Saturday 10 May 2014

RATU CUMA DALAM KARYA SASTRA SAJA DI DUNIA NYATA AKU CUMALAH WANITA MISKIN YANG TAK PUNYA APA-APA UNTUK DIBANGGAKAN


Buenos días amigos SAH, les deseamos una excelente jornada
Sociedad Argentina de Horticultura
Unlike ·  · 
  • You, Eva Anggraini Puspanegara and Siti Fairus like this.
  • Ratu Rimba Niagara DUHAI RERAMA PUTIH MENAWAN...
    KUSANGKAKAN PUTIHMU SEPUTIH HATIMU
    RUPANYA HATIMU PENUH DENGKI HIANAT DENGANKU
    HINGGA TEGA KAU BILANG AKU GILA KARENA TAK DAPAT JADI RATU
    SUDAH BERAPA KALI AKU BILANG DENGANMU ITU CUMA DALAM
    SASTRA AKU TAK BERCITA-CITA PUN NAK JADI RATU
    SYUKUR AKU TUHAN TUNJUKKAN KEPURA-PURAANMU UNTUK
    TERUS MENJADI SAHABAT FBKU...
    KETIADAANMU AKU TENANG
    MOGA ALLAH BERIKAN HIDAYAH UNTUKMU AAMIIN
    7 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara




Posando pra foto, rsrsrs
Unlike ·  · 

Sekali lihat nampak mcm ...
  • SEKALIPUN MEREKA MAHU MENCANTAS DAN MEMUSNAHKAN BUNGA-BUNGA SASTRAMU LANTARAN DENGKI HIANAT TETAPLAH KAU RAJIN BERBUNGA-BUNGA SASTRA AGAR MEREKA TAHU KARYAMU ADALAH DENGAN IZIN TUHAN-MU JUA. ALLAH AKBAR. AAMIIN.
Buah Anggor
  • KUKIRIMI BUAH ANGGUR DARI TAMAN ISTANA RIMBA NIAGARA BUAT MENGHILANGKAN PENYAKIT HATIMU YANG DENGKI HIANAT BILAMANA AKU BERKARYA TANPA HENTI...hehehe LAGI KAMU SAKIT HATI LAGI BANYAK ALLAH BERIKU ILHAM UNTUK BERKARYA. KAU HINA AKU KARENA AKU BERKARYA...SEKARANG HIDUPLAH DENGAN DUNIAMU SENDIRI DAN KAU TAK AKAN DAPAT BACA KARYAKU LAGI. PUASKAN HATIMU...ITULAH AKIBAT MADU DIBERI RACUN DIBALAS...AKU TAK SALAH....AKU CUMA MAHU BERKARYA SELAGI ALLAH IZINKAN ...ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    Like ·  · 

Sambal Tumis Udang berlada or Spicy Sos Prawn.
Sri Pemangku Adat commented on this.
erbunyi:
“Daripada Raja kepada sekalian Raja yang merupakan keturunan dari seribu Raja-Raja, yang permaisurinya juga merupakan cucu kepada seribu Raja-Raja, yang taman haiwannya mengandungi seribu gajah, yang di dalam wilayahnya terdapat dua sungai yang mengairi pohon jadam, rempah wangi, buah pala dan limau nipis yang aromanya tersebar sejauh 12 batu. Ke hadapan Raja Arab yang tidak menyembah tuhan-tuhan yang lain selain Allah. Aku telah mengirim padamu satu hadiah yang tidak seberapa sebagai tanda persahabatan. Aku mohon agar kamu menghantar padaku seseorang yang boleh mengajarku tentang Islam dan menerangkan padaku undang-undangnya”. Gambar ini memperlihatkan seluruh Asia Tenggara yang suatu masa dahulu dibawah Pengaruh Empayar Srivijaya, amin ya allah.
Unlike ·  · 
  • You, Sri Pemangku Adat and 2 others like this.
  • Sri Pemangku Adat salam, walau bagaimanapun, kerana kerakusan, kezaliman. kepicangan............dan........justeru Agama Islam menjadi pudar, lemah..........dan.........., semoga-moga kita bersama mengembalikan kegemilangan agama islam yang kita anuti ini, dengan SUCI HATI KITA seMUa, amin ya allah.
    17 hours ago · Unlike · 3
  • Ratu Rimba Niagara HIDUP INI INDAH JIKA SEGALANYA KERANA ALLAH

    TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA

    Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
    Kumenyayangimu demi-Nya
    Dan kau menyayangiku demi-Nya 
    Saling sayang 
    Saling merindui
    Saling berkasih sayang
    Saling berbagi ilmu dunia akhriat
    Semua-Nya demi-Nya
    Indah bersahabat denganmu
    Berkata-kata indah 
    Seperti ahli Syurganya kamu
    Aku dibuai dihayun
    Madah pujanggamu
    Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
    Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
    Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
    Kau tak jemu mengirimkan padaku
    Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
    Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
    Tanpa merasa rugi 
    Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
    Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
    Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
    Membuatkan hidupku amat berarti
    Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
    Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
    Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
    Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
    Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
    Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
    Untuk menebus segala kesalahan
    Aku menangis air mata darah sekalipun
    Aku tak akan dihidupkan kembali 
    Untuk aku beramal soleh
    Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
    Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas 
    Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
    Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
    Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas

    Terima kasih sahabat akhiratku
    Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
    Syurga itu adalah tempat hambaNya 
    Yang baik -baik sepertimu
    Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
    Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
    Memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
    Dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
    Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
    Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
    Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
    Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
    Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
    Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....

    Terima kasih sahabat akhiratku....
    Kusayangimu demiNya
    Harap sudi menyayangiku demiNya...
    Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
    Andainya aku pergi dulu sebelummu
    Ku tunggumu di Pintu Syurga
    Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
    Ratu Rimba Niagara

    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014
    9 hrs · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara KAMI BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG BERTEMU-MU

    Wajahmu wajahku bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurga Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin berkat persahabatan atas niat suci murni kerana -Nya.


    Aamin YRA. Allahu Akbar..

    Ya Allah ...redhakan persahabatan kami ini
    Moga persahabatan kami seperti persahabatan ahli-ahli Syurga
    Tiada akan ada kerapuhan kasih dan sayang
    Semakin hari semakin sayang
    Bukan semakin hari semakin rapuh
    Tiada apa yang ingin kami fokuskan dalam persahabatan yang suci ini
    Melainkan ingin mencari jalan-jalan pulang bertemu-MU
    Menyebarluaskan ilmu dunia akhirat agar hanya Engkaulah
    Menjadi tumpuan semua hamba-Mu
    Untuk Meng-Agungkan-MU
    Di sebilang masa dan ketika...

    Ya Allah...Jauhkan kami...
    Daripada segala yang membuatkan
    Hatiku terluka
    Hatinya terluka
    Suburkan hati kami
    Saling berkerjasama dalam
    Melakukan segala kerja-kerja kebajikan
    Yang Kau redhai tanpa ada niat sebesar zarahpun atas
    Kerja kebajikan dilakukan
    Biarlah kami tidak dikenali di dunia ini
    Asalkan hanya Engkau sajahalah yang tahu
    Biarlah sampai kami mati pun tidak diketahui
    Kerana bukan nama untuk mempopularkan kami
    Biarlah kami melenyap di bumi ini tanpa dikesan
    Asalkan cita-cita kami untuk menjayakan perjuangan suci ini
    Kau makbulkan...
    Kami sepenuh yakin pertemuan kami ini adalah atas Kehendak-MU
    Maka kami Syukuri dan hargai sehingga akhir nafas kami...
    Kami tak mahu berpisah hanya kematian yang memisahkan kami
    Andainya salah seorang di antara kami yang pergi dulu bertemu-MU
    Kami sebagai kumpulan persahabatan ini akan terus menerus
    Menyambungkan perjuangan suci murni ini tanpa henti
    Agar dapat diwariskan kepada generasi pelapis
    Sehingga dunia ini sampai waktunya tamat

    Ya Allah ..dengan niat persahabatan ini hanyalah kerana-MU
    Kerana mahu menuju jalan-jalan pulang bertemu-MU
    Kau simpulmatikan persahabatan ini
    Dengan wangian cinta dari Syurga-MU
    Agar sentiasa mewangi di hati kami
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Aamin YRA. Illahi anta maqsudi waredho kamatlubi.. Ya Tuhan hanya Engkaulah tujuanku dan hanya keredhaanMu yang sentiasa menjadi cita-citaku. Berkatilah persahabatan ini wahai kekasihku Yang Satu lindungilah kami di dunia dan di akhirat.

    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Hakikatnya dengan persahabatan ini kita telah ditemukan sejak Azali lagi.
    Sahabat Dunia Akhiratmu,
    Ratu Rimba Niagara
    9 Rejab 1435H
    9 Mei 2014M
    9 hrs · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK ADMIN GROUP SRI PEMANGKU ADAT

    Bismillahirahmanirrahim

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    YM Sri Pemangku Adat...

    Sudah hampir empat tahun saya bersiaran karya di group ini
    saya mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingganya
    kepada YM Sri Pemangku Adat memberi kebebasan saya bersiaran karya semahu mungkin , seberapa banyak, sepanjang mana tanpa satu pun dipadamkan dan diberi apa-apa amaran agar saya tidak bersiaran karya.

    Walau apapun tajuk yang saya siarkan YM tetap menganggapnya itu adalah bahan sastera bukan bahan candaan atau untuk menimbulkan provokasi mana-mana pihak dan YM Sri Pemangku Adat bilamana saya menyiarkan tema tentang politik baik di Malaysia atau Indonesia tiada memburuk-buruk/menjelekkan semuanya ke arah membangunkan negara bangsa. Terima kasih YM Sri Pemangku Adat karena sudi memahami setiap bahan sastra yang dihidangkan di Group SRI PEMANGKU ADAT.

    Cuma satu yang saya pinta seandainya YM Sri Pemangku Adat , rasakan karya saya berbau hasutan karena mendengar suara-suara ahli group untuk keluarkan saya dari group ini, saya redho tapi beritahulah saya terlebih dahulu agar saya bersiap untuk membalut luka sastra di hati saya.

    Saya tidak mahu terjadi yang sebelum ini dimana saya dihina sewenang-wenengnya oleh ahli group dan admin sedangkan saya menyiarkan karya taNpa mengharapkan balasan apa-apa dan saya dijemput ke group mereka bukan atas keizinan saya. Bagi saya jika saya di masukan nama ke mana-mana group bukan atas keizinan saya...saya kira ini adalah satu penghormatan bagi saya untuk menyiarkan karya saya di group mereka dengan seikhlasnya. Karena mendengar rungutan daripada ahli group yang tidak puas hati sakit hati melihat saya bersiaran tanpa henti mereka membuat onar kepada admin lantas admin keluarkan saya daripada group tanpa alasan yang menasabah. Sedangkan ahli yang membuat hasutan kepada admin bukan pun menyumbang ide untuk komentar atau like atau sumbangkan ide di wall group saja jadi pemerhati untuk menyakiti ahli yang aktif menyumbangkan ide.

    Saya sudah terlalu faham admin, ahli group dan rakan fb yang mulanya memberi sokongan dan akhirnya menjadi kebencian membawa dendam membara. Nauzubillah gara-gara bersastra saya dibenci oleh saudara seislam saya sendiri di alammaya yang bisu kaku dan bila bersuara membuatkan sastra saya jadi nazak.
    Sejujurnya saya tak rela membiarkan sastra saya jadi nazak biarlah saya yang nazak. Maka sebelum sastra saya jadi nazak saya cuma akan bertahan kepada group dan rakan fb yang sudi terima seikhlasnya persahabatan demi-Nya dalam berkarya sastra.

    Selain daripada itu saya tidak berminat dan saya sedia memaafkan mereka yang telah membuatkan sastra saya terluka parah membarah dan sudilah juga memaafkan saya jika sastra melukakan mana-mana pihak tanpa sadarnya saya. Sesungguhnya saya manusia yang tak sempurna.

    Saya merayu sepenuh jiwa raga mana-mana yang tidak berpuas hati dengan karya saya...simpan saja rasa tidak puas hati itu dan jangan mengganggu wall saya bersiaran karya. Saya cuma menerima komentar yang indah-indah seindah hatimu seindah imanmu yang bersetanggikan wangian dari Syurga. Allahu Akbar AAmiin.

    Sekian. Wassallam.

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    RATU RIMBA NIAGARA
    (AHLI GROUP SRI PEMANGKU ADAT)
    PUJANGGA NUSANTARA
    CINTA 5 BENUA 
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    4 hrs · Like · 1
  • Sri Pemangku Adat salam, kita wajar bersabar dalam kejahilan seseorang, namun ada baiknya kita mempertimbangkan dengan budi bicara dalam merencanakan apa jua yang hendak disampaikan, semoga tiada salah faham, untuk ini andika menyokong terus karya anda...amin ya allah.
    48 mins · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Waalaikummusalam, terima kasih andika atas sokongan yang diberikan...cuma hamba tidak dapat berkarya andainya karya hamba dihina dinjak-injak sehingga nazak...moga Allah swt jauhkan orang seperti itu. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sri Pemangku Adat liked this.
Open Group
469 Members
Like · 
Daulat Tuanku - HRH Sultan and Sultanah of Pahang.

PETIKAN GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
10 REJAB 1435H
10 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;