Wednesday 7 May 2014

GARUDAKU GARUDAMU (490) MOGA KEHADIRANMU KE DUNIA SASTERAKU SEINDAH TAMAN MENTARI NAN INDAH ... AAMIIN.




GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...
BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.
INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU. SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
7 Rejab 1435H
7 Mei 2014
Like ·  · 
  • Nurdin Putera Bone and 3 others like this.
  • Wa Jun Bumi nan indah dgn kuncup n mekar bunga,,,berbunga2lah hati setiap pecinta keindahan,,,,
    40 mins · Unlike · 1
  • Nurdin Putera Bone karya sasteramu sewangi bunga yg mekar di taman hti ku bila membca karya sasteramu
    18 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Duhai pejuang sastra..nampaknya daripada 20 orang rakan fbku cuma empat orang saja yang aktif memberi kerjasama, wa jun, putera nurdin, eva & indra (walaupun tak beri komentar mereka rajin menyiarkan gambar2 KEBERSARAN ILAHI semangat untuk ku terus berkarya...selebihnya dalam pertimbangan...di medan juang sastraku...setiap hari aku cuma tahu berurusan dengan mereka hatinya tulus ikhlas untuk memberikan komentar dan sendiri mencarikan jalan gimana dunia sastra alammayaku menjadi ke dunia nyata...moga Allah swt izinkan aku berjuang bersama hamba-Nya yang memahami dunia sastraku seikhlas hatinya tanpa rasa terpaksa atau dipaksa semuanya atas dasar untuk menjadi relawan sastra karya RATU RIMBA NIAGARA selagi hayat ada...jika tiada berniat begitu...relakan kubersastra kesendiriaan...maafkan aku berjuta-juta kali...pada yang masih belum mengerti dunia sastraku....
  • Ratu Rimba Niagara


RECENT POSTS
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN

KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
yang bisu tapi bersuara
suara yang membunuh sastraku
biar sastraku mati buat selamanya
kejamkan?
siapa yang kejam
aku atau mereka?
sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
kalau group yang aku tidak berapa minat
jika mereka removekan aku
aku tak kisah
ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
Yang merana kecewa dengan kalian ....
Ratu Rimba Niagara...
Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
Like · 
YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like · 



SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT ADA DALAM SASTERAKU DUNIAKU. ALLAHU AKBAR TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA CITA-CITA SASTRAKU MENJADI REALITI. ANDAI SASTRAKU BERADA DI DUNIA NYATA ITULAH KEJAYAAN SEMUA DI SEBALIK YANG TERSIRAT DAN TERSURAT ALLAHU AKBAR.
Assalamualaikum WMWRKT & salam hormat, Apakah maksud sebenar yang hendak disampaikan oleh para Ulamak dan Para Raja-Sultan Nusantara ini? Perhatikan, Yang Tersurat Mahupun Yang Tersirat dalam perikehidupan di Alam Dunia ini,........amin ya allah.
Like · 



RECENT POSTS
BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI ORANG LAIN
SEDANGKAN DIRIKU SUDAH TAK BERDAYA LAGI UNTUK KUTERUSKAN PERJUANGANKU
ALLAH TERUS MEMBANTUKU MEMBERIKAN ILHAM TANPA HAD TANPA PUTUS
AKU YAKIN DIKALA MANUSIA TIDAK SUDI BERSAMA PERJUANGANKU
DIA SENTIASA ADA UNTUK AKU TERUS MENYINARKAN KARYA-KARYAKU
DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like · 



Terima Kasih Bapak Suttan sudah memperkenankan Saya ikut bergabung dalam group ini, semoga bermanfaat dan salam perkenalan untuk semuanya.
Unlike · 
  • You and 3 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH TIENS SEHAT KARENA SUDI LIKE KARYA RATU RIMBA YA...MOGA KEHADIRANMU SEINDAH TAMAN MENTARI NAN INDAH ITU.. AAMIIN.
    2 secs · Like

Kausaran n Pengajian Bersama,moga ALLOH Meridoi kita semua.....Amiin YRA
Unlike · 
  • You and 12 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara KASIH DALAM PERTIMBANGAN KARENA TAK SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA...BUKANKAH RATU RIMBA NIAGARA UDAH MENJADI AHLI GRUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA HAMPIR EMPAT TAHUN...SEDIH LHO DISEPIKAN SUTTAN SEGHAYO DI PUNCAK NUR..JIKA GAK SUKA BILANG SAJA GAK SUKA BISA SAJA KUBAWA SASTRAKU KETEMPAT LAIN YA...
    7 hrs · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara
AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.

AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
Sabariah Awang Abdullah Masha Allah Subhanallah indah sungguh permandangan lereng2 bukit yang kehijauan tenang dan nyaman rasa nya
Ratu Rimba Niagara Seaman persahabatan kita Sabariah Awang Abdullah...walaupun kamu tidak lagi menjadi rakan FBku namun kamu tetap saudara seislamku ..iyakan...sabariah? andai kumelukan hatimu hingga kamu tidak mahu like karyaku nggak apa-apa asalkan tiada dendam di hatimu dibawa sampai mati...siapapun aku aku tetap maafkan kamu dan kamu tetap maafkan aku...sebelum kita sama menuntut di akhirat nanti.Allahu Akbar malunya aku apabila ditanyakan Allah swt kenapa Sabariah menyalahkan aku sedangkan dia sedia maklum kenapa aku pentingkan rakan FB menjadi pejuang sastraku tapi bila tidak lagi menjadi rakan FB dia tetap saudara seislamku.
Sabariah Awang Abdullah Kau tetap sahabat dunia akhirat ku hanyal. Allah yang tahu. tidak sedikit ,, pun terlntas di hati ku untuk melukai hati. Mu sekiranya hati mu terluka maapkan daku aku tetap meminati. karya mu daku sentiasa mendoakan
kebahagian mu Aamiin
Ratu Rimba Niagara Jika benar kamu meminati karyaku karena Allah Taala kerana kita adalah saudara seislam kenapa kamu tidak like dan komentar karyaku seperti yang kamu lakukan...adakah itu tanda kamu tetap meminati...andai sastraku membuatmu terguris ku memohon maaf sebab itu setiap yang kuterima sebagai rakan fbku terlalu berat bagiku kerana tidak mahu menyusahkan mereka ...gara-gara mereka tidak faham kenapa aku terimanya sebagai rakan fbku...moga kau sentiasa sudi faham anggaplah perkenalan kita indah sebagaimana di awal pertemuan kita di alammya...sabariah...mujurlah aku masih hidup..mujurlah kau masih hidup kita luahkan apa yang terpendam agar tidak saling menuntut di akhriat nanti. Di akhirat nanti bukan harta benda yang dituntut tapi pahala yang dituntut jika kamu menuntut pahalaku apalah yang tinggal pada ku...maka tolong kasihani aku yang tidak mahu muflis di akhirat..nauzubillah gara-gara sastra aku menjadi muflis akhirat...sebab itu rakan fbku tidak ramai...dan awal-awal aku terus terang siapa aku...agar bilamana berpisah sebagai rakan fb mereka siap memaafkan aku, aku pun siap memaafkan mereka andai mereka tinggalkan aku...itulah dunia sastraku sabariah...
Kepada semua rakan FB yang pernah menjadi rakan FB moga kalian faham dan sudi maafkan aku, percayalah siapapun kamu , kalian adalah saudara seislamku yang kuhormati dan sayangi sepanjang hayat hidupku.
Walaupun di alammya kita bicara bisu dalam hati hampa dan terluka , di alam nyata lagilah tak ketemu...cuma yang kuharapkan dan nantikan kalian di alam Syurga...di Syurga kita saling berkasih sayang setulus hati tidak saling menyakiti hati sehingga terluka hati....itulah sejahtera-NYa alam Syurga menjanjikan kebahagiaan yang pasti tidak di dunia ini kebahagian belum pasti ...pasti ...maka dengan itu sudilah maafkan ku sepenuh jiwamu agar terawat luka di Syurga nanti. In Shaa Allah Amiin.
'KUIMPIKAN KITA BERSAMA DI SYURGA DI SAMPING DENGAN SEMUA ORANG-ORANG YANG KITA PERNAH SAYANGI TIKA DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN'
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like · 
KU MILIK-NYA TELAH DITAKDIRKAN AKU MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
WAALAIKUMMUSSALAM WR WB
KEPADA YM SRI PEMANGKU ADAT
WALAUPUN RATU RIMBA NIAGARA BUKAN BERKETURUNAN RAJA
TAPI DITAKDIRKAN BERADA DALAM KUMPULAN KERABAT DIRAJA DAN BANGSAWAN YANG ADA DI NUSANTARA
RASA RENDAH DIRI MEMANGLAH ADA
TAPI TELAH TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT
DITAKDIRKAN MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA
SEMUA-NYA ILHAM DARI ILAHI
MAKA SUDILAH TERIMA KARYAKU SEBAGAIMANA SELAYAKNYA
BUKAN DIPINGGIRKAN ATAU DISEPIKAN
ANDAI SI PENGARANG DISEPIKAN ATAS KETIADAAN DARJAT KEBANGSAWANAN TIDAK MENGAPA KARENA DIRIKU ADALAH MILIK-NYA...JIKA MILIK DIRIKU SENDIRI PASTI KU TIDAK BERADA DALAM GOLONGAN BANGSAWAN DIRAJA YANG DISANJUNGI LAGI DIHORMATI...ALLAHU AKBAR AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014

Ass
alaikum WMWRKT & Salam Sejahtera. Inilah Pencerahan Dalam Alam Perikehidupan Raja-Sultan Nusantara.
Like · 
BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch and tear. She struggled to climb stairs, she got breathless quickly and even a simple task like putting her shoes on was a huge struggle for her. She suffered many sleepless nights while you kicked and squirmed inside of her and went through EXCRUCIATING PAIN to bring you into this world. She became your nurse, your chef, your maid, your chauffeur, your biggest fan, your teacher, your agony aunt and your best friend. She's struggled for you, cried over you, fought for you, put herself second for you, hoped the best for you and has driven herself insane with worry for you but never has she asked for anything in return because she loves you. Islam teaches us to be good to our parents. Give your parents everything and Insha'Allah Allah will give YOU everything   
haydara:)
Like · 

  • YA TUHANKU BERILAH KESABARAN KEPADA KIMIE MENGHADAPI KEZALIMAN DARAH DAGINGNYA SENDIRI DAN BUKAKANLAH HATI HAMBA-MU YANG DIKURNIAKAN NIKMAT KEKAYAAN HARTA UNTUK MEMBANTUNYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    YA TUHANKU BERILAH KESABARAN KEPADA KIMIE MENGHADAPI KEZALIMAN DARAH DAGINGNYA SENDIRI DAN BUKAKANLAH HATI HAMBA-MU YANG DIKURNIAKAN NIKMAT KEKAYAAN HARTA UNTUK MEMBANTUNYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    TUHAN DUGAAN APAKAH INI...BERILAH AKU KESABARAN MENGHADAPI DUGAAN-MU YANG AMAT BERAT UNTUK KUTANGGUNG KESENDIRIAAN
    oohh tuhan ku... apakah ujian ini untukku...
    kematian ibu x ubah diracun atau santau oleh abg ku sendiri,,,semasa sakit ibuku..
    bermacam-mcm kata2 kesat kakak dan abg ku berikan pada ibu,, supaya ibuku pindah kan tanah atas namanya,,dan di usung ibu kepejabat tanah,,supaya geran ditukar atas nama nya,,,,aku lumpuh..adik ku dirumah nya tempat makan ku..walaupun hanya malam hari sahaja aku makan 24 sekali..aku x kisah..bila ibu meninggal... rumah aku duduki atas nama nya,,apa kah ini abg,, dan adik sudah dua kali di bagi notiahs di paksa pindah,,walaupun rumah yg adik ku tinggal itu sudah dibayar semasa ibu masih hidup..dan aku silumpuh akibat patah tulangi belakang,,kini air mandi ku disekat..sudah 25hari dah,,,apakah ini ujian bagi ku,,dan kini hendak ku bangun dari katil ku pun x berdaya,,wayar meyucuk nyucuk perut ku...dunia oohh dunia,,,,,mengapa ada abg yg zalim pada darah daging nya sendiri..
    Like · · Share
    Kimie Jer likes this.
    Ratu Rimba Niagara KU INGIN MEMBANTUMU KIMIE DENGAN KUCAGARKAN SASTRAKU UNTUK DIA YANG TERPILIH DALAM PERJUANGAN SASTRAKU INI'
    ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
    KATA-KATAMU KIMIE MEMBUATKAN AKU TERHERET KE KANCAH PERDERITAAN YANG KAMU ALAMI SERASA AKU INGIN SEKALI MEMBANTUMU TAPI APAKAN DAYA AKU PUN TAK TERDAYA...ANDAI SASTRAKU MENJADI KENYATAAN PASTI KUBANTUMU SEMAMPU DAYAKU AGAR KAMU BISA SENYUM SAMPAI KE BINTANG BUKAN KAMU SAJA YANG INGIN KUBANTU MALAH SIAPA-SIAPA SAJA YANG PERLUKAN BANTUANKU AKAN KUBANTU SELAGI MAMPUKU INILAH SEBAB KENAPA AKU PENTINGKAN SANGAT PEJUANG RELAWAN SASTRAKU UNTUK MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU MENJADI KE DUNIA NYATA. TAPI MEREKA TAK FAHAM JUGA KIMIE...SABAR YA KIMIE TUHAN BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG SABAR...DUGAANMU TERLALU BERAT ANDAI KAMU SABAR SYURGALAH BALASANMU SAYANG ANDAI KAMU MATI KAMULAH BIDADARA SYURGA YANG ALLAH ANGKAT DARJATMU IN SHAA ALLAH.AAMIIN
    DOAKAN RATU RIMBA NIAGARA BERJAYA DALAM SASTRA RATU RIMBA YA. ANDAI BERJAYA KIMIE AKAN DIBERI SEBUAH PERKARANGAN YANG NAMANYA PERKARANGAN NEGERI AKHIRAT RATU RIMBA NIAGARA. BILA DI SANA KIMIE TAK PERLU BERLAPAR LAGI DAN HIDUP KIMIE TIADA SIAPA YANG MENYAKITI HATI KIMIE ANGKARA TAMAK DAN ZALIM KEPADA KELUARGA SENDIRI DARAH DAGING SENDIRI. KIMIE SUKA TAK JIKA MEMILIKI RUMAH ITU NANTI YA...
    'KU INGIN MEMBANTUMU KIMIE DENGAN KUCAGARKAN SASTRAKU UNTUK DIA YANG TERPILIH DALAM PERJUANGAN SASTRAKU INI'
    RATU PUJANGGA DUNIA AKHIRATMU KIMIE YANG MENYAYANGIMU,
    3 Rejab 1435H
    3 Mei 2014
    Like · 

    W.A/tlp: 087838128842
    Pin BB: 764013A9
    Langsung dari PENGRAJIN nya....
    Like · 
    MOGA GROUP SRI PEMANGKU ADAT CERIA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..apa kabar YM Sri Pemangku Adat....hampir dua tahun menunggu kehadiran YM Sri Pemanggu Adat di Group Sri Pemangku Adat. Jika ada kelapangan masa hadirlah di Group yang sepi semenjak YM Sri Pemangku Adat tiada.
    Adakalanya mahu merajuk hati pabila karya-karya sastra Ratu Rimba Niagara disepikan oleh YM Sri Pemangku Adat...mahu rasanya membawa diri dari group tapi memikirkan hati dah kasih dan sayang pada semua ahli group dan group yang ditubuhkan dipujuk hati agar bersabar....
    Moga YM Sri Pemangku Adat dapat teruskan perjuangan di group Sri Pemangku Adat sekalipun sibuk bagaimanapun agar dapat kembali ceria dan indah seindah pelangi di malam hari.
    Dengan Ingatan Tulis Ikhlas,
    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    2 Rejab 1435H
    2 Mei 2014
    Assalamualaikum dan salam hormat kepada semua rakan grup ini, PENJELASAN HAL iaitu, Kuasa Dewan Adat Istiadat Saoraja Adat Kekaraengan (DISAKA) di Malaysia untu...
    See More
    Like · 
    KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    TERHANYUT AKU BETAPA INDAHNYA
    KEJADIAN YANG DI LUAR PEMIKIRAN MANUSIA UNTUK MEMIKIRKANNYA AKAN TERJADI KEJADIAN YANG KAU TUNJUKKAN DENGAN JELAS DAN NYATA BAHAWA KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI.
    SIMBAHAN AIR TERJUNAN TURUN DARI LANGIT
    DEBURAN AIR TERJUNAN DARI LANGIT NAN INDAH ITU
    BERDEBUR MENCICAH LAUT...
    DI SEBELAH AIR TERJUNAN DARI LANGIT KAU PERLIHATKAN
    BULAN BERADA DI PARAS LAUT...
    MEMANG INDAH DI PANDANG MATA HATI
    LALU AKU TAK HENTI MEMUJA-MU BETAPA BUKTI KEKUASAAN-MU
    MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI...
    BETAPA KAU SAHAJALAH YANG LAYAK DISEMBAH DAN DI-AGUNGKAN
    DI SEBILANG MASA DAN KETIKA.
    MEMANG BENARLAH KATA-MU TIDAK KAU CIPTAKAN JIN DAN MANUSIA ITU
    MELAINKAN UNTUK MENYEMBAH-MU
    SEBAB ITU PAGI PETANG SIANG DAN MALAM SELURUH PENGHUNI BUMI INI
    MENG- AGUNGKAN-MU DI SEBILANG MASA DAN KETIKA...
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    14 JAMADILAKHIR 1435H
    14 APRIL 2014
    Berapa Ramai Muslim yang Online untuk ucap ' SubhanAllah '
    Like · 
    RAJA BERJIWA HAMBA ALLAH DAN BERJIWA RAKYAT ADALAH DAMBAAN RAKYAT. MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Sangat bangga memiliki pemimpin seperti beliau, semoga senantiasa diberi kesehatan, panjang usia, untuk selalu mengayomi rakyat ngayogyokarto. Amiinnn — with Gareng and 11 others.
    Like · 
    SEMARAKKAN KEBAIKAN BERSAMA PRESIDEN PRABOWO SUBIANTO
    GARUDAMU GARUDAKU
    GERINDRAMU GERINDRAKU
    PRABOWO PRESIDENMU 
    RELA PERTARUHKAN NYAWA
    DEMI PERTAHANKAN KEMERDEKAAN
    KSATRIA RAKYAT YANG BERANI MATI
    RELA BERKORBAN BILA-BILA MASA
    RELA MENJADI LILIN
    SIAP BERBAKTI
    JADI RELAWAN UNTUK RAKYAT
    DEMI RAKYAT
    DEMI KESEJAHTERAAN RAKYAT
    DEMI INDONESIA TERCINTA
    RELA NYAWA JADI TARUHAN
    DEMI CINTA KEPADA BANGSA DAN NEGARA
    ITULAH SUMPAH SETIA
    PRESIDEN PRABOWO SUBIANTO
    ANDAI DIPILIH RAKYAT INDONESIA
    MENJADI PRESIDEN INDONESIA
    PILIHLAH IKUT HATI
    PILIHAN KAMU ADALAH
    UNTUK BANGSA DAN INDONESIA TERCINTA
    MOGA INDONESIA AMAN SEJAHTERA
    DENGAN PILIHANMU PRESIDEN PRABOWO SUBIANTO
    ALLAHU AKBAR TIADA DAYA UPAYA MELAINKAN
    DENGAN IJIN-NYA JUA
    KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN
    PERCAYALAH ALLAH BERSAMA DENGAN
    SEMUA YANG BERNIAT KEBAIKAN
    SETIAP YANG BAIK ITU DARI ALLAH
    SAMALAH KITA SEMARAKKAN KEBAIKAN
    DI SELURUH BUMI-NYA YANG TERCINTA INI
    DENGAN KEBAIKAN SEMURNI HATI
    YANG MAHU PULANG DALAM
    ROH DAN JIWA YANG TENANG
    SETENANG AIR DI KALI SYURGA
    ALLAHU AKBAR!
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    25 JAMADILAKHIR 1435H
    25 APRIL 2014
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK BAPAK PRABOWO SUBIANTO & SELURUH RAKYAT INDONESIA TERCINTA)
    Like · 
YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like · 
KEK BUNGA SASTRA DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK SEMUA PEMINAT SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YANG AKAN DAN BAKAL MENYAMBUT HARI JADI...SUDI TERIMA YA TANDA KEMAAFAN DAN KASIH SAYANG SEJATI DARIKU UNTUKMU TAK KIRA DI MANA KAU BERADA. MOGA KASIH KITA TERSIMPUL MATI SAMPAI SYURGA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like · 
SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU DI SYURGA IN SHAA ALLAH AMIIN
HIDUP KITA SALING KAIT MENGAIT
BILA INGAT MATI
MATLAMAT KITA CUMA SATU
MAHU MATI DALAM IMAN
SEBELUM MATI
KUIKAT KASIHMU KASIHKU TERSIMPUL MATI
SIAPAPUN KAMU
BERAPA BANYAK SEKALIPUN KAU LUKAIKU
SEMUANYA TELAH KURAWAT DENGAN IMAN
IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA SALING MENANTI
KAU DAN AKU BERJABAT TANGAN
TERSENYUM INDAH DI SYURGA
KITA BERSAMA BAHAGIA DI SYURGA
TANPA LUKA MELUKAKAN
BAHAGIA ABADI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU DI SYURGA IN SHAA ALLAH AMIIN
SAHABAT RATU PUJANGGA DUNIA AKHIRATMU,
RATU RIMBA NIAGARA CINTA DAN KASIHKANMU DEMI ILAHI
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
Like · 


innalillahi waainnahirajium...salm takzia ku ucpkn,smua cptaan Allah yg brnywa akn kmbli kpd Nya...Alfatiha ku sedekh kan buat aruwa smga roh nya d tmpt kn d syurga...amin
Like · 
MOGA DITEMPATKAN RUH BUNDA RATU MEKONGGA KOLAKA SULTRA KE DALAM RUH DI KALANGAN RUH HAMBA-NYA YANG BERAMAL SOLEH. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Innalillahi wa inna ilaihi rojiun. telah berpulang ke rahmatullah, Bunda Ratu Mekongga Kolaka Sultra, YM Bokeo Hj. Nursainab Iowa, td malam, ahad, 4 mei 2014 pukul 23.00. Ungkapan Belasungkawa dapat disampaikan ke no hp 0852 4196 9610 atau no. 0823 4746 3840.. salam bela sungkawa..
Like · 

  1. Ratu Rimba Niagara
    7 Rejab 1435H
    7 Mei 2014
    Like ·  · 
  2. RAKAN FBKU ANDAI KAU TAHU DUNIA SASTRAKU PASTI KAU TAK HAMPAKAN AKU

    Duhai rakan fbku...
    mula jadi rakan fbku
    kamu rajin like dan beri komentar
    dan kamu tahu aku menunggu komentarmu
    tapi bila lama kau jadi rakan fbku
    terus senyap sepi hilang entah di mana
    sepatutnya makin lama kenal sastraku
    makin kau bersemangat
    untuk memberi komentar
    seperti kau berani
    menyelam ke dunia sastraku
    lagi banyak kau temui
    khazanah sastra
    yang tak terkira banyak-Nya
    tapi kau tak begitu rupanya
    lagi lama kau kenal sastraku
    kau sepikan sastraku tanpa ehsan
    kemudian bila aku removekan kamu
    kamu bilang aku si pemutus silaturrahim
    adakah itu adil bagiku
    sebab itu beribu ribu kali
    aku bilang
    aku pentingkan komentarmu
    tapi kau yang sengaja mahu
    membuatkan sastraku jadi nazak
    maka sebelum jadi nazak
    izinkan aku undur diri darimu
    yang tak pernah mahu
    ehsan sedikitpun pada dunia sastraku
    di laman fbku adalah medan juangku
    bersastra bermati-matian
    seolah aku berada di medan perang
    jiwaku semuanya ada di medan juang sastraku
    andai rakan setiakawan yang kuharapkan
    menghampakan aku
    dengan like dan sedikit ilmumu pun
    tidak sudi kau tuangkan di wall fbku
    gimana aku hendak berjuang denganmu
    jika ide pun dah kedekut
    apatah lagi hendak menyelamatkan
    perjuangan sasteraku agar tak nazak
    andai kamu wujud seperti tak wujud
    di wall fbku
    kamu bukanlah pejuang yang kuharapkan
    karena sudah hampir empat tahun
    kamu biarin aku berjuang kesendiriaan
    dengan bicara dan janjimu yang belum tertunai lagi
    maka izinkan aku bersastra kesendirian tanpamu lagi
    aku hanya tenang bersastra
    hanya dengan mereka rakan setiakawan yang memahami dunia
    sastraku sahaja...maafkan aku buat selamanya....


    Rakan fbmu yang hampa....


    Ratu Rimba Niagara
    7 Rejab 1435H
    7 Mei 2014
    World's deepest swimming pool at 113 feet

    Photo: World's deepest swimming pool at 113 feet
    Like ·  · 
  3. GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...

    BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.
    INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU. SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
    SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    7 Rejab 1435H
    7 Mei 2014
    Like ·  · 

  4. PETIKAN PERPUTAKAAN & GALERI RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
    6 Rejab 1435H
    6 Mei 2014
    Like ·  · 
    13 hrs · 

    Roses's photo.
    Unlike ·  · 
    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
    7 REJAB 1435H
    7 MEI 2014
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;