Sunday 22 April 2012

SEMUA KESOMBONGAN AKAN HANCUR DIMAKAN CACING DAN ULAT!


  • ‎"Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!
     ·  ·  · 19 hours ago
    • You and 2 others like this.
      • Rabeah Mohd Ali PAKAIAN KESOMBONGAN HANYA LAYAK UNTUK ALLAH SWT

        Ilmu dunia akhirat menunduk jiwa
        Jiwa yang berpasakkan ilmu penunduk hati
        Hati-hati yang ingin memadamkan segala keangkuhan
        Kerana keangkuhan memakan amalan
        Jika itu terjadi
        Makanya jadilah aku hambaNya yang rugi dunia akhirat
        Allahu Akhbar
        Malanglah nasib diri
        Moga aku kau dan semua
        Dijauhkan sifat
        Membangga diri
        Menyombong diri
        Keangkuhan dengan kuasa dimiliki
        Kerna pakaian Kesombongan Hanya Layak Untuk Allah SWT

        Karya Putri Rimba
        23 April 2012
        55 minutes ago · 
      • Rabeah Mohd Ali ULAT ROH

        Semua orang pasti mati
        tak tahu bila masanya
        akan mati
        mahu tak mahu pasti tempuhi juga
        muda atau tua
        pasti mati
        aku tak terkecuali
        pasti mati
        adakah aku takut?
        Ya ...aku takut
        kalau matinya aku
        tanpa bekalan
        kalau aku yakin ada bekalan
        tapi aku tetap takut
        takut bekalan yang kubawa
        tidak diterimaNya
        lalu aku dicampakkan ke Neraka
        itulah yang kutakuti
        bukan aku takut mati
        aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

        Apabila mati...
        Jasadku tentu membusuk
        dimakan jutaan ulat
        jika itu hukum alam
        aku redha
        tapi jika amalanku
        dimakan ulat-ulat rohku
        macam mana?
        Allahu Akbar
        merana rohku
        merana yang tak tertebus!
        Nak menangis pun tak berguna
        jasad dah hancur dimakan ulat
        tangisan roh percuma saja.

        Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
        tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
        tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
        izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
        agar ianya menjadi
        bekalan yang Kau terima
        dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
        Amin Ya Rabbal A'Lamin.

        Karya: Rha NS
        22 Jun 2011
        11 minutes ago ·

        (PETIKAN DARIPADA GRUP MELA AYU ONLINE & PUTRI RIMBA)
        23 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;