Tuesday 27 September 2011

AKU TAK TEGA PERPISAHAN BERLAKU DI ANTARA KITA


 
Rabeah Mohd Ali
AKU TAK TEGA PERPISAHAN BERLAKU DI ANTARA KITA

Sahabatku...
Kata-katamu menikam kalbu menusuk sukma...
Andaikata kau mengucapkan selamat tinggal kepadaku
Mahu aku tak  makan tak minum kerana terlalu rindukan
Kemesraan persahabatan kita

Sebelum kau pergi tanpa dugaku
Kupohon sepuluh jari andainya kata-kataku mengguris luka hatimu
Tapi andai kata-katamu mengguris hatiku...sudah  kumaafkan

Aku tak tega perpisahan berlaku di antara kita
Kerana kau sudah kuanggap sahabat dunia akhiratku

Biarpun hatiku terluka kutetap menyayangimu
Tapi kupercaya kau sahabat yang pandai menyusun kata-kata indah
Seindah Taman Bunga seperti gambar kirimanmu padaku
Begitulah indahnya persahabatan kita
Dan aku amat menghargainya
Dan syukurku pada Allah atas KurniaanNya
mengurniakan sahabat sepertimu .

Karya Rha NS
27 September 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;