Tuesday 17 May 2011

TEMAN FACEBOOK MARLINI MANJA

RABEAH MOHD ALI:  Assalamualaikum, apa kabar?
Teman facebookku?
(13  Mei 2011)

MARLINI MANJA:  Alhamdulillah puan… apa perkembangan
seni puan masa kini?
(13 Mei 2011)

RABEAH MOHD ALI:  Cuba-cuba promisikan karya pada teman-
teman.  Saudara macam mana tinggal  di Sabah ke? Apa yang
diusahakan tika ini?
(13 Mei 2011)

MARLINI MANJA:  Kegiatan harian masa kini membataskan
keterlibatan saya di bidang seni.  Saya membuat kerja-kerja
kontrak (civil works) di samping mengusahakan perusahaan
river sand dredging.
(13 Mei 2011)

RABEAH MOHD ALI:  Orang seni rupanya sahabat kita ni, selalu
seni di bidang apa yang di minati?
(13 Mei  2011)

MARLINI MANJA:  Mulanya saya banyak terlibat di bidang
penulisan di tahun 1970… kemudian terlibat dengan drama
pentas/teater saya adalah salah seorang anak didik Prof
Ghouse Nasarudin.  Pernah juga terlibat dengan bidang
tarian tapi tak berapa aktif.  Tapi sejak 90an, bila mula
terlibat dengan perusahaan agak berat terpaksa membataskan
segala kegiatan seni.
(13 Mei 2011)

RABEAH MOHD ALI:  O..gitu tapi sekarang masih berkarya ke?
(13 Mei 2011)

MARLINI MANJA:  Sesekali…bila masa terluang.  Masa ni banyak
berkejar dengan masa.
( 13 Mei 2011)

RABEAH MOHD ALI: Oklah tu asalkan minat jangan hilang dan
dapat menyokong teman-teman, dengan saudara Awang Karim
Kadir teman seni ke? 
(13 Mei 2011)

MARLINI MANJA:  Awang Karim Kadir itu seakan macam 
anak didik saya bermula masa kami menyertai kursus kepimpinan
di Kudat pada tahun 80an dahulu.  Dia rajin mengasah bakat.
Dia kian HEBAT!   Kegiatan seninya berkembang secara
very vast… hingga ke perfileman/layar perak.
(13 Mei 2011)


RABEAH MOHD ALI: O…ye ke mungkin berkat ilmu yang
diturunkan saudara padanya… selalu jumpanya dan
bertukar-tukar pandangan?
(13 Mei 2011)

MARLINI MANJA:  Dahulunya masa dia masih menetap
di Kota Kinabalu, selalu juga jumpa tapi sejak dia kembali
ke Kudat & bergiat dari sana, facebooklah saja jadi
penghubung.
(13 Mei 2011)

RABEAH MOHD ALI:  Sejak 1969 kenal Awang Karim Kadir
1970 dan berjinak-jinak menulis, saya tegur dia, nak menulis
buat karya sendiri yang menilai…biar masyarakat yang menilai
mesej yang disampaikan… dan sejak itu dia tidak menoleh
ke belakang… saya bangga dengan cara dia…rezeki dia memang
di bidang seni…saya tak.
(13 Mei 2011)
 
(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)

0 comments:

Post a Comment

 
;