Tuesday 6 May 2014

GARUDAKU GARUDAMU (461) TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA




TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA
cinta tak boleh dipaksa untuk dicintai...
cinta punyai matlamat tersendiri
hanya yang memahami cinta
kenapa dia mencintai
andai cinta terarah kepada CINTA ILAHI
itulah gelombang di Lauhmahfuz bergetar
di jiwa yang empunya diri
tiada siapa yang dapat memisahkan
kecuali TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA
YAKIN ARTI QADA DAN QADAR
walaupun cinta setengah gila setengah mati
tidak dapat dibandingkan dengan Cinta Ilahi
sentiasa ABADI SELAMA-NYA
walaupun hamba-Nya sudah mati
CINTA HAMBA-NYA PADA-NYA
tak akan pernah berakhir pasti dibalas CINTA-NYA
janji-Nya pasti...
bila janji-Nya pasti...
cinta sesama hamba-Nya...
antara Adam & Hawa
akan ditemukan di Syurgawi
sebagai CINTA BADADARA & BIDADARI SYURGA
di Syurga tiada akan rasa saling mencemburui
karena segala Rahmat Kasih Allah tanpa had
kepada semua penghuni Syurga
di Syurga dengan siapa dicintai
dengan siapa mencintai tidak menjadi masalah
kerana adi Syurga adalah negeri
KASIH SAYANG SETULUS HATI
TAK AKAN ADA SALING LUKA MELUKAI
SALING MENCEMBURUI
SALING BERDENGKI HATI
JAUH SEKALI TAMAK HALOBA
SEMUANYA TAK ADA
YANG ADA
KASIH...KASIH...KASIH...
CINTA...CINTA...CINTA...
ITULAH SYURGA NEGERI KASIH SAYANG YANG ABADI...
ALLAHU AKBAR INDAH-NYA SYURGA
YA ALLAH MASUKKANLAH AKU BERSAMA PENGHUNI SYURGA-MU
WALAUPUN AKU TAK LAYAK MASUK SYURGA-MU
DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI
ANDAI-NYA KAU TERIMA
WALAUPUN SEDIKIT
ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISI-NYA
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
7 Rejab 1435H
7 Mei 2014
SOAL HATI DI LUAR JANGKA
Apa yang kau rasa
kurasakan
soal hati
di luar jangka
samada kau rasa
mahu kirimkan rangkai kata penuh kasih sayang
kirimkanlah
jangan ragu
percaya pada apa yang kau rasa
itulah rangkaian kata-kata terindah
buat dia yang mendengar suara kasihmu sepenuh jiwa
dia bisa tahu apa rasamu saat ini...
bahasa hati walaupun tak dapat dinyatakan
tapi dapat dirasakan dalam kalbu....
itulah keajaiban bahasa hati
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like ·  · 
ALLAH MAHA SEMPURNA DARIPADA SEGALA KEKURANGAN
ALLAH TIDAK PERLU BERTAUBAT
KERANA ALLAH ITU MAHA SEMPURNA
DIA YANG MENCIPTAKAN BUKAN DICIPTA
BILA DIA MENCIPTA
BERARTI SEGALA KERAJAAN LANGIT DAN BUMI
DIA YANG PUNYA
DIA ADALAH RAJA SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
SEMUANYA AKUR IKUT PERINTAH-NYA
ANDA INI TELAH MENYELEWENGKAN AGAMA
ALLAH ITU MAHA SEMPURNA DARI SEGALA-NYA
ANDAI SEMUA MANUSIA TIDAK MENYEMBAH-NYA
TIDAK AKAN MENJADI BERKURANGAN SEDIKIT PUN
KEAGUNGAN-NYA
HAYATILAH SIFAT 20 ALLAH SWT
APA YANG ANDA KATAKAN TIDAK MASUK AKAL SAMA SEKALI
JANGAN JADI PENYELEWENG KITAB SUCI ALLAH
SEBENARNYA ANDALAH YANG PATUT BERTAUBAT
TAKUT-TAKUT ANDA MATI DALAM FASIK NAUZUBILLAH
RATU RIMBA NIAGARA
7 Rejab 1435H
7 Mei 2014
Like ·  · 

YA ALLAH AKU SAYANGKAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU TAK KIRA APAPUN STATUSNYA YANG BERADA DI MUKA BUMI-MU INI, DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT BERSILATURRAHIM . AKU BAHAGIA AKU GEMBIRA TAPI YA ALLAH DI LAMAN FBKU SAJA YANG TERHAD KERANA AKU MAHU TUMPUKAN UNTUK BERKARYA SASTRA. BUKAKAN HATI MEREKA YANG TIDAK FAHAM AGAR FAHAM DAN MEMAAFKAN AKU. TIADA DAYA UPAYAKU UNTUK MEMAHAMKAN MEREKA KECUALI ENGKAU YA ALLAH. AMPUNKAN AKU YA ALLAH AMPUNKAN MEREKA JUGA ANDAI MEREKA MELUKAKAN SASTRAKU. SATUKAN KASIH KAMI DI SYURGA-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Assalammualaikum..
Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah SWT..
8 Amalan penambahan rezeki
1. Memperbanyak istighfar dan bertaubat.
Firman Allah: Maka aku katakan pada mereka:
"Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah maha Pengampun, nescaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu, dan membanyakkan harta dan anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula didalamnya) untukmu sungai-sungai"
(Surah Nuh:10-12)
2. Meningkatkan ketaqwaan.
Firman Allah: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki daripada arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya"
S(urah At-Thalaq:2-3)
3. Gemar membuat tali silaturahim.
Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang ingin dilapangakan rezekinya dan ingin dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim.
(Bukhari&Muslim)
4. Menunaikan ibadah haji dan umrah.
Rasulullah SAW bersabda: Lakukan haji dan umrah, kerana keduanya akan menghapus kefakiran dan dosa sebagaimana api menghilangkan karat besi,emas dan perak.
(Ahmad)
5. Gemar mendermakan harta.
Firman Allah SWT: Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(Surah Saba':39)
6. Membiasakan ibadah dengan benar.
Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman "Wahai anak adam, sibukkanlah untuk beribadah kepadaku nescaya Aku akan penuhi dadanya dengan kekayaan dan Aku tutup kefakiranmu.jika tidak kamu lakukan, nescaya akan Aku penuhi pada kedua tanganmu kesibukkan dan tidak Aku tutup kefakiranmu."
(Ahmad)
7. Hijrah di jalan Allah (fisabilillah).
Firman Allah SWT: Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapat di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak, Barangsiapa yang keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
(Surah An-Nisa':100)
8. Tawakkal kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW bersabda: Seandainya kalian mahu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benarnya, pasti Allah akan memberikan rezeki kepadamu sebagaimana burung yang diberi rezeki, pagi-pagi dia dalam keadaan lapar dan kembali dalam keadaan kenyang.
(Ahmad & Tirmidzi)
- Share diizinkan
Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
[Admin]
Like ·  · 
  • Mamah Maria likes this.
  • Mamah Maria · Friends with Ruhut Ricky
    Andai aku mampu ingin ku kirimkan Rangkaian kata penuh kasih agar kau tau rasa ini
    1 hr · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Apa yang kau rasa 
    kurasakan
    soal hati

    di luar jangka
    samada kau rasa
    mahu kirimkan rangkai kata penuh kasih sayang
    kirimkanlah
    jangan ragu 
    percaya pada apa yang kau rasa
    itulah rangkaian kata-kata terindah
    buat dia yang mendengar suara kasihmu sepenuh jiwa
    dia bisa tahu apa rasamu saat ini...
    bahasa hati walaupun tak dapat dinyatakan
    tapi dapat dirasakan dalam kalbu....
  • Mamah Maria · Friends with Ruhut Ricky
    Ada rasa yg kurasa namun tak mampu ter ucap biar kusimpan dim sanubari
    29 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara jika itu membahagiakanmu simpan saja menjadi kenangan terindah buat mu dan dia...
    21 mins · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara cinta tak boleh dipaksa untuk dicintai...
    cinta punyai matlamat tersendiri
    hanya yang memahami cinta

    kenapa dia mencintai
    andai cinta terarah kepada CINTA ILAHI
    itulah gelombang di Lauhmahfuz bergetar
    di jiwa yang empunya diri
    tiada siapa yang dapat memisahkan
    kecuali TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA
    YAKIN ARTI QADA DAN QADAR
    walaupun cinta setengah gila setengah mati
    tidak dapat dibandingkan dengan Cinta Ilahi
    sentiasa ABADI SELAMA-NYA
    walaupun hamba-Nya sudah mati
    CINTA HAMBA-NYA PADA-NYA
    tak akan pernah berakhir pasti dibalas CINTA-NYA
    janji-Nya pasti...
    15 mins · Edited · Like

  • KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
    Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
    yang bisu tapi bersuara
    suara yang membunuh sastraku
    biar sastraku mati buat selamanya
    kejamkan?
    siapa yang kejam
    aku atau mereka?
    sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
    pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
    kalau group yang aku tidak berapa minat
    jika mereka removekan aku
    aku tak kisah
    ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
    Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
    sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
    sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
    secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
    bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
    aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
    tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
    jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
    belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
    dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
    Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
    Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
    Yang merana kecewa dengan kalian ....
    Ratu Rimba Niagara...
    Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
    6 Rejab 1435H
    6 Mei 2014
    Like ·  · 
    • 2 people like this.
    • Kerajaan Tallo · Friends with Sri Pemangku Adat
      Hawa...... Jangan terlalu terlena dengan sastra....
      Cinta dan perasaan jangan kau pertaruhkan....
      Nanti kau terluka dan menjadi retak seribu karna sastra yang terujung makna.....

      Hawa..... Hawa..... Hawa..... Jangan kau terlalu jauh dari adam.... Nanti kau terluka......
      6 hrs · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara Duhai Adam keturunan raja....
      kenapa kamu bilang aku terlena dengan sastra
      sedangkan ribuan teater bangsawan diRaja telah kukarangkan
      sebenarnya kamu yang terlena beradu dalam istana indahmu
      tanpa tau rakyat di luar sana memperjuangkan Institusi diRaja Nusantara tanpa pambrih...
      dipulaukan disepikan dihina oleh raja-raja, ksatria, pemimpin dan rakyat tidak pernah dikisahkan karena aku mengarang bukan karena mereka , aku mengarang karena Allah Taala.
      Duhai Adam mana kamu tahu karya sastraku tak terujung makna
      sedang karyaku ilham dari Ilahi
      jika karyaku ilham aku sendiri
      aku tidak akan dapat menulis sebaris ayatpun
      karena asal keturunanku bukan berdarah diraja
      cuma rakyat biasa yang tak tahupun apa itu 
      kehidupan dalam istana
      apa lagi bahasa-bahasa istana
      Mashaa Allah Allahu Akbar
      karena Tuhan tahu minat aku apa
      Tuhan datangkan aku ilham
      bagaimana keadaan dalam istana
      bagaimana raja , ksatria diraja...
      maka dari itu duhai Adam berdarah diraja
      jangan kamu bilang aku jauh dari Adam
      sebab Adam untukku semua-Nya telah kuserahkan kepada 
      Pencipta Adam...tiada Adam di dunia 
      In Shaa Allah Adam di Syurga menanti
      Duhai Adam di keturunan diRaja,,,,
      jagalah Hawa di sisimu
      jangan sama Hawa yang kamu cintai terluka....
      itu lebih parah membarah.....
      4 hrs · Like · 1
    • Kerajaan Tallo · Friends with Sri Pemangku Adat
      Duhai hawa betul kamu tak memperhatikan cakapku....
      Adam tak berkata tak berujung makna.....
      Tapi adam cakap terujung makna......

      Sastramu menikam kalbuku....
      Disorga firdaus Allah Swt memberi ratusan bidadari....
      Namun hawa bidadari yang jatuh kebumi....
      Dan adam terpedaya oleh sastramu yang terujung makna...
      Membuat adam nak cakap jatuh cinta.....
      Dan kamu hawa nak berdosa menolak adam karena.....
      Hawa dicipta dari rusuk adam......
      4 hrs · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara Duhai Adam berdarah di raja....
      bukan Hawa menolak cinta Adam...
      kedatanganmu sudah terlewat

      karena Adam yang telah berjaya mencuri hatiku
      dalam di duga oleh Allah swt
      dia sedang bertarung nyawa antara hidup dan mati
      andai Allah izinkan dia hidup
      dialah bersamaku merealitikan dunia sastraku ke dunia nyata
      andai dia dijemput Ilahi
      aku pasrah 
      tapi Adamku sempat berjanji
      akulah dinda bidadarinya di Syurga
      hingga kini aku sedang menanti dan menanti kabar berita darinya
      aku berdosa jika aku persendakan cinta Adam yang sedang diduga kini...dan aku kira aku tak berdosa ...menolak cintamu Adam...
      moga Hawa di sisimu tidak menyalah anggapkan semuanya ini...
      apapun Adam...kaulah rajaku yang tetap kuhormati dan sanjungi darjatmu sebagai seorang raja...
      jika tak keberatanmu Adam 
      sudilah like dan komentar karya sastraku
      karena perjuanganmu adalah perjuanganku jua...
      4 hrs · Like
    • Ratu Rimba Niagara SOAL HATI DI LUAR JANGKA

      Apa yang kau rasa 
      kurasakan
      soal hati
      di luar jangka
      samada kau rasa
      mahu kirimkan rangkai kata penuh kasih sayang
      kirimkanlah
      jangan ragu 
      percaya pada apa yang kau rasa
      itulah rangkaian kata-kata terindah
      buat dia yang mendengar suara kasihmu sepenuh jiwa
      dia bisa tahu apa rasamu saat ini...
      bahasa hati walaupun tak dapat dinyatakan
      tapi dapat dirasakan dalam kalbu....
      itulah keajaiban bahasa hati

      RATU RIMBA NIAGARA
      7 REJAB 1435H
      7 MEI 2014
      1 min · Like
    • Ratu Rimba Niagara TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA

      cinta tak boleh dipaksa untuk dicintai...
      cinta punyai matlamat tersendiri
      hanya yang memahami cinta
      kenapa dia mencintai
      andai cinta terarah kepada CINTA ILAHI
      itulah gelombang di Lauhmahfuz bergetar
      di jiwa yang empunya diri
      tiada siapa yang dapat memisahkan
      kecuali TAKDIR YANG MENENTUKAN CINTA
      YAKIN ARTI QADA DAN QADAR
      walaupun cinta setengah gila setengah mati
      tidak dapat dibandingkan dengan Cinta Ilahi
      sentiasa ABADI SELAMA-NYA
      walaupun hamba-Nya sudah mati
      CINTA HAMBA-NYA PADA-NYA
      tak akan pernah berakhir pasti dibalas CINTA-NYA
      janji-Nya pasti...
      bila janji-Nya pasti...
      cinta sesama hamba-Nya...
      antara Adam & Hawa
      akan ditemukan di Syurgawi
      sebagai CINTA BADADARA & BIDADARI SYURGA
      di Syurga tiada akan rasa saling mencemburui
      karena segala Rahmat Kasih Allah tanpa had
      kepada semua penghuni Syurga
      di Syurga dengan siapa dicintai 
      dengan siapa mencintai tidak menjadi masalah
      kerana adi Syurga adalah negeri 
      KASIH SAYANG SETULUS HATI 
      TAK AKAN ADA SALING LUKA MELUKAI
      SALING MENCEMBURUI
      SALING BERDENGKI HATI
      JAUH SEKALI TAMAK HALOBA
      SEMUANYA TAK ADA
      YANG ADA
      KASIH...KASIH...KASIH...
      CINTA...CINTA...CINTA...
      ITULAH SYURGA NEGERI KASIH SAYANG YANG ABADI...
      ALLAHU AKBAR INDAH-NYA SYURGA
      YA ALLAH MASUKKANLAH AKU BERSAMA PENGHUNI SYURGA-MU
      WALAUPUN AKU TAK LAYAK MASUK SYURGA-MU
      DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI
      ANDAI-NYA KAU TERIMA
      WALAUPUN SEDIKIT
      ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISI-NYA
      ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      RATU RIMBA NIAGARA
      7 Rejab 1435H
      7 Mei 2014
    • Assalamualaikum WMWRKT & salam hormat, Apakah maksud sebenar yang hendak disampaikan oleh para Ulamak dan Para Raja-Sultan Nusantara ini? Perhatikan, Yang Tersurat Mahupun Yang Tersirat dalam perikehidupan di Alam Dunia ini,........amin ya allah.
      Unlike ·  · 
      • You, Sri Pemangku Adat and 6 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara SEMUA YANG ADA TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT ADA DALAM SASTERAKU DUNIAKU. ALLAHU AKBAR TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA CITA-CITA SASTRAKU MENJADI REALITI. ANDAI SASTRAKU BERADA DI DUNIA NYATA ITULAH KEJAYAAN SEMUA DI SEBALIK YANG TERSIRAT DAN TERSURAT ALLAHU AKBAR.
        51 mins · Edited · Like
      Трябва да се страхуваме само от това, че можем да не чуем самите себе си.
      Ноа бен Шиа
      Unlike ·  · 
    7 REJAB 1435H
    7 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;