Saturday 10 May 2014

DOA ORANG YANG DIZALIMI TANPA HIJAB AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


YA ALLAH ENGKAU MAHA MENDENGAR SETIAP DOA HAMBA-MU
Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu
Aku menulis karena -Mu
Ilham dari-Mu
aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila
dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
ENGKAU MAHA MENGADIL
ENGKAU MAHA MENGETAHUI
SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
TIADA DAYA DAN UPAYA AKU
MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
...............................................................
hamba-Mu yang dizalimi
doa orang yang dizalimi tanpa hijab Aamiin
10 Rejab 1435H
10 Mei 2014
Pamit..
Unlike ·  · 
Karya Ratu Rimba Niagara Hanya memenuhi beranda saja,tidak bermanfaat.
Seperti orang gila
Like ·  · 
  • 2 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
    jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu 

    Aku menulis karena -Mu 
    Ilham dari-Mu
    aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila 
    dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
    sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
    karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
    ENGKAU MAHA MENGADIL
    ENGKAU MAHA MENGETAHUI 
    SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
    TIADA DAYA DAN UPAYA AKU 
    MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    4 mins · Like
SELAGI BAIK PADA ALLAH DAN MANUSIA TIDAK SALAH PERCAYA DIRI BERLEBIHAN
YANG SALAH SAKIT HATI BILA ORANG BERJAYA DAN ORANG KALAH SUKA HATI
ITU DENGKI HIANAT NAMANYA MOGA KITA DIJAUHKAN DARIPADA HASAD DENGKI HIANAT SAMPAI MATI ALLAHU AKBAR AAMIIN.
Rasa percaya diri yang berlebihan disertai sikap menganggap remeh lawan itulah yang menjadi sumber dan jalan anda menuju kekalahan.
Kutipan Buku : SBY - Selalu Ada Pilihan
Like ·  · 
SELAMAT HARI IBU BUAT BONDA FATIMAH TERSAYANG
SELAMAT HARI IBU BUAT BONDA FATIMAH TERSAYANG
DIKIRIMKAN SEGUGUS RINDU UNTUKMU BONDA
PESANAN BONDA PADA ANAKANDA SELALU DIINGAT;
"BILA NAK ORANG TAHU APA YANG KITA CITAKAN
SEOLAH KITA SEDANG ASAPKAN KEMEYAN AGAR DAPAT DI BAU
OLEH SEMUA ORANG DI SELURUH DUNIA. KALAU KITA SENYAP
TAK BERTINDAK KERANA MALU ITU BUKAN CITA-CITA ITU ANGAN-ANGAN MAT JENIN.
BONDA SELALU DOA APA YANG ANAK KU TULIS DIBACA ORANG DAN APA YANG DICITAKANNYA DALAM DUNIA SASTERANYA DIMAKBULKAN TUHAN. AAMIIN" ITULAH DOA BONDA SELEPAS SOLAT.
ALLAHU AKBAR AAMIIN. MULIA SUNGGUH HATI BONDA HAJAH FATIMAH.
IN SHAA ALLAH JIKA ALLAH PERKENANKAN CITA-CITA NANDA BERJAYA NANDA MAHU DIRIKAN SEBUAH VILLA PENGAJIAN AKHIRAT JAMBATAN KE SYURGA UNTUK WARGA EMAS DENGAN NAMA.'VILLA AKHIRAT AYAHANDA ALI & BUNDA FATIMAH.' TANDA KASIH SAYANG NANDA TERHADAP AYAHANDA ALI DAN BONDA FATIMAH HINGGA KE JANNAH. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SELAMAT HARI IBU UNTUK BONDA FATIMAH TERSAYANG SEPENUH IMAN'
Dengan Tertumpah Kasih Sayang Setulus Ikhlas Teruntuk Untukmu Bonda Fatimah,
Daripada Anakanda Ratu Rimba Niagara
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
10 REJAB 1435H
10 MEI 2014
Like ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara
HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA ALLAH
HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA ALLAH
TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA
Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
Kumenyayangimu demi-Nya
Dan kau menyayangiku demi-Nya
Saling sayang
Saling merindui
Saling berkasih sayang
Saling berbagi ilmu dunia akhriat
Semua-Nya demi-Nya
Indah bersahabat denganmu
Berkata-kata indah
Seperti ahli Syurganya kamu
Aku dibuai dihayun
Madah pujanggamu
Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
Kau tak jemu mengirimkan padaku
Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
Tanpa merasa rugi
Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
Membuatkan hidupku amat berarti
Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
Untuk menebus segala kesalahan
Aku menangis air mata darah sekalipun
Aku tak akan dihidupkan kembali
Untuk aku beramal soleh
Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas
Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas
Terima kasih sahabat akhiratku
Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
Syurga itu adalah tempat hambaNya
Yang baik -baik sepertimu
Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
Memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
Dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....
Terima kasih sahabat akhiratku....
Kusayangimu demiNya
Harap sudi menyayangiku demiNya...
Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
Andainya aku pergi dulu sebelummu
Ku tunggumu di Pintu Syurga
Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.
Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
Ratu Rimba Niagara
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Rejab 1435H
9 Mei 2014
Like ·  · 
SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
itu bulan ke?
iye ini bulan
indahmu bulan
biarpun malam berlalu pergi
kau masih indah di situ
di balik awan
di simbahi cahaya mentari pagi
keindahan mu di malam hari
sampai ke pagi masih terbias di siang hari
indah...terlalu indah bulan
biar pun kau di balik awan sana
tembusan sinar cahayamu
terbias di kalbu hatiku
yang berjerubu dek awan kelabu
sekelabu awan kelabu yang ingin menghalangmu
untuk kulihat kelibatmu dengan jelas
di mana pun kau berada
tak kira di waktu
malam pagi petang siang dan malam
sinar purnamamu terlalu indah
jika ada yang cuba menghalang
kau menyinarkan sinarmu
berusahalah sedaya upaya
terus berjuang untuk
menyinarkan sinarmu bulan
kami di bumi amat menantikan
sinar indahmu itu
kerana kami tahu
kau bersinar seindah itu
atas kehendak Tuhanmu
Tuhanmu
Tuhanku juga
Tuhanmu menciptakanmu
Tuhanku menciptakanku
kau dan aku
Tuhan yang sama
Pencipta yang sama
dengan izinNya
kau dapat bersinar
tak kira
malam siang pagi petang siang dan malam
kau terus bersinar...dan terus bersinar...
katamu aku bersinar
tanda menghargai Kurniaan Tuhanku
indah hidupmu bulan
setiap hari bersinar...sinar...
kau tidak sedikitpun tamak dengan sinarmu
kau berbagi sinarmu dengan semua yang sudi
katamu apa hendak dikisahkan yang tak sudi
kau akan terus bersinar...dan bersinar
biarpun setiap kali kau bersinar
ada yang cuba menghalangi
tapi kau tabah dalam sendu
sendumu
dirasai seluruh penghuni bumi
yang menyayangimu bulan
penghuni langit sendu juga bulan
kerana sendumu mendayu-dayu
merayu-rayu kepada Tuhanmu Tuhanku
hingga bumi menangis langit pun menangis
bila bumi menangis langit menangis
tiada apa yang dilafazkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
sendumu bulan
Allah Azzawajallah balas segala kebaikanmu
di kala kau hidup dan di kala kau mati
dan kami pun mahu besama-samamu
hidup dan mati hanya untuk Allah Azzawajallah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Rejab 1435H
9 Mei 2014
Like ·  · 
AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
Sabariah Awang Abdullah Masha Allah Subhanallah indah sungguh permandangan lereng2 bukit yang kehijauan tenang dan nyaman rasa nya
Ratu Rimba Niagara Seaman persahabatan kita Sabariah Awang Abdullah...walaupun kamu tidak lagi menjadi rakan FBku namun kamu tetap saudara seislamku ..iyakan...sabariah? andai kumelukan hatimu hingga kamu tidak mahu like karyaku nggak apa-apa asalkan tiada dendam di hatimu dibawa sampai mati...siapapun aku aku tetap maafkan kamu dan kamu tetap maafkan aku...sebelum kita sama menuntut di akhirat nanti.Allahu Akbar malunya aku apabila ditanyakan Allah swt kenapa Sabariah menyalahkan aku sedangkan dia sedia maklum kenapa aku pentingkan rakan FB menjadi pejuang sastraku tapi bila tidak lagi menjadi rakan FB dia tetap saudara seislamku.
Sabariah Awang Abdullah Kau tetap sahabat dunia akhirat ku hanyal. Allah yang tahu. tidak sedikit ,, pun terlntas di hati ku untuk melukai hati. Mu sekiranya hati mu terluka maapkan daku aku tetap meminati. karya mu daku sentiasa mendoakan
kebahagian mu Aamiin
Ratu Rimba Niagara Jika benar kamu meminati karyaku karena Allah Taala kerana kita adalah saudara seislam kenapa kamu tidak like dan komentar karyaku seperti yang kamu lakukan...adakah itu tanda kamu tetap meminati...andai sastraku membuatmu terguris ku memohon maaf sebab itu setiap yang kuterima sebagai rakan fbku terlalu berat bagiku kerana tidak mahu menyusahkan mereka ...gara-gara mereka tidak faham kenapa aku terimanya sebagai rakan fbku...moga kau sentiasa sudi faham anggaplah perkenalan kita indah sebagaimana di awal pertemuan kita di alammya...sabariah...mujurlah aku masih hidup..mujurlah kau masih hidup kita luahkan apa yang terpendam agar tidak saling menuntut di akhriat nanti. Di akhirat nanti bukan harta benda yang dituntut tapi pahala yang dituntut jika kamu menuntut pahalaku apalah yang tinggal pada ku...maka tolong kasihani aku yang tidak mahu muflis di akhirat..nauzubillah gara-gara sastra aku menjadi muflis akhirat...sebab itu rakan fbku tidak ramai...dan awal-awal aku terus terang siapa aku...agar bilamana berpisah sebagai rakan fb mereka siap memaafkan aku, aku pun siap memaafkan mereka andai mereka tinggalkan aku...itulah dunia sastraku sabariah...
Kepada semua rakan FB yang pernah menjadi rakan FB moga kalian faham dan sudi maafkan aku, percayalah siapapun kamu , kalian adalah saudara seislamku yang kuhormati dan sayangi sepanjang hayat hidupku.
Walaupun di alammya kita bicara bisu dalam hati hampa dan terluka , di alam nyata lagilah tak ketemu...cuma yang kuharapkan dan nantikan kalian di alam Syurga...di Syurga kita saling berkasih sayang setulus hati tidak saling menyakiti hati sehingga terluka hati....itulah sejahtera-NYa alam Syurga menjanjikan kebahagiaan yang pasti tidak di dunia ini kebahagian belum pasti ...pasti ...maka dengan itu sudilah maafkan ku sepenuh jiwamu agar terawat luka di Syurga nanti. In Shaa Allah Amiin.
'KUIMPIKAN KITA BERSAMA DI SYURGA DI SAMPING DENGAN SEMUA ORANG-ORANG YANG KITA PERNAH SAYANGI TIKA DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN'
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like ·  · 
KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG BERTEMU-MU
KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG BERTEMU-MU
Wajahmu wajahku bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurga Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin berkat persahabatan atas niat suci murni kerana -Nya.
Aamin YRA. Allahu Akbar..
Ya Allah ...redhakan persahabatan kami ini
Moga persahabatan kami seperti persahabatan ahli-ahli Syurga
Tiada akan ada kerapuhan kasih dan sayang
Semakin hari semakin sayang
Bukan semakin hari semakin rapuh
Tiada apa yang ingin kami fokuskan dalam persahabatan yang suci ini
Melainkan ingin mencari jalan-jalan pulang bertemu-MU
Menyebarluaskan ilmu dunia akhirat agar hanya Engkaulah
Menjadi tumpuan semua hamba-Mu
Untuk Meng-Agungkan-MU
Di sebilang masa dan ketika...
Ya Allah...Jauhkan kami...
Daripada segala yang membuatkan
Hatiku terluka
Hatinya terluka
Suburkan hati kami
Saling berkerjasama dalam
Melakukan segala kerja-kerja kebajikan
Yang Kau redhai tanpa ada niat sebesar zarahpun atas
Kerja kebajikan dilakukan
Biarlah kami tidak dikenali di dunia ini
Asalkan hanya Engkau sajahalah yang tahu
Biarlah sampai kami mati pun tidak diketahui
Kerana bukan nama untuk mempopularkan kami
Biarlah kami melenyap di bumi ini tanpa dikesan
Asalkan cita-cita kami untuk menjayakan perjuangan suci ini
Kau makbulkan...
Kami sepenuh yakin pertemuan kami ini adalah atas Kehendak-MU
Maka kami Syukuri dan hargai sehingga akhir nafas kami...
Kami tak mahu berpisah hanya kematian yang memisahkan kami
Andainya salah seorang di antara kami yang pergi dulu bertemu-MU
Kami sebagai kumpulan persahabatan ini akan terus menerus
Menyambungkan perjuangan suci murni ini tanpa henti
Agar dapat diwariskan kepada generasi pelapis
Sehingga dunia ini sampai waktunya tamat
Ya Allah ..dengan niat persahabatan ini hanyalah kerana-MU
Kerana mahu menuju jalan-jalan pulang bertemu-MU
Kau simpulmatikan persahabatan ini
Dengan wangian cinta dari Syurga-MU
Agar sentiasa mewangi di hati kami
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Aamin YRA. Illahi anta maqsudi waredho kamatlubi.. Ya Tuhan hanya Engkaulah tujuanku dan hanya keredhaanMu yang sentiasa menjadi cita-citaku. Berkatilah persahabatan ini wahai kekasihku Yang Satu lindungilah kami di dunia dan di akhirat.
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Hakikatnya dengan persahabatan ini kita telah ditemukan sejak Azali lagi.
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Ratu Rimba Niagara
9 Rejab 1435H
9 Mei 2014M
Like ·  · 
KASIH SAYANG ITU TERBIT DARI NALURI YANG IKHLAS. ALLAHU AKBAR.
Best Model on the World - berussa
Like ·  · 

BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI ORANG LAIN
SEDANGKAN DIRIKU SUDAH TAK BERDAYA LAGI UNTUK KUTERUSKAN PERJUANGANKU
ALLAH TERUS MEMBANTUKU MEMBERIKAN ILHAM TANPA HAD TANPA PUTUS
AKU YAKIN DIKALA MANUSIA TIDAK SUDI BERSAMA PERJUANGANKU
DIA SENTIASA ADA UNTUK AKU TERUS MENYINARKAN KARYA-KARYAKU
DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like ·  · 
JANGAN PAMIT NANTI AKAN KECEWAKAN BANYAK PEJUANG YANG ADA DISINI OK...ALIF KUKUH SAPUTRA...
Like ·  · 
BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch...
See More
Like ·  · 
MOGA ROH KIAI SHAHAL MAHFUDZ DITEMPATKAN DI KALANGAN ROH-ROH HAMBA ALLAH SWT YANG BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA -- Innalillahi wa inna-ilaihi rojiun, telah berpulang ke rahmatullah, Ketua Umum Majelis Ulama Indonesia (MUI) KH Sahal Mahfudz, pada Jumat...
REPUBLIKA.CO.ID
Like ·  · 
SUBHANALLAH INDAHNYA BERSAHABAT DENGANMU
SAHABAT...
KARENA KETULUSANMU BERSAHABAT DENGANKU
KUSYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA
MENGURNIAKAN SAHABAT SEBAIKMU SETULUSMU
KAU TAK PERNAH EGOIS APA LAGI BERKATA KEJI DENGANKU
KATA-KATAMU SESANTUN HATIMU BERBUNGA IMAN
SEOLAH AKU BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGA
MEMETIK BUNGA-BUNGA SYURGA
LALU KUBAWA PULANG
UNTUK KUHIAS DI TAMAN HATI
SEHINGGA HARUM MEWANGI SELURUH BENUA HATIKU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA
DIBAJAI DENGAN KASIH SAYANG
TUNAS-TUNAS CINTA
UNTUK MENUJU JALAN-JALAN KE SYURGA-NYA
MOGA PERSAHABATAN KITA
ATAS DASAR IKHLAS KARENA-NYA
KITA MENJADI SAHABAT YANG SETIA
SETIA SAMPAI SYURGA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
TERIMA KASIH KERANA SUDI BERSAHABAT DENGANKU
TERIMA KASIH KARENA SUDI MENTARBIYAHKAN AKU
SETULUS HATIMU MEMBIMBINGKU JALAN-JALAN KE SYURGA
BERSAHABAT DENGANMU SEOLAH AKU BERSAHABAT
DENGAN SEORANG AHLI SYURGA
BAHASA YANG KAU LAFAZKAN
BAHASA YANG MENENANGKAN IMANKU
MEMBUATKAN AKU LEBIH MENDEKATI TUHANKU
SUBHANALLAH INDAHNYA BERSAHABAT DENGANMU
SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERLALU BERHARGA PERSAHABATANKU DENGANMU
LEBIH BERHARGA DARIPADA PERMATA BERHARGA
MOGA PERSAHABATAN KITA HINGGA HUJUNG NYAWA
SAMPAI SYURGA KITA BERSAHABAT
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA
SAHABATMU
PUJANGGA ALAMMAYA
YANG MENGASIHIMU DUNIA AKHIRAT
MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI PERSAHABATAN KITA AAMIIN
26 Rabiulakhir 1435H
26 Februari 2014M
Apa bintangmu, kawan?! 
Like ·  · 
YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like ·  · 
MOGA KUBUR BAPA SAUDARAMU BAK PERADUAN ISTANA RAJA NAN INDAH BERKAT KASIH SAYANGMU PADANYA KARENA ALLAH SUKA ORANG YANG BERKASIH SAYANG ATAS DASAR KARENA-NYA AAMIIN.
Tri Susilawati · Friends with Sultan Brotowijoyo Yosodipuro
Assalamualaikum Ratu Rimba Niagara yang baik budi pekerti yang setiap hari berpesan kearah kebaikan.Hari ini berpesan pula tentang tanah kubur dan batu nisan yang penghuni didalamnya sentiasa meminta tolong berdoa untuk mereka.Jatuh pula hari ini bapa saudara saya yang teramat disayangi berpulang kerahmatullah.Betapa saya tidak ingin kehilangannya hingga menangis semahu-mahunya seperti seorang bayi kehilangan ibu.Sungguh saya berdoa supaya kuburnya bak peraduan istana raja nan indah sebab saya teramt sayang padanya.
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam Warahmatullahi Wabarakatuh...sahabatku Tri Susilawati yang dikasihi dunia akhirat tangisanmu perginya bapa saudara kesayanganmu buat selamanya dapat kurasai betapa pilunya hatimu pasti semasa hayat bapa saudaramu seorang yang menyayangimu setulus hatinya...Allahu Akbar kasih sayang setulus hati memang indah semuanya ikhlas dan tulus menyayangi tanpa harap apa-apa balasan. Allah swt cuma meminjamkan kita orang yang kita sayang untuk menikmati hidup sesama manusia dalam berkasih sayang setulusnya karena-Nya ...jika kasih sayang karena-Nya pasti indah hidup ini saling berkorban saling bekerjasama saling berbelas kasihan dan segala pengorbanan dalam berkasih sayang itulah saham kebaikan kita setelah mati. Tuhan meminjamkan kasih sayang orang yang kita sayang adalah untuk menambah amalan kita dan amalan orang yang kita saya. Masha Allah itulah hikmah kenapa Allah swt pinjamkan orang yang kita sayang.
Kita sedih atas kematian orang yang kita sayang tapi orang yang meninggal itu lagi sedih jika kematiaannya tanpa ada bekalan sebagai peneman di alam barzah yang menyelamatkan daripada azab sengsara maha dahsyatnya seksaan kubur Allahu Akbar. Moga doamu untuk aruah bapa saudaramu kuburnya bak peraduan istana raja nan indah berkat kasih sayangnya terhadapmu di makbulkan Allah swt Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH JUA KITA DIKEMBALIKAN, KITA CUMA DIPINJAMKAN DI DUNIA INI UNTUK SALING MENYAYANGI ATAS DASAR KARENA-NYA BAGI MENAMBAH SAHAM AKHIRAT KITA ALLAHU AKBAR , INDAH-NYA KASIH SAYANG SETULUS HATI ATAS DASAR KARENA-NYA'
(PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA)
19 JAMADILAKHIR 1435H
19 APRIL 2014
10 Mei 2014
Pamit..
Unlike ·  · 
  • You and Nur Leyla like this.
  • Ratu Rimba Niagara kenapa mahu pamit ya...hehehe merajuk atau marah...
  • Ratu Rimba Niagara jika kamu pamit berarti kamu pengecut...lari di medan juang...!!!
  • Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
    Pergi kau GILA.!!!!
  • Ratu Rimba Niagara Aku tak berangan nak jadi ratulah ...
    itu cuma dalam karya saja
    yang engkau sakit hati kenapa?
    manusia ini tak habis-habis dendam kesumat
    malas nak beri komentar 
    dibuang jadi rakan fb terus kata orang gila...
    kenapa engkau nak usir aku dari group ini
    jika engkau admin group ini engkau boleh usir sekarang juga?
    bila admin menyebelahi engkau karena engkau rakyat Indonesia
    sebangsa dengan engkau...dia tidak menyebelahiku lalu removekan aku...aku redho saja...sebelum aku diremovekan oleh admin aku minta maaf pada kamu dan semua yang ada di group curhat gaya mataram
    sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    2 secs · Like
PETIKAN WALL GROUP CURHAT GAYA MATARAM & RATU RIMBA NIAGARA
10 REJAB 1435H
10 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;