Tuesday 17 May 2011

EMEL ANTARA RABEAH DAN MIOR HASHIM

MOHON JASA BAIK  (2 MAC 2011)

Assalamualaikum,

Terima kerana sudi membalas.  Buat masa sekarang novel
tersebut masih lagi berbentuk manuskrip belum bertaip
di komputer.  Mungkin mengamibl masa lama menyiapkan.
tambahan pula tika ini saya sedang mempromosikan buku-
buku bertemakan patriotik dan buku kreatif kanak-kank karya
saya kepada seorang usahawan yang ingin berkerjasama
dengan saya.  Doakan moga saya berjaya ye.

Untuk pengetahuan saudara saya berimpian agar satu
cerita saya bertajuk, ‘Putera Duyung dan Pahlawan Rimba
dan sebagainya dijadikan teater muzikal yang akan di
pentaskan di Istana Budaya.  Boleh ke saudara merealisasikan
impian saya ini.  Kerjasama  saudara dalam perkara ini
amatlah saya hargai, Moga Allah saja yang dapat membalasNya.

EMEL DIHANTAR KEPADA SAUDARA MIOR HASYIM  PADA 10 APRIL 2011

Assalamualaikum,
Apa kabar, dah baca ke skrip Putera Duyung?  Apa pendapat saudara
tentang skrip tersebut ?  Maaf kerana mengganggu kesibukan saudara.
terima kasih.

MIOR HASHIM MENJAWAB EMEL PADA (24.4.2011)

Salam dan maaf dari saya kerana mengambil masa yang lama
untuk memberi  komen, masalah di lokasi dan bebanan kerja
sedikit mengganggu fikiran.

Putera Duyung hasil kreatif tiada masalah dan menyakinkan.
skrip yang saya baca lebih kepada sebuah teleplay (TV)
bukan naskah pentas.  Saya tak dapat mengulas panjang
di sini.  Sebuah karya fantasi dari pemikiran kreatif  nampak
mudah diterima lojik akal  sekalipun dalam dasar laut.
Boleh  dibincangkan.  Kalau berkesempatan bertemu mungkin
menarik untuk dikatakan.  Skrip ini diberikan kepada mana-mana
pihak?.  Terima kasih.  

JAWAPAN EMEL RABEAH KEPADA MIOR HASHIM  PADA 28 April 2011.

Waalaikummussalam.  Maaf kerana lambat balas, terima kasih kerana
sudi memberi pendapat dan sokongan.  Sebenarnya skrip tersebut
saya pernah hantar kepada saudara Jai Ghani kerja di Astro tapi sampai
sekarang tiada jawapan dari saudara Jai Ghani mungkin kerana kesibukan
kerja di lokasi pengambaran.  Saya hantar juga kepada Awang Karim Kadir
yang ada di Sabah mungkin dia berminat untuk dipentaskan.  Seorang
lagi pemuzik untuk mereka lagu latar kepada Putera Duyung dan masih
lagi menunggu jawapan yang pasti dari mereka, belum ada hitam
putih lagi.  Kalau saudara  Mior ingin mengusaha sehingga jadi kenyataan
amat di alu-alukan dan amat menghagainya. Boleh membuat temujanji
bila boleh saudara Mior ingin membincangkan hal ini.  Kalau saudara Mior
sibuk saya faham.

Kalau tidak keberatan saudara Mior boleh tak saudara Mior berikan alamat
penuh saudara Mior, mana tahu saya nak poskan dvd gambaran penulis
tentang kisah cinta Putera Duyung.  Sekian.  Terima kasih.  Jika ada
kelapangan sudilah layari blog saya: bukukreatifpatriotik@blogspot.com
(dalamnya ada skrip Pengantin Raja Rimba dan Apabila Tapak Sulaiman
Menjadi Bintang)  Mana tahu dapat idea baru untuk dibincangkan.
Sekian .  Terima kasih.  Terima kasih untuk segalanya.

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH)

0 comments:

Post a Comment

 
;