Tuesday 29 November 2011

YA ALLAH BERILAH AKU KESABARAN APABILA HATIKU DISAKITI



Rabeah Mohd Ali

YA ALLAH BERILAH AKU KESABARAN PABILA HATIKU DISAKITI

Ya Allah...
Berilah aku kesabaran bilamana hatiku disakiti

Ya Allah....
Jauhkanlah daripada kata-kataku yang menyakiti hati orang

Ya Allah
kurela hatiku disakiti
daripada aku menyakiti hati mereka

Bilamana hatiku disakiti
Lembutkan hatiku untuk memaafkan mereka
Agar aku tidak berdendam pada mereka
Tetap melayani mereka sebagai seorang sahabat

Bilamana aku menyakiti mereka
Pasti aku merana
Kerna Kau akan murka
Dengan kata-kata itu akan menjadi saksi dan dicatat oleh malaikatMu
Masya-Allah takutnya aku Ya Allah

Ya Allah
sekatkanlah lidahku daripada mengeluarkan kata-kata
yang menyakiti hati mereka
kerana akan memakan diriku sendiri
kerana kata--kata itu akan dibawa ke akhirat untuk dihitung!

Karya Rha NS
4 Muharram 1433H
30 November 2011
· · · 6 hours ago


  • Suzanah Azu and Sal Mohamad like this.

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    4 Muharram 1433H
    30 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;