Wednesday 25 April 2012

PASTI HIDUPMU TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA




PASTI HIDUPMU TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA

Ahmad Tajuddin was tagged in Hasmy Shaari's photo. — with Mohd Jamil and 48 others.

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ORANG HASAD : SAKIT JIWA Sahabat.. Janganlah ada HASAD dalam diri... HASAD membuat hidup MERUGI... Dia akan selalu SENDIRI... Hidup tidak DINIKMATI... Hanya ada dalam SEPI... Orang lain BERBAHAGIA... Diapun MERANA penuh KECEWA.... Orang lain BERSEDIH... Diapun TERTAWA penuh MURKA... HASAD menjadikan HIDUP SENGSARA Si HASUD sesungguhnya SAKIT JIWA Maka obatilah dengan IMAN dan CINTA ~ya Allah jauhikan kami dari mempunyai sikap hasad dengki sebegini,aamiin

PASTI HIDUPMU TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA

Hasad buat hati jadi sakit jika dia melebihi kita
Hasad buat hati jadi benci jika dia berjaya
Hasad buat hati jadi suka jika dia tersungkur

Aku benci dia berjaya
Aku suka dia tersungkur

Aku takkan tenang kalau dia berjaya dan bahagia
Dan aku tenang bila dia kalah dan dia derita menunggu mati
Kalau dia mati lagi aku suka
Tiada siapa yang hendak menyakitkan hati aku lagi
Akulah juara segala hasad dengki
Dengki...Dengki...Dengki...
Itulah yang suka berhasad dengki

Duhai pendengki yang mendengki
Baik kau buang saja jauh-jauh hasad dengkimu itu
Kalau tidak... kau pasti akan merana
Merana di dunia
Merana di akhirat
Sebesar mana amalan yang kau bawa
Allah pasti tidak akan menerima
Kecuali kau sudah bertaubat
Allah penerimba taubat
Makanya bertaubatlah sekarang...
Sebelum terlambat...

Kalau kau ada hasad dengan aku..
Aku dah maafkan...
Tapi kalau kau hasad dengan orang lain
Pergilah minta maaf dengan mereka
Mereka pun akan memaafkan kau
Kerana mereka tiada mempunyai hasad dengki denganmu
Sebagaimana engkau berdengki dengan mereka

Bila kau dengar mereka berjaya ucapkan tahniah!
Bila mereka tak berjaya beri sokongan pada mereka
Agar mereka berusaha hingga diizinkan Allah berjaya
Jika itu kau dapat lakukan
Pasti hidupmu tenang
Setenang
Air di kali Syurga

Karya Putri Rimba.
25 April 2012

(PETIKAN DARIPADA WALL HASMY SHAARI & AHMAD TAJUDDIN & PUTRI RIMBA)
25 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;