Wednesday 30 November 2011

APABILA DIUJI ALLAH BERSAMAMU



Mahabbah El-ahMead
Allah Maha Besar
segala kesusahan hilang dari hati setiap orang yang bertakbir dan bertahlil

Jika kalian sakit...ingatlah PadaNya, maka akan jadi obat dengan mengingatNya

jika kalian tidak mengingat pada sang Illahi, engkau akan terjungkil dan merugi dunia akhirat.
· · 16 hours ago ·

  • 4 people like this.
    • Ibnu Machrus Nawawi jgn waktu sakit aja ingatnya....waktu sehatpun harus ingat.....hehehe
      16 hours ago · · 1
    • Mahabbah El-ahMead betul bang...kebanyakan orang sakit kan lupa sama Allah...
      16 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali
      Ya Allah...
      Berilah aku kesabaran bilamana hatiku disakiti

      Ya Allah....
      Jauhkanlah daripada kata-kataku yang menyakiti hati orang

      Ya Allah
      kurela hatiku disakiti
      daripada aku menyakiti hati mereka

      Bilamana hatiku disakiti
      Lembutkan hatiku untuk memaafkan mereka
      Agar aku tidak berdendam pada mereka
      Tetap melayani mereka sebagai seorang sahabat

      Bilamana aku menyakiti mereka
      Pasti aku merana
      Kerna Kau akan murka
      Dengan kata-kata itu akan menjadi saksi dan dicatat oleh malaikatMu
      Masya-Allah takutnya aku Ya Allah

      Ya Allah
      sekatkanlah lidahku daripada mengeluarkan kata-kata
      yang menyakiti hati mereka
      kerana akan memakan diriku sendiri
      kerana kata--kata itu akan dibawa ke akhirat untuk dihitung!
      9 hours ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL MAHABBAH EI-AHMEAD)
    4 Muharram 1433H
    30 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;