Tuesday 17 May 2011

MEMBINCANGKAN KARYA DENGAN SAUDARA AWANG KARIM KADIR:

RABEAH MOHD ALI:  Saya berminat sekiranya saudara
Awang  Karim Kadir dapat mengarahkan drama teater
saya bertajuk Pengantin Raja Rimba dan Putera Duyung
dan banyak skrip lagi hasil karya saya.
Sekiranya ingin melihat skrip drama karya saya bertajuk
“Pengantin Raja Rimba sila  layari blog:
bukukreatifpatriotik@blogspot.com
(18.4.2011)

AWANG KARIM KADIR:  Oh menarik sekali tajuk tu
puan, kedua-dua sangat menarik.  Insya-Allah saya akan baca.
Naskah  itu dan kita boleh bincang pementasannya.
Mudah-mudahan kita dapat merealisasikan
hasrat kita yang murni.
(19.4.2011)

RABEAH MOHD ALI:  Terima kasih tak terucap ,
saya amat menghargainya kerana cita-cita dan impian
saya  selama ini ingin melihat karya saya dipentaskan
atau berada di layar perak. Di blog tersebut juga  skrip,
‘Apabila Tapak Sulaiman Menjadi Bintang.'
Kalau saudara ada idea untuk pentaskan saya amat alu-alukan.
Untuk skirp Putera Duyung boleh tak berikan emel saudara
kerana nanti saya boleh emelkan skrip Putera Duyung kepada
saudara.
(19.4.2011)

Terima kasih kerana sudi merealisasikan impian saya.
Hanya Allah saja yang membalasNya.
(19.4.2011)

AWANG KARIM  KADIR:    Bagaimana saudari
tahu saya ini orang teater yang masih membuat pementasan.
Setahu saya sedikit sekali orang luar mengikut perkembangan
teater saya khususnya di Sabah.  Kamu sebenarnya di mana?
Di Sabah atau di Semenanjung? Dan bekerja sebagai apa.
Maaf sekadar bertanya.
(19.4.2011)

RABEAH MOHD ALI:  Saya cuma seorang penulis biasa
tapi minat menulis sejak kecil lagi.  Justeru karya saya
baru mahu dipromosikan di alam maya mana tahu dalam
usia selewat  begini  berjaya dalam bidang yang diminati
ini dan ada yang berminat untuk melamar karya saya
atau menjadi rakan niaga untuk buku-buku patriotik saya.
Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi
 melamar karya saya untuk dipentaskan.
Saya sekarang di semenanjung.  Saya ternampak nama saudara
dalam ruangan teman facebook saya.
(19.1.2011)

RABEAH MOHD ALI:
Terima kasih duhai saudaraku,
Kerana terimaku menjadi sahabatmu;
Jiwa senimu jiwa seniku berpadu,
Moga  direstui Allah  Yang Satu.
(19.4.2011)


AWANG KARIM KADIR: Oh! Terima kasih kerana
mempelawa saya. Saya juga sedang mencari penerbitan dan
percetakan untuk karya drama, cerpen dan puisi saya.
Kalau ada ruang dan cara boleh kita berkongsi perniagaan
kreatif ini.  Buku-buku kreatif  kamu dalam bentuk novel
atau bagaimana?  Berapa senaskah adakah dia buku bersiri
atau macam mana?  Saya dalam soal perniagaan kurang arif.
Saya seorang karyawan saja.  Tapi saya cuba membantu
sekadar yang terdaya.
(19.4.2011)

RABEAH MOHD ALI: Saya sebenarnya  masih menunggu
jawapan daripada  seorang untuk menjadi teman niaga saya tapi
sampai sekarang masih belum beri jawapan.  Tapi tak jadi masalah
tajuk buku patriotik saya banyak dan siri buku kartun pun banyak
saya beminat jika buku saya diiringi dvd cerita bersama muzik sekali
mungkin kanak-kanak akan berminat.  Saya amat alu-alukan jika
sekiranya saudara berminat menjadi rakan niaga dan berkerjasama
dalam apa jua bentuk idea bagi merealisasikan cita-cita bersama dalam
bidang seni ini.   Untuk nampak gambaran serba sedikit hayatilah blog
saya mana tahu  dapat  idea dan boleh dibincangkan selepas itu.
Terima kasih untuk segalanya.
(19.4.2011)


AWANG KARIM KADIR:  Terima kasih Rabeah.
(19 April 2011)

RABEAH MOHD ALI:  Selamat hayati karya saya ye.
(19.4.2011)
 .
RABEAH MOHD ALI:  Saya baru emelkan skrip Putera Duyung .
Dah terima beritahu beritahu ye. Terima kasih untuk segalanya.
(20.4.2011)

AWANG KARIM KADIR:  Mereka yang berjiwa merdeka
menjadi penawar bagi jiwa yang parah. Menjadi pengikat cinta
bagi  mereka yang dalam bercinta dan seni itu juga misteri penuh
rahsia.  Mudah-mudahan begitulah hendaknya.
(20.4.2011)

RABEAH  MOHD ALI:  Assalamualaikum, sudah terima ke skrip 
Putera Duyung? Dah terima beritahu ye.Terima kasih untuk segalanya .
(21.4.2011)

RABEAH MOHD ALI: Assalamualaikum, apa kabar. Saya sudah 
emelkan skrip Putera Duyung kepada saudara, saudara sudah terima
ke skrip tersebut.  Kalau skrip itu tidak sesuai saya faham kelemahan
saya.  Maaf kiranya tersalah bicara.
(22.1.2011)

AWANG KARIM KADIR:  Belum .  Tapi saya akan usahakan.
(22.4.2011)

RABEAH MOHD ALI:  Kalau  masih belum terima skrip Putera Duyung
nanti saya emelkan yang baru. Apa pun terima kasih atas segalanya.
Moga persahabatan seni ini berpanjangan dan diberkati.  Amin.
(22.4.2011)

RABEAH MOHD ALI:  Assalamualaikum,  maaf ganggu
kesibukan saudara Awang dah baca ke skrip Putera Duyung.
Orang yang hendak mereka muzik Insya-Allah dah dapat dah,
orang Sabah juga. Nanti bolehlah temumujanji dengannya kalau
dia sudah siapkan muzik karyanya untuk mengiringi cerita Putera
Duyung atau Apabila Tapak Sulaiman Menjadi Bintang.Namanya
Satile Sagin.  Kenal tak dengannya?  Kalau kenal baguslah tu.
Terima kasih untuk segalanya.  Segala budi amat dihargai.
(23.4.2011)

RABEAH  MOHD ALI:  Assalamualaikum.Apa kabar. Baru tadi
poskan dvd gambaran penulis tentang kisah cinta Putera  Duyung
dan Apabila Tapak Sulaiman Menjadi Bintang. Kalau ada kelemahan
 faham-faham ajelah sebab saya tak  arif dalam bidang ini tapi sekadar
minat yang mendalam aje.Ha kalau dah terima beritahu ye.

Ini… nombor  telefon  ahli persatuan Seni Sabah, namanya Weerda
kalau ada yang hendak dibincangkan mengenai Seni bolehlah bincang
denganya ye. Terima kasih untuk segalanya.
(5.Mei.2011)

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH)

0 comments:

Post a Comment

 
;