Friday 27 April 2012

IKATAN KITA SUDAH TERPATRI CINCIN CINTA SYURGA



Putra Arjuna shared a link.
Putri Rimba Niagara
 ·  · 
  • You and Vra Bella like this.
    • Rabeah Mohd Ali Hai putra...sejak bila pura jadi DJ ni ...hehehe
      2 hours ago · 
    • Vra Bella dilamun rindu pada putri,ingt x ada td
      2 hours ago · 
    • Vra Bella mari menari bersamaku
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Ah! Ah! Ngak bisa dong...hehehe
      2 hours ago · 
    • Vra Bella bes..betul2..berpusing..dimlm minggu,ni
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Nanti dalam kubur macam mana?
      2 hours ago · 
    • Vra Bella rehatlah..sekejap..pastu..sambung puisimu
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Duhai...putra arjuna ku...
      Aku jauh cinta dengan kau
      Kerna kau cinta melebihi Tuhan lebih daripada segalanya
      Tapi jika kau cuba melalaikan aku dengan pesona dunia
      Faham-faham aje lah aku terpaksa lupakan kau putra...
      Hidup coma setitis putra...
      Tapi jika kau rasa aku ni nampak poyo je terpulanglah ye...
      Aku bukan muda lagi putra sudah senja usiaku
      Aku sedar tau diriku...
      Lainlah kau masih muda...
      Di luar saja banyak yang tergila-gilakan kegantengan kau
      Maafkan aku putra....
      2 hours ago · 
    • Vra Bella maaf-tujuanku..hanya mahu putri senyum,sambil menari sajer..dpt bersenam mindamu..usia..x jadi halangannya..x ada sape menoleh padaku..hanyamu,ajer..ok..ku dah pujuk..terpulang pdmu
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Gembiralah...gembiralah ...semahumu putra....
      Aku bukanlah anti hiburan...
      Tapi kalau hiburan itu mengajakkan aku
      MengingatiNya ... membela rakyat...aku sukalah....
      Bukan bererti aku ini baik sangat sempurna...
      Tapi salah kah aku jika aku ingin menjadi insan yang baik....
      Tolong bilang sama ku putra...
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Niat mu memang baik putra...sekarang ni cepat karang aku puisi...pujuk memujuk...kalau tak aku akan nangis.....hihihi
      2 hours ago · 
    • Vra Bella mengada2..sajer..putri..ni..pening putra dibuatnya..
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Aku baru nak karangkan sebuah puisi cintan gile padamu tapi kau asyiklah nak ajak aku berjoget...kat rimba ni aku dah puas melihat penghuni rimba berjoget bergendang diiringi dengan syair dan gurindam aku....kalau kau liha pasti pecah perut mu...aku dah ak larat nak gelak....ni....hihihi
      2 hours ago ·  ·  1
    • Vra Bella buah delima cantik sekali..dimakan oleh tuan putri..senang sekali rasa hati..belikan sajer sari..buatan sendiri
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Gurindam yang putri rekakan untuk putra semalam...tak balas pun...buat dahlah sampai berpinar mato den....hihihi
    • Vra Bella ha..ha..tak tertahan..jiwa gundahku..terhibur sekali denganmu..amboi..byk ctk..
    • Vra Bella yang mana..tlg antakan pada putra skrg
    • Vra Bella yang putra baru like..tadi..sgt..geli di hati..ha..
    • Vra Bella byk sgt gurindam,puisi putri..tak tahu menahu,yg mana..
    • Rabeah Mohd Ali PATRIKAN CINTA KAMI HINGGA KE SYURGAWI

      Duhai bakal isteriku...
      Kau kata
      Padaku
      Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
      Setiap hari kau akan menyediakan aku
      Secawan kopi cinta
      Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
      Semakin hari semakin cinta
      Semakin hari semakin sayang
      Semakin hari semakin rindu
      Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
      Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
      Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
      Setiap kata-katamu membuatkan
      Aku teruja untuk memilikimu
      Menyangimu mencintaimu seumur hidupku

      Andai kata aku tidak memilikimu
      Mahu rasanya kopi cinta itu
      Terbayang-bayang wajahmu
      Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
      Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
      Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
      Tapi kau bilang...
      Jika ingin memiliki cintamu...
      Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
      Barulah kau akan terima cintaku
      Kau bilang cinta mu ada ke aku
      Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
      Tersyahdu aku terkedu aku
      Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
      Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
      Mengatasi segalaNya
      Cintamu sekadar apa adanya...
      Dan kau mencintai aku lebih adanya

      Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
      Aku muhasabah diriku
      Apakah selama ini
      Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
      Ya Allah aku bersyukur padaMu
      Kau Kurniakan
      CintaMu dengan
      Hadirnya dia
      Untuk kami terus-terusan mencintaiMu
      Mencari jalan-jalan redhoMu
      Hingga ke akhir hayat kami
      Dan patrikan cinta kami
      Hingga ke Syurgawi
      Aamin

      Karya Putri Rimba.
      27 April 2012
    • Rabeah Mohd Ali Apa pendapat mu putra dengan puisi karangan ku ini...putra arjunaku...
    • Vra Bella sedapnya seperti makan2..ditepi pantai,dilangit bintang berkelip2..hanya ada putri dan putra
    • Vra Bella terima kasih..setiap masaku..putri temankan..x rasa gundah selalu
    • Vra Bella asyik bergurau senda..puisi ini..sgt agung..bagiku suci..nya hatimu,mekar selalu ditmn hatiku
    • Rabeah Mohd Ali Puisi gurindam utnuk kanda tuanku...macam mana masih ingat tak liriknya...
    • Vra Bella maaflah putra ni..terlalu byk nak diingt..anta sajer diwall putra
    • Rabeah Mohd Ali GURINDAM UNTUK KANDA TUANKU

      Kanda...oh kanda...
      kanda buah hati dinda
      kanda cinta pertama dan terakhir dinda

      Kanda...oh...kanda...
      terima kasih kerana sudi mencintai dinda keranaNya
      kita sama-sama cinta
      kita sama-sama sayang

      Kanda...oh...kanda...
      moga cinta kita sentiasa membara
      tak jemu dan tak bosan
      cinta kita bukan kerana harta atau darjat
      cinta kita lahir dari hati nan tulus dan ikhlas
      tiada apa yang dapat mengubah cinta kita
      kecuali kematian memisahkan kita

      Kanda...oh kanda...
      kanda cinta dinda
      dinda cinta kanda
      kita sama-sama cinta
      kita sama-sama sayang
      moga ikatan kita
      terpatri selamanya
      di dunia hingga ke Syurgawi
      Amin Ya Rabbal A'Lamin

      Karya Putri Rimba.
      27 April 2012
    • Rabeah Mohd Ali Sekarang komen dan beri pendapat mu putra kalau boleh balas gurindam ku ini putra...
    • Vra Bella pendapatku..sgt ikhlas perasaan syg..kasih,mengasihi,rindu-rinduan.rasa sdh bila baca gurindam,ni.membuatkan ku..bertanya hati..insyaAllah,hanya padanya kita berserah
    • Rabeah Mohd Ali Tolong doakan aku putra...biarpun ku tak dapat memiliki cinta mu kerna kau sudah memiliki cinta si putri Balqis...
      Aku redha atas ketentuan-Nya ...kau bukan ku miliki cinta....huhuhu
    • Vra Bella hari mendung tiada awan..langit cerah..bersinar cahaya..tatkala hati..suka sama suka..itulah resam hidup dimuka bumi Allah
    • Vra Bella hei..putri balqis..hanya adk angkat putra..sajer..rindu jauh..x berjumpa..itu saja..
    • Rabeah Mohd Ali Ala...putra...mengaku ajelah ...kau sudah miliki cinta si putri balqis...mana bisa mungkin aku merampas cinta...huhu
    • Vra Bella geram sekali rasa2 ini..putra merajuk,baru tau
    • Rabeah Mohd Ali Ala...putra...ni semalem bilang lain hari ni bilang lain...inilah lelaki....adakah ini lelaki sejati..???? Bilang sama aku...??? huhuhu
    • Vra Bella mcm dalam teater,rasaku..bagaimanalah nak yakinkan putri..ni
    • Rabeah Mohd Ali Merajuk -merajuk putra putri balqis ada sebelah memujuk...merajuk putri rimba...mujurlah ada rakyat beta memujuk kalau mereka tahu pura ingin kecewa putri naas putra di terkam mereka sampai ...mati...makanya putra jangan sekali nak kecewakan putri....hihihi
    • Vra Bella beginilah..esok pagi ikutku..pergi bersiar2 bersama2,sdh byk cemburu butamu pdku
    • Rabeah Mohd Ali Putra bukan cemburulah...kalau benar sekali kau ada putri yang sah apa salahnya...kan masih lagi 3 kekosongan...apa yang hendak dikisahkan ye....hihihi
    • Vra Bella ha..ada caranya..putra bawakan putri temui putri balgis..ya..jgn lopa..sms
    • Rabeah Mohd Ali Tapi tak tahulah putra jenis yang takut isteri...dari takdir Tuhan...tepulang ok...tepuk dada tanya iman!
    • Vra Bella bkn tkt..sayg..maa
    • Vra Bella mgkn ketawa putri rimbaku..skrg
    • Rabeah Mohd Ali Ala...putra...kalau aku sms pada mu...nanti putri balqis yang jawab...di marahi ku bagaimana...aku tak tega dimarahi seorang perempuan yang tamak kasih sayang yang cuma sementara ini...macamlah kasih suami itu milik dia seorang...tapi cuba tengok kalau suami nya mati...pasti mahu berganti cinta... ambil suami orang pun tak apa pulak...egois...aku tak suka gitu....sebab itu aku suka tinggal di rimba ini tenang...sekali ...
    • Vra Bella kira begitu..jawapmu..tenanglah dirimu disana
    • Rabeah Mohd Ali Kalau dia datang dak serang aku...siaplah...penghuni rimba akan serangnya dulu...kerana aku tak salah...si putra yang salah buat apa bercinta dengan ku kalau sudah tahu ada cinta...hihihihi
    • Vra Bella beginilah..putra mahu kamu berdua..jgn duk dirimba lagi..byk anocanda..
    • Rabeah Mohd Ali Putraku...kadang kala kita ini...terlalu fikirkan pesona dunia terlalu banyak...
      Sedangkan pesona akhirat kita tak mahu fikirkan langsung biarpun bertafakur dalam sejenak...
      Tahukah dikau...
      Jika kita kejar dunia....dunia akan tinggalkan kita...
      Tapi jika kita kejar akhirat...dunia akan mengikuti kita....
    • Rabeah Mohd Ali Biarlah anaconda di dunia ini masih boleh lari putra...daripada anaconda di alam kubur pasti dah tak boleh lari lagi..
    • Vra Bella tahu..carilah redha Allah,jgn cari penghargaan manusia
    • Vra Bella menangislah utk akhirat,jgn menangis kerana dunia..
    • Rabeah Mohd Ali Tahu pun kamu...aku tanya kamu sejujurnya...andainya kau seorang isteri...adakah kamu izinkan suami memiliki cinta lain tapi kamu tahu dia memang mampu segalanya...jawab sejujurnya putra...Allah menyaksi akan kata-katamu itu...
    • Rabeah Mohd Ali Kalau kamu jawab terima dengan redha maknanya ilmu yang dipejari hari ini telah meresab dalam kalbumu tapi kalau kamu kata tak setuju....jangan kau bilang apa-apa lagi...muhasabalah dirimu...tapi aku amat pecaya jika ditakdirkan suamimu mati...kau mesti mahu pengganti cinta untuk menghilang kesepianmu...kan3
    • Vra Bella mula2..pasrah..sdh dulu,pastu dah kering air mata..patah balik..fikir..didunia ini sementara..kematian smkn dihadapan.percaya dgn ketentuan ilahi..disana akhirnya tersirat..manis iman,hadiah dari ilahi.pelbagai hikmahnya.klu ada jiwa kehambaan..kita terima dgn berlapang dada.kaya jiwa dipenuhi dgn menangis dan sbr..syukur diatas segala nikmat.semua dariNya..ilahi blh ambil,bila2
    • Rabeah Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

      Sebab itu Allah pilih mu untuk menjadi sahabat dunia akhirat ku putra. AAmin,
    • Vra Bella terima kasih..sdh sekali..terharu nada indahmu..ni..ada..vedeo sdh dari hatiku
    • Rabeah Mohd Ali Putra boleh kah kau berjanji padaku...kau akan menjadi sahabat paling setia...dan sanggup susah senang bersamaku...jika hilang semangatku...kau tiupkan semangat ku sehingga nafas ku terhenti? boleh kah kau berjanji dengan ku putra...walau pun aku tak bisa memiliki cinta sucimu itu kerna takdirnya kau bukan milik cintaku tapi kau tetap sahabat dunia akhirat ku....bolehkah putra...????
    • Vra Bella orait..putra rasa suka..sgt..sepatutnya putra yg terima kasih,putri rimba sudi dgnku..
      58 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Sudi apa? hihihi mulalah tu perasan jiwang-jiwang....hihihi
      57 minutes ago · 
    • Vra Bella kah2..sudi bersahabatlah..
      56 minutes ago · 
    • Vra Bella perasan mana,jiwangku..putra pun x perasan
      56 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Hehehe makin mantaappp gitu lakonan mu putra.....pengarah kata akan beri 3 kali bonus atas lakonanmu yang mantappp itu....hihihi lebih mantap dari semalam....hihihi tahniah...! tahniah dariku sebagai penerbit filem CINTA KE JALAN-JALAN SYURGANYA...ini pun nak ucapkan tahniah kepada heroinnya PUTRI RIMBA....adoaiii...gandingan yang mantappppp....hehehe
      53 minutes ago · 
    • Vra Bella apa..ni..tarak fhm
      52 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Pergi lah beradu...si putri balqis dah cemburu tu....hehehe
      50 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Selamat malam putra...kirim salam sama putri kesayangan mu itu....hehehe
      49 minutes ago · 
    • Vra Bella penat rasa bdn..esk putra cuti
      49 minutes ago · 
    • Vra Bella selmt mlm..padamu,jugak..tq
      48 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Putra tk jalan mana-mana ke sama putri balqis? mana tahu takut terserempak pulak...boleh nak bersiap sedia lari....hihihi
      47 minutes ago · 
    • Vra Bella apa salahnya..cemburu,ke
      46 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Apa nak dicemburukan...putra ku yang dari seberang sudah menantiku putra....hihihi
      44 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Barulah adil kan kau ada putri aku ada putra...sama-sama tak cemburu....hihihi
      44 minutes ago · 
    • Vra Bella heiiiiiiiiiiii
      44 minutes ago · 
    • Vra Bella elok tu
      43 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Kenapa gelak...ye...gelak cemburu ke atau gelak menyindir....heiiiii
      43 minutes ago · 
    • Vra Bella nasibla
      42 minutes ago · 
    • Vra Bella gurau,je
      42 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Wah...wah...menang-mentang tak layan cinta...dah kata kasar ye....hihihi dulu punyalah macho sekarang dah nampak kekasaranmu putra...aku nggak suka gitu....hehehe
      41 minutes ago · 
    • Vra Bella baru kasar sikit,jer..ok..maaf darling
      40 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Tak ada maknanya darling2 kalau darling di sebelah dah ada ye...hihihi
      39 minutes ago · 
    • Vra Bella malasla..pujuk..besok..yer..hi..
      39 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Dah kena marah dengan putri balqis kata ajelah....hihihi ok bye darling yang bukan darlingku.....hihihihi tidur mu pasti masih tersenyum hingga ke pagi....hehehehhe
      37 minutes ago · 
    • Vra Bella rindumu
      36 minutes ago · 
    • Vra Bella take care
      36 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali rindumu juga darling ...hihihihi
      35 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Moga Allah selalu melindungimu .AAmin.
      35 minutes ago · 
    • Vra Bella tq..muah2
      34 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali tidurlah selena-lenanya darling...jangan tersebut namaku udahlah ye...nanti naas putri balqis merajuk...
      32 minutes ago · 
    • Vra Bella ok-simpan dlm hati
      32 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Simpan dalam hati tu yang bahaya...pasti mulut tersebut juga yang kau cintakan aku....tak caya cuba tanya putri balqis....aku telefon putri balqis sekarang nak....pasti putra kecut perut...kan3...hihihi
      30 minutes ago · 
    • Vra Bella fonlah..dia sgt kasihiku,tdk mengapa
      29 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali ‎.Wah...wah...kamu car aku putra? hihihi
      28 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Nasib baik aku tinggal di hutan kalau tak...habis...kau putra...malam ni semuanya selamat....hihihi
      26 minutes ago · 
    • Vra Bella baik..selamat..kasihku..hu..
      25 minutes ago · 
    • Vra Bella drlg..vra zzz,ye..bye
      24 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Sama-sama kasih ku...huhu tapi jika ada terkasar bahasa ku menyinggung perasaan mu maafkan aku ye...aku cumalah insan biasa yang ak lari dari kesilapan berbicara nan indah-indah menyejukkan hatimu putra...
      23 minutes ago · 
    • Vra Bella tak ada ape-sukaimu
      23 minutes ago · 
    • Vra Bella vra pun sama,yer
      23 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Alhamdulillah saling suka kerana Allah memang ku suka....AAmin.
      22 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Putra Ajuna ku lenalah kau bagaikan seorang putra raja,
      Menyayangi rakyatmu dengan sejujurnya ikhlas;
      Aku sentiasa menyokongmu duhai putra diRaja,
      Moga kebaikanmu Allah saja yang dapat membalas.
      19 minutes ago · 

      (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRA ARJUNA & PUTRI RIMBA)
      28 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;