Wednesday 25 April 2012

KEHADIRANMU ADALAH SATU KURNIAAN DARI-NYA YANG AMAT BERNILAI DUNIA AKHIRAT





  • AWAN PELANGI CINTA

    Pelangi ...
    Kau indah
    Sungguh indah
    Warna-warnimu berkemilauan
    Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
    Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
    Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
    Allahu Akhbar aku terkesima
    Betapa indahnya di kala itu
    Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
    Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
    Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
    Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
    Terpesona aku di kala itu
    Menangis aku tanpa henti
    Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
    Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
    Dengan lafaz
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

    Karya : Putri Rimba.
    24 April 2012
     ·  · 8 hours ago · 


    • Laksamana Mas and Vra Bella like this.

      • Rabeah Mohd Ali Duhai sahabatku Laksamana Mas & Vra Bella apa pendapatmu mengenai cetusan puisi ku ini ye...
        8 hours ago · 

      • Vra Bella aduh..tertarik..manis kata-kata mu..tak lena tidur malamku
        8 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Aku ngak bubuh gula ye...senyuman mula yang menjadikan manis kot....hehehe
        8 hours ago · 

      • Vra Bella boleh jua..kalau dirimu sudi bubuhkan..
        8 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Kau di benua sana...mana bisa dong....hihihi
        7 hours ago · 

      • Vra Bella alasanmu..banyak bangat..hik..
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Sejujurnya aku bilang sama kamu...aku nggak percaya sama kamu dong....hehhe
        7 hours ago · 

      • Vra Bella nanti..ku nyanyikan..lagu..ungu..percaya padaku..hi..
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Tolonglah putra jangan kamu nyanyi ....nanti pensan aku...terpaksa menanggung beban rindu sama kamu....hihihi
        7 hours ago · 

      • Vra Bella hi..beban cinta..ringan..kan
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Kehadiran mu adalah satu Kurniaan dariNya yang amat bernilai dunia akhirat.
        7 hours ago · 

      • Vra Bella mesti sama-sama cam berlian..atau permatamu..kan banyak..dari rimba
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Sekarang ni kamu cinta sama aku atau permata belian yang ada di rimba ye...sedangkan di rimba ini ...itu tiada harga yang berharga daunan kasih...
        7 hours ago · 

      • Vra Bella dirimu..lah..baru tanya permata belian,sudah cemburu..hu..
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Biasalah perempuan kan3 tapi sejujurnya ku bilang sama kamu...kalau kamu mahu mencukupi 4 cintamu ...aku bisa kok...tolong pinangkan lagi tu... tahukah kamu dapat payung emas tu...bukan satu tiga tu payung emas...siapa nggak mahu.....aku mahulah pemberian dari Allah SWT bukan kah aku sudah bilang pada kamu aku memilih kamu kerana cintamu pada Allah mengatasi segalaNya makanya aku faham kok...yang penting kau jujur sama aku...
        7 hours ago · 

      • Vra Bella cam na..yer..tak nak payung emas,nak payung perak atau gangsa..jujur..putra..jujur..mesti putri suka
        7 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali heheh putra suka dapat cinta 4 putri kan3 hihihi
        6 hours ago · 

      • Vra Bella banyaknya suka..biar dari hati..hatiku yang rasa..pening kepala putri rimba
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Kenapa nak pening putra...sepatut nya sukalah ...bukan senang nak cari orang yang macam aku ni...sporting gile2 ...hihihi kalau putra ni seorang perempuan sanggup jadi seperti aku ni berbagi kasih? hehehe jawab sejujurnya....hihihi
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Mesti putra ak boleh jawab kan3 hihihi
        6 hours ago · 

      • Vra Bella putra tak mahu..lah cari selainnya..putri sudah ada..
        6 hours ago · 

      • Vra Bella baiknya..pasti putri rimba..sangat cintakan putra..hik..
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Tahu tak apa....hihihi...tapi cintaku tak kesampaian lah putra...hihihi
        6 hours ago · 

      • Vra Bella nanti putra ambilkan tali,biar sampai
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Sejak bila putra jadi tarzan ye....hihihi
        6 hours ago · 

      • Vra Bella kan,dalam rimba..lupalah..putri rimba..ingt ditempat kerja saja
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Sekarang ku dah pecaya ..dengan cintamu bila pula nak sarungkan cincin syurga ke jari manisku ini ye? hehehe
        6 hours ago · 

      • Vra Bella laa,lupa lah tu..dalam tempahan hari tu..
        6 hours ago · 

      • Vra Bella putri..vra nak tidur di rimbamu..leh..sudah penat..zzz..
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Iyelah putra rehat ye...putri nak siapkan beberpa puisi yang tertangguh ni...selamat beradu ye putra...
        6 hours ago · 

      • Vra Bella banyaknya..boleh tau..puisi untkk putra..ada kan
        6 hours ago · 

      • Rabeah Mohd Ali Putra cuba tengok di wall ku siap dengan gambar mu sekali di bawah nya puisi yang kukarangkan istimewa untuk mu bacalah...kalau kau baca pasti terharu...pergi balas...kalau tak letih...hihihi tajuk Cinta Terpatri Hingga Syurgawi.
        6 hours ago · 

      • Vra Bella tak jumpa pun

      • Vra Bella dah
        about an hour ago · 

        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
        26 April 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;