Wednesday 25 April 2012

TERIMA KASIH KERANA IZINKAN AKU BERTEDUH DI HATIMU




LAGI BERSERI DISINARI CAHAYA ILLAHI

Perginya aku ke puncak rindumu
Satu pagi yang hening
Kicauan burung,seakan menyanyi untukku
Kuketuk jendela hatimu..dengan katakan
Mahu bersama-samaku menuju puncak rindu
Ya..jawapmu sambil memandangku..
Putih bersih,wajahmu..damai
Melihatmu saat itu

Aku tertanya pada diriku
Bagaimana nanti..aku tidak
Bisa datang ke teratak indahmu
Mengetuk jendelamu..dan bersamaku
Menuju puncak gunung
Rindu menjadi saksi
Menantilah diriku..di puncak gunung
Dihiasi awan biru,kebiru-biruan jelas kelihatan
Di kalbu ingatanku

Aku telah sampai di puncak gunung..bersamamu
Kulihat awan putih..berseri-seri wajah awan melihat
Pandanganku ini..Kasih..kunyatakan
Andai aku melihat awan ini
Adakah disebalik awan ada dirimu nanti
Jawapanmu ya..tentu ada bersama-sama bukan disebalik awan
Tapi dalam hatinya..

Kasih..rasa mahu kuhentikan masa ini
Agar dapat bersama-sama meniti
Laluan untuk turun dari puncak gunung rinduku rindumu
Dirimu memegang erat tanganku
Kucapai jemari tanganmu agar tidak jatuh
Menuruni cerun,denai,akar pokok yang berselirat
Hingga sampai ke bawah gunung itu

Kuhantarmu ke teratakmu dengan melihat pandanganmu
Puas hati dapat bersama-sama hari ini bagai selamanya
Dirimu memandangku..melihatku dari jauh
Kemesraanku buatmu..kasih..
Masuklah dirimu kembali kedalam teratakmu yang indah
Lagi berseri,disinari cahaya Illahi
Yang indah rasa hatiku

Karya Putra Arjuna
26 April 2012


TERIMA KASIH KERNA IZINKAN AKU
BERTEDUH DI HATIMU YANG PENUH IMAN 


Kasih...
Kau hadir tanpa dugaku
Kebaikan
Kejujuran
Kelembutan tutur katamu
Buat aku jatuh cinta padamu
Kau tidak seperti yang lainnya
Tidak pernah faham
Deria jiwa seorang wanita
Yang perlukan seorang pria
Menjadi pelindung
Membajai benih-benih cinta
Lalu subur dan tumbuh
Sepohon cinta yang rendang
Lebat buahnya
Itulah pohon cinta Illahi
Yang disemai bersama di dunia
Dan menjadi bekal di
Akhirat nanti
Bersyukurku atas
Kurniaan-Nya
Menganugerahkan...
Cinta suci mu ke aku
Ikhlas mencintaiku kerana-Nya
Terima kasih... kasih
Kerna izinkan aku
Berteduh di hatimu
Yang penuh iman
Untuk membawa aku
Jalan-jalan ke Syurga-Nya

Karya Putri Rimba.
26 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;