Monday 16 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU (215) SEKALI JATUH CINTA ABADI SELAMA-NYA




  • SEKALI JATUH CINTA ABADI SELAMA-NYA

    Terima kasih duhai teman penawar imanku ...
    Kaulah kamus kalbu hati di grup ini
    Kau seperti pendeta duyung
    Yang menjadi bahan rujukan penghuni duyung
    Kalbumu suci dalam iman di sinari Nur Ilahi
    Hati mu tiada berjerubu mencemburui
    Semuanya kau kasih dalam iman
    Semuanya kau hormati dalam kasih suci
    Biarpun hidupmu dihabiskan dengan ilmu dunia akhirat
    Yang pasti kau mahu menjadi hamba-Nya berjiwa hamba
    Biarpun namamu tidak mendapat sanjungan daripada manusia
    Asalkan kau dikenali oleh seluruh penghuni langit
    Dan Allah Azzawajallah sentiasa meredhaimu
    Itulah yang kau dambakan dalam hidupmu
    Sepanjangan masa dan tanpa batas waktu
    Untuk terus-menerus bernafas
    Dalam kalimah suci-Nya
    Agar menjadi bukti cintamu pada-Nya
    Kekasih yang kau puja
    Seumur hidupmu
    Sehingga nafas terakhirmu
    Kaulah hamba suci moga keikhlasanmu mencintai-Nya
    Dibalas menjadi roh suci dengan ketenangan pabila
    Di hari Pertemuanmu dengan Kekasihmu
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
    Indahnya di saat itu..
    Hanya DIA dan kau yang mengerti...
    Itulah CINTA YANG KAU DAMBAKAN
    Di kala hidup di dunia dulu
    Dan direalitikan cintamu
    Bukan hayalan tapi
    Pastinya realiti
    Kerana bila DIA berjanji pasti ditepati
    Dugaan yang diberikan padamu
    Adalah lambang cinta-Nya padamu
    Sekali kau jatuh cinta pada-Nya
    Tak akan terpadam
    Abadi selamanya
    Itulah cinta yang kau, aku dan semua para kekasih-NYa
    Dambakan selagi jantung berdetak

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    16 Julai 2012
     ·  ·  · 11 hours ago
    • Bu Anna Nana Suryana likes this.
      • Bu Anna Nana Suryana Subahanalloh..allohu akbar..lahaulawalaquwata...
        11 hours ago via mobile ·  · 1
      • MAKA TERTUNDUKLAH SEGALA APA YANG ADA DILANGIT DAN DI BUMI

        Pahlawan Singa:

        Aku adalah aku....
        Hamba-Nya yang azali.....
        Pahlawan singa yang mencari keredhoan dan ketaqwaan Ilahi.....
        Mengaum nama besar Allah bersama jiwa yang tenang dan aku tetap aku......

        Putri Rimba Niagara:

        Pabila mengaum Nama Besar YA DZUL-JALAL-WAL-IKRAM (MAHA MEMILIKI KEBESARAN DAN KEMULIAAN) maka tertunduklah segala apa yang ada di langit dan di bumi.

        PAHLAWAN SINGA & PUTRI RIMBA NIAGARA
        16 Julai 2012
        9 hours ago · 
  • KARYAKU ADALAH JIWAKU

    Duhai teman penawar iman...
    Di kala kau klik karya ku
    Di situlah jiwaku
    Semua jiwaku ada terangkum di karyaku
    Cuma mereka yang memahami saja jiwaku
    Akan mengklik karyaku
    Karyaku ...
    Meng-Agungkan-Nya
    Mencintai dan mengasihi semua yang
    Ada di langit dan di bumi
    Kerana-Nya
    Terima kasih kerana sudi mengklik karyaku kerana-Nya
    Moga aku, kau dan semua yang membaca karya-karyaku
    Mendapat SINAR NUR HIDAYAH KASIH-NYA
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    16 Julai 2012
     ·  ·  · 13 hours ago

  • Cakarawala Sumber Inspirasi Saya

    Saya suka kepada bulan kerana
    bulan suka senyum kepada saya.

    Saya suka bintang kerana
    bintang tak jemu bersinar.

    Saya suka matahari kerana
    tanpa matahari hidup saya
    gelap gelita.

    Saya suka pelangi kerana
    pelangi menceriakan hidup saya.

    Saya suka semua yang ada di cakarawala
    kerana semuanya telah memberi inspirasi
    kepada saya untuk menghargai Pencipta saya!

    Saya Bahagia
    Hidup saya indah…
    Seindah bulan di langit.

    Hidup saya terang
    Seterang bintang bergemerlapan.

    Hidup saya ceria…
    Seceria pelangi yang berwarna-warni.

    Hidup saya bahagia
    sebahagia matahari yang memancarkan
    sinar untuk penghuni bumi.

    Hidup saya setia...
    Sesetia pengedaran bumi yang
    berputar mengikut paksinya.

    Hidup saya aman...
    Seaman planet di galaksinya yang
    berputar mengelilingi matahari mengikut
    orbit masing-masing.

    Kalau planet tidak mengikut orbit masing-masing
    sudah pasti berlakulah pelanggaran planet-planet
    di cakarawala. Akan musnahlah segalanya.

    Justeru saya tidak mahu begitu!
    Yang saya mahu penghuni bumi ini bahagia!
    Dan sentiasa bersyukur kepada
    Tuhan saya Pencipta Semesta Alam!

    Karya: Putri Rimba Niagara
    15 Julai 2012
     ·  ·  · Yesterday at 9:05am

  • MARHABAN YA RAMADHAN

    Ya Ramadhan

    Rebana....berlagulah
    dan seruling berbisiklah
    dalam tarian ulek
    di buai ombak seroja
    bisik berbisik di Muntaha
    lihat....dan dengar
    pedang berdenting di Uhud
    kapankan kedahagaan
    dan balut lilit kelaparan
    mari kita berpesta di Bulan kePanasan
    Marhaban Ya Ramadhan
    biar ku lontarkan sauh keEgoan
    terhenti di sini
    ku mendengar sendiri paluan rebana
    dan memPialakan tiupan seruling
    Marhaban Ya kebisuan....Marhaban Ya keSendirian....
    aku di sini mengHakikatkan Ramadhan ....

    AwaL
    Unlike · · Unfollow Post · July 10 at 6:01pm near Kuala Lumpur
    You and Fatimah Bt Husin Tim like this.

    MARHABAN YA RAMADHAN

    aku di sini mengHakikatkan Ramadhan
    untuk kulontarkan sauh keEgoan
    yang telah sebati dalam roh dan jasadku

    kuhanyutkan keEgoan di ombak seroja
    biar berdenting pedang di Uhud
    menebas mati segala keEgoanku
    barulah aman roh dan jasadku
    Bila keegoaan sudah mati di kalbu

    Marhaban Ya Ramadhan
    Kutunggumu penuh rindu
    Iman yang kudus kubalut lilit kelaparan
    Dan tak akan kubiarkan
    Marhaban Ya Kebisuan...
    Marhaban Ya keSendirian

    Marhaban Ya Ramadhan
    aku di sini mengHakikatkan Ramadhan
    moga Piala Lailatul Qadar berjaya kuraih
    syukur 80 tahun amalan memberi makna
    dunia akhiratku
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    14 Julai 2012
    Yesterday at 8:02am · Edited · Like · 1

    KARYA : AWAL N AKHIR & PUTRI RIMBA NIAGARA
    15 Julai 2012

    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILAHI)
    15 Julai 2012
     ·  ·  · Yesterday at 8:12am
    • Bu Anna Nana Suryana likes this.

      (PETIKAN DARIPADA WALL PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
      16 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;