Tuesday 6 May 2014

GARUDAKU GARUDAMU (467) ALLAH TERUS MEMBANTUKU DI KALA MANUSIA TIDAK SUDI BERSAMA PERJUANGANKU ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN



BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI ORANG LAIN
SEDANGKAN DIRIKU SUDAH TAK BERDAYA LAGI UNTUK KUTERUSKAN PERJUANGANKU
ALLAH TERUS MEMBANTUKU MEMBERIKAN ILHAM TANPA HAD TANPA PUTUS
AKU YAKIN DIKALA MANUSIA TIDAK SUDI BERSAMA PERJUANGANKU
DIA SENTIASA ADA UNTUK AKU TERUS MENYINARKAN KARYA-KARYAKU
DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like ·  · 
JANGAN PAMIT NANTI AKAN KECEWAKAN BANYAK PEJUANG YANG ADA DISINI OK...ALIF KUKUH SAPUTRA...
Pamit..
Unlike ·  · 
BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch and tear. She struggled to climb stairs, she got breathless quickly and even a simple task like putting her shoes on was a huge struggle for her. She suffered many sleepless nights while you kicked and squirmed inside of her and went through EXCRUCIATING PAIN to bring you into this world. She became your nurse, your chef, your maid, your chauffeur, your biggest fan, your teacher, your agony aunt and your best friend. She's struggled for you, cried over you, fought for you, put herself second for you, hoped the best for you and has driven herself insane with worry for you but never has she asked for anything in return because she loves you. Islam teaches us to be good to our parents. Give your parents everything and Insha'Allah Allah will give YOU everything   
haydara:)
Like ·  · 
MOGA ROH KIAI SHAHAL MAHFUDZ DITEMPATKAN DI KALANGAN ROH-ROH HAMBA ALLAH SWT YANG BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA -- Innalillahi wa inna-ilaihi rojiun, telah berpulang ke rahmatullah, Ketua Umum Majelis Ulama Indonesia (MUI) KH Sahal Mahfudz, pada Jumat...
REPUBLIKA.CO.ID
Like ·  · 
SUBHANALLAH INDAHNYA BERSAHABAT DENGANMU
SAHABAT...
KARENA KETULUSANMU BERSAHABAT DENGANKU
KUSYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA
MENGURNIAKAN SAHABAT SEBAIKMU SETULUSMU
KAU TAK PERNAH EGOIS APA LAGI BERKATA KEJI DENGANKU
KATA-KATAMU SESANTUN HATIMU BERBUNGA IMAN
SEOLAH AKU BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGA
MEMETIK BUNGA-BUNGA SYURGA
LALU KUBAWA PULANG
UNTUK KUHIAS DI TAMAN HATI
SEHINGGA HARUM MEWANGI SELURUH BENUA HATIKU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA
DIBAJAI DENGAN KASIH SAYANG
TUNAS-TUNAS CINTA
UNTUK MENUJU JALAN-JALAN KE SYURGA-NYA
MOGA PERSAHABATAN KITA
ATAS DASAR IKHLAS KARENA-NYA
KITA MENJADI SAHABAT YANG SETIA
SETIA SAMPAI SYURGA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
TERIMA KASIH KERANA SUDI BERSAHABAT DENGANKU
TERIMA KASIH KARENA SUDI MENTARBIYAHKAN AKU
SETULUS HATIMU MEMBIMBINGKU JALAN-JALAN KE SYURGA
BERSAHABAT DENGANMU SEOLAH AKU BERSAHABAT
DENGAN SEORANG AHLI SYURGA
BAHASA YANG KAU LAFAZKAN
BAHASA YANG MENENANGKAN IMANKU
MEMBUATKAN AKU LEBIH MENDEKATI TUHANKU
SUBHANALLAH INDAHNYA BERSAHABAT DENGANMU
SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERLALU BERHARGA PERSAHABATANKU DENGANMU
LEBIH BERHARGA DARIPADA PERMATA BERHARGA
MOGA PERSAHABATAN KITA HINGGA HUJUNG NYAWA
SAMPAI SYURGA KITA BERSAHABAT
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA
SAHABATMU
PUJANGGA ALAMMAYA
YANG MENGASIHIMU DUNIA AKHIRAT
MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI PERSAHABATAN KITA AAMIIN
26 Rabiulakhir 1435H
26 Februari 2014M
Apa bintangmu, kawan?! 
Like ·  · 
YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like ·  · 
MOGA KUBUR BAPA SAUDARAMU BAK PERADUAN ISTANA RAJA NAN INDAH BERKAT KASIH SAYANGMU PADANYA KARENA ALLAH SUKA ORANG YANG BERKASIH SAYANG ATAS DASAR KARENA-NYA AAMIIN.
Tri Susilawati · Friends with Sultan Brotowijoyo Yosodipuro
Assalamualaikum Ratu Rimba Niagara yang baik budi pekerti yang setiap hari berpesan kearah kebaikan.Hari ini berpesan pula tentang tanah kubur dan batu nisan yang penghuni didalamnya sentiasa meminta tolong berdoa untuk mereka.Jatuh pula hari ini bapa saudara saya yang teramat disayangi berpulang kerahmatullah.Betapa saya tidak ingin kehilangannya hingga menangis semahu-mahunya seperti seorang bayi kehilangan ibu.Sungguh saya berdoa supaya kuburnya bak peraduan istana raja nan indah sebab saya teramt sayang padanya.
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam Warahmatullahi Wabarakatuh...sahabatku Tri Susilawati yang dikasihi dunia akhirat tangisanmu perginya bapa saudara kesayanganmu buat selamanya dapat kurasai betapa pilunya hatimu pasti semasa hayat bapa saudaramu seorang yang menyayangimu setulus hatinya...Allahu Akbar kasih sayang setulus hati memang indah semuanya ikhlas dan tulus menyayangi tanpa harap apa-apa balasan. Allah swt cuma meminjamkan kita orang yang kita sayang untuk menikmati hidup sesama manusia dalam berkasih sayang setulusnya karena-Nya ...jika kasih sayang karena-Nya pasti indah hidup ini saling berkorban saling bekerjasama saling berbelas kasihan dan segala pengorbanan dalam berkasih sayang itulah saham kebaikan kita setelah mati. Tuhan meminjamkan kasih sayang orang yang kita sayang adalah untuk menambah amalan kita dan amalan orang yang kita saya. Masha Allah itulah hikmah kenapa Allah swt pinjamkan orang yang kita sayang.
Kita sedih atas kematian orang yang kita sayang tapi orang yang meninggal itu lagi sedih jika kematiaannya tanpa ada bekalan sebagai peneman di alam barzah yang menyelamatkan daripada azab sengsara maha dahsyatnya seksaan kubur Allahu Akbar. Moga doamu untuk aruah bapa saudaramu kuburnya bak peraduan istana raja nan indah berkat kasih sayangnya terhadapmu di makbulkan Allah swt Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH JUA KITA DIKEMBALIKAN, KITA CUMA DIPINJAMKAN DI DUNIA INI UNTUK SALING MENYAYANGI ATAS DASAR KARENA-NYA BAGI MENAMBAH SAHAM AKHIRAT KITA ALLAHU AKBAR , INDAH-NYA KASIH SAYANG SETULUS HATI ATAS DASAR KARENA-NYA'
(PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA)
19 JAMADILAKHIR 1435H
19 APRIL 2014

HARI-HARI KUHIDANGKAN KARYA-KARYAKU PELBAGAI TEMA UNTUK SEMUA YANG KUSAYANGI SEPANJANG HAYAT HIDUPKU WALAUPUN SERIBU TAHUN KU TIADA IN SHAA ALLAH KARYA-KARYAKU SENTIASA HIDUP MEWARNA PELANGIKAN SEBUAH KEHIDUPAN MENUJU NEGERI ABADI DI SYURGA BERTEMU ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.








PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;