Friday 23 November 2012

SEPIKU SEPIMU


  • Jika saat ini Kita sedang tersenyum,Semoga senyuman itu menjadi ibadah . .
    Lezaihasra Lm was tagged in Hajira Redha's photo. — with Yang Zamila and 11 others.
    ~ LUAHAN BUAT SEPI~

Hadirmu di celah kelopak hati
mengajar aku tentang rindu
sepi datang rindupun bertamu
sepi hilang rindupun kelu

Sepi melihat ke dalam hati
ada pilu tidak terlagu
ada resah tidak bergundah
ada sayu tidak bersendu
lalu pada sepi terluah segala
dan sepipun mengerti bicara hati

Pada bilah masa mengguris
ada luka yang terhiris
pabila sepi mula menggerigis
dengan sejarah kisah berdarah
menikam sembilu di celahan pilu
menitislah darah dalam luka parah
apakah sepi masih mengerti?

12.17pm
11242012
Bumi Ulul Albab
    ‎~ LUAHAN BUAT SEPI~

    Hadirmu di celah kelopak hati
    mengajar aku tentang rindu
    sepi datang rindupun bertamu
    sepi hilang rindupun kelu

    Sepi melihat ke dalam hati
    ada pilu tidak terlagu
    ada resah tidak bergundah
    ada sayu tidak bersendu
    lalu pada sepi terluah segala
    dan sepipun mengerti bicara hati

    Pada bilah masa mengguris
    ada luka yang terhiris
    pabila sepi mula menggerigis
    dengan sejarah kisah berdarah
    menikam sembilu di celahan pilu
    menitislah darah dalam luka parah
    apakah sepi masih mengerti?

    12.17pm
    11242012
    Bumi Ulul Albab
    Unlike · · 33 minutes ago ·

    • You and 38 others like this.

    • Ratu Rimba Niagara
      SEPIKU SEPIMU


      apalah erti cinta dan rindu
      membuatkan hatiku sepi tanpa cinta dan rindumu
      sepi sesepinya
      sepimu ku tahu
      sepiku kau tak tahu
      sepimu sepiku DIA yang tahu

      sepimu buatku pilu
      sepimu buatku terluka pilu

      bila puisimu datang bertandang di wallku
      menambahkan sepiku
      menambahkan luka sepiku
      menjadi sepi yang parah
      parah membarah
      membarah dalam sepiku
      yang kau sepikan

      sepimu buatku pilu
      sepimu aku terdera rindu
      sepimu aku tertanya--tanya
      adakah kau sejujurnya cinta padaku
      adakah yang kau lafazkan cinta cuma
      sebuah janji palsu?
      baru ku tahu
      dengan kehadiran cinta lamamu
      itulah puncanya kau sepikan aku
      lalu aku terdera rindu
      aku disepikanmu tanpa ehsanmu

      kini sepimu menyedarkan aku
      siapalah aku di hatimu
      sekadar teman sepi
      bicara bisu
      sekadar cadaan
      agar kekasihmu cemburu
      lalu pulang ke pangkuanmu
      mengutip sepi dan cintamu semula

      kerna aku bukanlah
      si pendendam cinta
      malah akulah yang menghormati
      sebuah cinta suci karenaNya
      maka aku lupakan
      segala sepi yang membarah parah
      bukan sepi cinta rindu
      manusia yang aku dambakan
      yang aku dambakan
      sepi cinta rindu
      yang bisa membalut
      luka yang dilukai
      lalu menjadi penawar
      penyembuhan luka membarah
      adalah cintamu yang mengajak
      aku sepi rindu cinta hanyalah untukNya

      andai kata dia pilihanmu
      cukuplah cinta Tuhan
      bagiku dan tolong lupakan aku
      kerna tumpuanku pada cinta
      yang hakiki ini tak pernah
      mendustai akan janjiNya
      janjiNya pasti...
      dan sepi rindu cintaku padaNya
      pasti akan dibalasNya
      tanpa mengira siapa aku
      asalkan aku ikhlas
      mencintaiNya merinduiNya
      DIA tak akan pernah sepikan cinta dan rinduku padaNya...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      10 Muharram 1434H
      24 November 2012M

    • KARYA BUMI ULUL ALBAB & RATU RIMBA NIAGARA
      10 Muharram 1434H
      24 November 2012M

0 comments:

Post a Comment

 
;