sejak Azali lagi.
    Sahabat Dunia Akhiratmu,
    Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014M
    Like · 
    SubhanAllah..."JANGAN MERASA BISA tapi BISALAH MERASAKAN"...biarkan "YANG MUDA BERKARYA" yang tua ikhlas BISALAH MERASAKAN agar yang muda MENJADI BISA DENGAN KARYA terbaiknya...itulah sejatinya TUTWURI HANDAYANI...(Best Character)...'S4'..SalamSantun'SilaturrahimSesama.. 
     — with Seknas Jokowi.
    Like · 
    SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
    SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
    itu bulan ke?
    iye ini bulan
    indahmu bulan
    biarpun malam berlalu pergi
    kau masih indah di situ
    di balik awan
    di simbahi cahaya mentari pagi
    keindahan mu di malam hari
    sampai ke pagi masih terbias di siang hari
    indah...terlalu indah bulan
    biar pun kau di balik awan sana
    tembusan sinar cahayamu
    terbias di kalbu hatiku
    yang berjerubu dek awan kelabu
    sekelabu awan kelabu yang ingin menghalangmu
    untuk kulihat kelibatmu dengan jelas
    di mana pun kau berada
    tak kira di waktu
    malam pagi petang siang dan malam
    sinar purnamamu terlalu indah
    jika ada yang cuba menghalang
    kau menyinarkan sinarmu
    berusahalah sedaya upaya
    terus berjuang untuk
    menyinarkan sinarmu bulan
    kami di bumi amat menantikan
    sinar indahmu itu
    kerana kami tahu
    kau bersinar seindah itu
    atas kehendak Tuhanmu
    Tuhanmu
    Tuhanku juga
    Tuhanmu menciptakanmu
    Tuhanku menciptakanku
    kau dan aku
    Tuhan yang sama
    Pencipta yang sama
    dengan izinNya
    kau dapat bersinar
    tak kira
    malam siang pagi petang siang dan malam
    kau terus bersinar...dan terus bersinar...
    katamu aku bersinar
    tanda menghargai Kurniaan Tuhanku
    indah hidupmu bulan
    setiap hari bersinar...sinar...
    kau tidak sedikitpun tamak dengan sinarmu
    kau berbagi sinarmu dengan semua yang sudi
    katamu apa hendak dikisahkan yang tak sudi
    kau akan terus bersinar...dan bersinar
    biarpun setiap kali kau bersinar
    ada yang cuba menghalangi
    tapi kau tabah dalam sendu
    sendumu
    dirasai seluruh penghuni bumi
    yang menyayangimu bulan
    penghuni langit sendu juga bulan
    kerana sendumu mendayu-dayu
    merayu-rayu kepada Tuhanmu Tuhanku
    hingga bumi menangis langit pun menangis
    bila bumi menangis langit menangis
    tiada apa yang dilafazkan
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    sendumu bulan
    Allah Azzawajallah balas segala kebaikanmu
    di kala kau hidup dan di kala kau mati
    dan kami pun mahu besama-samamu
    hidup dan mati hanya untuk Allah Azzawajallah
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014
    Like · 
    SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
    SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
    Like · 
PETIKAN GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
10 REJAB 1435H
10 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;