Sunday 18 November 2012

KOLEKSI PUISI MERAIH CINTA ILAHI (7) MAHABAH CINTA BERTINTA JINGGA



  • Hmmmmmnhhhh....,indahnya semalam tidur berselimutkan selendang bidadari,,,
    Jdi kepingin tidur lagi...

    By Angin Segara
    Like · · ·
    • 12 people like this.
    • Dede Srikhandi Segara Ohh pantes ja aq ngga bisa terbang,,trnyata slendng q ada padamu..
    • Angin Segara Dede@ slendangmu warna apa,,,
      Slendangmu ketinggalan disendang kali...
    • Dede Srikhandi Segara Slendang q wrna hijau..
      Hilang saat mandi,,hiiiihiiii
    • Angin Segara Haha,,aku bukan pria nakal yg mengambil slendang saat mandi..
      Dewi ku pasti mengerti,,disaat ku kedinginan,dia lepas slendangnya untuk menyelimutiku tanpa ku minta,,assiiikk..
    • Ratu Rimba Niagara CINTA-MU CINTA YANG TERATAS CINTA
      MAHA AGUNG MENGATASI SEGALA-NYA

      meski berubah pandangan di hati
      puisimu tetap di hati

      kubingkaikan
      di sudut alam maya
      biar dibaca pembaca alam maya
      samada kita hidup masih hidup atau sudah tiada di dunia ini lagi
      puisi yang kita karang bersama
      masih ada di alam maya ini
      selagi wujudnya alam maya ini
      selagi itulah wujudnya puisi kita
      menceritakan puisi-puisi indah
      betapa indahnya
      melahirkan rasa cinta yang terlalu amat dalam
      tentang cinta Ilahi
      semua-Nya tentang-Nya
      semua-Nya memuji-Nya
      menga-Agungkan-Nya
      agar DIA sudi
      membalas cinta kita

      kerana kita manusia biasa
      yang tak sempurna
      kerana cinta sesama manusia
      yang digilai
      atas keterujaan untuk
      memiliki dan dimiliki
      kita saling cemburu
      mencemburui
      cinta tak pasti
      dibalas atau tidak oleh yang dicintai
      masing-masing berebut-rebut untuk
      dimiliki cinta
      hingga hilang santun
      timbullah budaya
      kata mengata
      fitnah menfitnah
      dendam mendendam
      cinta Ilahi bertukar menjadi cinta duniawi

      Kerana taksub dengan cinta duniawi
      dendam kesumat
      ada di mana-mana
      menebarkan fitnah
      bahasa-bahasa indah memuji Ilahi
      bertukar bahasa jelek
      kata mengata
      umpat mengumpat
      menista sesama sendiri...
      serasa dirilah sempurna
      serasa cinta yang ingin dimiliki pasti miliknya
      jika pun tidak miliknya
      dia akan puas jika cinta duniawi itu tidak
      dimiliki oleh yang dicemburui

      Kerana cinta duniawi
      Puisi cinta Ilahi
      bertukar puisi duniawi
      bahasa indah seperti di taman-taman Syurga
      bertukar bahasa
      hingga letih malaikat pencatat buku amalan
      menulis betapa banyaknya dosa
      gara-gara bahasa nista
      yang menyakitkan hati
      sesiapa yang disakitkan hati itu

      Ah! Malunya pada
      mereka yang membaca bahasa nista itu
      lebih malu lagi bila
      di akhirat nanti
      DiPersembahkan kepada Ilahi
      dan gara-gara catatan buku
      amalan yang penuh dengan kata-kata nista
      jadilah hamba-Nya
      yang muflis
      kerana pahala yang dilakukan selama ini
      dituntut oleh mereka yang dinistakan...

      Ya Allah aku hamba-Mu
      mahu pulang ke Pangkuan-Mu
      cinta duniawi telah melalaikan aku
      membuatkan aku hilang pedoman
      hilang pertimbangan
      puisi Ilahi niat asalku
      telah bertukar menjadi puisi duniawi
      aku mengaku aku bersalah
      ampunkan aku Tuhan
      ampunkan semua sahabat pujanggaku juga
      jika Kau tak mengampunkan aku
      dan semua sahabat pujanggaku
      jadilah kami hamba-Mu
      yang malang di dunia ini
      kerna DiKurniakan bakat menulis
      untuk memuji-Mu mencintai-Mu
      dan mengajak pembaca menghayati
      betapa indah-Nya mencintai-Mu
      maka Ya Allah satukan hati kami
      dengan mengutamakan
      Cinta-Mu Cinta Yang Teratas Yang Maha Agung
      Mengatasi Segala-Nya
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      Karya Ratu Rimba Niagara
      4 Muharram 1434H
      18 November 2012M
      Like ·
    • Dee Aah yah selendangnya doang kurang asyiiikkk tuh
      wekekkeeke
    • Angin Segara Dee Ah@ selendang ku pakai,,sang dewi dee Ah malah kencan sama pangeran,,
      tinggal ku sendiri brteman slendangmu,,,ahahah,,,lebay
    • Angin Segara Ratu Rimba Niagara@ mahabah cinta bertinta jingga,,mengguratkan cinta tanpa noda..
      Ekspresi keagungan cinta ILLAHI,,tersalurkan dihati hamba yg murni..
      HABLUMINANNAS baru beranjak kpada HABLUMINALLAH,,,
      Amiiin,,,insya ALLAH
    • Ratu Rimba Niagara SISA-SISA KASIHKU TERLARA DALAM SEPI

      sisa-sisa kasihku
      dibiarkan sepi
      tanpa siapa

      yang sudi mengutip
      dibiarkan hanyut
      lalu hanyutlah
      sisa-sisa kasihku
      di ombak rindu
      yang tak berbekas lagi
      bertapak di hatimu
      kerana aku sadar
      siapalah aku
      di matamu
      yang hebat berpuisi
      aku hanya mengukaikan
      kata-kata yang tak sepuitismu
      moga kau berkarya
      bersama teman-temanmu di sini
      siapalah aku di hatimu
      siapalah aku di hati teman puisi-puisimu

      sisa-sisa kasihku ini
      terlara dalam sepi...

      RATU RIMBA NIAGARA
      4 Muharram 1434H
      18 Disember 2012M
    • Dee Aah ahahahaha maaf beribu maaf karna aku bukan kendedes atau banowati xixixixixi

      poliandri belum membumi hihihihihi
    • Angin Segara Ratu@ hmmhh,,apa sbenarnya yg kau rasa,,
      Jauhkan prasangka,,
      Aku bukan siapa2..juga tak bisa menjadikan mu siapa!!!
      aku tak lbih baik darimu,,,
      puisimu penuh makna,,tiada bisa yg menandingi..
      lalu knapa kau brkecil hati,,??
    • Angin Segara Ratu@kasihmu takan trbang terbawa angin..
      Kasihmu takan terhapus ombak segara...
      Dirimu mengumandangkan cinta kpada sesama dan illahi...
      Jangan sedih dan jangan pergi.,tetaplah disini..
    • Ratu Rimba Niagara bukan aku berkecil hati
      rakan sejati yang ada di hati
      berlalu pergi tanpa pesanan terakhir
      agar aku bisa mengerti apa makna
      sebuah persahabatan dipisahkan oleh sepinya

      agar dia tahu wujudnya aku di hatinya...
      bukan sepinya tanpa bicara sepi
      jika sepinya itu membahagiakannya
      itu sepinya yang ku bawa hingga ke mati
      rasa bersalah gara-gara sepi yang terlara sepi...
      hehehehehe
    • A R Suteja jadi pengen deh..
    • Ratu Rimba Niagara tapi bilamana angin segara
      datang membalut sepiku
      jadilah aku sahabat paling ceria
      untuk aku memadamkan segala
      sepi menyepi karya yang menyedihkan ...
      hehehehe
    • Angin Segara Dee Ah@ hehe,,, aku setuju kaka dee ah...
      Tetap setia..
    • Ratu Rimba Niagara Duhai ombak
      mari sini bicara samaku
      bilang sama si angin segara
      yang aku pengen jadi rakan setianya
      agar dia tak jemu

      memberi dukungan pada dunia karyaku
      selagi dia sudi tidak sepikan aku
      selagi itulah dia akan kekal menjadi
      rakan alam mayaku...
      boleh kah ombak kamu sampaikan
      kepada angin segara????
      hehehehe
    • Angin Segara AR SUTEJA@ pengen apa ki??
      Tadinya dewiku mau mendatangi penyucianmu,,,tapi slendangnya kutahan,,
      Dewi ga jadi pergi ki..Hahaha,,,hampura ajengan,abdi guyon..
    • Ratu Rimba Niagara Kalau dia jawap tidak sudi
      nggak apa-apaan
      kerna aku sentiasa sadar aku ini siapa
      bukan siapa-siapa di hatimu...
      hehehe
    • Angin Segara Ratu@ ombak telah datang,,dan aku sedia jdi sahabatmu,.
    • A R Suteja ndak apa"...hehe..met pagi menjelang siang saudaraku wahai Angin Segara,...sejahtera selalu....
    • Ratu Rimba Niagara duhai ombak
      berjanjilah padaku
      jika kau datang
      jangan mulanya bilang sayang
      lepas tu jadi benci

      bila benci datang
      ombak rindu
      bertukar menjadi
      tsunami
      membadai-badai
      mengkaramkan hatiku
      di ombak rindu yang suram lagi menyeramkan...
      aku tak mahu begitu ombak
      jika kamu begitu
      aku nyesal
      untuk menjadi temanmu
      makanya aku rela
      tak punya kawan
      yang manis berbicara
      tapi berbisa di hati
      yang aku pengen teman
      yang manis bicara
      semanis iman yang tertanam di kalbu hati
      di sinari Cahaya Ilahi
    • Angin Segara Aki teja@amin,,,sejahtra juga buat aki skeluarga..
      Bopo panji@ indah karna guratan kasih sang ratu..,hehe
    • Angin Segara Ratu@ sayang tak jadi benci selama tak dinodai,,rindu takan jadi tsunami slama bisa bijaksana sama cmburu...
      Aku tak seindah yg kau sangka,,,
      Aku munafik pengumbar kata...
      Aku hamba hina,,
      Malu jdi busanaku..
      Sdang kau brhias tiara dan takwa,,
    • Angin Segara Bopo panji@sendainya apa ayooo,,,,??
    • Panji Cakra Raksabuana seandainya Q bisa..Angin Segara..mulut ku terkunci...memang ndak bisa..hehe
    • Ratu Rimba Niagara Duhai angin segara
      Aku bukanlah insan yang sempurna baik
      Tapi aku bercita-cita mahu jadi hamba-Nya yang baik
      Baik pada Tuhan
      Baik pada manusia ...


      Ketahuilah kamu
      Tuhan tidak mengira bermulanya kamu
      Tuhan mengira berakhirnya kita
      Makanya apalah salahnya demi-Nya
      Kita bersumpah setia menjadi hamba-Nya
      Yang baik mulai detik ini sehinggalah ke nafas terakhir...

    • (PETIKAN DARIPADA WALL ANGIN SEGARA)
      4 Muharram 1434H
      18 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;