Thursday 8 May 2014

DENGAN NAMA ALLAH AKU BERTAWAKAL KEPADA ALLAH


BERSYUKUR APA YANG KAMU MILIKI ITULAH KEBERKATAN
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Like ·  · 
ILHAM DARI-NYA SENTIASA TIDAK PERNAH PUTUS SEPERTI KEINDAHAN AIR TERJUN NIAGARA . SATU YANG AKU KARYAKAN BAGIKAN KEPADA PENGHUNI ALAMMYA MAKA BERCABANG-CABANG ILHAM YANG DATANG DARI SEGENAP ARAH...ALLAHU AKBAR .
Ratu Pujangga Rimba Niagara...udah lama kamu berusaha cita-cita sastra mu semuanya tidak mahu membantu menjayakan cita-citamu ...kenapa ya...baiklah kau tidak perlu teruskan usahamu lagi...simpan sajalah sampai ke mati...
Kenapa kamu bilang gitu ya...patutlah kamu selama ini pelit untuk memberi komentar pada karyaku sedangkan kamu mahu menjadi pejuang sastraku agar cita-citaku berjaya...
Salah kamu juga di alammaya ini...semuanya boleh berjanji mahu setia dan membantumu...cuba kamu pikir setakat komentar pun pelit bin kedekut ini mahu mengeluarkan dana untuk menjayakan cita-cita sastramu yang akan menjadi mimpi indahmu yang tak akan menjadi kenyataan.
Kamu ini manusia yang ada akal ke cuma ada otak tak berakal...setega itu kamu bilang ke aku...kalau kau tak suka untuk menjadi pejuang sastraku...kenapa kamu tak tinggalkan saja aku.
Kenapa kamu masih tidak removekan aku sepertimana kamu removekan orang lain yang pelit bin kedekut yang berjanji cuma untuk membuatkan kamu bermimpi di siang hari.
Belum sampai masanya...bila sampai masanya aku pun sudah tak aktif lagi di akaun fbku...
Kenapa kamu bilang begitu kamu kecewa ke? Gara-gara kami tidak faham dunia sastramu...
Aku tak pernah sesekali kecewa kerana Allah swt sentiasa bersama dengan perjuangan sastraku.
Jika Allah swt bersama dengan perjuanganmu pasti kamu sudah berjaya merealitikan cita-cita sastramu Pujangga Ratu Rimba yang perasan sendiri...kasihan aku melihat kamu ini...kamu perasan dengan dunia sastra kamu sendiri sedangkan kawan-kawan seperjuanganmu semuanya membuat janji kosong padamu...hahahaha berhentilah untuk bercita-cita menggapai bintang di langit malam.
Kamu silap. Allah swt memberi aku ilham tanpa had itulah kejayaan sastraku...tapi Allah swt memberi kamu otak dan akal tapi masih membatu kerana tidak punyai mata hati sekali pun mahu memberikan komentar...
Jika kamu rasa kamu terpanggil untuk berubah membantu merealitikan cita-cita sastraku kekallah kamu menjadi rakan fbku walaupun kamu membisu seribu bahasa tapi kamu saja untuk melukakan menghampakan cita-cita sastraku kamu faham sendirilah...karena kita hidup atas pilihan kita sendiri...
Ratu Rimba Niagara
5 Rejab 1435H
5 Mei 2014
BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH;
"Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."
As sallamu 'alaikum wa rohmatulloohi wa baarokaatuh,
SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH
[Foto: Super beautiful photos - Iguazu Waterfall-ARGENTINA BRAZIL | BH 050514 JKT]
Like ·  · 


KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN

KERANA SASTERA AKU SUDAH TERLALI DENGAN PENGHINAAN
Kerana sastera aku telah terlali dengan penghinaan daripada suara-suara alammya
yang bisu tapi bersuara
suara yang membunuh sastraku
biar sastraku mati buat selamanya
kejamkan?
siapa yang kejam
aku atau mereka?
sedangkan setiap group yang namaku dimasukkan tanpa kebenaranku
pasti orang yang masukkan namaku ke group tahu aku ini siapa...
kalau group yang aku tidak berapa minat
jika mereka removekan aku
aku tak kisah
ini group yang selama ini aku perjuangkan perjuangan mereka
Group Raja And Sultanate Of Nusantara Nasional Gathering
sudah hampir empat tahun aku bersiaran karya
sudahlah aku siarkan dalam kadar banyak tanpa pamrih bersiaran
secara percuma...kalau hendak dapat like dan komentar tu memanglah pelit bin kedekut ide...itu tak kisahlah ibarat aku tak wujud di situ..
bahasa-bahasa sastra indah yang kuberikan dibalas dengan bahasa paling kesat oleh ahli group...admin pula beri amaran jangan mengganggu wall mereka dan aku terus padam...sudah lama aku pendamkan rasa...sudah lama aku mahu keluar dari group tersebut tapi memandangkan aku minat dengan perjuangan raja-raja nusantara dan aku penulis teater bangsawan di Raja maka aku buat muka tembok saja di situ walaupun dihina dalam bicara bisu di group tersebut.
aku terus menyiarkan karya walaupun penghuni di group tersebut sisihkan karya-karyaku...
tanpa ku duga tika aku mahu bagikan/kongsikan karyaku di group tersebut banyak kali kucoba tak juga berjaya dihantar rupanya aku sudah diremovekan daripada group yang telah membuatkan sastraku terluka parah...
jika beginilah sikap raja-raja nusantara...aku tak peliklah jika institusi diRaja Nusantara tidak dimartabatkan oleh rakyatnya sendiri
belum berkuasa dan bertahta sudah lupakan rakyat sudah bangga dengan tahta yang yang tidak diiktirafkan rakyat... sejujurnya aku bersyukur tak perlu lagi aku hendak pening kepala untuk menyiarkan karya-karya ku di situ....
dan selepas ini rakan fbku yang berdarah diRaja bencikan aku juga seperti mereka pulaukan karya-karya sasteraku ...terpulang anda...ku mengarang bukan karena raja kamu, pemimpin kamu atau rakyat kamu , aku menulis karena Allah Taala....DIA yang memberikan ilham untuk kutulis tentang Raja, Pemimpin, Ksatria dan Rakyatmu.
Karena kalian sudah membuatkan sastraku terlara dalam duka..andainya sastraku pergi daripada kalian di alammaya ini maafkan aku. Aku benar sedih dan kecewa pada kalian yang telah sesuka hati membuatkan sastraku terlara duka dalam lautan bara di gulung oleh ombak tsunami tanpa ehsan sedikitpun!
Aku pujangga yang tidak dipandang sebelah mata karena aku bukan sapa-sapa di matamu duhai manusia yang sukakan darjat, pangkat dan harta.
Yang merana kecewa dengan kalian ....
Ratu Rimba Niagara...
Biarlah aku kesendiriaan berpujangga tanpamu lagi,
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU DI SYURGA IN SHAA ALLAH AMIIN
HIDUP KITA SALING KAIT MENGAIT
BILA INGAT MATI
MATLAMAT KITA CUMA SATU
MAHU MATI DALAM IMAN
SEBELUM MATI
KUIKAT KASIHMU KASIHKU TERSIMPUL MATI
SIAPAPUN KAMU
BERAPA BANYAK SEKALIPUN KAU LUKAIKU
SEMUANYA TELAH KURAWAT DENGAN IMAN
IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA SALING MENANTI
KAU DAN AKU BERJABAT TANGAN
TERSENYUM INDAH DI SYURGA
KITA BERSAMA BAHAGIA DI SYURGA
TANPA LUKA MELUKAKAN
BAHAGIA ABADI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
SAUDARA SEISLAMMU YANG SETIA MENANTIMU DI SYURGA IN SHAA ALLAH AMIIN
SAHABAT RATU PUJANGGA DUNIA AKHIRATMU,
RATU RIMBA NIAGARA CINTA DAN KASIHKANMU DEMI ILAHI
6 Rejab 1435H
6 Mei 2014
Like ·  · 


DI SELURUH PELOSOK DUNIA TANPA TERKECUALI
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Bee swarm dripping from the head of a Sunflower.
Like ·  · 



ITULAH SASTERAKU DUNIAKU
BUKAN MENGAJAR ORANG LAIN
TAPI MENGAJAR DIRI SENDIRI
BILA MATI ANAK ADAM ITU
BUKAN DARJAT DAN PANGKAT YANG DIBAWA PERGI
CUMALAH KAIN PUTIH PEMBALUT JASAD
YANG KERAS KAKU BISU
UNTUK SIAP SEDIA
MENJAWAB SOALAN DI KUBUR
ANDAI AKU TERGOLONG ORANG YANG SEMASA HAYATNYA
SUKA MENGUMPAT KEJI ORANG, BERLAGAK SOMBONG, BERBANGGA
DIRI DENGAN KEKAYAAN YANG DIMILIKI DAN SUKA MEMUTUSKAN SILATURRAHIM
MAKA NERAKALAH TEMPATKU NAUZUBILLAH
MOGA ALLAH TERIMA TAUBATKU
TERIMA JUGA TAUBAT ORANG YANG MEMBUATKAN SASTRAKU TERLUKA
AAMIIN YANG RABBAL A'LAMIIN
Kenalilah Dirimu Maka Kamu Kenal Tuhanmu ( Al Hadist)....Semoga kita semua diberikan Kemudahan n Kesadaran untuk dapat Mengenal Diri kita Sendiri....Amiin Yra
Like ·  · 
KU MILIK-NYA TELAH DITAKDIRKAN AKU MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
WAALAIKUMMUSSALAM WR WB
KEPADA YM SRI PEMANGKU ADAT
WALAUPUN RATU RIMBA NIAGARA BUKAN BERKETURUNAN RAJA
TAPI DITAKDIRKAN BERADA DALAM KUMPULAN KERABAT DIRAJA DAN BANGSAWAN YANG ADA DI NUSANTARA
RASA RENDAH DIRI MEMANGLAH ADA
TAPI TELAH TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT
DITAKDIRKAN MENJADI PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA
SEMUA-NYA ILHAM DARI ILAHI
MAKA SUDILAH TERIMA KARYAKU SEBAGAIMANA SELAYAKNYA
BUKAN DIPINGGIRKAN ATAU DISEPIKAN
ANDAI SI PENGARANG DISEPIKAN ATAS KETIADAAN DARJAT KEBANGSAWANAN TIDAK MENGAPA KARENA DIRIKU ADALAH MILIK-NYA...JIKA MILIK DIRIKU SENDIRI PASTI KU TIDAK BERADA DALAM GOLONGAN BANGSAWAN DIRAJA YANG DISANJUNGI LAGI DIHORMATI...ALLAHU AKBAR AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Assalamualaikum WMWRKT & Salam Sejahtera. Inilah Pencerahan Dalam Alam Perikehidupan Raja-Sultan Nusantara.
Like ·  · 


AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.

AKU TIDAK MAHU SALING MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA KU BERSASTRA DI ALAM MAYA.
Sabariah Awang Abdullah Masha Allah Subhanallah indah sungguh permandangan lereng2 bukit yang kehijauan tenang dan nyaman rasa nya
Ratu Rimba Niagara Seaman persahabatan kita Sabariah Awang Abdullah...walaupun kamu tidak lagi menjadi rakan FBku namun kamu tetap saudara seislamku ..iyakan...sabariah? andai kumelukan hatimu hingga kamu tidak mahu like karyaku nggak apa-apa asalkan tiada dendam di hatimu dibawa sampai mati...siapapun aku aku tetap maafkan kamu dan kamu tetap maafkan aku...sebelum kita sama menuntut di akhirat nanti.Allahu Akbar malunya aku apabila ditanyakan Allah swt kenapa Sabariah menyalahkan aku sedangkan dia sedia maklum kenapa aku pentingkan rakan FB menjadi pejuang sastraku tapi bila tidak lagi menjadi rakan FB dia tetap saudara seislamku.
Sabariah Awang Abdullah Kau tetap sahabat dunia akhirat ku hanyal. Allah yang tahu. tidak sedikit ,, pun terlntas di hati ku untuk melukai hati. Mu sekiranya hati mu terluka maapkan daku aku tetap meminati. karya mu daku sentiasa mendoakan
kebahagian mu Aamiin
Ratu Rimba Niagara Jika benar kamu meminati karyaku karena Allah Taala kerana kita adalah saudara seislam kenapa kamu tidak like dan komentar karyaku seperti yang kamu lakukan...adakah itu tanda kamu tetap meminati...andai sastraku membuatmu terguris ku memohon maaf sebab itu setiap yang kuterima sebagai rakan fbku terlalu berat bagiku kerana tidak mahu menyusahkan mereka ...gara-gara mereka tidak faham kenapa aku terimanya sebagai rakan fbku...moga kau sentiasa sudi faham anggaplah perkenalan kita indah sebagaimana di awal pertemuan kita di alammya...sabariah...mujurlah aku masih hidup..mujurlah kau masih hidup kita luahkan apa yang terpendam agar tidak saling menuntut di akhriat nanti. Di akhirat nanti bukan harta benda yang dituntut tapi pahala yang dituntut jika kamu menuntut pahalaku apalah yang tinggal pada ku...maka tolong kasihani aku yang tidak mahu muflis di akhirat..nauzubillah gara-gara sastra aku menjadi muflis akhirat...sebab itu rakan fbku tidak ramai...dan awal-awal aku terus terang siapa aku...agar bilamana berpisah sebagai rakan fb mereka siap memaafkan aku, aku pun siap memaafkan mereka andai mereka tinggalkan aku...itulah dunia sastraku sabariah...
Kepada semua rakan FB yang pernah menjadi rakan FB moga kalian faham dan sudi maafkan aku, percayalah siapapun kamu , kalian adalah saudara seislamku yang kuhormati dan sayangi sepanjang hayat hidupku.
Walaupun di alammya kita bicara bisu dalam hati hampa dan terluka , di alam nyata lagilah tak ketemu...cuma yang kuharapkan dan nantikan kalian di alam Syurga...di Syurga kita saling berkasih sayang setulus hati tidak saling menyakiti hati sehingga terluka hati....itulah sejahtera-NYa alam Syurga menjanjikan kebahagiaan yang pasti tidak di dunia ini kebahagian belum pasti ...pasti ...maka dengan itu sudilah maafkan ku sepenuh jiwamu agar terawat luka di Syurga nanti. In Shaa Allah Amiin.
'KUIMPIKAN KITA BERSAMA DI SYURGA DI SAMPING DENGAN SEMUA ORANG-ORANG YANG KITA PERNAH SAYANGI TIKA DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN'
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Like ·  · 

BUAHAN DARI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA KUKURIMI BUAT SEMUA PEMINAT SASTRA YANG KUKARANGKAN UNTUK KALIAN YANG TERSAYANG DI SANA...SUDI TERIMA YA..TANDA KEMAAFAN DARIKU ANDAI TERKHILAF BERBAHASA SASTRA DAN TANDA KASIH SAYANGKU TAK AKAN PERNAH PADAM SEHINGGA KE HUJUNG NYAWA SEKALIPUN KASIHKU KAU SEPIKAN DI BARA OMBAK RINDU YANG MEMILUKAN.....
Your beautiful mother carried you inside of her womb for nine months, she felt sick for months with nausea, then she watched her feet swell and her skin stretch and tear. She struggled to climb stairs, she got breathless quickly and even a simple task like putting her shoes on was a huge struggle for her. She suffered many sleepless nights while you kicked and squirmed inside of her and went through EXCRUCIATING PAIN to bring you into this world. She became your nurse, your chef, your maid, your chauffeur, your biggest fan, your teacher, your agony aunt and your best friend. She's struggled for you, cried over you, fought for you, put herself second for you, hoped the best for you and has driven herself insane with worry for you but never has she asked for anything in return because she loves you. Islam teaches us to be good to our parents. Give your parents everything and Insha'Allah Allah will give YOU everything   
haydara:)
Like ·  · 

AKU AKAN TETAP CINTAKAN INDONESIA SEKALIPUN DISISIHKAN!
REPUBLIK INDONESIA BUKAN RAKYAT INDONESIA AJA YANG PUNYA...
RATU RIMBA NIAGARA JUGA YANG PUNYA KARENA UDAH BANYAK
KARANGKAN PUISI PUISI TENTANG NEGARAWAN,SEJARAWAN,KEPAHLAWANAN DAN BUDAYAWAN RAKYAT INDONESIA YANG TELAH BERJASA PADA IBU PERTIWI INDONESIA MAKANYA JANGAN SISIHKAN AKU DECH DARIPADA SEBAHAGIAN DARIPADA INDONESIA YANG SAMPAI KAPAN PUN DICINTAI SEKALIPUN DISISIHKAN.
RATU RIMBA NIAGARA
7 REJAB 1435H
7 MEI 2014
Share - Like - Tag!
Like ·  · 


JAMBANGAN MAWAR SASTERA PUTIH RATU RIMBA NIAGARA NAN INDAH ALLAHU AKBAR.
Assalamualaikum & selamat petang ...jgn lupa...
Hujung minggu ni " hari ibu" kan.....

Photo: Assalamualaikum & selamat petang ...jgn lupa...
Hujung minggu ni " hari ibu" kan.....
Like ·  · 


  1. MERAH YANG MEMBAKAR SEMANGAT UNTUK TERUS BERSASTERA. ALLAHU AKBAR.
    Have a Nice Day Friendss

    For You My All Facebook Friends — with Pankaj Sahni and 49 others.

    Photo: Have a Nice Day Friendss

For You My All Facebook Friends
  2. SEBAKUL BUNGA SASTERA NAN INDAH UNTUK DIKIRIMI KEPADA SEMUA PEMINAT SASTERA RATU RIMBA NIAGARA TERSAYANG.
    Selamat pagi semua sahabat2

    Photo: Selamat pagi semua sahabat2
    Like ·  · 
  3. PASANGAN BURUNG DI SYURGA YANG MEMBUATKAN ADAM INGIN KAN SEORANG PENDAMPING YANG BERNAMA HAWA LALU ALLAH CIPTAKAN HAWA DARI TULANG RUSUK KIRI ADAM. ALLAHU AKBAR.
    "A natureza não faz nada em vão". (Aristóteles). Cuide. Preserve! A Envolverde deseja a todos um ótimo dia!

    Photo: "A natureza não faz nada em vão". (Aristóteles). Cuide. Preserve! A Envolverde deseja a todos um ótimo dia!
    Like ·  · 
  4. KASIH SAYANG ITU TERBIT DARI NALURI YANG IKHLAS. ALLAHU AKBAR.
    Best Model on the World - berussa — with Eva Anggraini Puspanegara and25 others.

    Photo: Best Model on the World - berussa
  5. MOGA HADIRMU SEINDAH TAMAN HATI BERBUNGA IMAN ALLAHU AKBAR AAMIIN
    1. BUNGA-BUNGA CINTA SASTRAKU DUNIAKU KUKIRIMI BUAT TERISTIMEWA UNTUK DIKAU YANG ADA DI SANA MOGA SENTIASA
      DIRAHMATI ALLAH SWT DI KALA HIDUP DAN MATI
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
      Selamat Tengah Hari..

      Photo: Selamat Tengah Hari..
    2. PETIKLAH BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUK KALIAN BAWA PULANG...KUKARANGKAN UNTUKMU YANG SUDI LETAKKAN DI SUDUT HATIMU...
      Beautiful flowers& roz 

      Photo: ♥♥♥Beautiful flowers& roz ♥♥♥
      Like ·  · 






    www
      • 5 people like this.
        SEKAYA SEHEBAT SECANTIK SETAMPAN SEBIJAK AKHIRNYA KITA KE KUBUR JUA
        Sebanyak apapun harta yang kita miliki, setinggi apapun jabatan yang kita sandang, sehebat apapun kita, pada akhirnya inilah rumah masa depan kita di dunia sebelum kita diadili dalam Mahkamah Maha Tinggi di akhirat kelak. Sejauh mana persiapan kita utk menghadapinya?

        Photo: Sebanyak apapun harta yang kita miliki, setinggi apapun jabatan yang kita sandang, sehebat apapun kita, pada akhirnya inilah rumah masa depan kita di dunia sebelum kita diadili dalam Mahkamah Maha Tinggi di akhirat kelak. Sejauh mana persiapan kita utk menghadapinya?
        Like ·  · 


        BEGINILAH KEADAAN SUASANA DI LAMAN ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ...SANTAP ANGGUR MENJADI MAKANAN HARIAN KAMI BERSAMA DAYANG-DAYANG ...hehehe
        Bismillahirrahamanirrahim

        Seronoknya,tak yah penat2 nak dongak.Dok bersila ramai2 sambil kunyah buah.

        Photo: Bismillahirrahamanirrahim 

  Seronoknya,tak yah penat2 nak dongak.Dok bersila ramai2 sambil kunyah buah.
        Like ·  · 
        • 3 people


          PETIKAN GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA ILAHI
          9 REJAB 1435H
          9 MEI 2014
        www


0 comments:

Post a Comment

 
;