Tuesday 27 September 2011

SYUKUR DAPAT MELIHAT KEINDAHAN CIPTAAN TUHAN

aku dan kecintaanku ((*_*)) LOVE AIN
ღ¸.•✿..Aku lebih RELA ditinggalkan dengan KESEDIHAN oleh mereka yang aku sayang daripada aku meninggalkan mereka yang menyayangiku dan menyebabkan insan-insan itu bersedih kerana pemergianku….aku tahu betapa peritnya perasaan itu untuk ditanggung kerna aku MELIHAT sendiri ianya berlaku dan aku sendiri pernah merasai kedua-duanya. Sedih meninggalkan orang yang disayangi itu tidak setanding sedih apabila ditinggalkan oleh insan-insan tersayang…Justeru, sebelum insan-insan ini pergi meninggalkan, HARGAILAH mereka sebaiknya. InsyaAllah..ღ¸.•✿
  
    • .
       
    • Rabeah Mohd Ali
      AKU TAK TEGA PERPISAHAN BERLAKU DI ANTARA KITA

      Sahabatku...
      Kata-katamu menikam kalbu menusuk sukma...
      Andaikata kau mengucapkan selamat tinggal kepadaku
      Mahu aku tak makan tak minum kerana terlalu rindukan
      Kemesraan persahabatan kita

      Sebelum kau pergi tanpa dugaku
      Kupohon sepuluh jari andainya kata-kataku mengguris luka hatimu
      Tapi andai kata-,katamu mengguris hatiku...sudah  kumaafkan

      Aku tak tega perpisahan berlaku di antara kita
      Kerana kau sudah kuanggap sahabat dunia akhiratku

      Biarpun hatiku terluka kutetap menyayangimu
      Tapi kupercaya kau sahabat yang pandai menyusun kata-kata indah
      Seindah Taman Bunga seperti gambar di atas.
      Begitulah indahnya persahabatan kita
      Dan aku amat menghargainya
      Dan syukurku pada Allah atas KurniaanNya
      mengurniakan sahabat sepertimu Nurul Ain Lim.

      Karya Rha NS
      27 September 2011
      12 hours ago · · 2 people
    • Nurul Ain Lim thanks kak Rabeah Mohd Ali atas puisi itu,,, :)))
      11 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Sama-sama Nurul..gambar di wall amatlah disukai menceria hati...serasa kita berdua ada di sana berbual-bual mengenai erti persahabatan yang tulus dan ikhlas ...sambil berbual kita memerhatikan bunga-bungaan ...kerana terlalu indah panorama di taman bungaan itu kita terus memuji Allah tanda syukur dapat melihat keindahan Ciptaan Allah.
      9 hours ago ·

0 comments:

Post a Comment

 
;