Thursday 8 May 2014

CINTA SEJATI MEMBUATKAN HATI BERBUNGA IMAN ALLAHU AKBAR. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


RECENT POSTS
Mohon doa restu nya semua saudaraku ata berdiri nya gerakan macan asia di lampung yang bertujuan sosial dan kemasarakatan serta ingin mengembalikan kebudayaan daerah agar tetap lestari..Amiin..
Unlike · 
BILA HATI ADA TAMAN IMAN MAKA BAHAGIALAH AAMIIN.
Kita melihat orang lain selalu bahagia kita tidak tahu apa yang telah di laluinya..
Dia tampak kuat,
Karena dia selalu tersenyum..
Dia terliha tabah walaupun banyak masalah yang di hadapinya , karena dia tidak menangis dan dia selalu terlihat bahagia..
Betul gak?
Sahabatku ‪#‎Mukjizat_Doa‬.
BEGINILAH KEADAAN SUASANA DI LAMAN ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ...SANTAP ANGGUR MENJADI MAKANAN HARIAN KAMI BERSAMA DAYANG-DAYANG ...hehehe
Bismillahirrahamanirrahim
Seronoknya,tak yah penat2 nak dongak.Dok bersila ramai2 sambil kunyah buah.
Like · 
MA SHAA ALLAH INILAH SAHABAT SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEJATI ABADI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
funny  for more www.videos4us.net <#
Like · 
Terima Kasih Bapak Suttan sudah memperkenankan Saya ikut bergabung dalam group ini, semoga bermanfaat dan salam perkenalan untuk semuanya.
Unlike · 
  • You and 4 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH TIENS SEHAT KARENA SUDI LIKE KARYA RATU RIMBA YA...MOGA KEHADIRANMU SEINDAH TAMAN MENTARI NAN INDAH ITU.. AAMIIN.
    19 hours ago · Edited · Like · 1
  • Tiens Sehat Amien, YRA .. Ratu Rimba Niagara , Salam BAHAGIA dan SEHAT selalu .. Semoga saya bisa mendapat wawasan dan teman yang banyak untuk memperluas tali SILATURAHMI yang BAIK .. salam perkenalan ya Ratu ..
    19 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Salam silaturrahim sebagai ahli di group nan indah ini seindah taman mentarimu yang indah...Aamiin.
    18 hours ago · Like · 1
  • Tiens Sehat Terima Kasih yang tak terhingga Ibu Ratu Rimba Niagara , Saya siap berbagi dan saling bertukar fikiran tentang sesuatu yang Saya pahami terutama bidang kesehatan dan perkebunan .. Siaapp , Ibu Ratu dengan hati terbuka dan niat yang tulus Ikhlas .. mari kita terangi bersama Taman di Group kita yang harmonis ini.
    18 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Moga Allah murahkan rejekimu sebagai pemurahnya kamu untuk berbagi ilmu yang kamu tahu...Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    18 hours ago · Like · 1
  • Tiens Sehat Amien YRA .. Salam & Do'a buat Ibu Ratu Rimba Niagara ..
    18 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Subhanallah indahnya kiriman mawarmu seindah mawar di taman istana rimba niagara di mana hulubalangku si kunta si kunte selalu memberiku mawar bunga sastra merah lambang kasih dan cinta mereka padaku ratu sastra mereka...mereka bilang walaupun ditakdirkan suatu saat nanti mereka tiada di sisiku , ratu mesti teruskan perjuangan ratu menulis dan capaikan cita-cita sastra ratu sehingga berjaya...walaupun seribu rintangan mesti teruskan jua...katanya selagi hidup rebutlah peluang sebelum mati...sudah mati segala buku amalan telah ditutup di mana orang yang mati di dalam kubur itu mahu Alla hidupkan kembali ke dunia semata-mata mahu berbuat kebajikan sebanyak mana yang termampu...itu yang membuatkan ratu rimba terus semangat walaupun mereka telah mati (tewas) tika di lautan dalam ombak rindu tika mencari mahkota ratu rimba yang hilang di dasar lautan...sebab itu selagi melihat mawar merah akan teringatkan mereka berdua...hulubalang sastra yang sentiasa siap sedia menyemarakkan dunia sastra ratu rimba niagara sehingga ke serata pelosok dunia. Allahu Akbar. Aamiin Ya Rabbal A'lamiin.
    17 hours ago · Like · 1
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
yang bisu tapi bersuara
suara yang membunuh sastraku
biar sastraku mati buat selamanya
kejamkan?
siapa yang kejam
aku atau mereka?
sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
kalau group yang aku tidak berapa minat
jika mereka removekan aku
aku tak kisah
ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
Yang merana kecewa dengan kalian ....
Ratu Rimba Niagara...
Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
Like · 
9 hrs · 
Unlike ·  · 


Have a Nice Day Friendss
For You My All Facebook Friends
Unlike ·  · 
www
Sunny day.
Unlike ·  · 
BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH;
"Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."
As sallamu 'alaikum wa rohmatulloohi wa baarokaatuh,
SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH.
[Foto: Super beautiful photos - Ban Gioc Waterfall, Trung Khanh, Cao Bang-VIETNAM | BH 080514 JKT]
Unlike ·  · 
Semewah atau sesederhana apapun rumah yang Anda miliki, sadarilah bahwa KEBAHAGIAAN SEJATI yang Anda cari selama ini ada di dalamnya, bukan di luarnya.
Unlike ·  · 


|
Приходите в мой дом... мои двери открыты..
Come to my house ... my door is open ..
Like ·  · 


Happiness Come Within A Heart That Full With Love....
Bismillahirrahmanirrahim.
Klu tak nak si tedung masuk umah.Letak tedung ni kt depan umah.He....he....
Unlike ·  · 
Unlike ·  · 


Kausaran n Pengajian Bersama,moga ALLOH Meridoi kita semua.....Amiin YRA
Unlike · 
AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
Sabariah Awang Abdullah Masha Allah Subhanallah indah sungguh permandangan lereng2 bukit yang kehijauan tenang dan nyaman rasa nya
Ratu Rimba Niagara Seaman persahabatan kita Sabariah Awang Abdullah...walaupun kamu tidak lagi menjadi rakan FBku namun kamu tetap saudara seislamku ..iyakan...sabariah? andai kumelukan hatimu hingga kamu tidak mahu like karyaku nggak apa-apa asalkan tiada dendam di hatimu dibawa sampai mati...siapapun aku aku tetap maafkan kamu dan kamu tetap maafkan aku...sebelum kita sama menuntut di akhirat nanti.Allahu Akbar malunya aku apabila ditanyakan Allah swt kenapa Sabariah menyalahkan aku sedangkan dia sedia maklum kenapa aku pentingkan rakan FB menjadi pejuang sastraku tapi bila tidak lagi menjadi rakan FB dia tetap saudara seislamku.
Sabariah Awang Abdullah Kau tetap sahabat dunia akhirat ku hanyal. Allah yang tahu. tidak sedikit ,, pun terlntas di hati ku untuk melukai hati. Mu sekiranya hati mu terluka maapkan daku aku tetap meminati. karya mu daku sentiasa mendoakan
kebahagian mu Aamiin
Ratu Rimba Niagara Jika benar kamu meminati karyaku karena Allah Taala kerana kita adalah saudara seislam kenapa kamu tidak like dan komentar karyaku seperti yang kamu lakukan...adakah itu tanda kamu tetap meminati...andai sastraku membuatmu terguris ku memohon maaf sebab itu setiap yang kuterima sebagai rakan fbku terlalu berat bagiku kerana tidak mahu menyusahkan mereka ...gara-gara mereka tidak faham kenapa aku terimanya sebagai rakan fbku...moga kau sentiasa sudi faham anggaplah perkenalan kita indah sebagaimana di awal pertemuan kita di alammya...sabariah...mujurlah aku masih hidup..mujurlah kau masih hidup kita luahkan apa yang terpendam agar tidak saling menuntut di akhriat nanti. Di akhirat nanti bukan harta benda yang dituntut tapi pahala yang dituntut jika kamu menuntut pahalaku apalah yang tinggal pada ku...maka tolong kasihani aku yang tidak mahu muflis di akhirat..nauzubillah gara-gara sastra aku menjadi muflis akhirat...sebab itu rakan fbku tidak ramai...dan awal-awal aku terus terang siapa aku...agar bilamana berpisah sebagai rakan fb mereka siap memaafkan aku, aku pun siap memaafkan mereka andai mereka tinggalkan aku...itulah dunia sastraku sabariah...
Kepada semua rakan FB yang pernah menjadi rakan FB moga kalian faham dan sudi maafkan aku, percayalah siapapun kamu , kalian adalah saudara seislamku yang kuhormati dan sayangi sepanjang hayat hidupku.
Walaupun di alammya kita bicara bisu dalam hati hampa dan terluka , di alam nyata lagilah tak ketemu...cuma yang kuharapkan dan nantikan kalian di alam Syurga...di Syurga kita saling berkasih sayang setulus hati tidak saling menyakiti hati sehingga terluka hati....itulah sejahtera-NYa alam Syurga menjanjikan kebahagiaan yang pasti tidak di dunia ini kebahagian belum pasti ...pasti ...maka dengan itu sudilah maafkan ku sepenuh jiwamu agar terawat luka di Syurga nanti. In Shaa Allah Amiin.
'KUIMPIKAN KITA BERSAMA DI SYURGA DI SAMPING DENGAN SEMUA ORANG-ORANG YANG KITA PERNAH SAYANGI TIKA DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN'
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like · 
KU MILIK-NYA TELAH DITAKDIRKAN AKU MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
WAALAIKUMMUSSALAM WR WB
KEPADA YM SRI PEMANGKU ADAT
WALAUPUN RATU RIMBA NIAGARA BUKAN BERKETURUNAN RAJA
TAPI DITAKDIRKAN BERADA DALAM KUMPULAN KERABAT DIRAJA DAN BANGSAWAN YANG ADA DI NUSANTARA
RASA RENDAH DIRI MEMANGLAH ADA
TAPI TELAH TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT
DITAKDIRKAN MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA
SEMUA-NYA ILHAM DARI ILAHI
MAKA SUDILAH TERIMA KARYAKU SEBAGAIMANA SELAYAKNYA
BUKAN DIPINGGIRKAN ATAU DISEPIKAN
ANDAI SI PENGARANG DISEPIKAN ATAS KETIADAAN DARJAT KEBANGSAWANAN TIDAK MENGAPA KARENA DIRIKU ADALAH MILIK-NYA...JIKA MILIK DIRIKU SENDIRI PASTI KU TIDAK BERADA DALAM GOLONGAN BANGSAWAN DIRAJA YANG DISANJUNGI LAGI DIHORMATI...ALLAHU AKBAR AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014

BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch and tear. She struggled to climb stairs, she got breathless quickly and even a simple task like putting her shoes on was a huge struggle for her. She suffered many sleepless nights while you kicked and squirmed inside of her and went through EXCRUCIATING PAIN to bring you into this world. She became your nurse, your chef, your maid, your chauffeur, your biggest fan, your teacher, your agony aunt and your best friend. She's struggled for you, cried over you, fought for you, put herself second for you, hoped the best for you and has driven herself insane with worry for you but never has she asked for anything in return because she loves you. Islam teaches us to be good to our parents. Give your parents everything and Insha'Allah Allah will give YOU everything   
haydara:)
Like · 


  • Tiens Sehat likes this.
  • Ratu Rimba Niagara ALLAH TIDAK PERLU BERTAUBAT 
    KERANA ALLAH ITU MAHA SEMPURNA
    DIA YANG MENCIPTAKAN BUKAN DICIPTA
    BILA DIA MENCIPTA
    BERARTI SEGALA KERAJAAN LANGIT DAN BUMI 
    DIA YANG PUNYA
    DIA ADALAH RAJA SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
    SEMUANYA AKUR IKUT PERINTAH-NYA

    ANDA INI TELAH MENYELEWENGKAN AGAMA
    ALLAH ITU MAHA SEMPURNA SEGALA-NYA
    ANDAI SEMUA MANUSIA TIDAK MENYEMBAH-NYA
    TIDAK AKAN MENJADI BERKURANGAN SEDIKIT PUN 
    KEAGUNGAN-NYA
    HAYATILAH SIFAT 20 ALLAH SWT
    APA YANG ANDA KATAKAN TIDAK MASUK AKAL SAMA SEKALI
    JANGAN JADI PENYELEWENG KITAB SUCI ALLAH
    SEBENARNYA ANDALAH YANG PATUT BERTAUBAT
    TAKUT-TAKUT ANDA MATI DALAM FASIK NAUZUBILLAH
  • Muhammad Farid Ratu Rimba Niagara : terimakasih atas tanggapannya.

    Penjelasan ringkas mengenai judul buku "ALLAH pun Taubat" sebagai berikut : 

    Taubat dalam bahasa arab artinya "kembali" bukan minta ampun. Jadi Allah pun Taubat maksudnya adalah ALLAH pun kembali. dalam sebuah hadis dikatakan jika kita mendekat kepada Allah selangkah maka Allah akan mendekat kepada kita seribu langkah, jika kita mendekat kepada Allah berjalan maka Allah mendekat kepada kita dengan berlari. itulah perumpamaan kembalinya Allah kepada kita.

    ketika kita belum mengenal dosa, kita dekat dengan Allah. ketika kita berbuat dosa, kita menjauhi Allah dan Allah pun menjauhi kita. ketika kita berbuat baik maka kita kembali mendekati Allah dan Allah kembali mendekati kita. maka disebutlah Allah beserta orang yang berbuat baik.

    jika kita taubat (kembali) kepada Allah dengan berbuat baik, maka Allah pun taubat (kembali) kepada kita dengan memberikan ampunan dan kasih sayang. Allah pun kembali sayang kepada kita.

    lebih jelasnya bisa dibaca di blog saya www.masfarid.blogspot.com. 

    terimakasih.
    masfarid.blogspot.com
  • Ratu Rimba Niagara Apapun ayatmu tak sesuai, ayat kamu itu menunjukkan ketidak sempurnaan Allah swt bila ada yang salah fahaman jadi fasik...lebih baik kamu tulis , 'KEMBALILAH KEPADA ALLAH.'
  • Muhammad Farid ayat yang mana bu yang tidak sesuai? mohon ditunjukkan ayatnya. terimakasih.
  • Ratu Rimba Niagara ALLAH PUN BERTAUBAT TUKAR KEPADA KEMBALILAH KEPADA ALLAH ATAU YANG KAMU PIKIR SESUAI.
  • Ratu Rimba Niagara ATAU,'PADA-MU ALLAH AKU BERTAUBAT'
  • Ratu Rimba Niagara BILA KITA MEMBUAT AYAT-AYAT KETUHANAN 
    JANGAN SESEKALI MENAMPAKKAN KETIDAKSEMPURNAAN SIFAT-SIFAT ALLAH AZZAWAJALLAH. MOHONLAH PERTUNJUK ALLAH IN SHAA ALLAH , ALLAH BERIKAN ILHAM.

BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch...
See More
Like · 

DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like · 
SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT ADA DALAM SASTERAKU DUNIAKU. ALLAHU AKBAR TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA CITA-CITA SASTRAKU MENJADI REALITI. ANDAI SASTRAKU BERADA DI DUNIA NYATA ITULAH KEJAYAAN SEMUA DI SEBALIK YANG TERSIRAT DAN TERSURAT ALLAHU AKBAR.
Assalamualaikum WMWRKT & salam hormat, Apakah maksud sebenar yang hendak disampaikan oleh para Ulamak dan Para Raja-Sultan Nusantara ini? Perhatikan, Yang Tersurat Mahupun Yang Tersirat dalam perikehidupan di Alam Dunia ini,........amin ya allah.
Like · 
innalillahi waainnahirajium...salm takzia ku ucpkn,smua cptaan Allah yg brnywa akn kmbli kpd Nya...Alfatiha ku sedekh kan buat aruwa smga roh nya d tmpt kn d syurga...amin
Unlike · 
8 REJAB 1435H
8 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;