Saturday 10 May 2014

RATU CUMA DALAM SASTRA SAJA AKU TAK BERANGAN NAK JADI RATU JADI JANGAN DENGKI HIANAT DENGAN AKU!




WARKAH UNTUK ADMIN CURHAT GAYA MATARAM
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada YM Admin Curhat Gaya Mataram ...
Nama saya dimasukkan ke group ini tanpa izinnya saya
tapi kerana menghormati setiap yang memasukkan nama saya ke group maka saya sanjungi sepenuh jiwa raga.
Mustahil jika nama saya dimasukkan ke group sekadar menjadi pemerhati bisu tanpa menyumbangkan apa-apa ide maka saya sumbangkan karya-karya saya sebagai menghormati dan mahu menabur bakti dengan karya-karya saya tiada niat untuk berbangga diri karena saya sedar saya bukanlah siapa-siapa bukan seorang ratu bangsawan dan saya tiada bercita-cita untuk menjadi ratu bangsawan..itu cuma dalam karya saja...di alam realiti saya cumalah hamba Allah swt yang hina.
Saya rela dihinakan oleh seluruh manusia di dunia ini jangan Allah swt menghina saya...jika itu terjadi lebih baik saya mati daripada hidup seperti bangkai bernyawa...hidup tapi hati mati...hati buta...hati penuh kezaliman.
Jika admin rasa saya tidak sesuai lagi berada di group ini atas rungutan daripada ahli-ahli group yang datang ke sini untuk menjelek-jelekkan karya saya. Saya rela saya dihina tapi jangan karya-karya saya, saya rela mati jika karya saya dihina yang tak sepatutnya.
Saya tidak akan menyalahkan admin jika admin mengikut kata mereka sebab mereka adalah sebangsa dengan Admin saya cuma orang luar yang tak ada apa-apa makna bagi Indonesia.
Walaupun saya tidak menjadi ahli group ini lagi andai admin removekan saya tapi saya pohon jangan gara-gara saya bersastra tentang jasa pahlawan diRaja Indonesia saya tidak dimengaku sebagai saudara seislam pula.
Walaupun berpisah di alammaya di alam kubur saya mahu mengaku kepada Malaikat penyoal di kubur saudara mara saya adalah ummat muslimin dan muslimat Allahu Akbar . AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
AHLI GROUP CURHAT GAYA MATARAM
(HAMPIR 4 TAHUN SAYA MENJADI AHLI GROUP)
10 Rejab 1435H
10 Mei 2014
Like ·  · 

AKU TAK BERANGANLAH NAK JADI RATU ENGKAU TU BERANGAN NAK JADI JENDRAL TAPI CUMA JADI PETANI MODEN UNTUK MEMBELA ANAK BANGSAMU TAK ADALAH JADI SAMPAH MASYARAKAT
Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
Pergi kau GILA.!!!!
Ratu Rimba Niagara Aku tak berangan nak jadi ratulah ...
itu cuma dalam karya saja
yang engkau sakit hati kenapa?
manusia ini tak habis-habis dendam kesumat
malas nak beri komentar
dibuang jadi rakan fb terus kata orang gila...
kenapa engkau nak usir aku dari group ini
jika engkau admin group ini engkau boleh usir sekarang juga?
bila admin menyebelahi engkau karena engkau rakyat Indonesia
sebangsa dengan engkau...dia tidak menyebelahiku lalu removekan aku...aku redho saja...sebelum aku diremovekan oleh admin aku minta maaf pada kamu dan semua yang ada di group curhat gaya mataram
sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Like ·  · 




WWW

sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
DOA ORANG YANG DIZALIMI TANPA HIJAB AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
YA ALLAH ENGKAU MAHA MENDENGAR SETIAP DOA HAMBA-MU
Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu
Aku menulis karena -Mu
Ilham dari-Mu
aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila
dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
ENGKAU MAHA MENGADIL
ENGKAU MAHA MENGETAHUI
SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
TIADA DAYA DAN UPAYA AKU
MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
...............................................................
hamba-Mu yang dizalimi
doa orang yang dizalimi tanpa hijab Aamiin
10 Rejab 1435H
10 Mei 2014
YA ALLAH ENGKAU MAHA MENDENGAR SETIAP DOA HAMBA-MU
Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu
Aku menulis karena -Mu
Ilham dari-Mu
aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila
dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
ENGKAU MAHA MENGADIL
ENGKAU MAHA MENGETAHUI
SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
TIADA DAYA DAN UPAYA AKU
MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
...............................................................
hamba-Mu yang dizalimi
doa orang yang dizalimi tanpa hijab Aamiin
10 Rejab 1435H
10 Mei 2014
Pamit..
Unlike ·  · 
Karya Ratu Rimba Niagara Hanya memenuhi beranda saja,tidak bermanfaat.
Seperti orang gila
Like ·  · 
  • 2 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara Ya Allah aku yakin setiap baik datang daripada-Mu
    jika karya yang kutulis tidak bermanfaat bagi orang yang hatinya ada penyakit hati tak apalah Ya Allah , hidayah-Mu belum sampai kepada-Nya berilah dia hidayah-Mu 

    Aku menulis karena -Mu 
    Ilham dari-Mu
    aku rela seluruh dunia mengatakan aku gila 
    dan rela jadi gila andai yang kutulis bukan ilham dari-Mu
    sekadar menyakitkan hati orang dan menghina orang jadi gila
    karena menulis Meng-Agungkan-Mu dikatakan gila
    ENGKAU MAHA MENGADIL
    ENGKAU MAHA MENGETAHUI 
    SEGALA-NYA KUPASRAHKAN KEPADA-MU
    TIADA DAYA DAN UPAYA AKU 
    MENGAHADAPI MANUSIA YANG BERHATI KEJAM...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.



    'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH JUA KITA DIKEMBALIKAN, KITA CUMA DIPINJAMKAN DI DUNIA INI UNTUK SALING MENYAYANGI ATAS DASAR KARENA-NYA BAGI MENAMBAH SAHAM AKHIRAT KITA ALLAHU AKBAR , INDAH-NYA KASIH SAYANG SETULUS HATI ATAS DASAR KARENA-NYA'
    (PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    19 JAMADILAKHIR 1435H
    19 APRIL 2014
    10 Mei 2014
    Pamit..
    Unlike ·  · 
    • You and Nur Leyla like this.
    • Ratu Rimba Niagara kenapa mahu pamit ya...hehehe merajuk atau marah...
    • Ratu Rimba Niagara jika kamu pamit berarti kamu pengecut...lari di medan juang...!!!
    • Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
      Pergi kau GILA.!!!!
    • Ratu Rimba Niagara Aku tak berangan nak jadi ratulah ...
      itu cuma dalam karya saja
      yang engkau sakit hati kenapa?
      manusia ini tak habis-habis dendam kesumat
      malas nak beri komentar 
      dibuang jadi rakan fb terus kata orang gila...
      kenapa engkau nak usir aku dari group ini
      jika engkau admin group ini engkau boleh usir sekarang juga?
      bila admin menyebelahi engkau karena engkau rakyat Indonesia
      sebangsa dengan engkau...dia tidak menyebelahiku lalu removekan aku...aku redho saja...sebelum aku diremovekan oleh admin aku minta maaf pada kamu dan semua yang ada di group curhat gaya mataram
      sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      2 secs · Like
    PETIKAN WALL GROUP CURHAT GAYA MATARAM & RATU RIMBA NIAGARA
    10 REJAB 1435H
    10 MEI 2014
    4 mins · Like

Like ·  · 
SELAGI BAIK PADA ALLAH DAN MANUSIA TIDAK SALAH PERCAYA DIRI BERLEBIHAN
YANG SALAH SAKIT HATI BILA ORANG BERJAYA DAN ORANG KALAH SUKA HATI
ITU DENGKI HIANAT NAMANYA MOGA KITA DIJAUHKAN DARIPADA HASAD DENGKI HIANAT SAMPAI MATI ALLAHU AKBAR AAMIIN.
Rasa percaya diri yang berlebihan disertai sikap menganggap remeh lawan itulah yang menjadi sumber dan jalan anda menuju kekalahan.
Kutipan Buku : SBY - Selalu Ada Pilihan
Like ·  · 
KASIH SAYANG ITU TERBIT DARI NALURI YANG IKHLAS. ALLAHU AKBAR.
Best Model on the World - berussa
Like ·  · 

BEGINILAH KEADAAN DIRIKU MENERANGI ORANG LAIN
SEDANGKAN DIRIKU SUDAH TAK BERDAYA LAGI UNTUK KUTERUSKAN PERJUANGANKU
ALLAH TERUS MEMBANTUKU MEMBERIKAN ILHAM TANPA HAD TANPA PUTUS
AKU YAKIN DIKALA MANUSIA TIDAK SUDI BERSAMA PERJUANGANKU
DIA SENTIASA ADA UNTUK AKU TERUS MENYINARKAN KARYA-KARYAKU
DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like ·  · 
JANGAN PAMIT NANTI AKAN KECEWAKAN BANYAK PEJUANG YANG ADA DISINI OK...ALIF KUKUH SAPUTRA...
Like ·  · 
BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch...
See More

MENANTI KOMENTARMU UNTUK KARYA SASTRAKU AMAT MENYEKSAKAN
APALAGI JANJIMU MAHU MEREALITIKAN CITA SASTRAKU HAMPA BELAKA
MAKANYA ANDAI KUPERGI MEMBAWA DIRI YANG LUKA PARAH MAAFKAN AKU,
TAPI PERCAYALAH WALAUPUN KECEWA SAMA KAMU TIDAKLAH SAMPAI AKU NAK TERJUN KE LAUT YA...GAK MAHU AKU MATI KATAK WALAUPUN AKU CUMA SEEKOR KUCING ...
hehehe


Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah's photo.

WARKAH UNTUK ADMIN GROUP SRI PEMANGKU ADAT
Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
YM Sri Pemangku Adat...
Sudah hampir empat tahun saya bersiaran karya di group ini
saya mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingganya
kepada YM Sri Pemangku Adat memberi kebebasan saya bersiaran karya semahu mungkin , seberapa banyak, sepanjang mana tanpa satu pun dipadamkan dan diberi apa-apa amaran agar saya tidak bersiaran karya.
Walau apapun tajuk yang saya siarkan YM tetap menganggapnya itu adalah bahan sastera bukan bahan candaan atau untuk menimbulkan provokasi mana-mana pihak dan YM Sri Pemangku Adat bilamana saya menyiarkan tema tentang politik baik di Malaysia atau Indonesia tiada memburuk-buruk/menjelekkan semuanya ke arah membangunkan negara bangsa. Terima kasih YM Sri Pemangku Adat karena sudi memahami setiap bahan sastra yang dihidangkan di Group SRI PEMANGKU ADAT.
Cuma satu yang saya pinta seandainya YM Sri Pemangku Adat , rasakan karya saya berbau hasutan karena mendengar suara-suara ahli group untuk keluarkan saya dari group ini, saya redho tapi beritahulah saya terlebih dahulu agar saya bersiap untuk membalut luka sastra di hati saya.
Saya tidak mahu terjadi yang sebelum ini dimana saya dihina sewenang-wenengnya oleh ahli group dan admin sedangkan saya menyiarkan karya taNpa mengharapkan balasan apa-apa dan saya dijemput ke group mereka bukan atas keizinan saya. Bagi saya jika saya di masukan nama ke mana-mana group bukan atas keizinan saya...saya kira ini adalah satu penghormatan bagi saya untuk menyiarkan karya saya di group mereka dengan seikhlasnya. Karena mendengar rungutan daripada ahli group yang tidak puas hati sakit hati melihat saya bersiaran tanpa henti mereka membuat onar kepada admin lantas admin keluarkan saya daripada group tanpa alasan yang menasabah. Sedangkan ahli yang membuat hasutan kepada admin bukan pun menyumbang ide untuk komentar atau like atau sumbangkan ide di wall group saja jadi pemerhati untuk menyakiti ahli yang aktif menyumbangkan ide.
Saya sudah terlalu faham admin, ahli group dan rakan fb yang mulanya memberi sokongan dan akhirnya menjadi kebencian membawa dendam membara. Nauzubillah gara-gara bersastra saya dibenci oleh saudara seislam saya sendiri di alammaya yang bisu kaku dan bila bersuara membuatkan sastra saya jadi nazak.
Sejujurnya saya tak rela membiarkan sastra saya jadi nazak biarlah saya yang nazak. Maka sebelum sastra saya jadi nazak saya cuma akan bertahan kepada group dan rakan fb yang sudi terima seikhlasnya persahabatan demi-Nya dalam berkarya sastra.
Selain daripada itu saya tidak berminat dan saya sedia memaafkan mereka yang telah membuatkan sastra saya terluka parah membarah dan sudilah juga memaafkan saya jika sastra melukakan mana-mana pihak tanpa sadarnya saya. Sesungguhnya saya manusia yang tak sempurna.
Saya merayu sepenuh jiwa raga mana-mana yang tidak berpuas hati dengan karya saya...simpan saja rasa tidak puas hati itu dan jangan mengganggu wall saya bersiaran karya. Saya cuma menerima komentar yang indah-indah seindah hatimu seindah imanmu yang bersetanggikan wangian dari Syurga. Allahu Akbar AAmiin.
Sekian. Wassallam.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
RATU RIMBA NIAGARA
(AHLI GROUP SRI PEMANGKU ADAT)
PUJANGGA NUSANTARA
CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
yang bisu tapi bersuara
suara yang membunuh sastraku
biar sastraku mati buat selamanya
kejamkan?
siapa yang kejam
aku atau mereka?
sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
kalau group yang aku tidak berapa minat
jika mereka removekan aku
aku tak kisah
ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
Yang merana kecewa dengan kalian ....
Ratu Rimba Niagara...
Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
 


10 Mei 2014
Pamit..
Unlike ·  · 
  • You and Nur Leyla like this.
  • Ratu Rimba Niagara kenapa mahu pamit ya...hehehe merajuk atau marah...
  • Ratu Rimba Niagara jika kamu pamit berarti kamu pengecut...lari di medan juang...!!!
  • Alif Kukuh Saputra Saya rasa kamu sudah Gila,ingin menjadi Ratu tapi tidak tercapai Jadi GILA.
    Pergi kau GILA.!!!!
  • Ratu Rimba Niagara Aku tak berangan nak jadi ratulah ...
    itu cuma dalam karya saja
    yang engkau sakit hati kenapa?
    manusia ini tak habis-habis dendam kesumat
    malas nak beri komentar 
    dibuang jadi rakan fb terus kata orang gila...
    kenapa engkau nak usir aku dari group ini
    jika engkau admin group ini engkau boleh usir sekarang juga?
    bila admin menyebelahi engkau karena engkau rakyat Indonesia
    sebangsa dengan engkau...dia tidak menyebelahiku lalu removekan aku...aku redho saja...sebelum aku diremovekan oleh admin aku minta maaf pada kamu dan semua yang ada di group curhat gaya mataram
    sudah nasib aku menabur bakti dibalas dengan racun berbisa-bisa ...inilah yang dikatakan manusia akhir zaman budi yang diberi racun yang dibalas tak peliklah dunia ini ditimpa bala benca angkara kezaliman manusia yang tiada berhati ehsan sesama manusia. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    2 secs · Like
PETIKAN WALL GROUP CURHAT GAYA MATARAM & RATU RIMBA NIAGARA
10 REJAB 1435H
10 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;