Friday 9 May 2014

KU MENUNGGUMU DALAM PASRAH


Ratu Rimba Niagara shared Luahan Hati ~ Bisikan Rindu's photo.
~ASALAMUALAIKUM...SELAMAT PAGI SAYANG..
Mulakan hari dgn BERSYUKUR padaNYA..
Bermulanya hari yg INDAH atau sebaliknya
terima dgn hati yg IKLAS SEIKHLASNYA~
‎~ASALAMUALAIKUM...SELAMAT PAGI SAYANG..
Mulakan hari dgn BERSYUKUR padaNYA..
Bermulanya hari yg INDAH atau sebaliknya
terima dgn hati yg IKLAS SEIKHLASNYA~
Unlike · ·  · Promote · about an hour ago ·

  • You and Ahmad Tajuddin like this.
  •  KUMENUNGGU DALAM PASRAH

    selamat pagi cinta
    aku rindu
    aku cinta

    cinta akan kamu
    cinta tak jemu
    cinta dan rindu
    hanya untuk mu
    ku menuggu
    dalam pasrah
    dalam tawakal
    moga Allah izinkan
    cinta dan rinduku
    terpatri sampai di Syurga..
    moga Allah makbulkan...Aamiin.


    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014
Ratu Rimba Niagara shared Luahan Hati ~ Bisikan Rindu's photo.
~ASALAMUALAIKUM...SELAMAT PAGI SAYANG..
Mulakan hari dgn BERSYUKUR padaNYA..
Bermulanya hari yg INDAH atau sebaliknya
terima dgn hati yg IKLAS SEIKHLASNYA~
~ASALAMUALAIKUM...SELAMAT PAGI SAYANG..
Mulakan hari dgn BERSYUKUR padaNYA..
Bermulanya hari yg INDAH atau sebaliknya
terima dgn hati yg IKLAS SEIKHLASNYA~
KUMENUNGGU DALAM PASRAH
selamat pagi cinta
aku rindu
aku cinta
cinta akan kamu
cinta tak jemu
cinta dan rindu
hanya untuk mu
ku menuggu
dalam pasrah
dalam tawakal
moga Allah izinkan
cinta dan rinduku
terpatri sampai di Syurga..
moga Allah makbulkan...Aamiin.

Karya Ratu Rimba Niagara
9 Rejab 1435H
9 Mei 2014
    • Ratu Rimba Niagara shared Nor Ani's photo.
      Photo

      • Ratu Rimba Niagara shared Nor Ani's photo.
        • TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA

          Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
          Kumenyayangimu demi-Nya
          Dan kau menyayangiku demi-Nya 
          Saling sayang 
          Saling merindui
          Saling berkasih sayang
          Saling berbagi ilmu dunia akhriat
          Semua-Nya demi-Nya
          Indah bersahabat denganmu
          Berkata-kata indah 
          Seperti ahli Syurganya kamu
          Aku dibuai dihayun
          Madah pujanggamu
          Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
          Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
          Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
          Kau tak jemu mengirimkan padaku
          Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
          Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
          Dan tanpa merasa rugi 
          Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
          Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
          Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
          Membuatkan hidupku amat berarti
          Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
          Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
          Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
          Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
          Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
          Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
          Untuk menebus segala kesalahan
          Biarpun aku menangis air mata drah sekalipun
          Aku tak akan dihiduokan kembali 
          Untuk aku beramal soleh
          Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
          Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas 
          Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
          Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
          Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas

          Terima kasih sahabat akhiratku
          Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
          Syurga itu adalah tempat hambaNya 
          Yang baik -baik sepertimu
          Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
          Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
          Dan memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
          Dan Allah dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
          Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
          Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
          Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
          Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
          Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
          Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....

          Terima kasih sahabat akhiratku....
          Kusayangimu demiNya
          Harap sudi menyayangiku demiNya...
          Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
          Andainya aku pergi dulu sebelummu
          Ku tunggumu di Pintu Syurga
          Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.

          Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
          Ratu Rimba Niagara
          131212
          17 hours ago · Edited · Like · 3
        • Nor Ani Indah sungguh kata2mu Ratu Rimba Niagara....terima kasih...
          17 hours ago · Unlike · 2


          Karya Ratu Rimba Niagara
          9 Rejab 1435H
          9 Mei 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;