Saturday 1 October 2011

BERKARYA SEAKAN SETIAP TARIKAN NAFAS ADALAH PUISI

GABUNGAN KARYA 3 ORANG PENYAIR

DIARI PERANTAU JURUFOTO KURNIAAN ALLAH

Subhanallah
...See More
Saturday at 4:52am · Like · · Unsubscribe

Naga Pamungkas and Isamudin Thamrin like this.

Naga Pamungkas produktif sekali dikau
Rabeah Mohd Ali berkarya seakan setiap tarikan
nafas kau adalah puisi

Sunday at 3:39am · Like

Rabeah Mohd Ali Puisi adalah teman setiaku yang
sentiasa memahamiku susah dan senang...
di kala aku bersedih dialah penenang jiwaku.

Sunday at 3:46am · Like

Naga Pamungkas seperti tumpahan suara hati yang ditulis ya

Sunday at 4:01am · Like

Rabeah Mohd Ali

Begitulah kira-kiranya pak...adakalanya aku terlalu emosi
meluahkan rasa hati...itulah yang paling kutakuti Allah
murka padaku dikuatiri apa yang ditulis mengguris perasaan
yang membacanya...dan aku rela Allah kakukan jemariku kerana
hati para sahabatku bagaikan permata yang ingin kujaga dan
adakalanya tertewas juga apabila mendung berarak awan kelabu
tanpa diundang datang. Kepada sahabat yang kusanjung itu jutaan
kali kulafaskan maaf kerana ku tak mahu membuka simpulan talinya
di akhirat nanti...dan aku sesal sendiri seumur hidupku yang
terpaksa kebawa ke akhiratku...ah!Malangnya aku kalau gitu jadinya.
Jika kutahu perkenalan ini menyakitkan lebih baikku sendiri.
Tangan kuhulur memohon maaf itu sahabatku kerana diriku kurasakan
serba tidak sempurna! Sahabat maafkan aku apapun alasannya aku
yang bersalah ! Ya Allah kau ampunkan aku kerana telah melukan hati
sahabatku samada secara sengaja atau tidak sengaja.
DariMu aku datang dariMu aku akan kembali Ya Allah.

Sunday at 5:11am · Like


(PETIKAN DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)

0 comments:

Post a Comment

 
;