Tuesday 24 April 2012

PUISI YANG MEMUKAU JIWA BAGAIKAN DIHAYUN-HAYUN DENGAN AYUNAN YANG LEMBUT TAPI TENANG


Putra Arjuna:
Jangan mencintai seseorang seperti bunga,kerana bunga mati dikala musim berganti.Cintailah mereka seperti sungai,kerana sungai mengalir selamanya
1 ·  · 
  • You and Vra Bella like this.
    • Rabeah Mohd Ali

       CINTA MEMBAWA KE SYURGA

      Awak,,,
      Terharu saya mendengar mengakuan awak
      Sungguh ikhlas pengakuan awak pada saya
      Cinta awak ke saya seperti saya
      Mendapat tiket ke Syurga
      Selangkah kaki saya ke Syurga
      Awak tahu tak...
      Cinta yang sebeginilah yang saya dambakan
      Jika orang yang mencintai saya
      Cintanya mestilah cinta Allah
      Tempat Yang Teratas
      Saya tak mahu
      Cintanya ke saya
      Mengheret saya dan dia
      Kelalaian daripada
      Mengingati Allah
      Lalu terjebak
      Dalam
      Kemurkaan Allah
      Jika itu berlaku
      Adakah cinta namanya?
      Pastinya tidak
      Itu semuanya cinta
      Palsu yang memusnahkan cinta suci
      Makanya
      Pabila saya mendengar mengakuan awak
      Yang ikhlas itu
      Saya terus menangis kesyukuran
      Di sejadah cintaNya
      Mengucapkan syukur padaNya
      Yang tak terungkap
      Kerna DiKurniakan
      Cinta dari hambaNya
      Yang tulus ikhlas
      Semata keranaNya
      Syukur Ya Allah
      Terima kasih cinta hati saya
      Yang sudi melamar saya
      Untuk sama-sama
      Menempah tiket ke Syurga
      Moga dengan tersarungnya
      Cincin Syurga ke jari manis saya
      Jadilah saya bidadari awak
      Bidadari yang setia
      Hingga ke SyurgaNya

      Awak menerima cinta saya keranaNya
      Saya membalas cinta awak keranaNya
      Inilah cinta yang telah tercatat di Lauhmahfuz
      Wallahualam

      Karya Putri Rimba.
      25 April 2012
      2 hours ago · 
    • Vra Bella besnya..vra tak pandai..nak kata..2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali
      Putra Arjunaku...terlalu menarik hatiku
      Kata-kata mu sungguh puitis
      Telah mencetuskan aku berkarya pagi-pagi begini
      Moga memberi kebaikan kepada mereka yang ingin bercinta keranaNya
    • Vra Bella yer,ker..asyik melayani pagi yang indah bersama kasihku..hi..
    • Rabeah Mohd Ali Hehehe macam mana suka tak dengan karya puisi ku ini duhai putra arjuna ku?
    • Vra Bella suka amat,manis utk dikenang didalam hati sanubari insan
    • Rabeah Mohd Ali Aamin. Ye...Vra Bella...harap bersabar ye...sahabatku...biarpun pahit untuk ditelan segala pandangan mereka ke kita....asalkan Allah tahu niat kita ye...
    • Vra Bella betul,katamu..biarkan..anggap saje,cinta menuju syurga
    • Vra Bella ada hikmahnya,disebalik tangisan..hujan yg lebat
    • Rabeah Mohd Ali Aamin...dunia orang yang bercinta keranaNya
      Hanya orang yang terpana dengan cinta Allah sahaja
      Yang memahami rahsia cinta saling mencintai keranaNya
      Aduhai rasa tak sabar untuk melangkah ke SyurgaNya
      Tapi sebelum melangkah ke SyurgaNya
      Segala kepahitan ditelan bagaikan madu
      Kalau ditelan bagaikan hempedu
      Pasti kita akan putus asa
      Dalam perjuangan ke
      Jalan-jalan ke Syurganya
      Betul tak sahabatku?
    • Vra Bella ya..bagiku..percaya pada ketentuan pada ketentuan ilahi..ada manisnya kemudian,hari
    • Vra Bella pilihan ilahi,kesukaannya-kelembutan dan ketenangan..ape katamu..
    • Rabeah Mohd Ali Allah makbulkan doaku dihadirkan para sahabat untuk bersamaku dalam mencari-cari jalan-jalan ke SyurgaNYa..Sejujurnya kukatakan padamu aku amat-amat perlukan sokongan mu ...aku tak berdaya untuk berjuag keseorangan....hadirnya kamu inilah ketentuanNya ...
    • Vra Bella alhamdulilah..betul..ker..terima kasihlah pada ilahi..itu membuatku senyum..untukmu
    • Rabeah Mohd Ali Ye...aku sukakan ketenangan dan kelembuan...jiwaku akan memberontak jiwa hidup penuh kebencian dan kepalsuan ...bercakap bagaikan menghina mengherdik menyindir menyakiti...percakapan yang tiada nilai di SisiNya....aku bukanlah manusia yang sempurna tapi aku ingin menjadi yang terbaik di Sisi Allah...apa pendapatmu sahabatku...mana tahu berkat persahabatan kita ini...yang penuh dengan ketenangan dan kelembutan berbicara...dan kita kongsikan kepada penghuni bumi...kita bertemu denganNya dalam keadaan tenang...Aamin
    • Rabeah Mohd Ali Kejap lagi nak hantar puisi kat grup kita...faham-fahamlah ye...mulakan drama yang memukau jiwa bagaikan dihayun-hayun dengan ayunan yang lembut tapi tenang....hihihi...
    • Vra Bella amboi..nanti vra tengok
    • Vra Bella sejiwang2nya..serindu2nya..hu..
    • Rabeah Mohd Ali Apapun drama kita ni...biar kita aje yang faham...kan3 hihihi
    • Rabeah Mohd Ali Ye sama-sama sudah tertimpa perasaan jiwang-jiwang....huhuhu
    • Rabeah Mohd Ali Kang.....ada yang tersalah anggap lagi...tak tahu ye...nanti ada yang kena remove lagi sebagai rakan fb mu...tak tahu ye....hihihi
    • Vra Bella lagu jiwang tak anta ker,kat vra
    • Vra Bella lantak melantakla..ape orang nak kata..sebagaimana kata kasihku..kih..
    • Rabeah Mohd Ali Aku kata sini duk di hutan ...mana ada lagu-lagu....yang ada lagu rimba...yang ori....tak tahu ke....hihihi
    • Vra Bella tentu ada mandi kolam..kan
    • Rabeah Mohd Ali Vra...betul kata mu itu orang nak kata biak pi lah....kita pun bukan kenal dia orang...apa kata kita dia orang tetap bisu dan kita pun tetap bisu....dia orang bukan nak jumpa kita dan kita pun tak jumpa dia orang...yang penting kita tak bisu di alam maya dan yang penting kudengar suaramu di telefon yang bagaikan buluh perindu....hinggakan aku tak lena nak tidur dan tak lalu nak makan berhari-hari berminggu-minggu....huhuhu
    • Vra Bella nak vra tolongg bungkuskan..makanan..nanti vra datang
    • Rabeah Mohd Ali Vra..sejujurnya ku katakan padamu...aku tak boleh nak jadi serius...mesti jiwang-jiwang....tapi jiwang-jiwang yang menenangkan kan3 hihihi
    • Rabeah Mohd Ali Ye vra bungkuskan untuk simpanan seminggu tapi tak ada petiais macam mana? hehehe
    • Vra Bella pinjamlah..peti ais,rakanmu..
    • Vra Bella jiwang campur..serius sikit
    • Rabeah Mohd Ali hehehe...bila nak mula kerja ni vra...sebab nak hantar puisi jiwang2 di rimba niagara...
      nak mulakan drama jiwang2 gile ni...hihihi dah bersedia ke nak jadi hero Putra Arjuna yang jiwang2 ? hehehe
      59 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Nampaknya di grup sastra nanti akan terhayun-hayunlah jiwa mereka dengan pelakun mantap gile Putra Arjuna yang romantik gile dan Putri Rimba yang jiwang-jiwang gile.....hihihihi
      57 minutes ago · 
    • Vra Bella pegi..lah kerja..mari bersamaku..vra anta..yer
      46 minutes ago · 
    • Vra Bella dah kerja sebenarnya..kan..hari ini..indah..utukmu
      45 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Hari hari yang indah untukku untukmu sayang....hihihi
      42 minutes ago · 
    • Vra Bella muah2 dari putramu..kih..
      40 minutes ago · 
    • Vra Bella bye..dariku..tq puisimu indah buatku
      40 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Bye sayang...pergi kerja baik-baik ye...cari rezeki yang halal untuk dinda ....hehehe
      31 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Sampai kat pejabat nanti bacalah puisi cinta yang dinda kirimkan di wall grup sastra borneo jangan pula kanda senyum bila baca puisi jiwang-jiwang dinda tu...ada masa kanda balas ye....hihihi
      30 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Dinda tunggu balasan puisi cinta kanda arjuna di wall grup dialog rumah sastra boneo ye...sayang...hihihi
      3 minutes ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA WALL VRA BELLA)
    25 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;