Wednesday 25 April 2012

BERSERI DISINARI CAHAYA ILLAHI


        • K

    • Perginya aku ke puncak rindumu
      Satu pagi yang hening
      Kicauan burung,seakan menyanyi untukku
      Kuketuk jendela hatimu..dengan katakan
      Mahu bersama-bersamaku menuju puncak rindu
      Ya..jawapmu sambil memandangku..
      Putih bersih,wajahmu..damai
      Melihatmu saat itu

      Aku tertanya pada diriku
      Bagaimana nanti..aku tidak
      Bisa datang ke teratak indahmu
      Mengetuk jendelamu..dan bersamaku
      Menuju puncak gunung
      Rindu menjadi saksi
      Menantilah diriku..di puncak gunung
      Dihiasi awan biru,kebiru-biruan jelas kelihatan
      Di kalbu ingatanku

      Aku telah sampai di puncak gunung..bersamamu
      Kulihat awan putih..berseri-seri wajah awan melihat
      Pandanganku ini..Kasih..kunyatakan
      Andai aku melihat awan ini
      Adakah disebalik awan ada dirimu nanti
      Jawapanmu ya..tentu ada bersama-sama bukan disebalik awan
      Tapi dalam hatinya..

      Kasih..rasa mahu kuhentikan masa ini
      Agar dapat bersama2 meniti
      Laluan untuk turun dari puncak gunung rinduku rindumu
      Dirimu memegang erat tanganku
      Kucapai jemari tanganmu agar tidak jatuh
      Menuruni cerun,denai,akar pokok yang berselirat
      Hingga sampai ke bawah gunung itu

      Kuhantarmu ke teratakmu dengan melihat pandanganmu
      Puas hati dapat bersama-sama hari ini bagai selamanya
      Dirimu memandangku..melihatku dari jauh
      Kemesraanku buatmu..kasih..
      Masuklah dirimu kembali kedelma teratakmu yang indah
      Lagi berseri,disinari cahaya Illahi
      Yang indah rasa hatiku
       —  
       ·  ·  · 10 hours ago in Kuala Lumpur

      • You, Vra Bella and Qaseh Solehah like this.

        • Rabeah Mohd Ali TERIMA KASIH  KERNA IZINKAN
          AKU BERTEDUH DI HATIMU YANG PENUH IMAN

          Kasih...
          Kau hadir tanpa dugaku
          Kebaikan
          Kejujuran
          Kelembutan tutur katamu
          Buat aku jatuh cinta padamu
          Kau tidak seperti yang lainnya
          Tidak pernah faham
          Deria jiwa seorang wanita
          Yang perlukan seorang pria
          Menjadi pelindung
          Membajai benih-benih cinta
          Lalu subur dan tumbuh
          Sepohon cinta yang rendang
          Lebat buahnya
          Itulah pohon cinta Illahi
          Yang disemai bersama di dunia
          Dan menjadi bekal di
          Akhirat nanti
          Bersyukurku atas
          Kurniaan-Nya
          Menganugerahkan...
          Cinta suci mu ke aku
          Ikhlas mencintaiku keranaNya
          Terima kasih... kasih
          Kerna izinkan aku
          Berteduh di hatimu
          Yang penuh iman
          Untuk membawa aku
          Jalan-jalan ke Syurga-Nya

          Karya Putri Rimba
          24 April 2012

          8 hours ago ·  ·  1

          (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
          26 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;