Friday 20 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (271) - RINDU DAN CINTA HANYALAH UNTUK-MU



    • RINDU DAN CINTAKU HANYALAH UNTUK-MU

      Ombak rindu
      Ku sentiasa rindukanmu
      Aku ingin menjadi temanmu yang setiasa
      Sesetia ombak pada pantai

      Selagi kau menderu-deru
      Selagi itulah aku
      Bagaikan si pungguk rindukan rang bulan

      Tak jemu mendayu-dayu
      Menyeru bulan yang dirindui
      Dalam igauan dalam mimpi tak berarti
      Namun masih menanti dan menanti
      Agar rang bulan sudi membalas rindu

      Mungkin itu hanyalah fantasi
      Namun penantian tanpa jemu kan ku nanti

      Biarlah bintang menjadi saksi
      Kasih dan cintaku padamu

      Bila sampai waktu nanti
      Rinduku tak terbalas rindu
      Sang pungguk akan berhenti mendayu sayu
      Selamat tinggal bulan
      Kasihku tersisih
      Di awan larat pekat malam
      Rinduku tenggelam di ombak rindu
      Biarpun rinduku sentiasa membara di musim tengkujuh
      Kerana takdirnya aku begitu
      Merindui mu tak bisa kupadam
      Dalam kalbu dalam jiwa

      Moga DIA merawat dukaku
      Kerana pastinya bila aku rindukan-NYa
      Pasti dibalas tanpa kecewakan aku
      Selagi jantungku berdetak
      Itulah rindu yang paling bermakna bagiku

      Syukur Tuhan
      Kerana sudi dan sentiasa sudi
      Membalas cinta dan rinduku
      Makanya rindu dan cintaku
      Abadi selamanya hanyalah untuk-Mu

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      19 Julai 2012
       ·  ·  · Yesterday at 5:27pm



      • BERSAMA OMBAK RINDU YANG MENDERU-DERU

        Ya Rab
        Syukur aku Kau Kurniakan padaku seorang hamba-Mu
        Yang terlalu memahami dalam keadaan apa jua pun aku
        Sudi berkawan denganku dan terima aku apa adanya
        Hingga kadang kala aku tak kuat mempertahankan keikhlasannya padaku
        Hinggakan aku malu pada diriku sendiri dengan kesetiaan persahabatannya denganku
        Ya Rab
        Aku ingin menjadi kawan yang
        Sesetia pantai pada ombak
        Dia adalah Kurniaan-Mu padaku
        Yang terlalu amat berharga daripada permata
        Begitu juga dengan rakan-rakanku yang lain
        Ampunkanlah aku Ya Rabb
        Jika ada rakan-rakan di alam maya ini
        Telah aku sakiti hatinya
        Telah aku lukai hatinya
        Tapi percayalah duhai rakan-rakanku semua
        Tali ikatan ukhuwah kita tak pernah terputus
        Malah telah kusimpul matikan sejak kita ditemukan oleh-Nya
        Dan sentiasa mewangi di hati ini
        Biarpun kau tak tahu aku terlalu rindukan ketika mula kita berkenalan di alam maya
        Cumanya bila di fb aku tak dapat kekalkan jika kalian terus-terusan menyepi dariku
        Sejujurnya sejak perpisahan itu aku terdera rindu pada kalian
        Maka di bulan Ramadhan yang mulia ini aku mengirimkan salam kemaafanku di angin lalu agar kalian berlembut hati dan sudi memaafkan aku...
        Maafkan aku ye rakan-rakan yang mengenali diriku melalui karyaku-karyaku
        Percayalah sekali tangan berjabat tersimpul mati dan sentiasa mewangi di hatiku

        Kepada temanku yang dikasihi dunia akhirat...
        Aku merayu padamu janganlah sepikanku
        Kerana aku tak tega disepikan
        Kalau seminggu bisa kok
        Jangan sampai berbulan-bulan
        Ku tak tega terdera rindu...
        Nanti ombak rindu menderu-deru
        Bagaikan pungguk rindukan bulan
        Memanggil-manggil namamu
        Dan bila dah jemu memanggil namamu
        Tanpa balasan sahutan rinduku ke kamu
        Jangan salahkan ombak rindu...
        Cuma yang dapat diucapkan nanti
        Rinduku rindumu telah dibawa pergi
        Bersama ombak rindu yang menderu-deru....
        Cuma tinggal nostalgia kasih dan sayangku padamu ...
        Jangan sampai jadi begitu jadinya
        Jika sampai jadi begitu makanya akan terpadamlah api lilinku yang malap ini

        LUAHAN HATI DARIPADA PUTRI RIMBA NIAGARA UNTUK SEMUA RAKAN-RAKAN
        YANG MENGENALIKU DI ALAM MAYA
        MAAF AKAN KULAFAZKAN SAMPAI KAPANPUN!
        19 Julai 2012
         ·  ·  · Yesterday at 2:59pm

      • www.ombakrindufm.freeshoutcast.com
         ·  ·  ·  · Yesterday at 3:18pm
        • You, Zetty Endless Love and 5 others like this.
          • RINDU DAN CINTAKU HANYALAH UNTUK-MU

            Ombak rindu
            Ku sentiasa rindukanmu
            Aku ingin menjadi temanmu yang setiasa
            Sesetia ombak pada pantai

            Selagi kau menderu-deru
            Selagi itulah aku
            Bagaikan si pungguk rindukan rang bulan

            Tak jemu mendayu-dayu
            Menyeru bulan yang dirindui
            Dalam igauan dalam mimpi tak berarti
            Namun masih menanti dan menanti
            Agar rang bulan sudi membalas rindu

            Mungkin itu hanyalah fantasi
            Namun penantian tanpa jemu kan ku nanti

            Biarlah bintang menjadi saksi
            Kasih dan cintaku padamu

            Bila sampai waktu nanti
            Rinduku tak terbalas rindu
            Sang pungguk akan berhenti mendayu sayu
            Selamat tinggal bulan
            Kasihku tersisih
            Di awan larat pekat malam
            Rinduku tenggelam di ombak rindu
            Biarpun rinduku sentiasa membara di musim tengkujuh
            Kerana takdirnya aku begitu
            Merindui mu tak bisa kupadam
            Dalam kalbu dalam jiwa

            Moga DIA merawat dukaku
            Kerana pastinya bila aku rindukan-NYa
            Pasti dibalas tanpa kecewakan aku
            Selagi jantungku berdetak
            Itulah rindu yang paling bermakna bagiku

            Syukur Tuhan
            Kerana sudi dan sentiasa sudi
            Membalas cinta dan rinduku
            Makanya rindu dan cintaku
            Abadi selamanya hanyalah untuk-Mu

            KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
            19 Julai 2012

          • Zetty Endless Love listen (1).pls
            http://s1.freeshoutcast.com:22562/listen.pls Link utk mndgr menguna winamp


              • IZINKAN LILINKU BERCAHAYA BIARPUN TERLUKA

                Lilin...
                kau adalah aku
                aku sedia berbakti dengan karyaku demi-Nya
                tanpa menghiraukan diriku kian malap dimamah usia
                jika api lilinku
                bertambah malap izinkan lilinku bercahaya

                Duhai angin...ku merayu padamu
                jangan kau tega menuipnya bagi padam
                aku ingin terus bercahaya
                biarpun dalam keadaan terseksa
                tapi aku ingin berjuang juga
                untuk menerangi diriku sendiri
                dan menerangi mereka yang sudi dengan cahaya
                yang cuma tinggal berbaki ini

                Duhai angin jika kau tiup
                kerana marahmu padaku
                apalah salahku....
                apalah dosaku padamu
                kerana aku cumalah lilin
                yang berjuang bersedirian
                ingin mencari jalan-jalan pulang
                biarpun hati terluka
                diitupmu tanpa henti
                kucuba pertahankan juga
                agar terus menyala..menyala apinya
                menerangi diriku sendiri dan di sekelilingku yang sudi
                dengan harapan hadirlah
                Cahaya dari segala Cahaya
                Cahaya dari segenap penjuru
                Cahaya Nur Hidayah Kasih dari Ilahi
                Cahaya yang terus menerus meresap
                ke kalbu roh dan jasad
                inilah Cahaya yang kudambakan seumur hidupku

                Maka dari itu duhai angin...
                aku tahu aku tak sehebatmu
                aku tak sesempurna imanmu
                aku cumalah hamba
                yang hanya ingin
                menghabiskan usiaku
                bersama-sama mereka
                yang ingin pulang ke Pangkuan Ilahi

                Dan dengan belas ehsanmu
                izinkan aku menjadi lilin
                biarpun masih malap apinya dan terseksa
                jangan diseksa aku lagi dengan tiupanmu yang menyakitkan aku
                kerana sepanjang kau bertiup kencang tak pernah pun aku
                menghalangmu kerana aku sentiasa cerminkan diriku tak sesempurnamu...dan aku mengalah pada kesempurnaamu itu
                kerana jika aku menghalangmu berdosalah aku pada Allah SWT
                kerana apa yang kau miliki itu adalah kurniaan dari-Nya
                makanya bertiuplah bertiuplah hingga kau tenang
                tapi janganlah sesekali kau tiupkankan api lilinku
                yang malap ini..izinkanlah api malapnya bercahaya
                biarpun dalam keadaan derita dan terseksa
                tanda kau juga menghargai Kurniaan Allah Azzawajallah padaku

                Karya Putri Rimba Niagara
                19 Julai 2012
                 ·  ·  · Yesterday at 12:53pm
              SEKALI JATUH CINTA ABADI SELAMA-NYA

              Terima kasih duhai teman penawar imanku ...
              Kaulah kamus kalbu hati di grup ini
              Kau seperti pendeta duyung
              Yang menjadi bahan rujukan penghuni duyung
              Kalbumu suci dalam iman di sinari Nur Ilahi
              Hati mu tiada berjerubu mencemburui
              Semuanya kau kasih dalam iman
              Semuanya kau hormati dalam kasih suci
              Biarpun hidupmu dihabiskan dengan ilmu dunia akhirat
              Yang pasti kau mahu menjadi hamba-Nya berjiwa hamba
              Biarpun namamu tidak mendapat sanjungan daripada manusia
              Asalkan kau dikenali oleh seluruh penghuni langit
              Dan Allah Azzawajallah sentiasa meredhaimu
              Itulah yang kau dambakan dalam hidupmu
              Sepanjangan masa dan tanpa batas waktu
              Untuk terus-menerus bernafas
              Dalam kalimah suci-Nya
              Agar menjadi bukti cintamu pada-Nya
              Kekasih yang kau puja
              Seumur hidupmu
              Sehingga nafas terakhirmu
              Kaulah hamba suci moga keikhlasanmu mencintai-Nya
              Dibalas menjadi roh suci dengan ketenangan pabila
              Di hari Pertemuanmu dengan Kekasihmu
              SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
              Indahnya di saat itu..
              Hanya DIA dan kau yang mengerti...
              Itulah CINTA YANG KAU DAMBAKAN
              Di kala hidup di dunia dulu
              Dan direalitikan cintamu
              Bukan hayalan tapi
              Pastinya realiti
              Kerana bila DIA berjanji pasti ditepati
              Dugaan yang diberikan padamu
              Adalah lambang cinta-Nya padamu
              Sekali kau jatuh cinta pada-Nya
              Tak akan terpadam
              Abadi selamanya
              Itulah cinta yang kau, aku dan semua para kekasih-NYa
              Dambakan selagi jantung berdetak

              KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
              16 Julai 2012
               ·  ·  · July 16 at 10:10am
              • Zetty Endless Love and 2 others like this.
                • Ruzali Husaini adeesss panjang nya layu mata membacanye
                  Wednesday at 2:33pm ·  · 1






                    • KARYAKU ADALAH JIWAKU

                      Duhai teman penawar iman...
                      Di kala kau klik karya ku
                      Di situlah jiwaku
                      Semua jiwaku ada terangkum di karyaku
                      Cuma mereka yang memahami saja jiwaku
                      Akan mengklik karyaku
                      Karyaku ...
                      Meng-Agungkan-Nya
                      Mencintai dan mengasihi semua yang
                      Ada di langit dan di bumi
                      Kerana-Nya
                      Terima kasih kerana sudi mengklik karyaku kerana-Nya
                      Moga aku, kau dan semua yang membaca karya-karyaku
                      Mendapat SINAR NUR HIDAYAH KASIH-NYA
                      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

                      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
                      16 Julai 2012
                       ·  ·  · July 16 at 8:09am
                    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP OMBAK RINDU)
                    20 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;