Tuesday 20 November 2012

ALLAH BANTU AKU ALLAH


ALLAH BANTU AKU ALLAH

Allah bantu aku Allah
jauhkan aku daripada mereka
yang ingin menzalimi karya-karyaku
yang sengaja mahu mencantas karya-karyaku

Allah ...
yang aku perjuangkan
dalam berkarya hanyalah semata keranaMu
Meng-AgungkanMu
Menghormati sesama kawan fb dan grup
sentiasa ada sifat saling insani sesama manusia
ataupun haiwan ataupun alam ciptaanMu

Allah jikalah aku berkarya
tentangMu
mereka sakit hati
jauhkan aku dari mereka Allah...
Allah bantu aku jauhkan aku dari mereka

Allah ..,
aku berkarya bukanlah untuk suka-suka
untuk mengundang sakit hati mereka Allah
sudah aku jelaskan sejelasNya
kenapa aku berkarya
tapi mereka tetap juga sakit hati
makanya jauhkan
karya aku bersiaran di situ lagi
aku merayu padaMu Allah...

Allah aku tak mahu cakap
aku punya suka
aku mahu cakap KAU yang suka Allah
apa jua yang Kau suka aku suka Allah
apa yang Kau benci aku pun benci Allah
makanya tolong selamatkan aku
daripada mereka yang suka cakap aku punya suka Allah

Allah aku buka akaun FB bukan
untuk suka-suka Allah
serius Allah
makanya kawan-kawan
fbku serius juga Allah
jika mereka masih tidak memberi
apa-apa keuntungan dunia akhiratku
izinkan aku tinggalkan mereka Allah
begitu juga grupku Allah
jika mereka
menganggap kehadiran
karya-karyaku
menyakitkan hati mereka
biarlah aku mengundurkan diri
dari grup tersebut Allah

Allah Kau Yang Mengaturkan
pertemuanku dengan rakan fb/grupku
makanya KAU juga yang pisahkan aku dengan mereka
kalau itu takdirNya aku redha Allah
sebelum berpisah dengan mereka aku mohon maaf
jika sepanjang aku bersiaran telah melukakan hati mereka
tanpa aku sadar Allah kerana aku sentiasa sadar aku
adalah hambaMu yang tidak sempurna ...

Kerana aku berkarya keranaMu
bukan kerana manusia...
makanya izinkan aku tinggalkan
mereka yang selalu mahu
mempersendakan tauhidku padaMu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
6 Muharram 1434H
20 November 2012M
 

0 comments:

Post a Comment

 
;