Tuesday 6 May 2014

GARUDAKU GARUDAMU (472) RATU RIMBA NIAGARA DITAKDIRKAN SEBAHAGIAAN DARIPADA KERABAT DIRAJA NUSANTARA ALLAHU AKBAR


GARUDAKU GARUDAMU (472) RATU RIMBA NIAGARA DITAKDIRKAN SEBAHAGIAAN DARIPADA KERABAT DIRAJA NUSANTARA ALLAHU AKBAR


SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT ADA DALAM SASTERAKU DUNIAKU. ALLAHU AKBAR TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA CITA-CITA SASTRAKU MENJADI REALITI. ANDAI SASTRAKU BERADA DI DUNIA NYATA ITULAH KEJAYAAN SEMUA DI SEBALIK YANG TERSIRAT DAN TERSURAT ALLAHU AKBAR.
Assalamualaikum WMWRKT & salam hormat, Apakah maksud sebenar yang hendak disampaikan oleh para Ulamak dan Para Raja-Sultan Nusantara ini? Perhatikan, Yang Tersurat Mahupun Yang Tersirat dalam perikehidupan di Alam Dunia ini,........amin ya allah.
Like ·  · 
HARI-HARI KUHIDANGKAN KARYA-KARYAKU PELBAGAI TEMA UNTUK SEMUA YANG KUSAYANGI SEPANJANG HAYAT HIDUPKU WALAUPUN SERIBU TAHUN KU TIADA IN SHAA ALLAH KARYA-KARYAKU SENTIASA HIDUP MEWARNA PELANGIKAN SEBUAH KEHIDUPAN MENUJU NEGERI ABADI DI SYURGA BERTEMU ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Today
Indra Utama Nasution likes your post in Sri Pemangku Adat: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
Indra Utama Nasution likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESI...
Continue Reading
AKU BERKARYA BUKAN UNTUK SALING LUKA MELUKAI HATI
Nurdin Putera Bone 2an p3 Ratu Rimba...hamba khuatir kalau karya sasteramu membuatkan org yg membca nya akn jth cnta hehehee...
Ratu Rimba Niagara bukan kamu saja yang bilang gitu tuanku putra...benar bagai yang dikata...hinggakan aku pusing kepala memikirkannya...sedangkan aku cuma mahu mengarang saja...bukan mengundang cinta mereka...walaupun mereka sudah memilik cinta tapi masih mahu jatuh cinta denganku...aku tak salah ...mereka yang salah siapa yang suruh mereka jatuh cinta denganku...aku cuma berkarya...saja...makanya siapa-siapa yang telah punya cinta tapi terjatuh cinta dengan karyaku...padamkanlah saja karena ramai hati yang terluka dilukai....hehehe
RATU RIMBA NIAGARA & PUTRA NURDIN
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like ·  · 
  • Nurdin Putera Bone Hehehee....kehlusan seni katamu dlm karya sasteramu membuat penawr sepi mendkat kn diri kpda Allah bgi yg membca nya...
    2 hrs · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara DUHAI TUANKU PUTRAKU...APA PUN TEMA SASTERA YANG DIKARANGKAN BERTUJUAN DAN MATLAMATNYA SATU 
    SAMA MUHASABAH DIRI
    SAMA SADAR DIRI

    BAHAWA MATI ITU PASTI
    BEKALAN KEIKHLASAN ITULAH YANG HENDAK KITA BAWA PERGI
    KARENA SEHEBAT MANAPUN KITA 
    DUNIA INI BUKAN TEMPAT KITA
    TEMPAT KITA ADALAH NEGERI ABADI
    SYURGA DIBALAS CINTA-NYA
    NERAKA KARENA MENDUKAI CINTA-NYA
    MAKA KITA PILIHLAH CINTA-NYA
    ANDAI CINTA KITA DITERIMA-NYA
    SUBHANALLAH CINTA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA 
    DARIPADA SEGALA ISI ALAM INI
    ALLAHU AKBAR
    CINTA ITULAH YANG HENDAK DIPASAKKAN DI JIWAKU JIWAMU JIWA SEMUA...
    SEBAB ITU TIDAK AKAN KENAL ARTI KECEWA BILA DIKECEWAKAN
    SEBAB ITU SENTIASA BERSEMANGAT UNTUK TERUS MENDAMBAKAN CINTA-NYA KARENA JALAN JAMBATAN KE SYURGA TERBENTANG LUAS UNTUK KITA RAIH SELAGI NYAWA ADA DI JASAD
    ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    2 hrs · Like · 1

Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch and tear. She struggled to climb stairs, she got breathless quickly and even a simple task like putting her shoes on was a huge struggle for her. She suffered many sleepless nights while you kicked and squirmed inside of her and went through EXCRUCIATING PAIN to bring you into this world. She became your nurse, your chef, your maid, your chauffeur, your biggest fan, your teacher, your agony aunt and your best friend. She's struggled for you, cried over you, fought for you, put herself second for you, hoped the best for you and has driven herself insane with worry for you but never has she asked for anything in return because she loves you. Islam teaches us to be good to our parents. Give your parents everything and Insha'Allah Allah will give YOU everything   
haydara:)
  • Putri Ambu Lawonda Amiiiiiin,,,robana allamin,mksh e kk elli.@ Mksh ycha Kt" bsa bermkna buat q,
Assalamualaikum WMWRKT & Salam Sejahtera. Inilah Pencerahan Dalam Alam Perikehidupan Raja-Sultan Nusantara.
  — with Kedaton Kraton Wahyu Utama and 6 others.
Unlike ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara WAALAIKUMMUSSALAM WR WB
    KEPADA YM SRI PEMANGKU ADAT
    WALAUPUN RATU RIMBA NIAGARA BUKAN BERKETURUNAN RAJA
    TAPI DITAKDIRKAN BERADA DALAM KUMPULAN KERABAT DIRAJA DAN BANGSAWAN YANG ADA DI NUSANTARA
    RASA RENDAH DIRI MEMANGLAH ADA
    TAPI TELAH TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT
    DITAKDIRKAN MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA
    SEMUA-NYA ILHAM DARI ILAHI
    MAKA SUDILAH TERIMA KARYAKU SEBAGAIMANA SELAYAKNYA 
    BUKAN DIPINGGIRKAN ATAU DISEPIKAN
    ANDAI SI PENGARANG DISEPIKAN ATAS KETIADAAN DARJAT KEBANGSAWANAN TIDAK MENGAPA KARENA DIRIKU ADALAH MILIK-NYA...JIKA MILIK DIRIKU SENDIRI PASTI KU TIDAK BERADA DALAM GOLONGAN BANGSAWAN DIRAJA YANG DISANJUNGI LAGI DIHORMATI...ALLAHU AKBAR AAMIIN.

YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like ·  · 
PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA BERADA DI SELURUH PELOSOK DUNIA. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
JAMBANGAN BUNGA SASTRA UNTUK MEREKA YANG SUDI MENGHARGAI SASTERAKU DUNIAKU....KASIH KITA TERSIMPUL MATI ABADI SAMPAI MATI SEKALIPUN DIGULUNG KEDALAM BARA OMBAK TSUNAMI MEMBADAI-BADAI HANYA TUHAN SAJA YANG MEMISAHKAN KITA DI ALAMMAYA INI...AAMIIN.
Like ·  · 
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
yang bisu tapi bersuara
suara yang membunuh sastraku
biar sastraku mati buat selamanya
kejamkan?
siapa yang kejam
aku atau mereka?
sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
kalau group yang aku tidak berapa minat
jika mereka removekan aku
aku tak kisah
ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
Yang merana kecewa dengan kalian ....
Ratu Rimba Niagara...
Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
Like ·  · 
JIWAKU JIWA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT DI MANA PERJUANGANMU DI SITULAH SASTRAKU
www.freefbpictures.com "More great pictures!" — —
Like ·  · 
SUBHANALLAH PERPUSTAKAAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA ILHAM DARI ILAHI DI SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA ALLAHU AKBAR. MOGA MEMBERI KETENANGAN BUAT DIRIKU DAN YANG MEMBACA KARYA SASTRAKU SETENANG AIR DI KALI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Art of Photo 
Dam of Library  cool
Like ·  · 
BUNGA DAN BUAH-BUAHAN DI RIMBA NIAGARA YANG MEMUKAU ANUGERAH DARI ILAHI. ALLAHU AKBAR. DI SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA. ALLAHU AKBAR.
Like ·  · 
KEK BUNGA SASTRA DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK SEMUA PEMINAT SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YANG AKAN DAN BAKAL MENYAMBUT HARI JADI...SUDI TERIMA YA TANDA KEMAAFAN DAN KASIH SAYANG SEJATI DARIKU UNTUKMU TAK KIRA DI MANA KAU BERADA. MOGA KASIH KITA TERSIMPUL MATI SAMPAI SYURGA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
KEINDAHAN, KETENANGAN DI RUMAH-MU MEMBUAT SESIAPA SAJA MERASA KETENANGAN JIWA SETENANG AIR DI KALI SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
2
protect them and give them the balance, wisdom and courage to continue their advancement with Islam. Join us as we lift our voices to assist this noble cause in "The Festival of Knowledge", May 17-18th, PICC Putrajaya (www.ilmfest.my), Malaysia. Surely Allah has power over all affairs." Look at the dignity yet balance of Al Nour Masjid, Malaysia!!! (I love it!)
Like ·  · 
SUBHANALLAH...MA SHA ALLAH...ALLAHU AKBAR
KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
SEMUA-NYA MENGIKUT PERINTAH-MU ALLAHU AKBAR.
Thunderstorm cloud called Supercell over Oklahoma
Like ·  · 

AKU BERKARYA BUKAN UNTUK SALING LUKA MELUKAI HATI
Nurdin Putera Bone 2an p3 Ratu Rimba...hamba khuatir kalau karya sasteramu membuatkan org yg membca nya akn jth cnta hehehee...
Ratu Rimba Niagara bukan kamu saja yang bilang gitu tuanku putra...benar bagai yang dikata...hinggakan aku pusing kepala memikirkannya...sedangkan aku cuma mahu mengarang saja...bukan mengundang cinta mereka...walaupun mereka sudah memilik cinta tapi masih mahu jatuh cinta denganku...aku tak salah ...mereka yang salah siapa yang suruh mereka jatuh cinta denganku...aku cuma berkarya...saja...makanya siapa-siapa yang telah punya cinta tapi terjatuh cinta dengan karyaku...padamkanlah saja karena ramai hati yang terluka dilukai....hehehe
RATU RIMBA NIAGARA & PUTRA NURDIN
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like ·  · 
  • Nurdin Putera Bone Hehehee....kehlusan seni katamu dlm karya sasteramu membuat penawr sepi mendkat kn diri kpda Allah bgi yg membca nya...
    9 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara DUHAI TUANKU PUTRAKU...APA PUN TEMA SASTERA YANG DIKARANGKAN BERTUJUAN DAN MATLAMATNYA SATU 
    SAMA MUHASABAH DIRI
    SAMA SADAR DIRI
    BAHAWA MATI ITU PASTI
    BEKALAN KEIKHLASAN ITULAH YANG HENDAK KITA BAWA PERGI
    KARENA SEHEBAT MANAPUN KITA 
    DUNIA INI BUKAN TEMPAT KITA
    TEMPAT KITA ADALAH NEGERI ABADI
    SYURGA DIBALAS CINTA-NYA
    NERAKA KARENA MENDUKAI CINTA-NYA
    MAKA KITA PILIHLAH CINTA-NYA
    ANDAI CINTA KITA DITERIMA-NYA
    SUBHANALLAH CINTA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA 
    DARIPADA SEGALA ISI ALAM INI
    ALLAHU AKBAR
    CINTA ITULAH YANG HENDAK DIPASAKKAN DI JIWAKU JIWAMU JIWA SEMUA...
    SEBAB ITU TIDAK AKAN KENAL ARTI KECEWA BILA DIKECEWAKAN
    SEBAB ITU SENTIASA BERSEMANGAT UNTUK TERUS MENDAMBAKAN CINTA-NYA KARENA JALAN JAMBATAN KE SYURGA TERBENTANG LUAS UNTUK KITA RAIH SELAGI NYAWA ADA DI JASAD
    ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


Apakah aku yang terlajak kata sehinggakan kamu tidak mahu like dan komentar karya-karyaku lagi. Andai kamu juga sama seperti mereka diberi tanggungjawab sebagai pejuang sastraku kamu buat tak tahu saja...ku mohon maaf izinkan aku kesendiriaan berkarya tanpamu lagi
Terlajak perahu boleh di undur....terlajak kata pantang berundur...bila berkata biar betul....
Like ·  · 
  • 2 people like this.
  • Nurdin Putera Bone P3 ku Ratu Rimba yg ku sygi...sdikit pun d hti hamba ni tdk trsmpn kata cela buat 2an p3....krna hmba bz dgn krja sjk kebelakangan ni..aku x smpt like smua karya mu...tpi aku sdng brusha untk mencari rakan2 yg bleh membukukan karya sastera mu yg aku tlah like...yg aku like tu adalh pilihan ku yg trbaik untk di buku kn nti...aku x jnji tpi insya Allah akn sya kumpl smua karya mu yg trbaik....
    58 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar...maafkan putrimu duhai tuanku putra...terharu ku mendengarnya...dirasakan senyumku di saat ini sampai ke bintang
    Syukurku di sejadah cinta-Nya. Andai-Nya hari ini adalah hari terakhirku berhidup dimuka bumi-Nya ini...ini adalah hari yang 
    gembira buatku...
    Allahu Akbar...bukan kupinta bulan dan bintang untuk membalas segala pengorbananku pada ibu pertiwimu tapi cukuplah sekadar doa kasih sayang anak bangsamu yang kucintai seluruh hidupku. Aku ditakdirkan menjadi sebahagiaan dalam kehidupan mereka untuk berjuang bersama-sama mereka. Senyuman mereka adalah senyumanku jua, derita mereka adalah derita ku jua. Allahu Akbar indahnya hidup berkasih sayang walaupun terpisah jauh walaupun saling tak mengenali mereka yang disayang. Kasih sayang mereka samada mereka masih hidup dan setelah ku mati sentiasa teruntuk untuk mereka yang tercinta. Benarlah keajaiban cinta sesama insan di dunia ini membuatkan kita sentiasa kuat walaupun kita sudah tidak berdaya...
    Allahu Akbar Maha Berkuasa-Nya Allah swt atas setiap sesuatu.
    47 mins · Edited · Like · 1
  • Nurdin Putera Bone Ratu ku...karya sastera mu membuka mata minda ku mengenal dunia luar sna....aku ibratkan pohon yg rantingnya baru tumbh yg msih lembt dan mudh terpatah....krna i2 ku jdi kn karya sastera mu penguat semangatku...
    25 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Tuanku putraku...andai karya sasteraku penguat semangatmu...rajin dech berkomunikasi dengan karyaku sementara si pengarangnya belum sibuk dengan dunia realiti sasteranya dan masih hidup lagi...jika udah tiada kesempatan ...rugi lho...kamu nggak bisa lagi berkomunikasi denganku di alammya ini ya...jika kamu mahu juga cuma berkomunikasi dengan patung cendana yang tidak lagi berkata-kata denganmu ...kamu tanya..kamu jawablah sendiri ya...hehehe
    17 mins · Like · 1
  • Nurdin Putera Bone Hahahahaaa...kelakar ugaa 2an p3 ni...klu bckp dgn patung cendana...baik aku guna kata isyart angguk kpla je smbil trik telinga patung tu...hehehee
    4 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara salah tu tuanku putra ... patung cendana bukan ada di hadapan tuanku putra ...nun...di istana Ratu Rimba Niagara....makanya tuanku putra tariklah telinga sendiri ya...kerana tak faham bahasa isyarat....hehehe

  • DUHAI ADAM JANGAN BIARIN AKU BERMIMPI UNTUK MENGGAPAI BINTANG BERSAMAMU, KU PERLUKANMU AGAR KAU REALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU KE DUNIA REALITI. AKU MENUNGGUMU ADAM, MOGA ALLAH EHSAN MEMINJAMKAN NYAWAMU UNTUK KAU DAN AKU MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    Like ·  · 
    • Ratu Rimba Niagara
    DUHAI ADAM JANGAN BIARIN AKU BERMIMPI UNTUK MENGGAPAI BINTANG BERSAMAMU, KU PERLUKANMU AGAR KAU REALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU KE DUNIA REALITI. AKU MENUNGGUMU ADAM, MOGA ALLAH EHSAN MEMINJAMKAN NYAWAMU UNTUK KAU DAN AKU MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    Today
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) likes your comment: "Duhai Adam berdarah di raja.... bukan..." 12:03pm
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) likes your comment: "SOAL H...
    Continue Reading
    Mantap!! Karya sastera Ratu Rimba...
    HARI-HARI KUHIDANGKAN KARYA-KARYAKU PELBAGAI TEMA UNTUK SEMUA YANG KUSAYANGI SEPANJANG HAYAT HIDUPKU WALAUPUN SERIBU TAHUN KU TIADA IN SHAA ALLAH KARYA-KARYAKU SENTIASA HIDUP MEWARNA PELANGIKAN SEBUAH KEHIDUPAN MENUJU NEGERI ABADI DI SYURGA BERTEMU ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Today
    Indra Utama Nasution likes your post in Sri Pemangku Adat: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:06am
    Indra Utama Nasution, Nurdin Putera Bone and Indra Iriansyah like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:05am
    Indra Utama Nasution likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:05am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA BERADA..." 11:05am
    Indra Utama Nasution and Nurdin Putera Bone like your link on Nurdin Putera Bone's timeline: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 11:05am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SEBAKUL BUNGA CINTA SASTERA UNTUK SEMUA..." 11:05am
    Indra Utama Nasution likes your link: "BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI..." 11:04am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "SEBAKUL BUNGA CINTA SASTERA UNTUK SEMUA..." 11:03am
    Nurdin Putera Bone commented on a status you shared. 10:59am
    Nurdin Putera Bone likes your comment: "salah tu tuanku putra ... patung..." 10:53am
    Alif Kukuh Saputra posted in CURHAT GAYA MATARAM: "Pamit.." 10:49am
    Nurdin Putera Bone likes your comment: "DUHAI TUANKU PUTRAKU...APA PUN TEMA..." 10:48am
    Nurdin Putera Bone likes your comment: "Tuanku putraku...andai karya sasteraku..." 10:39am
    Nurdin Putera Bone commented on your status: "Hehehee....kehlusan seni katamu dlm karya..." 10:37am
    Marta Juárez commented on Suttan Seghayo Dipuncak Nur's photo of you: "Congratulations..." 10:33am
    Nurdin Putera Bone and Humas Partai Gerindra Mataram like your status: "AKU BERKARYA BUKAN UNTUK SALING LUKA..." 10:32am
    Indra Iriansyah commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Waw...mantap buah buhan nya, wihhh" 10:28am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 10:26am
    Indra Utama Nasution also commented on Eva Anggraini Puspanegara's photo: "Bunga Mata Hari..." 10:26am
    Humas Partai Gerindra Mataram likes your link: "BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ..." 10:23am
    Nurdin Putera Bone likes your comment: "Allahu Akbar...maafkan putrimu duhai..." 10:05am
    Nurdin Putera Bone commented on your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "2an p3 Ratu Rimba...hamba khuatir kalau karya..." 10:03am
    Nurdin Putera Bone likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI..." 9:57am
    Nurdin Putera Bone likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "AKU AKAN TETAP INDONESIA SEKALIPUN..." 9:54am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) likes your status: "ALLAH MAHA SEMPURNA DARIPADA SEGALA..." 9:46am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) commented on your status: "Syair tanpa mufti.... Nafsu gurunya... Tarekat..." 9:45am
    Tri Susilawati likes your link: "SASTRA MENYATUKAN CINTA KITA UNTUK-NYA..." 9:35am
    Humas Partai Gerindra Mataram likes your link: "AKU AKAN TETAP INDONESIA SEKALIPUN..." 9:33am
    Hardoyo Harjaya likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "PUISI UNTUKMU BUNG KARNO" 9:30am
    Hardoyo Harjaya likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "ANTAPAN DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK..." 9:30am
    Hardoyo Harjaya commented on your post in CURHAT GAYA MATARAM: "Kita kehilangan ya" 9:22am
    Indra Abdul Wahab likes your post in Sri Pemangku Adat: "SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG..." 9:21am
    Indra Abdul Wahab likes your post in Sri Pemangku Adat: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 9:20am
    Indra Abdul Wahab likes your post in Sri Pemangku Adat: "MAKA DARI ITU AKU BERSYUKUR DIKURNIAKAN..." 9:20am
    Indra Abdul Wahab likes your post in Sri Pemangku Adat: "SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU..." 9:20am
    Indra Abdul Wahab and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 9:19am
    Badar Al-ahmadi likes your link on his timeline: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 9:09am
    Hardoyo Harjaya likes your comment: "Allahu Akbar Amiin Ya Rabbal A'Lamiin." 9:07am
    Eva Anggraini Puspanegara likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA BERADA..." 9:01am
    Nurdin Putera Bone likes your link on his timeline: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 8:57am
    Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SASTRA MENYATUKAN CINTA KITA UNTUK-NYA..." 8:55am
    Eva Anggraini Puspanegara, Humas Partai Gerindra Mataram and Indra Utama Nasution like your link: "SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG..." 8:54am
    Hardoyo Harjaya commented on your post in CURHAT GAYA MATARAM: "Subhanallah" 8:20am
    Tri Susilawati likes your status: "TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA cinta tak..." 7:43am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "Cak! Comel nya senyumanmu ..." 7:34am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "SASTRA MENYATUKAN CINTA KITA UNTUK-NYA..." 7:31am
    Mamah Maria (friends with Ruhut Ricky) likes your comment: "jika itu membahagiakanmu simpan saja..." 7:18am
    Mamah Maria (friends with Ruhut Ricky) commented on a photo you shared. 7:06am
    Emy Dasilva (friends with Ruhut Ricky) likes your status: "SOAL HATI DI LUAR JANGKA Apa yang kau..." 6:44am
    Mamah Maria (friends with Ruhut Ricky) likes your link on Ruhut Ricky's timeline: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 5:57am
    Muhamad Ezuan and Indra Utama Nasution like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU..." 5:46am
    Muhamad Ezuan, Dwi Afrilian Wawan and Indra Utama Nasution like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KEK BUNGA SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 5:46am
    Muhamad Ezuan likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN..." 5:45am
    Kerajaan Tallo, Tri Susilawati and Indra Utama Nasution like your link: "like this. SUBHANALLAH NAMA-MU DI..." 3:04am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) likes your comment: "Duhai Adam keturunan raja.... kenapa..." 3:01am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) commented on your status. 3:01am
    Muhamad Ezuan likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 2:39am
    Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MAWAR SASTRA MERAH PUTIH RATU RIMBA..." 2:28am
    Muhammad Ghozali Basyid, Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "BUAH ANGGUR UNTUK TETAMU YANG DATANG KE..." 2:24am
    Kerajaan Tallo, Indra Utama Nasution and 2 other people like your link: "JIWAKU JIWA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT..." 2:04am
    Hardoyo Harjaya likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 1:46am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA..." 1:31am
    Ericadiane Ibasco and Mahmood Khan Mahmood Khan also commented on Christieyoung Hyun's photo. 1:14am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) likes your status: "KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN..." 1:10am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA BERADA..." 12:43am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "Terima kasih eva anggaraini puspanegara..." 12:43am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "Terima kasih eva anggaraini puspanegara..." 12:43am
    Indra Utama Nasution likes your comment: "JAMBANGAN BUNGA SASTRA UNTUK MEREKA..." 12:43am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "JAMBANGAN BUNGA SASTRA UNTUK MEREKA..." 12:42am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "INDONESIA DAN BRUNEI BERSAHABAT..." 12:42am
    Kerajaan Tallo, Tri Susilawati and Wa Jun like your status: "Karena kalian sudah membuatkan sastraku..." 12:16am
    Kerajaan Tallo (friends with Sri Pemangku Adat) commented on your status: "Salam pada hawa..., sungguh naif jika jalan..." 12:14am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BUAH ANGGUR UNTUK TETAMU YANG DATANG KE..." 12:10am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Terima kasih eva anggaraini puspanegara..." 12:08am
    Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 12:01am
    Sri Pemangku Adat added a photo with you. 12:01am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "JIWAKU JIWA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT..." 12:00am
    Indra Utama Nasution likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "JIWAKU JIWA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT..." 12:00am
    Indra Utama Nasution likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "JIWAKU JIWA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT..." 12:00am
    Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "PERSAHABATAN BRUNEI DAN INDONESIA..." 12:00am
    Yesterday
    Indra Utama Nasution likes your comment: "IZINKAN AKU TIUPKAN OBOR API..." 11:24pm
    Indra Utama Nasution likes your comment: "BUNGA-BUNGA SASTRAKU WALAUPUN..." 11:20pm
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SUBHANALLAH KABBAH KIBLAT UNTUK..." 11:17pm
    Indra Utama Nasution likes your comment: "SUBHANALLAH PELBAGAI WARNA MAWAR SASTRA..." 11:14pm
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SUBHANALLAH PERPUSTAKAAN PUJANGGA RATU..." 11:14pm
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SUBHANALLAH PEMANDANGAN YANG MEMUKAU..." 11:13pm
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SEKUNTUM MAWAR MERAH SASTRA RATU RIMBA..." 11:13pm
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "RIMBUNAN KEINDAHAN PULAU-PULAU YANG..." 11:13pm
    Indra Utama Nasution likes your comment: "GARUDA DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA." 11:12pm
    Indra Utama Nasution likes your comment: "SUBHANALLAH KALAM-MU DI BACA OLEH..." 11:12pm
    PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
    7 REJAB 1435H
    7 MEI 2014
    Like ·  · 
    • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH YA TUANKU PUTRA NURDIN...KOMENTARMU PUN TERLEBIH MANTAP HINGGA KUSENYUM SAMPAI KE BINTANG...hehehe
      35 mins · Edited · Like · 1
    • Nurdin Putera Bone Snym dlm hti je p3 qu...jgn snym smpi d bintang,jauh sngt tu hehehee...
      16 mins · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara biar senyum sampai ke bintang sekalipun cuma mimpi
      asalkan tidak terputus kasih denganmu tuanku putra ..jika terputus kasih berarti ku tak bisa tersenyum selamanya sekalipun ku udah mati mengerti kamu...hehehe
      9 mins · Like · 1

      • Nurdin Putera Bone Bertahtalah di hti qu dan sntiasalah trsynm...hehehee
        7 mins · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Jika tuanku putra mau ku bertahta di hatimu segeralah siapkan buku puisi yang kukarangkan itu sebaik mungkin..jika kamu jual ada keuntungan dibahagia dua..karena keuntungan itu nanti akan menghidupkan galeri sasteraku yang udah nazak...itu bergantung kepada keikhlasan hatimu untuk membantu perjuangan sastraku yang hampir layu terkulai dari tangkainya ye....hehehehe
        2 mins · Like
      • Ratu Rimba Niagara Jika tuanku putra sama juga macam mereka bilang aku lah nyawanya...rohnya...setia bersama dengan perjuanganku bilamana minta dibuktikan...hancur berkecai-kecai...tak mahu dong ku begitu jika kamu hanya tanam tebu di tepi bibir tapi tidak di dalam hatimu...hehehe
        33 secs · Edited · Like



    PETIKAN GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
    7 REJAB 1435H
7 MEI  2014

0 comments:

Post a Comment

 
;